Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 15:26
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 32 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší
 nafta s plynom 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
v Australi tak jazdia. Naftu pouzivaju len na zapalenie plynu. Auto potom zozerie na 100km 1L nafty a 20L LPG. udajne to ma o 30% vyssi vykon.


Uto, 26.06.2007, 6:17
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ferdo, este ta to nepreslo ? :-D
Ty raz odletis od nas na mesiac ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Uto, 26.06.2007, 9:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Ja som za kazde vylepsenie a usporu. Ked si zoberies, ze ja mam v trolovi 68kW, tak po tejto uprave by som mal 88kW pri mensej spotrebe. Su tam aj ine vyhody. Setri to motor, dlhsie intervaly vymeny oleja a tichsi chod, co nie je na skodu najma v lese.


Uto, 26.06.2007, 11:23
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
pejo píše:
v Australi tak jazdia. Naftu pouzivaju len na zapalenie plynu. Auto potom zozerie na 100km 1L nafty a 20L LPG. udajne to ma o 30% vyssi vykon.


o tomto som už počul... a to prosímpekno od dôchodcu čo hovoril že cez vojnu tak dízle chodili na drevoplyn. Nafta sa vstrekovala len vo volnobežnej dávke na zapálenie a zvyšok horenia zariadil plyn.

Je to podnetný nápad, ale mal by som nejaké otázky...:

* čo si bude myslieť čepradlo keď bude pri volnobežnej dávke vstreku nútené točiť sa rýchlejšie ? (bude pretekajúce množstvo nafty stačiť na mazanie a chladenie čerpadla a trysiek?)

* kam ten plyn pridať ? Pred turbo ? Za turbo ? Dá sa to vôbec na prepĺňanom motore?

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 26.06.2007, 12:33
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
V cerpadle treba odstavit nuteny volnobeh- to znamena, ze bude vstrekovaz aj pri zvysenych otackach. Splynovac musi byt ako pre benzinove striekacky. Asi by som ho vyustil pred turbo, aby nahodou plyn netlacilo do nadrze.


Uto, 26.06.2007, 13:44
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
pejo píše:
V cerpadle treba odstavit nuteny volnobeh- to znamena, ze bude vstrekovaz aj pri zvysenych otackach.


to som nepochopil... :shock: Čerpadlo predsa vstrekuje minimálne volnobežnú dávku kým motor beží. Alebo je tam nejaká funkcia čo pri nútenom zvýšení otáčok odstaví vstrek?


pejo píše:
Splynovac musi byt ako pre benzinove striekacky.


To je aký? resp. čím sa líši od splynovača pre karburátorové motory? Pokial som postrehol, tak karburátory majú len prostý membránový ventil na redukciu tlaku vyhrievaný vodou chladenia. Striekačky majú snáď nejaké "sekvenčné" vstrekovanie plynu alebo čo... O takom som len počul... nevidel som to ešte ani na obrázku.

pejo píše:
Asi by som ho vyustil pred turbo, aby nahodou plyn netlacilo do nadrze.


To by chcelo zmerať tlak v trubke za splynovačom a v zberači sania. Ale skoro by som pochyboval že by soft turbo čo sa bežne požíva pretlačilo tlak odpareného LPG.

Ale keby aj... propan má velmi vysokú antidetonačnú schopnosť = aj v zmesi zo vzduchom znesie vysoké teploty bez detonácie (práve preto až diesel z vysokou kompresiou dokáže správne využiť možnosti plynu. Fúkať plyn do benziňáku s kompresiou pod 15 je plytvanie)

By som si myslel, že vlastne treba niekam do sania zaústiť plynovú trubku a ovládaním prietoku plynu do motora riadiť otáčky.

Raz to možno vyskúšam.

Potom Vám zakývam z obežnej dráhy.

_________________
SLOW & FURIOUS


Uto, 26.06.2007, 21:31
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 20:24
Príspevky: 604
Bydlisko: Polomka - okr. BR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Myslim že ina susenom českom fore bolo niečo spomenute ohladom tohoto...v temach myslim spojenych s intercoolerom....
Ešte tam bola spomenuta uprava ako voda do sania.


Uto, 26.06.2007, 21:43
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no s tou kompresiou by som to zas tak neprehanal - plyn/bezne LPG teda/ ma oktanove cislo cca 108-115 co je idealne na kompresny pomer okolo 12-13:1
Spalovanie plynu v diezlovom motore nie je najlepsi napad, tazko nastavit detonaciu na spravny cas. Plyn ma odpalit iskra, nie tlak :?

