4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Co zozerie naftovy motor?
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=52&t=5059
Stránka 4 z 7

Autor:  Kapo [ Štv, 10.07.2008, 21:35 ]
Predmet príspevku: 

MoostanQue píše:
...Ja som mal povodne na mysli, co vsetko sa da liat do nadrze a nasledne menit na pohybovu energiu, bez nejakych zasadnych uprav....


Bohužial. Tak potom tam lej len naftu /takzvaný plynný olej, tiež v niektorých štátoch sa aj tak volá-gasoiline/ a nič sa ti nestane. :wink:

Autor:  Majod [ Štv, 10.07.2008, 21:48 ]
Predmet príspevku:  +

re+

Autor:  diesel [ Pia, 11.07.2008, 8:53 ]
Predmet príspevku: 

palo-cherokee píše:
Stirlingov motor - špekuluje sa s tým už dlho. Dokonca aj komerčne.
V princípe je to spaľovací motor s vonkajším spaľovaním (ohrevom valca), čo je jeho výhoda, lebo je absolútne po chu.j, čím sa zohrieva.
Nevýhoda je potreba intenzívneho chladenia druhej strany (nutný vysoký teplotný rozdiel) a potreba plnenia prevádzkovým plynom (hélium)


no čo som zatial vyhrabal presadeniu toho motora dlho bránili technologické a materiálové limity doby. K jeho renesancii dochádza až teraz. Problémové faktory v jeho životnosti sú utesnenie(posuvných pohybov) a mazanie. Hélium nieje podmienkou ale vďaka jeho rozpínavosti ideálnym médiom. Nadchlo ma to len v spojení so slnečnou energiou...iný spôsob ohrevu v zásade nič nerieši. Chladenie porieši voda...trebárs moj výdatný vrt. :-D :oops: budme uvidieť... :D

sry mustang za mierny OT, ak ti to vadí ufiknem to. :wink:

Autor:  MoostanQue [ Pia, 11.07.2008, 9:07 ]
Predmet príspevku: 

2 Diesel: v poho, nech brouka zit.. aj tak uz sa viac nedozviem, tak aspon sa poucim o inom.

Autor:  pneukaktus [ Str, 16.07.2008, 0:30 ]
Predmet príspevku: 

kentus píše:
Ešte k tým viacpalivovým motorom, toto som našiel v knihe Benzínové a naftové motory:
"Okrem týchto dvoch spôsobov tvorby zmesi, pri ktorých sa palivo vstrekuje do vzduchu, už asi 25 rokov jestvuje spôsob vyvinutý Dr. Meurerom z firmy MAN. Palivo sa vstrekne na stenu spaľovacieho priestoru (napr. na piest) vo forme tenkého filmu. Pri tomto spôsobe nedochádza ku klopaniu, pretože palivo zhorí len v takej miere ako sa odparuje od steny a zmiešava s víriacim vzduchom. Motory pracujúce podľa tohto spôsobu tvorby zmesi sa nazývajú viacpalivovými , pretože sa v nich môžu spaľovať všetky palivá od mastiaceho oleja, cez motorovú naftu po benzín."

Martin 4 píše:
nastrekovanie paliva na stenu spaľovacieho priestoru používajú myslím Avie. Čo jest asi príčinou ukrutného smradu ktorý produkujú.


Avia je priamy vstrek do predkomôrky, kde sa nafta zmieša zo vzduchom a zapali ako zmes. Popisovamý spôsob používa lanzbuldok, palivo kvapká na zohriatu časť spalovacieho priestoru (hlavu valcov, ktoru treba pred štartom nahriať ) A nasledne sa palivo odparuje a až potom zapáli. V nitre na výstavisku mate niekolko takýchto motorov. :wink:

ObrázokObrázokObrázok
tuna je použitý spomínaný motor, typický je vytrčajucou polgulovou hlavou, a komínom ako je na obrázkoch

Autor:  Martin 4 [ Str, 16.07.2008, 8:58 ]
Predmet príspevku: 

... aha... tak Avie smrdia z iného dôvodu...

Lanz Buldog je paráda :P ... najmä zvuk ... a treba vidieť aj štartovanie ... volantom !

Pre správne pochopenie obrázkov traktorov ... Lanz Buldog je ležatý dlhozdvihový jednovalec a má piest velký ako kýbel. Na klukovej skrini je zozadu našroubovaná prevodovka, spredu valec a na valci je hlava. Na hlave je predná náprava. To čo trčí dohora a kde majú traktory obvykle motor je len chladič.

Pred nahodením sa musí "nažhaviť". To sa robí tak, že do príslušnej, k tomu určenej komôrky sa vloží zapálený knôt (tiež k tomu určený). Avšak ťažký frajeri na tento účel použijú správne rozťahanú cigaretu. Je zaujímavé pozorovať, ako chlapík rozťahá cigu, kamsi ju strčí, priskočí k volantu nasadenému na zotrovačník a začne ním energicky točiť. Po niekolkých pokusoch nadávajúcky zase vajgel vyberie, pár krát potiahne a cirkus sa opakuje. Po niekoľkých cykloch sa ozvú prapodivné syčivé a žblnavé zvuky, ktoré po pár sekundách hádania sa prejdú do pravidelného odfukovania. Motor má volnobeh asi 150 ot/min a plný plyn pri 500 ot/min alebo tak nejak.

Autor:  pneukaktus [ Str, 16.07.2008, 16:15 ]
Predmet príspevku: 

Mato mas to trochu popletené :D , zo špakom sa štarovali staré diesle, ked neboli ešte použité žhaviče(napr ZETOR 15), lanz buldok sa musel v predu na tej polguli najprf nahriať, a potom sa naštartoval, tak ako píšeš volantom, ktorý sa zosadil a nasunul na zotrvačník. tie polgule su dokonca vymenitelné, na zimné počasie sa používali masívnejšie

Vyrabali sa dva typi čo sa týka pohonných latok, Na starý olej pomiešaný s naftou alebo petrolejom 2:1, A na drevoplyn s malým zapalným množstvom nafty (petrolínu)

A ešte jedna zaujimavost, do toho rozšíreného miesta na vyfuku sa davalo drevenné uhlie, ktoré zachytávalo olej vo výfukových plynoch vzhladom na to že lanz buldok bol dvojtakt a mal stratové mazanie

Autor:  Martin 4 [ Štv, 17.07.2008, 8:51 ]
Predmet príspevku: 

nemám.

Pri nahadzovaní Lanz Buldoga som totiž osobne asistoval práve v poľnohospodárskom múzeu.

Ako aj pri prevádzke stabilných motorov a rozkurovaní parnej lokomobily.

Autor:  Majod [ Štv, 17.07.2008, 9:23 ]
Predmet príspevku:  re

Pkaktus nehnevaj sa ,nechcem aby si si myslel že nemam ine na mysli len rýpať-ale priamy vstrek do predkomôrky mi nejak nesedí.

Autor:  pneukaktus [ Štv, 17.07.2008, 17:02 ]
Predmet príspevku: 

v pohode, ved o tom je diskusia

Noo, priami vstrek do predkomôrky (zmiešavacia komora) v pieste, ešte si nevidel piest s dutinou v pieste? Ma ho napr Avia, ford tranzit, zetory, mam pocit že aj tatry.

Martin, mam tu celu historiu lanz buldokov, od vzniku až po zanik, a o špakoch som nič nenašiel. Ale v nitre maju snad nejaký nový model :shock:

Autor:  dado [ Štv, 17.07.2008, 18:31 ]
Predmet príspevku: 

....pletiete... to sa nikomu nechce Googlit ?

Motor s predkomorkou :

Palivo nie je vstrekované priamo do valca, ale do samostatnej komory v hlave valcov. Predkomôrka má valcový tvar a je pod vstrekovacou tryskou. Vstrekované palivo je rozprášené v priestore predkomôrky, čo umožňuje jeho dobré vznietenie v horúcom stlačenom vzduchu. Takýto systém spaľovania využíva žhaviče na zohriatie predkomôrky pri štartovaní motora.
Obrázok



Priamy vstrek :

U týchto motorov je palivo vstrekované priamo do spaľovacej komory piestu. Piesty obvykle majú v strede prehĺbenie, v ktorom prebieha samotný proces zapálenia zmesi. Vstrekovacie trysky mávajú 5 otvorov, ktoré vstrekujú palivo zo stredu ku hrane priehlbiny v pieste (na 90°, vodorovne k valcu). Podľa typu motora sú tieto vybavené žhavičmi tak ako motory s predkomôrkou, mnohé však majú centrálny žhavič umiestnený v sacom potrubí motora, ktorý ohrieva nasávaný vzduch. Úžitkové vozidlá, bývajú vybavené v sacom potrubí tzv. plamenným žhavičom, ktorý pri štarte zapáli do neho privádzané palivo. Dobré rozprášenie paliva je pre tieto motory dôležité.
Obrázok

Autor:  petertn [ Štv, 17.07.2008, 21:35 ]
Predmet príspevku: 

sak trol 2,8 je komorkac, to co pisal kaktus je na lepsie rozptylenie zmesy vo valci, ked je to naprd urobene a este ja slabe chladenie piestu olejom tak to je 3 liter patrol a prepalene 4ky piesty

Autor:  pneukaktus [ Pia, 18.07.2008, 15:04 ]
Predmet príspevku: 

Ano dado, je to tak, ako si nasiel na nete, len pointa debaty je v tom ze či je opisujuci uryvok clanku od kentusa priami vstrek čo ma napr. ma avia, spomenul martin 4, alebo uplne iny druh motoru, ktorý pouzival lanz buldog.A to ze som nazval spalovaciu predkomôrku predkomôrkov, je moja zbrklosť :oops: .

kentus píše:
Ešte k tým viacpalivovým motorom, toto som našiel v knihe Benzínové a naftové motory:
"Okrem týchto dvoch spôsobov tvorby zmesi, pri ktorých sa palivo vstrekuje do vzduchu, už asi 25 rokov jestvuje spôsob vyvinutý Dr. Meurerom z firmy MAN. Palivo sa vstrekne na stenu spaľovacieho priestoru (napr. na piest) vo forme tenkého filmu. Pri tomto spôsobe nedochádza ku klopaniu, pretože palivo zhorí len v takej miere ako sa odparuje od steny a zmiešava s víriacim vzduchom. Motory pracujúce podľa tohto spôsobu tvorby zmesi sa nazývajú viacpalivovými , pretože sa v nich môžu spaľovať všetky palivá od mastiaceho oleja, cez motorovú naftu po benzín."


Prave som sa informoval ako to vlastne naozaj je.
Takze Martin mal v podstate pravdu:oops: (prehliadol som ze palivo sa vstrekuje na stenu piestu), spominaný sposob je vlastne akísi predchodca priameho vstreku, ktorý používa aj tu spomínaná vojenská viacpalivova tatra. Akurat fígel je v tom ze ak chce niskdo jazdiť na ine palivá ako Nafta je treba zmeniť predstreky na čerpadle. Tato tatra je na to uspôsobena, a piestiky čerpadla má mazané tlakovým olejom.

Ale špaky buldok naozaj nepouziva :twisted:

Autor:  Majod [ Pia, 18.07.2008, 15:05 ]
Predmet príspevku:  re

Dado a tretí typ motora priamy vstrek do predkomôrky je kde? :shock:

Autor:  dado [ Pia, 18.07.2008, 15:21 ]
Predmet príspevku:  Re: re

Majod píše:
Dado a tretí typ motora priamy vstrek do predkomôrky je kde? :shock:


Nerozumiem . Aky treti typ ? Nepisal som o druhu vstrekovania. Podstatou je ze slovom "predkomorka" sa mysli cast sustavy ktora je mimo valca. A nie vybranie v pieste.

Stránka 4 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/