Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea
Vysokonapatove zapalovanie a ine nuancie k tomu
Autor |
Správa |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
To Bojan, a stále netušíme, čo to máš za automobil.
A netuší nik, načo ti táto úprava bude. Výkon a ani spotrebu tým nevyriešiš.
Ak by si aj nejaké deci ušetril, tak to spotrebuje väčší alternátor.
Ale istotne prídeš o spolahlivosť, ktorá ale zase nie je až tak dôležitá....
....pre tých, čo sa príšerne nudia.
Inak Fajer, to bolo dobré , na dôchodku budem realizovať....
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pia, 18.09.2009, 10:27 |
|
|
Andrej
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 8:47 Príspevky: 4612 Bydlisko: Hlavná dedina
|
No pre Tvoju velku radosť ma Bojan Liberty a k tomu 3,7V6 benzín moturek.
Včera v tom trochu vozil svoju ctenú prdel.
_________________WJ 2004 4,0l Laredo, 242 štandartne vo výbave - cestná leštenka 2" lift, Bilsteiny Toyota Auris Tourist Sports 1,6Valvematic, multidrive S EX Honda Civic 1,5 VVTI EX JGCH 4l - trochu off EX JGCH 5,2l - cestná leštenka email: andrej.durda@gmail.com
|
Pia, 18.09.2009, 10:50 |
|
|
bojan
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.09.2009, 19:51 Príspevky: 38 Bydlisko: BRATISLAVA
|
Martin 4 píše: no ja som skôr cez naftu ... ale skúsim pospomínať.
.................
Konecne nieco fundovane
Nuz mas pravdu.Urobim to nejako tak,ze dam zmerat tie emisky a uvidim.
S tou iskrou.Hm neviem si to nejako zivo predstavit,ale asi mas pravdu,ze pri standartnej vzdialenosti iskristia sa siljnesia iskra neprejavi nejak zvlast.Snad len tym placebom ehhe.
Prave koli tomu som do toho este nesiel.Niesom tym poser neposratelne ehhe
_________________ Raz som hore a raz doole.
|
Pia, 18.09.2009, 11:34 |
|
|
bojan
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.09.2009, 19:51 Príspevky: 38 Bydlisko: BRATISLAVA
|
Kapo píše: To Bojan, a stále netušíme, čo to máš za automobil. A netuší nik, načo ti táto úprava bude. Výkon a ani spotrebu tým nevyriešiš. Ak by si aj nejaké deci ušetril, tak to spotrebuje väčší alternátor. Ale istotne prídeš o spolahlivosť, ktorá ale zase nie je až tak dôležitá.... ....pre tých, čo sa príšerne nudia. Inak Fajer, to bolo dobré , na dôchodku budem realizovať....
Mno ved prave preto som sem hodil tuto otazocky.Som rad ,ze vas pobavila.
Ale mna to vazne zauima.
Mno a ano mam Liberty 3,7 auftomata
_________________ Raz som hore a raz doole.
|
Pia, 18.09.2009, 12:01 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4310 Bydlisko: ZA
|
no tak dam aj ja. Bojan,ten nedonoseny 8valec (3.7 je povodne 4.7 V8 skratena o 2 valce) je pomerne moderny motor. A ako taky ma mnozstvo roznych emisnyh a inych vifikundacii. Napriklad aj zapalovanie ma riesene tak,ze kazda sviecka ma svoju cievku. A od urciteho roku sa dokonca pouziva tzv zapalovanie so stratenou iskrou,kedy okrem valca,ktory je prave na rade,dostava impulz aj cievka pre valec k nemu komplementany (ten,ktory je prave vo vyfukovom cykle) cielom je dohorenie zvyskov nespalenej zmesi. A okrem toho su emisie a cely cyklus strazene 4 lambdami a kopou inyh cidiel. Lepsie sviecky? Ano,suhlas,ale zhruba v tych intenciach,ako pise Martin 4.Samozrejme,ze spekulovat sa da vzdy a ten motor rezervy ma, ale zacal si z uplne zleho konca. Naco ti bude hypersviecka s megaiskrou, pohanana nuklearnym alternatorom,, ked ten motor nebude "dychat"?
|
Pia, 18.09.2009, 13:57 |
|
|
bojan
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.09.2009, 19:51 Príspevky: 38 Bydlisko: BRATISLAVA
|
Pravda pravda.Motor dychat bude.Dostane green filter alebo cosi podobne sportovemu filtru.
Tym som chcel zacat.Asi som to mal spomenut.Do kazdeho auta strkam ako prvy lepsi vzduchac.
Mno podla toho ,co si napisal to vyzera,ze ten motor je naozaj hypermoderny.
Nuz tak tam dam filter ,potom supi kvalitne sviecky a tam to asi necham.
Iba ak by som zohnal ten plazmak s tym snehovym delom
Alebo si obstaram plachtu na plachetnicu.S dobrym vetrom v chrbte usetrim vela benzinu.
DIkels za infosku.Takto nejako som si predstavoval radu ako na to.
Lubos
_________________ Raz som hore a raz doole.
|
Pia, 18.09.2009, 14:11 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
bojan píše: ...si obstaram plachtu na plachetnicu.S dobrym vetrom v chrbte usetrim vela benzinu. ...
Tak takú plachetnicu mááám....
...ale pozor na elektrické vysokonapäťové vedenie a po BA tiež nie je vhodné.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pia, 18.09.2009, 14:23 |
|
|
bojan
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.09.2009, 19:51 Príspevky: 38 Bydlisko: BRATISLAVA
|
Ty si ale maniak hahha.Take cosi je cooool hhehee
_________________ Raz som hore a raz doole.
|
Pia, 18.09.2009, 19:26 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2047 Bydlisko: Košice
|
Lietadlá mali kedysi za vojny zdvojené zapaľovanie. Kúp si vrtáky a závitníky M14 a naskrutkuj si tam ešte po jednej sviečke, a budeš mať Twinspark ako Alfa Romeo. Budeš mať ďalší Jeep čo má pod kapotou niečo spoločné s Alfou, už je ich tu dosť
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Pia, 18.09.2009, 20:13 |
|
|
bojan
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.09.2009, 19:51 Príspevky: 38 Bydlisko: BRATISLAVA
|
Si vtipny.Si viem predstavit ako vrtam do hlavy diery a rezem zavit a dam tam dasli bazmeg hheeh.
To radssej tu plazmu plus vodik plus nitro.A ked dojde stava po 100 km vytiahnem plachtu a dam sa talcit vetrom.To budu mat zeleny radost heheh
_________________ Raz som hore a raz doole.
|
Sob, 19.09.2009, 19:00 |
|
|
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
bojan, vykonna indukcnost + nasobic VN, no ono to zas az taka moc sranda nenii, kazda sviecka ma vyrobcom urcene napatie iskry a zivotnost - mnozstvo zaiskreni iskriska. Tieto udaje sa markantne menia pri zmene VN zdroja, pokial tam proste supnes zapalovaci organ , ktory bude mat trebars nie 14kV ale 24kV , moze sa lahko stat , ze ti tam preskoci 20x obluk a skoncil si s ohorenym iskriskom.
Okolo horenia oblulka na sviecke je trochu alchimie , lebo je nieco celkom ine zapalovat obluk na zvduchu a zapalovat ho pri tlaku vo valsi s urcitou zmesou, mnoho krat sa stava u vykonnych motorov aj to ze obluk sviecky je sfukovany este pred hornou uvratou a dochadza k "slabemu " prehoreniu spalovacej zmesy , mozno by stalo za to poskumat skor toto ako neaku super vykonnu zapalovacku co ti bude ako som pisal davat obluk od tatier k dunaju. pokial viem dnes uz je riesene aj doharanie zmesy paliva vo valci vo faze vyfuku.
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Ned, 20.09.2009, 2:36 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Sledujem temu uz par dni, a strasne rozmyslam, preco chces ist takouto neistou a zlozitou cestou.
Chces mat vyssi vykon, prip. nizsiu spotrebu ?
(jeepkari a ini opravte ma).
- priepustnejsi vzduchac (to uz sa pisalo, narazam na volbu vymena seriaku za ine, resp. prekopavka sania))
- vecsie mnozstvo vzduchu (kajo sa uskrne, vie co mi posledne ukazoval )
- vecsie mnozstvo studeneho (mozno este lepsie vlhkeho vzduchu)
(o tomto tu uz je par stran popisaneho)
- co najlepsie premiesane paliva so vzduchom (kajov vifikundes z USA, ktory tu ma asi nahodeny par ludi (hladaj v jeeepe Throttle Body Spacer)
- zasah do ECU cez PC (necakam, ze sa bude dal zladit vykon a spotreba, ked palo napisal, ze ma moderny motor, ale jeden nikdy nevie).
- ak ti ide o spotrebu - zameraj sa na LPG. Ak to dobre spravis, nestratis nic a vozis sa za polovicu ...
A boh vie co ma este nenapadlo ..
_________________Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda . 31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ... http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html
|
Ned, 20.09.2009, 9:28 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
len BTW ... komplet zdvojené zapaľovanie (od ovládača na palubnej doske, cez magneto až po sviečky) majú letecké motory dodnes.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Ned, 20.09.2009, 10:17 |
|
|
Milan
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37 Príspevky: 3268 Bydlisko: Nitra
|
Ziadny problem,bude s tym lietat
_________________ Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!
|
Ned, 20.09.2009, 10:33 |
|
|
bojan
Učeň
Registrovaný: Uto, 15.09.2009, 19:51 Príspevky: 38 Bydlisko: BRATISLAVA
|
Mno ja som neplanoval ist nejakou cestou bez toho,aby sa niekto fundovany k tomu nevyjadril.
Keby som do toho chcel ist po hlave,tak si tam to super speci vysoko nizko prelietave zapalovanie dam hheeee.
Aleee.Az taky frajer niesom,aby som siel do toho len koli reklame to nie hhe.
Radsej nech sa do mna pusti cele foru,ze co som si to za p.... vymyslel ooo.
Su veci ,ktory rozumiem vselku dobre,ale tito veci su pre mna prilis nezname.
Takze zatail mam iste to,ze dam kvalitne sviecocky.Tie musim tak ci tak.
Filter mam v plane.Na pt cruisery mi to urobilo naozaj vela aj co sa tyka spotreby aj co sa tyka vykonu.Bol to sice comonrail 2.2 diesel,ale vzdych je vzduch.
Nevim coho sa tykala ta poznamka o studenom ,ci vlhkom vzduchu,ale postudujem pri kave.
Zatial som takto daleko.
Ale dik za poucne info.Cim viac viem,tym lepsie.Bojan
_________________ Raz som hore a raz doole.
|
Ned, 20.09.2009, 22:12 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|