Kto chce jazdit na LPG, nech si radsej poridi slusneho benzinaka a upravi kompresny pomer na 13:1. Mam to tak na motore Niva 1,6 a je to uplne dokonale, spotreba neporovnatelne nizsia nez pri originalnom KP/8,5:1/, dokonca vykon vyssi nez 1,7i a spotreba o 2l nizsia/, len to ma jednu chybu - ak je vyzadovana aj prevadzka na benzin/kedze LPG je stale alternativne palivo/ benzin musi mat aspon 100oktanov....
A motor ktory chcete upravovat takymto sposobom nemoze byt hocijaka skodovka s 3x ulozenou klukou....

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Uto, 26.06.2007, 21:58
Profil ICQ WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
pejo píše:
v Australi tak jazdia. Naftu pouzivaju len na zapalenie plynu. Auto potom zozerie na 100km 1L nafty a 20L LPG. udajne to ma o 30% vyssi vykon.


rozsiahle úpravy , nato aby to auto žralo 21 l / 100 km .

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Uto, 26.06.2007, 22:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
toto mam preštudované! Martin 4 ma pravdu, bolo to vyvinuté ešte pre drevoplynove generatorove obdobie, kde u dieslov to bolo ako alternatívny pohon. Problem je len v tom ako M.4 spomenul , že sa prehriavali trisky, ale to v dnešných autách neni taký problém, lebo konšktrukcia trysiek je už iná a montáž takisto. Uplne najidealnejší je na to priami vstrek. Detonacia plynu nehrozí, lebo plyn nedetonuje ako benzín, a plynova zmes sa nezapaluje od teploty stlačenia, ale od vznietenej malej davky nafty.A ak to chcete skusiť na turbynovom motore, tek bez obáv, treba to zapojiť pred turbínu, tá zmes aspoň lepšie premieša. Splynovač plyn dava na zaklade podtlaku, vytvoreneho pred 1. membranou, takže za turbom by top nešlo.ěrpadlu, ako takemu volnobežný režim vôbec nevadí, cirkulacia nafty je zabezpečená prepadovým potrubým, len pre zaujímavosť, pri brzdení motorom čerpadlo nedáva žiadnu naftu do motora. Ak by ste chceli ešte nejake info , opýtajte sa. ( momentalne pripravuje kamarat diesel na drevoplyn, ja mam rozdobený benzinový motor na drevoplyn)

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Str, 27.06.2007, 12:17
Profil ICQ
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.02.2007, 22:48
Príspevky: 62
Bydlisko: Banska Bystrica
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na SVK nafta+lpg asi nie je legalna kombinacia?ci ano?v GB,alebo Australii to uz bezne robia.


Str, 04.07.2007, 21:23
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
na slovensku nie je legálne nič, čo nie je explicitne označené že je to legálne.

Ale obstarať to označenie za legálne je tak obrovský problém, že na to každý kašle.... vrátane tých čo to majú kontrolovať.

Takže v závere - skoro všetko je nelegálne, ale kým sa nestane nejaký treskutý prúser to nikomu nevadí.

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 05.07.2007, 10:55
Profil WWW
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 24.10.2006, 19:53
Príspevky: 110
Bydlisko: Liptovské Revúce
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Cítim potrebu čosi dodať

Naftový motor sa môže upraviť na plyn dvoma spôsobmi:
1. štartovacia dávka nafty na zapálenie plynu (ako je to tu popísané)
2.prerobením na zážihový motor -doplnením rozdeľovača ... tak to mali a majú stále? urobené plynári (SPP) na AVIAch

No a s tým preháňaním vysoko horľavej zmesi cez turbo :wink:
všeobecne to bol problém u karburátorových prepĺňaných motorov - palivo pred alebo za turbo :?: pred turbom riziko výbuchu ..., za turbom slabé premiešanie zmesi.
Motory so vstrekovaním to majú vyriešené-cez turbo ide čistý vzduch hoci by to turbo lepšie premiešalo :)

_________________
jaro


Pia, 11.01.2008, 9:06
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nikto nevie nič nové?

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Štv, 12.06.2008, 15:01
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
V tom novom SK Off Road casopies je spominane , ale neviem uz ktore auto, jazdi na zmes nafty a LPG.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Štv, 12.06.2008, 15:02
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 32 ]  Choď na stránku 1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: