4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

grand cherokee
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=5687
Stránka 1 z 1

Autor:  majko [ Štv, 25.09.2008, 16:23 ]
Predmet príspevku:  grand cherokee

Potreboval by som radu.rozmyslam nad kupou jeepa grand cherokee bud 4,0,alebo 5,2,rok vyroby od 95vyssie.ake su s nimi skusenosti?aka je kazivost?co na nich zvykne odchadzat?aka je maximalna hmotnost brzdeneho privesu.
planujem to vo vsetkych pripadoch prerobit na plyn.potreboval by som plusy a minusy tohto vozidla.Planujem to na dlhsie cesty s vozikom na prepravu aut.
dakujem za odpovede
majo

Autor:  dado [ Štv, 25.09.2008, 17:37 ]
Predmet príspevku: 

+ cena
+ cena ND a bezneho spotrebneho materialu (brzdy, oleje...)
+ cena komponentov pre dalsie upravy ci uz motora, lift...
+ komfort
+ velkost (ani velke ani male)
+ technicke a servisne zazemie v SR
+ zivotnost motora
+ zivotnost automatu

- opatovny predaj
- max. hmotnost privesu
- zadny samosvor , pri niektorych typoch
- stav pohonu 4x4 Quadra Drive po 120 tis. km (da sa riesit)
- slabsie brzdy

Na tahanie na dlhe trate by som radsej kupil nieco ine.
Pri kupe urcite zober niekoho zo sebou kto ZJ uz ma.
Dat pozor na automat ako radi, v akom stave je olej v automate äpekny cerveny, alebo cierny)


Dalsi ma doplnia. (niektore veci sa mi mozu zdat banalne)

Autor:  Andrej [ Štv, 25.09.2008, 22:58 ]
Predmet príspevku: 

brzedený príves bežne 2,5t aspon ja to mám v TP ale to mám 4l, na ť,2 je to menej.

Každopádne

4l docela bezporuchový motor, jednoduchý na servis, lacne diely pomerne
výkon na hrane na ZJ ide aj potiahne ale odrazí na spotrebe vyššej.

5,2 silný motor, bezproblemový pokial ho predtým niekto nenačal, niekdy ak bol prerobený na lpg strelené sanie prerábane na kadejaké bazmeky, častá závada netesniace tesnenie na mainfolde čo odeluje motor od sania problem z technologického hladiska hliník a ocel medzi tým tesnenie. Spotreba plus mínus ako 4l, v meste cca o 1 l vyššia podla toho akú ma človek nohu.

5,9 o niečo vyšší výkon, spotreba plus mínus ako u 5,2, záleží ako človek jazdí ale na mesto rátať 18l benzínu.

Motory do 96r su jednokatové potom 2kat.

Prevodovky, doležitý ako písal Dado olej farba, zápach, prípadne aký olej tam kto čo lial, radenie, malo by byť plynulé ale poznať kedy preradí, prei kupe trvať na prebehnutí aspon 25km kedy sa automat zahreje a dostane do prevádzkovej teploty. Najslabší automat má 4l tj 42RE, o niečo silnejší 5,2 44 RE a najsilnejší 5,9 Y6RE, rozdiel v počte lamiel a soft radenia.

Rozvodovka pri všetkých modeloch 249 quadradrive, vo väčšine prípadoch viskospojka posmrti, tj uzavretá pri stálej 4-kolke to pri plnom rajde šklbe na asfalte ako preklzuje koleso. Výmena možná ale plus mínus v tej cena sa dá zohnať 242 selec trak, ktorá umožnuje aj len zadný náhon. Problem zohnať niekedy rozvodovku.

Nápravy prezreť či netečú na nohaviciach pri kolesách, a výstupy z difu, oprava nieje drahá ale treba vedieť ako na to. V zadnej náprave jest samosvor, niekedy oddídený následkom toho škrípavé kovové zvuky v náprave. Testovať sa dá na asfalte plný raid a na volnobehu či mierne zdvihnutý plyn a točiť sa, zadok by mal uskakovať trochu, prípadne na zdviháku pri zatočení a funkčnom samosvore sa kolesá točia rovnakým smerom. Pri všetkých modelo v základe homokinetické poloosy, možu mať volu, ktorá sa zväčšuje až to krkne celé, prezreť manžety ak su pretrhnuté a vidno bordel v manžete poloosa pojde na 100% do hajzlu.

Od 96 s apovačšinou montovali aj kardany z homokineťákmi od rozvodovky k nápravám, takťiež stav može byť všelijaký, ked odídu kupiť nové alebo vymeniť za krížové kardany.

Kasňa povačšinou v dobrom stave hrdza sem tam podla toho kde bolo auto, ak s aneburalo prípadne iná neplecha nemá dovod.

Interiér, do roku 96 hranatý potom oblý s tým suvisí aj komfort v aute po 96 pribudlo viacej elektrických serepetičiek. Štandartne v limited verziách elektricky vyhrievané sedadlá, ked nejdu a všetko vrátane poistiek relátiek je OK tak je prepálený kabel v sedadle, oprava možna akurát to chce čas a klud.

Europske verzie maju elektricky nastavovatelné svetlá, US nie a tie maju navyše plastové krytky svetiel teda sklo, ak je povodné svieti viac kočišov lampáš na koči ako toto, daju sa naimplementovať aj europské svetlá.

Ak máš niečo vahliadnute je niekedy lepšie zobrať toho kto sa v tom vyzná, vie povedať čo bude treba plus mínus investovať a v akom je stave.

Čo sa týka km a tachometra, často sa to stáča aj o 100 tis km, zistiť sa to dá jedine na origo diagnostike. bežne je najazdených 200 a viac km na týchto autách.

uf nejako som sa rozpísal, snád pomože :wink:

Autor:  majko [ Pia, 26.09.2008, 8:13 ]
Predmet príspevku:  jeep

Vyhliadnute este nemam nic konkretne,len som chcel vediet co na nich zvykne odchadzat.
hlavne mi ide o to,aby to utiahlo 3.5tonovy prives a nestal na parkovisku so zovretym motorom.

Autor:  KOŤO [ Pia, 26.09.2008, 9:35 ]
Predmet príspevku: 

Ja mám v TP na brzdený max 3360kg. Mám WJ 2,7CRD.

Autor:  Andrej [ Pia, 26.09.2008, 10:07 ]
Predmet príspevku: 

ťažné na 3,5t majú jedine novšie modely WJ 2,7CRD, 3,1 VM, a potom Comander ten ma tiež rovných 3,5t. Staršie modely veru nie. tie max do 2,5t a neiktoré ani to nemaju v papieroch, záleží aké je tam ťažné povačšinou.

Autor:  dado [ Pia, 26.09.2008, 10:11 ]
Predmet príspevku:  Re: jeep

majko píše:
...hlavne mi ide o to,aby to utiahlo 3.5tonovy prives a nestal na parkovisku so zovretym motorom.


Na 3,5 t prives to radsej nekupuj. Na to to ozaj nie je vhodne.

Autor:  dzordzo [ Pia, 26.09.2008, 10:20 ]
Predmet príspevku: 

k andrejovej vycerpavajucej sprave niet co dodat ale na tahanie 3,5tony by som sa poohliadol po inom aute, napr. LC od toyoty.

Autor:  STOPY [ Sob, 27.09.2008, 8:24 ]
Predmet príspevku: 

Chlapi co si myslite o motore 3,1 v grand cherokee , vase skusenosti . vdaka

Autor:  diesel [ Sob, 27.09.2008, 9:03 ]
Predmet príspevku: 

s 3,1 vlastné skúsenosti žiadne, len 2,5. ale keďže VMko ako tak poznám tak pridaním piateho válca sa tepelné pomery v motore rozhodne neposunuli k lepšiemu. Myslím že platí to isté čo pre štvorválec...v jeep sekcii tieto rady už sú...možno by som bol ešte ostražitejší a podozrievavejší než u štvorhlavého draka. :wink:

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/