Dnes je utorok 4. novembra 2025, meniny má Karol a zajtra Imrich  
	 
	
  
  
 
 
	
	 
  
	
			
	
	
	
        
        
            | Autor | 
            Správa | 
         
        
			| 
				
				 petertn 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26 Príspevky: 1253 Bydlisko: Trenčín
				 
				 
			 | 
			
				  
				   
					
						Vynatok:
 
 Využívanie LPG v motorových vozidlách je z technického hľadiska overené a bezproblémové. Vyžaduje si však isté úpravy vozidla. V naftových motoroch sú nevyhnutné malé úpravy spojené so zabudovaním zapaľovacej sviečky a elektrického systému. Dnes existujú aj vozidlá využívajúce tzv. duálny systém, v ktorom malé množstvo nafty sa využíva na zapálenie zmesi LPG a vzduchu. Konverzia motorov na LPG nie je náročná, vyžaduje si však odborný zásah. V súčasnosti sa začína na trhu objavovať stále viac vozidiel (hlavne autobusov) jazdiacich na LPG. Firma MAN dodala niekoľko takýchto autobusov pre Viedeň a španielsky Valladolid v cene 150 tis. ECU za kus. V roku 1995 premávalo vo Viedni 282 autobusov mestskej hromadnej dopravy na LPG, 184 autobusov bolo vybavených duálnym systémom nafta/LPG a 20 starších autobusov jazdilo na naftu. Všetky nové autobusy jazdia na LPG dodávaný rafinériou ropy vo Schwechate (OMV). Keďže LPG horí čistejšie ako benzín, motor vydrží viac a vyžaduje si aj menšie náklady na údržbu. Olej, olejový filter, sviečky aj samotný motor vydržia až trikrát viac ako v prípade spaľovania benzínu. Z uvedeného vyplýva, že údržba takýchto vozidiel je takmer zanedbateľná v porovnaní s naftovými vozidlami. 
					
						 _________________ na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
 Nikdy nesúper s blbcom.
 Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
 "Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..." 
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 12.06.2008, 18:20 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dado 
				Legenda Offroadu 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 V tom clanku hovoria o zmesy LPG a nafty v nejakom pomere. 
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Štv, 12.06.2008, 21:25 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 peterB 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Kapo píše: pejo píše: v Australi tak jazdia. Naftu pouzivaju len na zapalenie plynu. Auto potom zozerie na 100km 1L nafty a 20L LPG. udajne to ma o 30% vyssi vykon. rozsiahle úpravy , nato aby to auto žralo 21 l / 100 km .  
Teraz nechapem - vy sa v tomto clanku snazite zvysit spotrebu na 100 km ?      
					
						 _________________ Lestenka 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 13.06.2008, 7:58 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 4 
				Trvalá prekážka 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						dado píše: V tom clanku hovoria o zmesy LPG a nafty v nejakom pomere.  
v tom článku hovoria, že nafta sa používa len na zapálenie zmesi. Čiže je vždy vstrekovaná len volnobežná dávka a zvyšok je plyn.  Vstrekovacie čerpadlo ide ako keby na volnobeh a regulácia výkonu motora sa robí pridávaním plynu do sania. 
 Zaujímalo by ma, do akej teploty môže byť propan-vzduchová zmes kompresne ohrievaná aby nedošlo k detonačnému horeniu...     
					
						 _________________ SLOW & FURIOUS 
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 13.06.2008, 8:53 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dado 
				Legenda Offroadu 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Aha, ja som to pochopil, ze sa to nejak miesa. V holandsku totiz sem - tam funguje na niektorych autach spalovanie kvapalneho LPG.
 LPG zacina horiet okolo 400 C.
 
 
 
 Edit:
 Tak som znova precital clanok v Off Road SK a pisu :
 
 " GM predtavilo prve Chevrolet Colorado spalujuce zemny plyn CNG, ktory putuje do valcov zmiesany z naftou v pomere 65/35."
 
