Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 22:54
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 65 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší
 Wrangler - uzavierky? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vzadu a dozadu je to iste, nie? Oprav si to kym ta niekto chyti za slovicko. nezabudaj, vsetko moze byt pouzite proti tebe!

_________________
zelena mrdka


Uto, 06.01.2009, 19:45
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
Vzadu a dozadu je to iste, nie? Oprav si to kym ta niekto chyti za slovicko. nezabudaj, vsetko moze byt pouzite proti tebe!


kua :oops: to je tak ked mi tu kecá množstvo ludí o somarinách :roll:

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 06.01.2009, 19:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja mam locker vzadu (myslim ze detroit) a som maximalne spokojny. pri zmene prevodov mi montoval palo-cherokee novy, pretoze na povodny sa nedal pouzit uz kupeny veniec zmeneneho prevodu.

skusenosti su maximalne pozitivne, ked si clovek zvykne na obcasnu drbu od zadnej napravy, hlavne pri rozbiehani do zakruty na ceste. v terene je to super.

na prednej naprave by s tym problem nemal byt. bolo by fajn, keby to zhodnotil niekto, kto to ma. podla mna, na prednej by sa to malo spravat podobne ako na zadnej, ale ruku za to do ohna nedam.

btw. prevody 3,73 na dana30 vpredu a dana44 vzadu spolu s lockerom dozadu su k dispozicii u pala-cherokee. myslim ze velmi potesia kazdeho wrangleristu s manualom, co chce vacsie kolesa. skusenosti so zmenou prave na tento prevod mozu popisat fajer a to-no.

edit: vpredu dana30 - ako nizsie opravil palo-chero


Naposledy upravil thunder dňa Uto, 06.01.2009, 21:06, celkovo upravené 1



Uto, 06.01.2009, 20:17
Profil ICQ WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
to pal:
Marcel to ma premyslene inak.. :)

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Uto, 06.01.2009, 20:19
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 25.03.2008, 11:36
Príspevky: 30
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
to pal:
Uvazujem takto:
Wrangler je 4kolka zhodna s Patrolom - t.j. staly zadny nahon, priraditelny predny. Cize, ak idem po ceste, existenciu aussie lockeru nevnimam a teda ani ma nikam netaha.
Pri pouziti v terene povazujem za vyhodu, ze je ne riadenej (prednej) naprave, lebo prave pouzitie uzavierky by mi malo pomoct ochranit poloosi s kardanovymi krizmi. Zabezpeci, ze hnacia sila je rovnomerne roznasana na obe poloosi. T.j. nestane sa mi to co napr. Dindajovi na Kmotrokopci, ze mi odide poloos, alebo homokinetak (kriz) na odlahcenej a nie zatazenej naprave, pri maximalnom rajde.
Vpredu ma uzavierka podla mna vacsi vyznam i kvoli tomu, ze ju potrebujes viac pri vyjazdoch, ked potrebujes udrzat dynamicky vykon. Vtedy je vacsina vahy na zadnej naprave a teda zadne kolesa maju celkom dobry pritlak. Naopak predna naprava je odlahcena a vtedy hrozi presmyk jedneho z kolies, co vlastne vynuluje predny nahon. S uzavierkou tomu predides.

_________________
Jeep Wrangler YJ, cierny, 4l
Nissan Patrol K260 2,8TD, kratky biely spaniel (BSP)


Naposledy upravil marcelBSP dňa Uto, 06.01.2009, 20:37, celkovo upravené 1



Uto, 06.01.2009, 20:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
marcelBSP píše:
to pal:
Uvazujem takto:
Wrangler je 4kolka zhodna s Patrolom - t.j. staly zadny nahon, priraditelny predny.


Nie celkom na patrole ti nejde predný kardan a poloosy, kdežto na wranglere ano kedže nemá volnobežky, takže diferák je stále v činnosti a tam nastáva to čo popisuje Pal.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 06.01.2009, 20:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To je hlupost Marcel zeby bol chraneny predok. Milan mal riadny pritlak na predok na obe kola. Inak by sa mu jedno tocilo naprazdno. To bolo ako keby mal speru, teda este lepsie. V kopci je uzavierka lepsia vpredu, toje samozrejme, aj automaticka. Ale pri zatacani a triafani sa medzi bucky je ausiie vpredu nahovno. preto tam treba manualnu speru. Ale to uz nieje 7, ale 25 litrov. Ked kupujes manual speru tak je lepsie si ju dat dopredu, ale aussie jednoznacne dozadu!

_________________
zelena mrdka


Uto, 06.01.2009, 20:43
Profil ICQ
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to tvoje YJ ma vzadu aku napravu ?

a existuje aj automatka do samosvorneho kosa - NoSlip

a ak speru, tak najprv dozadu,az potom predok

ak automatku, tak Detroit (len moj nazor)

Ja by som osobne dopredu automat nedal. Ak, tak manualne ovladanu speru. A aj to by som si pri Dane 30 2x rozmyslel a uvazoval o pevnostnych krizoch a polosiach a vystuzeni celej napravy.

Predpokladam ze to tvoje YJ ma tenke poloosi a male krize (bez ABS)
Takze by som ich minimalne vymenil za ABS verziu

inak 2marcelBSP - ak potrebujes nejake diely zohnat, tak sa pripadne ozvi


2Thunder-trochu to pleties, vpredu je Dana 30 :D

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Naposledy upravil palo-cherokee dňa Str, 24.02.2010, 14:47, celkovo upravené 1



Uto, 06.01.2009, 20:46
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 13.12.2006, 22:10
Príspevky: 356
Bydlisko: BA/SE
Odpoveď s citáciou
Pali, ak si spravne spominam, tak takmer lezal na lavom boku, prednou napravou sa chcel vytiahnut hore - vtedy mu tocili este obe kolesa. Ked zvysoval vykon tocilo sa mu iba prave predne koleso, ktore bolo vyssie (odlahcene). Na nom mu potom odisla ta poloos.
S tym, pri jazde pomedzi bucky mas asi pravdu, ale snad to nebude nebude az taka neprekonatelna prekazka. Marcel vyskusa a vsetci uvidime! :) Pri slalome by mal mat naviac Wrangler oproti Cerokezovi vyhodu mensej dlzky.

_________________
Nissan Patrol K260 - Biely Spaniel = BSP, kratky, 2,8TD
Obrázok


Uto, 06.01.2009, 21:02
Profil WWW
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
s automatkou vpredu pri zaradenej 4x4 bude slalom medzi buckami aj na wrangleri (napriek jeho malym rozmerom) dost adrenalinova vec.

A ak to nema axsle disconnect, tak aj jazda po ceste na 2WD bude zaujimava.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Uto, 06.01.2009, 21:06
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
2Thunder-trochu to pleties, vpredu je Dana 30 :D
takze zrekapitulujem, ze je k mann prevod (ring/pinion) 3,73 pre Danu 30 low pinion

a zadok 3,73 pre OCELOVU Danu 44 (bez c-klipov), vratane kosa s automatkou detroit locker.


prepacte mi majstre. ja mam doma janku, tak sa v tych dankach moc nevyznam... :-D

sorry za offtop...

pri minulorocnom tisovci sa isti ceski bratia v hoteli vyjadrovali, ze by po skusenostiach isli do samosvoru vzadu a automatky vpredu. ale wrangler urcite nemali...
ked to zovseobecnime, riesenie s automatkou vpredu je vhodne len pre auta, co maju volnobezky? ci absolutne nevhodne?


Uto, 06.01.2009, 21:09
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47
Príspevky: 4612
Bydlisko: Hlavná dedina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
thunder píše:
ked to zovseobecnime, riesenie s automatkou vpredu je vhodne len pre auta, co maju volnobezky? ci absolutne nevhodne?


Pre autá z volnobežkami a nie cestnou 4x4 v pohode tam je automatka v klude, a na špeciál čo nechodí po ceste, tak su lepšie automatky - nemám to z vlastnej hlavy podotýkam enem citujem jedného pána z Nemecka, čo stavia špeciáli.

_________________
WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny
Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S
EX Honda Civic 1,5 VVTI
EX JGCH 4l - trochu off
EX JGCH 5,2l - cestná leštenka

email: andrej.durda@gmail.com


Uto, 06.01.2009, 21:18
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Andrej píše:
thunder píše:
ked to zovseobecnime, riesenie s automatkou vpredu je vhodne len pre auta, co maju volnobezky? ci absolutne nevhodne?


Pre autá z volnobežkami a nie cestnou 4x4 v pohode tam je automatka v klude, a na špeciál čo nechodí po ceste, tak su lepšie automatky - nemám to z vlastnej hlavy podotýkam enem citujem jedného pána z Nemecka, čo stavia špeciáli.


pokiaľ dokážeš odpojiť predok tak, že sa netočí kôš difu, tak automatku dopredu áno. Inak nie. Resp inak len vtedy, ak je to špeciál určený len do terénu.

Pretože pri jazde na asfalte sa pri prejazde zákrutou značne zväčšujú sily pôsobiace na riadenie, auto zatáča dosť neochotne a pri vyššých rýchlostiach je to o hubu. Nehovoriac o tom, že trpia aj iné veci.

Takže na Jeep by som dal automatku dopredu jedine za predpokladu, že mám prednú nápravu z "Axle Disconnect" -om, alebo ju prerobím na
voľnobežky, a mám prídavnú prevodovku CommandTrac.
(čo by teoreticky Wrangler YJ mohol spĺňať)

Inak dopredu len manuálne ovládanú špéru.

Edit:

pokiaľ by to malo jazdiť len v teréne, tak to je o inom. Dopredu automatku a dozadu tiež (alebo v najhoršom nejaký ostrý samosvor) a je z toho malý tank. 8-) Na špeciála automatické uzávierky. Má to svoje výhody.

Napríklad ostrý výjazd, ktorý bez uzávierky nedáš a hneď za ním prudká zákruta, ktorú naopak, so zamknutou uzávierkou nevytočíš.
Tu jednoznačne vyhráva automatická uzávierka

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Naposledy upravil palo-cherokee dňa Uto, 06.01.2009, 21:35, celkovo upravené 1



Uto, 06.01.2009, 21:30
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 02.11.2006, 1:34
Príspevky: 889
Bydlisko: Ruzindol (TT)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
co si predstavujes thunder pod pojmom samosvor? Je rozidel meddzi difom so zvysenou svornostou - origo jeep, alebo potom No Slip. Ale ci uz dozadu das aussie alebo no slip je len vec investicie. 7 proti 10-15

A marcel, podla mna nejvacia chyba bola dat vyrabat kopiu ausiie do ciech za 15 papierov, ked z USA mas origo aussie do D30ky za 7.

_________________
zelena mrdka


Uto, 06.01.2009, 21:32
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pal píše:
co si predstavujes thunder pod pojmom samosvor? Je rozidel meddzi difom so zvysenou svornostou - origo jeep, alebo potom No Slip.


ak som spravne pochopil dotycneho pana, myslel to tak, ze s ohladom na naklady vzadu necha to co bolo (samosvor) a automatkou vylepsi predok. nebol to urcite jeep. mal micku, alebo patrola.

ja v mojom laickom ponati rozumiem pod samosvorom to, co mam v gallopiku, cize akesi pliesky (rozumej lamely) v diferaku, co sa vplyvom zvysenej teploty nejakeho sajrajtu (prisady) v oleji zacnu otierat, cim od volne sa tociacej odlahcenej casti napravy unasaju ciastocne aj tu zatazenu, inak stojacu. mne to zrovna nejak extra nefunguje, ale vraj by malo....


Uto, 06.01.2009, 21:56
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 65 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: