Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 9:49
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 25 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Grand 5.9 benzin 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 02.01.2008, 16:09
Príspevky: 74
Bydlisko: Kosice
Odpoveď s citáciou
Zdravim vas vsetkych. Mam jeden dotaz ohladom Granda 5.9. Co vsetko sa moze stat, ked sa do tohto motora dlhodobejsie tankovala 95 a nie 98 benzin?


Str, 18.03.2009, 21:09
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 03.11.2006, 16:10
Príspevky: 64
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Asi nic, niekdo hovori ze na 95 bude motor klepat, ja som jazdil na 98 a potom aj na 95 a rozdiel som nepozoroval. Rovnaku skusenost ma znami s 5.9 jazdi len na 95 uz niekolko rokov.

Co mozem doporucit je dekarbonizacia, mne sa to prejavilo zasadne na chode motora a spotrebe. Ta bola nizsia az o 2-3l v meste. Nieje to ziadny experiment, doporucil mi to Harley.

_________________
[____]
OlllllllO

Jeep Grand Cherokee 5.9


Str, 18.03.2009, 21:36
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 02.01.2008, 16:09
Príspevky: 74
Bydlisko: Kosice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dekarbonizacia nejakymi vyrobkami typu STP, alebo to dat urobit nejakej firme? Aby som objasnil situaciu, tak idem kupovat jednu 5.9. Majitel tankoval 95, ale inac sa celkom staral o to, len mu nikto nepovedal, ze ma do toho ladovat 98.

A este jedna otazka. Zda sa mi, ze auto ma az velku volu v riadeni ale len pri smere rovno, v zakrutach som to nepostrehol. Je to normalne? Velka vola znamena 5 centi dporava a dolava a s autom to skoro nic neurobilo v 130 kmph...


Str, 18.03.2009, 21:53
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
vola v riadeni. noo normalne to je, ale nieje odporučane s tym jazdit... a na osobaku su povolene len neviem chlapi, skuste mi poradit kolko stupnov. nakladne ma viac... ake pneu tam mas? velke pneu maju vpilv na riadenie čo sa tyka čapov a ložisk, vole možu nastat aj tam... treba dat prekontrolovat, bud to skontorolujes aj ty vyzualne (jeden sadne dnu a druhy sleduje čo sa deje ked sa kruti volantom) alebo v servise.

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Str, 18.03.2009, 22:17
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 03.11.2006, 16:10
Príspevky: 64
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Taka velka vola normalna nieje. Moje ZJ reagovalo vcelku presne, urcitepresnejsie ako predchadzajuce GR.

Dekarbonizaciu som nechal robit v servise, robili to tu v Prahe,a trva to asi 45min. http://www.auto-jv.cz/index2.htm

nieco podobne urcite bude aj na SK.

Takze co sa tyka toho benzinu, nemyslim si ze to moze motor nejako poskodit. Ja som tankoval tiez 95.

_________________
[____]
OlllllllO

Jeep Grand Cherokee 5.9


Str, 18.03.2009, 23:07
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 27.05.2008, 18:49
Príspevky: 692
Bydlisko: TN
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to ste si precitali na tej flaske ze to dekarbonizuje motor? a normalne tomu uverili?


Str, 18.03.2009, 23:18
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rustycj píše:
to ste si precitali na tej flaske ze to dekarbonizuje motor? a normalne tomu uverili?


Rusty, oni používajú BG Care. To je trochu iný systém dekarbonizácie.
A naozaj funguje. Ale nie je to žiadna fľaška ani zázračná vodička, čo sa naleje niekam. Trvá to trochu dlhšie a používajú sa 3 rôzne prípravky.

Ak chceš, pošlem ti nejaké fotky aj info.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Str, 18.03.2009, 23:22
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.08.2008, 15:31
Príspevky: 1393
Bydlisko: Revúca
Odpoveď s citáciou
Poslať 
chlopi, mzslim že pri dekarbonizacii sa zviknu aj vahadla dat dolu a prekontrolovat vole ventilov... či nezmizlo vela pod sedlom. karbon vikne povolit aj zmenou oleja a nie vždy to narobi dobrotu... tak pozor, treba to robit detilne, v mnohych pripadoch pri dekarbonizacii sa prepad od turba zanesie a odide cele turbo. ale konkretne tu turbo nieje, no možu sa zapchat tenke kanaliky, a ničo za može zadriet, prehriat, prasknut...

_________________
vek: 25
ex: Wrangler 2,5i
ex: Wrangler 4,0i
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 2,5TD
ex: Cherokee 4,0i
ex: Cherokee 4,0i závodný špeciál
ex: Grand Cherokee 4,7 WJ cestná leštenka
now: Ford Explorer


Str, 18.03.2009, 23:35
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 03.11.2006, 16:10
Príspevky: 64
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
rustycj píše:
to ste si precitali na tej flaske ze to dekarbonizuje motor? a normalne tomu uverili?


tak na podobne fundovanu reakciu som cakal... :roll:

_________________
[____]
OlllllllO

Jeep Grand Cherokee 5.9


Štv, 19.03.2009, 9:46
Profil ICQ
Ťažký Profík

Registrovaný: Str, 01.11.2006, 12:26
Príspevky: 424
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MIso to je bezne....potom si precita par prispevkov a pojde sa tam nahlasit... :-D

_________________
Grand Cherokee V8 4,7 WJ
Jeep Wrangler 2,5 YJ


Štv, 19.03.2009, 13:06
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ešte to nie je úplne na 100% isté,

ale dekarbonizácia od BG care bude od budúceho mesiaca k dispozícii aj u mňa :-D

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Štv, 19.03.2009, 14:18
Profil WWW
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 02.01.2008, 16:09
Príspevky: 74
Bydlisko: Kosice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
gumy su tam v seriovom rozmere, nepamatam presne, ale v technicaku bolo to iste. este nemam auto doma, tak sa neviem pozriet. Technik v motor-caaare sa vynadril nejako tak, ze tam je taky domcek riadenia a ze to robili vsetky ZJ. Ze uz vtedy mal na to strasne vela reklamacii a neriesil ich, lebo to bolo od serie. Ale akosi neviem doverovat autorizovanym servisom, aj ked su to moji znami, co tam robia.

takze tou 95 ciste teoreticky nebolo nic posulozene v aute?

palo : daj potom vediet, hlasim sa :-)


Štv, 19.03.2009, 18:36
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 03.11.2006, 16:10
Príspevky: 64
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja som kupoval auto s novou steering box- skrinkou riadenia alebo ako sa to vola. Kazdopadne ak pises ze je tam 5cm vola, tak mne to uplne normalne nepripada. Co som sa dival na net tak stoji cca $550. btw mas nejake foto? Ja som svoje ZJ bohuzial musel predat, a uz ma to pekne se*e :(

Ale mam este u znamej v USA nejake performace diely co som chel namontovat, tak mam dovod zase 5.9 kupit! :-D hehe

_________________
[____]
OlllllllO

Jeep Grand Cherokee 5.9


Štv, 19.03.2009, 20:54
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 02.01.2008, 16:09
Príspevky: 74
Bydlisko: Kosice
Odpoveď s citáciou
Poslať 
fotky su, ale v robote na compe...zajtra prihodim. no urcite budem musiet zobrat auto k mojmu dvornemu mechanikovi (ja som len dobry teoretik) a uvidime, co vsetko tam bude treba porobit. Je pravda, ze to auto sa mi velmi paci uz dlho...ale ten motor ma presvedcil okamzite. Este som ani nedal D...stacilo mi to nastartovat a vedel som, ze toto musi byt moje :-)


Štv, 19.03.2009, 22:22
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 25.12.2006, 14:31
Príspevky: 76
Bydlisko: nove zamky
Odpoveď s citáciou
tak totok som našiel dneská na nete: Dá sa umyť motor zvnútra vodou?
Je to asi rok, čo som na istom tuningovom fóre narazil na zaujímavý príspevok. Debatovalo sa v ňom o tom, či je možné odstrániť usadeniny z motora pomocou vody. Áno, čítate dobre. Jej pridávaním za chodu motora cez sanie do spaľovacích priestorov.
Priznávam, že za normálnych okolností by som bol klikol na tlačidlo „back“ vľavo hore, ale tesne pred tým, než som to urobil, zaujal ma dlhý príspevok od jedného technicky veľmi zdatného diskutéra. Ten očividne netápal, na rozdiel od desiatky ostatných prispievajúcich, ale opisoval okrem teórie i svoju vlastnú skúsenosť. Vopred všetkých upozornil, že si neželá oponentúru založenú na dohadoch, keďže on opisuje to, čo vlastnoručne vyskúšal.
O čo vlastne išlo? O jednoduché a rýchle odstránenie usadenín karbónu z motora, resp. zo spaľovacích priestorov. Teoreticky by sa tým mal zlepšiť chod motora, vďaka účinnejšiemu spaľovaniu zmesi by mala klesnúť spotreba a stúpnuť výkon. Samozrejme, nie v porovnaní s novým, ale s dlhodobo používaným starým motorom. Celé je to založené na fakte, že voda sa pri vysokej teplote mení na paru a tá – ako je známe – je skvelý čistič na všetko. Kto niekedy pracoval s parou, vie, ako dobre to funguje. Para by v spaľovacích priestoroch mala strhnúť so sebou všetky usadené nečistoty. Princíp bol v tom, dopraviť vodu (podľa možností rozptýlenú na čo najmenšie čiastočky) do valcov za chodu motora. Cez pootvorenú škrtiacu klapku, ideálne pri zhruba 3 000 otáčkach, treba striekať do motora vodu z bežného rozprašovača. V týchto otáčkach si motor bez problémov podtlakom vcucne do valcov všetku vodu. Tempo a dávkovanie vody by mal určiť samotný motor, mal by dostávať toľko vody, až sa bude dusiť a bude mať tendenciu skapať. Tesne predtým mu treba dopriať malú pauzu, aby sa spamätal a pokračovať. Pre bežný štvorvalec odporúčal chlapík zhruba 2 litre vody. Výhodou takejto dekarbonizácie má byť, že motor je počas čistenia v chode a všetok bordel a rozpustený nános karbónu putuje cez výfukové ventily rovno do výfuku a odtiaľ von. Na čistenie spaľovacích priestorov existujú síce aj chemikálie, ale tie majú aj nepríjemné vedľajšie efekty – ich výpary leptajú tesnenia a vstrekovače paliva. Čistenie vodou, naopak, nemá žiadne vedľajšie účinky. Len pre istotu je dobré urobiť to pred výmenou oleja a následne ho aj vymeniť, ak by sa nejaké čiastočky dostali cez krúžky do oleja. To je ale dosť nepravdepodobné. Krúžky totiž v zohriatom teplom motore tesnia najlepšie, to je logické.
Zhruba takto znela teória, o ktorej som vzápätí diskutoval s niekoľkými automechanikmi nezávisle od seba. Všetci sa zhodli na tom, že by to malo fungovať. Toto tvrdenie je podporené skúsenosťami s prasknutým tesnením pod hlavou valcov. Spaľovacie priestory valca, do ktorého sa dostávala voda, sú vyumývané dočista a vyzerajú ako nové. No a čo iné som už mohol vymyslieť, než vyskúšať to v praxi? Otázkou ostávalo, ako exaktne posúdiť prínos tohto procesu, ak nechcem potom otvárať motor, aby som sa presvedčil na vlastné oči. Takmer rok ležal plán v zásuvke, kým mi to došlo. Zmeriame mu výkon – pred aj po čistení! Pôvodne som to chcel robiť na svojej 318is, lenže motor som medzitým predal a jeho nový majiteľ bol ochotný súhlasiť s pokusom jedine pod podmienkou, že mu kúpim nový (rozumej iný, ale funkčný), ak to nevyjde. Nakoniec som teda – ako inak – urobil pokusného králika zo seba samého. Pokus sme urobili na mojom „zimnom“ BMW 325E. V ústrety mi vyšli vo firme Fuchs, keď mi na tento účel poskytli novú olejovú náplň grátis (patrí im moja vďaka). Dohodol som sa s chalanmi z firmy Maxmotorsport a jeden januárový večer sme sa do toho pustili. Drobné obavy mi spôsoboval motor, pretože z hlavy valcov vychádzal po celý čas, čo s týmto autom jazdím, drobný klepot. Jeho intenzita však nestúpala a funkčnosť motora nijak neovplyvňoval, tak som to neriešil (dodatočne sme zistili, že klepot spôsobovalo jedno opotrebované ložisko na vodiacom hriadeli vahadiel). Ale aj tak, motor má najazdených vyše 400 000 km, a aj keď sa vzhľadom na tento stav zdal byť v špičkovej kondícii (fakticky nulová spotreba oleja i vody a vzhľadom na objem i nízka spotreba paliva), jeho zdravie teoreticky mohlo ozhroziť už samotné meranie na brzde. Prvé meranie výkonu nás všetkých poriadne prekvapilo – pozitívne. Napriek obrovskému počtu kilometrov a očividne pohnutej minulosti mal motor výkonové parametre nového agregátu; konkrétne 93,9 kW (127,7 k) pri 4 355 ot. a 221,7 Nm pri 3 390 ot., oproti pôvodne udávaným 89,7 kW (122 k) pri 4 800 ot. a 230 Nm pri 3 250 ot. v roku 1987.
Druhým krokom bola samotná dekarbonizácia. Musím povedať, že sme sa pritom celkom slušne pobavili, keďže nikto z nás netušil, čo bude nasledovať. Chalani sa zo mňa smiali, že ho určite chcem naučiť jazdiť na vodu a maskujem to čistením motora. :-) Po zistení, že pri odpojení sacej hadice od škrtiacej klapky motor beznádejne zhasína, sme našli náhradný otvor v podobe vstupu podtlakovej hadice tesne pred klapkou. Tú sme vytiahli a mali sme otvor do sania. V prvej fáze dekarbonizácie sme striekali vodu pomocou rozprašovača, podľa pôvodného plánu. S ním sa nám však nedarilo striekať vodu v takom množstve, aby to s motorom nejako pohlo. Ďalej si bežal, akoby sa nič nedialo. Takto sme doň nastriekali pol litra vody, no nič sa nedialo. Preto sme zvolili radikálnejšiu metódu. Použili sme dvojlitrovú fľašu, do jej vrchnáka sme vyvŕtali dieru s priemerom 3 mm. V druhej fáze dekarbonizácie sme teda vodu tlačili do sania v oveľa väčšom množstve - a bola to zmena. Motor sa triasol ako drahý pes, niekoľkokrát takmer zhasol a z výfuku sa valili mohutné oblaky pary. Vedel som, že sme na správnej ceste (no netušil som, že pre dosiahnutie požadovaného efektu som práve tu urobil zrejme i zásadnú chybu – myslel som totiž, že 2,5 litra vody na motor s objemom 2,7 l stačí). Chalani vymenili olej a po naštartovaní sa zdalo, že motor subjektívne trochu stíchol (aj keď, toto je skôr záležitosť sugescie).
Tak a šli sme znovu merať. Priebeh merania bol normálny a fakt, že krivky vyliezli o kúsok vyššie než pri prvom meraní, mi spôsobil asi sekundovú eufóriu (konkrétne 96,9 kW [130,2 k] pri 4 330 ot./227,9 Nm pri 3 395 ot.). Potom už nasledoval nevyhnutný prepad grafu, dym z výfuku a nerovnomerný chod – zmizol jeden valec. Teda bol, samozrejme, stále na svojom mieste, len nepálil. Na chvíľu ma zamrazilo, ale relatívne dobrú náladu som si udržal vďaka tomu, že som bol do istej miery pripravený na to, že sa niečo takéto môže stať.
Predbežná diagnóza znela – pravdepodobne prasknuté tesnenie pod hlavou valcov v dôsledku vysokého tlaku pri striekaní vody do sania. To by bola celkom bezbolestná závada s relatívne lacnou opravou. Rozborku urobili u Ivana Vlčeka vo V&V Auto. Už po zhodení ventilového deklu bolo jasné, že ak je chytené tesnenie pod hlavou, nie je to jediná závada. Bolo totiž zlomené vahadlo sacieho ventilu na prvom valci. Stop teda urobila únava materiálu. Nízkootáčkovému motoru sa očividne nepáčilo vytáčanie pri meraní výkonu – ale s necelým polmiliónom na tachometri mal na to zrejme plné právo. Keďže som mal u známeho odloženú kompletnú hlavu v dobrom stave a bol som aj zvedavý na stav spaľovacích priestorov po dekarbonizácii, rozhodol som sa pre jej výmenu. A tu čakali dve prekvapenia. Príjemné bolo, že tesnenie pod hlavou bolo neporušené. Nepríjemné zasa to, že miesta, ktoré mali byť vyčistené, nevykazovali žiadne známky nejakej dekarbonizácie. Ako som už spomenul, na šesťvalec s objemom 2,7 litra boli dva litre zrejme zúfalo málo. Po poskladaní motora by ste tu zrejme oprávnene čakali ďalšie kolo dekarbonizácie a meranie, lenže to sa nestalo a nestane. Nemám zatiaľ odvahu ani svedomie trápiť ten motor znova, aj keď v dobrom úmysle. Netvrdím, že sa do toho znova nepustím, keď ma to popadne, ale zatiaľ sa na to nechystám. Mám tohto penzistu predsa len trochu rád a chcem mu dopriať pokojnú starobu. Ak však máte chuť a odvahu (a motor, ktorý nemá pol milióna kilometrov), smelo do toho. A nezabudnite mi napísať, ako ste dopadli.
no tak čo vy nato?

:-D :-D ;-)

_________________
grand cherokee WH 2008 3.0CRD black metallic


Pia, 20.03.2009, 23:07
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 25 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: