Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 3:39
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 Co na to poviete? 
Autor Správa
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dochtor oni točia o tom, že nezávislá pri prepérovaní mení výšku pod difom. No a zákon schválnosti káže, že ib vždy keď dôjde ku kvalitnému prepruženiu až do dorazov je narafičený nejaký fajn diferákovník na udretie. Druhá vec je, že nezávislá má pod difom ešte nápravnicu.

To jazdenie po vrstevnici s rozštelovaným pérovaním je kchúl :shock: ... len by som v tom videl isté riziko zo straty kontaktu s realitou. Ideš ideš. svah sa nezdá nijaký hrozný a zrazu sa to vezie/kotúla. V tom aute bude veľmi podstatný najmä priečny sklonomer, ktorý by mal vedieť nejako urobiť opravu na aktuálne nastavenie podvozku = ku sklonu budky nejak pripočítať aj uhly závesov kolies. Práve preto napr. výrobcovia bruhoplazov nerobia kompletnú kompenzáciu nakláňania auta v zatáčke, resp. nútené nakláňanie auta proti zatáčke. Technicky by to šlo pomerne ľahko, ale bolo by to nebezpečné, páč by bulovia pálili cez keru moc rýchlo a zabíjali by sa o okolité predmety.

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 17.06.2009, 16:36
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, na tom podvozku žiaden zázrak nevidím.

A to lubovolné naklápanie podvozku mám už v hlave zopár rôčkov naštepené.
V podstate žiaden problém. 4 ks vzduchové vankúše, kompresor, hadičky na rozvod vzduchu a hlavne vhodný velacestný ventil.

A natáčacia zadná náprava je tiež fasa, len nie na bežné vozenie. Aj keď u nákladiakov sa bežne používa prvá a tretia natáčacia.

Len nakoniec vždy skončím u toho, že najlepší off je ten, ktorý obsahuje najmenej kurvítok.
/ a jedno, či ho vyrobili japonci v japonsku, alebo vietnamci v USA/

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Str, 17.06.2009, 18:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.05.2007, 22:16
Príspevky: 1999
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
paci sa mi to a leonke by to urcite pristalo... :wink: :-D
(...aj mne...)


Str, 17.06.2009, 19:06
Profil ICQ WWW
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
dochtor oni točia o tom, že nezávislá pri prepérovaní mení výšku pod difom...

Martinko dík, na to som nemyslel, ale je to tak ako píšeš (Rado, mohol si to napísať rovno); inak nijaká tragédia, dif krytý
Martin 4 píše:
Druhá vec je, že nezávislá má pod difom ešte nápravnicu...
...a dif sa veľmi ľahko dá zakryť plechom, priam sa to núka (mám tam 4mm železo);

Martin 4 píše:
...len by som v tom videl isté riziko zo straty kontaktu s realitou. Ideš ideš. svah sa nezdá nijaký hrozný a zrazu sa to vezie/kotúla...
absolútna pravda; osobne by ma s takým nenapadlo liezť po mokrých trávnatých bokoch - gúľačka istá; ale aj tak - musí to byť pasia si na takom zajazdiť

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 18.06.2009, 8:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Z technického hľadiska sú nápravy urobené bezchybne. Sú ale na míle vzdialené od bežných nezávislých náprav. Majú reduktory v kolesách, takže priemer obalu rozvodovky je malý. Rozvodovky sú v strede, takže ramená sú minimálne 2-3x dlhšie, ako na vitare, pajere, nive a podobných. To dovoľuje pri rovnakom uhle vychýlenia 2-3x väčší zdvih kolesa. Ale aj tak je celkové vykríženie pri rovnakom zdvihu pružín menšie ako pri tuhej náprave. Jedinú výhodu vidím v menších neodpružených hmotách, ale to sa prejaví až pri vyšších rýchlostiach. Nevýhod je podstatne viac. Vyššia cena, nižšia odolnosť voči poškodeniu, možnosť rozídenia nápravy, viac výkyvných uložení, viac hnacích kĺbov, veľké uhlové vychýlenie hnacích a riadiacich kĺbov.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Štv, 18.06.2009, 12:15
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 01.01.2007, 23:33
Príspevky: 459
Bydlisko: BA/MY
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pejo píše:
....cena, nižšia odolnosť voči poškodeniu, možnosť rozídenia nápravy, viac výkyvných uložení, viac hnacích kĺbov, veľké uhlové vychýlenie hnacích a riadiacich kĺbov.....

... morská nemoc už na križovatke v BA....

_________________
GAZ 69M, Nissan Patrol a niečo medzi tým. Výbava? Kapo. :-)
skype: jancila (<>)


Štv, 18.06.2009, 12:22
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
super, Pejko, že si sa ozval, nesklamal si :wink:
keby si onehdá netvrdil, že tuhá je naj, ani by ma nenapadlo diskutovať na túto tému - vtedy ani teraz; stačilo by pripustiť, že každá je v niečom lepšia a v niečom zas horšia

no i keď sa všetci "tvrdonápravoví" o zem hodia, nezávislá z princípu poskytuje množstvo riešení, záleží len na konštruktérovi, čo z toho chce spraviť; tuhá má prísne limitované možnosti, alebo presnejšie - oproti nezávislej ďaleko limitovanejšie možnosti...

svetu mier a tuhonápravovým tiež ;-)

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Štv, 18.06.2009, 12:36
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja som zástanca jednoduchých riešení a tiež Murphyho zákonov.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pia, 19.06.2009, 22:05
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 14.05.2007, 9:47
Príspevky: 187
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
este nieco k tej natacacej zadnej naprave http://www.youtube.com/watch?v=3b5zH0G5pxE&NR=1

_________________
<b>Motorové a priemyselné oleje | EOIL.sk
Hraničná 3, Bratislava
www.eoil.sk</b>


Sob, 20.06.2009, 10:29
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
janwayz píše:
... morská nemoc už na križovatke v BA....


