4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

nafta s plynom
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=52&t=2028
Stránka 1 z 3

Autor:  pejo [ Uto, 26.06.2007, 6:17 ]
Predmet príspevku:  LPG+nafta

v Australi tak jazdia. Naftu pouzivaju len na zapalenie plynu. Auto potom zozerie na 100km 1L nafty a 20L LPG. udajne to ma o 30% vyssi vykon.

Autor:  finder [ Uto, 26.06.2007, 9:26 ]
Predmet príspevku: 

Ferdo, este ta to nepreslo ? :-D
Ty raz odletis od nas na mesiac ...

Autor:  pejo [ Uto, 26.06.2007, 11:23 ]
Predmet príspevku:  ropa+lpg

Ja som za kazde vylepsenie a usporu. Ked si zoberies, ze ja mam v trolovi 68kW, tak po tejto uprave by som mal 88kW pri mensej spotrebe. Su tam aj ine vyhody. Setri to motor, dlhsie intervaly vymeny oleja a tichsi chod, co nie je na skodu najma v lese.

Autor:  Martin 4 [ Uto, 26.06.2007, 12:33 ]
Predmet príspevku:  Re: LPG+nafta

pejo píše:
v Australi tak jazdia. Naftu pouzivaju len na zapalenie plynu. Auto potom zozerie na 100km 1L nafty a 20L LPG. udajne to ma o 30% vyssi vykon.


o tomto som už počul... a to prosímpekno od dôchodcu čo hovoril že cez vojnu tak dízle chodili na drevoplyn. Nafta sa vstrekovala len vo volnobežnej dávke na zapálenie a zvyšok horenia zariadil plyn.

Je to podnetný nápad, ale mal by som nejaké otázky...:

* čo si bude myslieť čepradlo keď bude pri volnobežnej dávke vstreku nútené točiť sa rýchlejšie ? (bude pretekajúce množstvo nafty stačiť na mazanie a chladenie čerpadla a trysiek?)

* kam ten plyn pridať ? Pred turbo ? Za turbo ? Dá sa to vôbec na prepĺňanom motore?

Autor:  pejo [ Uto, 26.06.2007, 13:44 ]
Predmet príspevku:  LPG+nafta

V cerpadle treba odstavit nuteny volnobeh- to znamena, ze bude vstrekovaz aj pri zvysenych otackach. Splynovac musi byt ako pre benzinove striekacky. Asi by som ho vyustil pred turbo, aby nahodou plyn netlacilo do nadrze.

Autor:  Martin 4 [ Uto, 26.06.2007, 21:31 ]
Predmet príspevku:  Re: LPG+nafta

pejo píše:
V cerpadle treba odstavit nuteny volnobeh- to znamena, ze bude vstrekovaz aj pri zvysenych otackach.


to som nepochopil... :shock: Čerpadlo predsa vstrekuje minimálne volnobežnú dávku kým motor beží. Alebo je tam nejaká funkcia čo pri nútenom zvýšení otáčok odstaví vstrek?


pejo píše:
Splynovac musi byt ako pre benzinove striekacky.


To je aký? resp. čím sa líši od splynovača pre karburátorové motory? Pokial som postrehol, tak karburátory majú len prostý membránový ventil na redukciu tlaku vyhrievaný vodou chladenia. Striekačky majú snáď nejaké "sekvenčné" vstrekovanie plynu alebo čo... O takom som len počul... nevidel som to ešte ani na obrázku.

pejo píše:
Asi by som ho vyustil pred turbo, aby nahodou plyn netlacilo do nadrze.


To by chcelo zmerať tlak v trubke za splynovačom a v zberači sania. Ale skoro by som pochyboval že by soft turbo čo sa bežne požíva pretlačilo tlak odpareného LPG.

Ale keby aj... propan má velmi vysokú antidetonačnú schopnosť = aj v zmesi zo vzduchom znesie vysoké teploty bez detonácie (práve preto až diesel z vysokou kompresiou dokáže správne využiť možnosti plynu. Fúkať plyn do benziňáku s kompresiou pod 15 je plytvanie)

By som si myslel, že vlastne treba niekam do sania zaústiť plynovú trubku a ovládaním prietoku plynu do motora riadiť otáčky.

Raz to možno vyskúšam.

Potom Vám zakývam z obežnej dráhy.

Autor:  ferjon [ Uto, 26.06.2007, 21:43 ]
Predmet príspevku: 

Myslim že ina susenom českom fore bolo niečo spomenute ohladom tohoto...v temach myslim spojenych s intercoolerom....
Ešte tam bola spomenuta uprava ako voda do sania.

Autor:  Majo [ Uto, 26.06.2007, 21:58 ]
Predmet príspevku: 

no s tou kompresiou by som to zas tak neprehanal - plyn/bezne LPG teda/ ma oktanove cislo cca 108-115 co je idealne na kompresny pomer okolo 12-13:1
Spalovanie plynu v diezlovom motore nie je najlepsi napad, tazko nastavit detonaciu na spravny cas. Plyn ma odpalit iskra, nie tlak :?

Kto chce jazdit na LPG, nech si radsej poridi slusneho benzinaka a upravi kompresny pomer na 13:1. Mam to tak na motore Niva 1,6 a je to uplne dokonale, spotreba neporovnatelne nizsia nez pri originalnom KP/8,5:1/, dokonca vykon vyssi nez 1,7i a spotreba o 2l nizsia/, len to ma jednu chybu - ak je vyzadovana aj prevadzka na benzin/kedze LPG je stale alternativne palivo/ benzin musi mat aspon 100oktanov....
A motor ktory chcete upravovat takymto sposobom nemoze byt hocijaka skodovka s 3x ulozenou klukou....

Autor:  Kapo [ Uto, 26.06.2007, 22:16 ]
Predmet príspevku:  Re: LPG+nafta

pejo píše:
v Australi tak jazdia. Naftu pouzivaju len na zapalenie plynu. Auto potom zozerie na 100km 1L nafty a 20L LPG. udajne to ma o 30% vyssi vykon.


rozsiahle úpravy , nato aby to auto žralo 21 l / 100 km .

Autor:  pneukaktus [ Str, 27.06.2007, 12:17 ]
Predmet príspevku: 

toto mam preštudované! Martin 4 ma pravdu, bolo to vyvinuté ešte pre drevoplynove generatorove obdobie, kde u dieslov to bolo ako alternatívny pohon. Problem je len v tom ako M.4 spomenul , že sa prehriavali trisky, ale to v dnešných autách neni taký problém, lebo konšktrukcia trysiek je už iná a montáž takisto. Uplne najidealnejší je na to priami vstrek. Detonacia plynu nehrozí, lebo plyn nedetonuje ako benzín, a plynova zmes sa nezapaluje od teploty stlačenia, ale od vznietenej malej davky nafty.A ak to chcete skusiť na turbynovom motore, tek bez obáv, treba to zapojiť pred turbínu, tá zmes aspoň lepšie premieša. Splynovač plyn dava na zaklade podtlaku, vytvoreneho pred 1. membranou, takže za turbom by top nešlo.ěrpadlu, ako takemu volnobežný režim vôbec nevadí, cirkulacia nafty je zabezpečená prepadovým potrubým, len pre zaujímavosť, pri brzdení motorom čerpadlo nedáva žiadnu naftu do motora. Ak by ste chceli ešte nejake info , opýtajte sa. ( momentalne pripravuje kamarat diesel na drevoplyn, ja mam rozdobený benzinový motor na drevoplyn)

Autor:  tek24ss [ Str, 04.07.2007, 21:23 ]
Predmet príspevku: 

Na SVK nafta+lpg asi nie je legalna kombinacia?ci ano?v GB,alebo Australii to uz bezne robia.

Autor:  Martin 4 [ Štv, 05.07.2007, 10:55 ]
Predmet príspevku: 

na slovensku nie je legálne nič, čo nie je explicitne označené že je to legálne.

Ale obstarať to označenie za legálne je tak obrovský problém, že na to každý kašle.... vrátane tých čo to majú kontrolovať.

Takže v závere - skoro všetko je nelegálne, ale kým sa nestane nejaký treskutý prúser to nikomu nevadí.

Autor:  jaro [ Pia, 11.01.2008, 9:06 ]
Predmet príspevku: 

Cítim potrebu čosi dodať

Naftový motor sa môže upraviť na plyn dvoma spôsobmi:
1. štartovacia dávka nafty na zapálenie plynu (ako je to tu popísané)
2.prerobením na zážihový motor -doplnením rozdeľovača ... tak to mali a majú stále? urobené plynári (SPP) na AVIAch

No a s tým preháňaním vysoko horľavej zmesi cez turbo :wink:
všeobecne to bol problém u karburátorových prepĺňaných motorov - palivo pred alebo za turbo :?: pred turbom riziko výbuchu ..., za turbom slabé premiešanie zmesi.
Motory so vstrekovaním to majú vyriešené-cez turbo ide čistý vzduch hoci by to turbo lepšie premiešalo :)

Autor:  pejo [ Štv, 12.06.2008, 15:01 ]
Predmet príspevku: 

Nikto nevie nič nové?

Autor:  dado [ Štv, 12.06.2008, 15:02 ]
Predmet príspevku: 

V tom novom SK Off Road casopies je spominane , ale neviem uz ktore auto, jazdi na zmes nafty a LPG.

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/