 Takze som tam poplietol CNG vs. LPG. 
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Pia, 13.06.2008, 8:59 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Maco 
				Koumák 
				
					 Registrovaný: Pia, 05.01.2007, 9:30 Príspevky: 158
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 no super chlapci.. takze to mame vpodstate ujasnene.. teda aspon myslim ze rozumiem.. a kolko vlastne stoji liter LPG alebo CNG???
 
 ci sa teda oplati ta spotreba 20litrov LPG.. Toyota LC80 4,2TD ze liter nafty a 20 litrov LPG.. to znie dosti lakavo.. ale ak to stoji cca 20 korun resp 7 eur.. tak je to v prdeli.. o nicom.. 13eur na 100km je dost wela.. 
					
  
			 | 
		 
		
			| Ned, 18.10.2009, 20:54 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 Martin 
				Ťažký Profík 
				
					 Registrovaný: Str, 09.04.2008, 11:26 Príspevky: 376 Bydlisko: NR
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Hmm furt ma niekto straší že mi z toho plynu odíde motorček     Že je to suché, derú sa ventily    
A v hentom článku píšu že mi motorček vydrží 3 krát dlhšie     
No radšej by som veril tomu článku    
LPG stojí 0,40 € dm3 čiže liter  
					
						_________________Niva 1.7i, LPG, gurtne, dynamická gurtňa, navijáčik, šekle, lopata, baterka, CB, PMR, motorová píla, kompresor, air jack, menič 12/230V 1500W, nejaké náradie, T3 a ďalšia výbava Samurai s navijákom 9500LB, T3     
					
							
  
							
    							Naposledy upravil Martin dňa Pia, 23.10.2009, 17:20, celkovo upravené 1 
    						 
						
  
			 | 
		 
		
			| Str, 21.10.2009, 17:41 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jozef1974 
				Koumák 
				
					 Registrovaný: Str, 16.09.2009, 8:37 Príspevky: 151 Bydlisko: Senec
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 [quote="jaro"]Cítim potrebu čosi dodať 
 
 Naftový motor sa môže upraviť na plyn dvoma spôsobmi:
 1. štartovacia dávka nafty na zapálenie plynu (ako je to tu popísané)
 2.prerobením na zážihový motor -doplnením rozdeľovača ... tak to mali a majú stále? urobené plynári (SPP) na AVIAch
 
 ja by som to chcel uviest len na sprevnu mieru, tie AVIE boli prestavane na CNG.
 CNG=zemny plyn
 LPG=je len jeden z produktov ropy
 CNG je lacnejsie ako LPG.
 co sa tyka udrzby pri LPG je pravda ze motor a olej sa menej zanasa sadzami a karbonom ale viac sa opotrebovavaju ojnicne a hlavne loziska,  motora pri benzinovych mot. 
					
						 _________________ nissan patrol GR Y60,r.v.95,navijak, 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 21.10.2009, 18:18 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dado 
				Legenda Offroadu 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						jozef1974 píše: CNG je lacnejsie ako LPG.  
Nezda sa mi.
 CNG - 0,832 (25,06 Sk)
 LPG - 0,400 (12,05 Sk)  
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 21.10.2009, 18:22 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 jozef1974 
				Koumák 
				
					 Registrovaný: Str, 16.09.2009, 8:37 Príspevky: 151 Bydlisko: Senec
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						dado píše: jozef1974 píše: CNG je lacnejsie ako LPG. Nezda sa mi. CNG - 0,832 (25,06 Sk) LPG - 0,400 (12,05 Sk)  
dado naozaj za 1l ? , bo co ja viem tak do busov  furt fakturuju v m3 a to vychadza v eckach okolo 0,70 E  
					
						 _________________ nissan patrol GR Y60,r.v.95,navijak, 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 21.10.2009, 18:43 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dado 
				Legenda Offroadu 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 Nie, CNG je za cena za 1 kg a LPG za 1 l. Merna specificka hmotnost  lpg je 0,55 kg/l. Tzn.  ze 1 kg LPG stoji 0,7276 €.  A je teda lacnejsie ako CNG.
 
 Jedna 100 litrová nádrž na plyn sa dá naplniť na 80% (80 litrov) a pri spotrebe asi 11 L/100 km umožní dojazd cca. 725 km.
 
 Do 80 litrovej tlakovej nádrže sa dá natankovať asi 14 kg zemného plynu. Pri spotrebe asi 5,5 kg/100km umožní dojazd 250 km. 
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 21.10.2009, 19:33 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 bacaono 
				Frajer 
				
					 Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						Tak som trochu hladal, lebo ma tato tema zaujala a aha!    
Doba nam pokrocila a aj informacie su uz dostupnejsie.
 http://www.elpigas.cz/dieselgas
http://www.lkauto.cz/dieselgas
http://www.autoplyn-lpg.sk/component/co ... elgas.html
Ma s tym niekto realnu skusenost? Ak ano sem s tym!!    
Davnejsie som bol velmi spokojnym dlhorocnym majitelom karburatoroveho favorita s pohonom na LPG a nedam na to dopustit.  
					
						 _________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
 Zatial sa ucim, citam, sledujem.
 Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 09.11.2011, 15:48 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 tibik 
				OFFROAD Expert 
				
					 Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2353 Bydlisko: Banská Štiavnica
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						no nikde som sa tam nedopatral cenofku , a či to robí niekto  aj na SK?    
					
						 _________________ Ex.  XJ. 2,5td  1998.  WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td  2006 3dv. WK/WH 3crd. 2006.  Prejdem kade chcem - skoro všade ! 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 09.11.2011, 18:27 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 dado 
				Legenda Offroadu 
				
					 Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45 Príspevky: 3010 Bydlisko: Rimavská Sobota
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						 A  co PL ? Ty su vzdy s LPG popredu. 
					
						
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 09.11.2011, 19:46 | 
			
				
					 
					
					 
				    
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
			| 
				
				 KarolAUS 
				Učeň 
				
					 Registrovaný: Pia, 26.11.2010, 12:46 Príspevky: 42 Bydlisko: Sydney, Australia
				 
				 
			 | 
			
				
				
					
						pejo píše: v Australi tak jazdia. Naftu pouzivaju len na zapalenie plynu. Auto potom zozerie na 100km 1L nafty a 20L LPG. udajne to ma o 30% vyssi vykon.  
nejazdia. ty jazids na normalne na naftu a ked chces tak ktomu pridavas plyn. ona nafta sa udajne spluje len s 60% efektivnostou ale ked tam pridas plyn tak to spluje s efektivnostou nieco ako 96%. niektory ludia si to zacali montovat lebo tomu zacali robyt reklamu, ze to ako zvysuje vykon a tym ze menej tlacis na pedal tak aj spotrebu. ale potom to ludia co ladia diesle na dyno a meraju emisie zistili ze ty vlastne len nahradzujes jedno palivo inym. teda ziadny zazrak. ty tam vlastne streknes viacej paliva, preto sa ti zvysi vyikon a teda znizi spotreba. uporoa v spotrebe je dana tym, spotrebovanu naftu nahradis spotrebovanym plynom, ktory stoji polovicu.  
					
						 _________________ Nissan Patrol Y60 TB42s 
					
  
			 | 
		 
		
			| Str, 09.11.2011, 21:29 | 
			
				
					 
					
					 
				  
			 | 
    	
		 
	
	
		  | 
	 
	
	
		 | 
	 
	
	 
	
	
 
	 
	
	
		Kto je on-line | 
	 
	
		Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný  | 
	 
	 
 
	 | 
	Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
  | 
 
 
 
	 |