4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Spotreba a problémy
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=5&t=623
Stránka 1 z 5

Autor:  Maco [ Pia, 05.01.2007, 9:42 ]
Predmet príspevku:  Spotreba a problémy

Začnem s mojou spotrebou a problémom.. moj cherokee 2,1TD sa rozhodol že odteraz bude žrať 12 litrov na sto.. (offroad som nejazdil) ja si však myslím že je to od neho fakt veľmi drzé keďže jeho ostatním kamarátom stačí 7 litrov na sto..

neviem kde je problém.. tlak turba na palubovke ukazuje normálne hodnoty a aj dym z výfuku je celkom normálny.. len ked stojím a pritlačím plyn tak to kreslí na cestu čierne fľaky.. dosť veľmi.. inak na voľnobehu je úplne biely. Už som spomínal dieselovi či to nemôže byť tým že príliš sýti palivovú zmes naftou?? alebo čo mám s tým?

Autor:  Jano JP [ Pia, 05.01.2007, 10:38 ]
Predmet príspevku: 

Maco, očuj, a nemáš Ty náhodou drevenú nohu??? :lol: :lol: :lol:

Autor:  finder [ Pia, 05.01.2007, 10:41 ]
Predmet príspevku: 

Budem trosku teoretizovat:
- Vzduchovy je cisty ?
- sviecky nie su zasrate, resp. neuplynula ich zivostnost ?

Autor:  Jano JP [ Pia, 05.01.2007, 10:43 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:
Budem trosku teoretizovat:
- Vzduchovy je cisty ?
- sviecky nie su zasrate, resp. neuplynula ich zivostnost ?

- sviečky má určite čisté, lebo ich má na polici...toto je diesel... :lol:

Autor:  petertn [ Pia, 05.01.2007, 11:35 ]
Predmet príspevku: 

taha to normalne? necuka nie je to lenive?

Autor:  finder [ Pia, 05.01.2007, 11:39 ]
Predmet príspevku: 

Ved som povedal, ze budem teoretizovat :-D .
Btw - diesel sa odpaluje cim ked nie svieckami ? :shock:

Autor:  petertn [ Pia, 05.01.2007, 11:41 ]
Predmet príspevku: 

na zaciatok zhavi aby bola nafta horuca a potom uz len tlakom vo valcoch a narastajucou teplotou pri stlacani - preto nemas rozdelovac a tak lahko ho neutopis ak ma vzduch . :lol:

Autor:  palo-cherokee [ Pia, 05.01.2007, 11:43 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:
Ved som povedal, ze budem teoretizovat :-D .
Btw - diesel sa odpaluje cim ked nie svieckami ? :shock:


diesel sa odpaluje sam sebou - len tlakom (kompresiou)
u benzina je kompresia medzi 8 a 11 k 1 a u diesela od 20 hore
takze zmes nafty so vzduchom, stlacena piestom na velky tlak sa sama vznieti (zapali) preto sa ten motor vola vznetovy. Zhavice su tam len na
to, aby pri nizkej teplote pomohli tu zmes lahsie zapalit tym, ze ju trochen
zohreju.

Pri benzine je mensi tlak vo valci a sviecka hadze iskru - zazih. Preto sa ten motor vola zazihovy.

2Maco: 2.1 Renault moc nepoznam, skus Martyho - ten ich ma 5 kusov :-)

Autor:  petertn [ Pia, 05.01.2007, 11:47 ]
Predmet príspevku: 

predbehol predbehol :smt035

Autor:  Xader [ Pia, 05.01.2007, 11:48 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee,Maco: diesel by vedel poradit...tiez mal 2.1TD

Autor:  MoostanQue [ Pia, 05.01.2007, 13:25 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
diesel sa odpaluje sam sebou - len tlakom (kompresiou)
u benzina je kompresia medzi 8 a 11 k 1 a u diesela od 20 hore
takze zmes nafty so vzduchom, stlacena piestom na velky tlak sa sama vznieti (zapali) preto sa ten motor vola vznetovy. Zhavice su tam len na
to, aby pri nizkej teplote pomohli tu zmes lahsie zapalit tym, ze ju trochen
zohreju.


no toto :shock:

petertn píše:
na zaciatok zhavi aby bola nafta horuca a potom uz len tlakom vo valcoch a narastajucou teplotou pri stlacani -


... aby ten vzduch v tej nafte lepsie horel :-D

Autor:  jaro [ Pia, 05.01.2007, 14:06 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
... takze zmes nafty so vzduchom, stlacena piestom na velky tlak sa sama vznieti (zapali) preto sa ten motor vola vznetovy. ...


:) pridám sa aj ja: najprv sa stlačí vzduch, ten sa stlačením zohreje na vysokú teplotu a do toho sa potom vstrekne nafta, ktorá sa vznieti. Ak by ten motor nasával zmes nafty so vzduchom tak by asi nešiel tak, ako by sme chceli. :)

Ale k problému: čierny dym všeobecne signalizuje priveľa nafty alebo málo vzduchu.

Autor:  jaro [ Pia, 05.01.2007, 14:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Spotreba a problémy

Maco píše:
... voľnobehu je úplne biely. Už ...


Úplne biely by tiež nemal byť to môže byť voda v spaľovacom priestore :roll:

Autor:  Martin 4 [ Pia, 05.01.2007, 14:32 ]
Predmet príspevku: 

biely dym za studena je OK... to je vodná para kondenzujúca v studenej trubke výfuku. Biely smradlvý dym za tepla je únik oleja cez turbo (=turbo po smrti) , alebo (poťažmo ak nie je turbo prítomné tak jedine) niektorá tryska nerozprašuje ale chčije. A to je velmi zle, pretože ona potom chčije na jedno miesto a reálne hrozí buď prepálenie piesta alebo zmytie olejového filmu zo steny valca a škaredé zadretie.

U atmosférického motora sa chčijúca tryska prejaví aj viditelným pulzovaním dymenia z výfuku. Ak je turbo, tak tam sa to všetko pomieša a nič nepulzuje.

Autor:  petertn [ Pia, 05.01.2007, 14:55 ]
Predmet príspevku: 

MoostanQue píše:
palo-cherokee píše:
diesel sa odpaluje sam sebou - len tlakom (kompresiou)
u benzina je kompresia medzi 8 a 11 k 1 a u diesela od 20 hore
takze zmes nafty so vzduchom, stlacena piestom na velky tlak sa sama vznieti (zapali) preto sa ten motor vola vznetovy. Zhavice su tam len na
to, aby pri nizkej teplote pomohli tu zmes lahsie zapalit tym, ze ju trochen
zohreju.


no toto :shock:

petertn píše:
na zaciatok zhavi aby bola nafta horuca a potom uz len tlakom vo valcoch a narastajucou teplotou pri stlacani -


... aby ten vzduch v tej nafte lepsie horel :-D



Peto tak to rozpis, ten usmev a poznamka ma moc nepoucili. Ty ked pises tak je to o niecom inom :-) v dobrom zmysle slova.

Stránka 1 z 5 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/