Mam vpredu nezavislou na Toyote.
Neda mi, abych nedodal, ze VSICHNI s tuhou - pri prejezdu Madarska do Rumunska treba, - si mohou dovolit max 110 km/h v expedicni nalozi - kvuli vibracim, vykonu a spotrebe prej.
Tak se plouzim s nimi.
O morske nemoci nic nevim.
Pretesneni predku prijde asi na 8.500,-Kc (material) - delal jsem jednou (za 5let)
nezavisla ma NESROVNATELNE LEPSI jizdni komfort v lehkem terenu.
Vic mista pod difem (nez tuha pri stejnych kolech).

Akorat zrejme ten predek nebude tak odolny treba na naraz.
Jeste jsem nikdy v me off-historii nerozbil nic na predni nezavisle naprave....(tuk-tuk-tuk),
ale uz jsem na vlastni oci videl vic ohnutejch spojovacek a vselijakejch "parchantskejch" tyci, nez zdravo!

Jezdil jsem s 80de 4.2, 24V s tuhou.
Ted mam 95 3.0 s nezavislou.

Objektivni by bylo, kdyby kazdy svuj nazor opiral o vlastni zkusenost s obema systemy.
Jinak je cela debata nesmyslna.

Obrázok


Sob, 20.06.2009, 11:58
Profil ICQ
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ja som mal nezavislu na Nive. V terene bola podstatne komfortnejsia. Ale nekrizilo to. Teraz ma tuhu a vyhovuje mi to viac. Myslim ze prave to " vyhovuje mi - mne" je podstatne pre mna. Niekomu tom vyhovavat nemusi.
S tou tuhou prednou a nizsou rychlostou je nejake divne. Ked som mal auto v seriovom stave tak som v pohode jazdil na dialnici 130 km a komfort nebol nizsi.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Sob, 20.06.2009, 15:24
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
shaman píše:
Neda mi, abych nedodal, ze VSICHNI s tuhou - pri prejezdu Madarska do Rumunska treba, - si mohou dovolit max 110 km/h v expedicni nalozi - kvuli vibracim, vykonu a spotrebe prej.


neviem ako iné expedičné romale-kolóny ale v tej posl. paštikárskej nebola žiadna súvislosť medzi dobrovolným obmedzením rýchlosti na 110 smerom tam a "tuhosťou/delenosťou" náprav. Ja jazdím podla nálady, okolností, dohody, koncentrácie policajtov na m2 a stavu pudu sebazáchovy...moje nápravy sa nesťažujú ani pri 140...

ale inak súhlasím s minimálnou zmysluplnosťou tejto debaty

PS:a kukám...tiež si sa tuším nestřefil na most(či čo to je)...stáva sa...občas...


Sob, 20.06.2009, 16:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Chvilka nepozornosti. :oops:
_________________________

Tuha se na silnici chova daleko hur.
Zejmena s MT a velkymyi koly.


Sob, 20.06.2009, 17:11
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
shaman píše:
Tuha se na silnici chova daleko hur.
Zejmena s MT a velkymyi koly.


to Ti kludne verím a má to aj logiku, ale ja mám tie moje tuhé tak nejak rád :-D no zabi ma

ad most...mne sa zase v poslednej chvíli uhol jeden v tisovci... :oops:


Sob, 20.06.2009, 19:24
Profil
Pajero compatibile
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 11:04
Príspevky: 2172
Bydlisko: Licavca City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
chalani, ospravedlňujem sa všetkým u koho som vyvolal dojem potreby rozoberať tu, ktorá je lepšia
mňa len pri tom wrangler-videjku napadla spomienka, ako Pejko, inak kamarát a skúsený offroaďák, onehdá podľa mňa neobjektívne tvrdil, že tuhá je najlepšia a ja som mu protirečil - nie že najlepšia je nezávislá, ale že o žiadnej sa nedá objektívne konštatovať že je naj... a mal som na mysli aj také veci, ako možnosť vďaka ramenám upravovať výšku difu bez zmeny veľkosti pneu...

takže ak sa nenahneváte, nechajme to tak - viacerí jazdíme (sme jazdili) aj tuhé aj nezávislé a ozaj nie je objektívne robiť jedno z týchto riešení najlepším

(ps - mne sa taký mostík zadaril onehdá na ľadovici v zime, auto prestalo odbočovať a zastať tiež nechcelo - a to na prvom prevodovom stupni...)

_________________
:smt017 Krásnu blondínu, abo nadupaný off????? ..... :smt115 Poradím sa s tou brunetou v mojom pajero šport!!!!!... :smt025


Ned, 21.06.2009, 15:03
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 31 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron