Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 0:26
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 178 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Ďalší
 Zimny test nafty 
Autor Správa
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Do testu som mohol zahrnut len to, co bolo niekde po ruke.
Slovnaft, OMV, Shell a pripadne nejake malicke pumpy.
Testovat CZ naftu moc nema vyznam, aj tak sa to tyka len prihranicnych, ktorym by sa tam nahodou oplatilo tankovat, cize informacie pre zvysok slovenska nezaujimava.

Rozhodol som sa testovat nasledovne kombinacie:
cista nafta, nafta + 5% objemu petroleja, nafta + 5% objemu benzinu, nafta + VIF (podla navodu, cize 1ml na liter do -20).
Uvedena kombinacia bola pouzita tak na obycajnej, ako aj na premiovej nafte.

Preco 5% ? Ak sa uvadza pre TD este 10% ako kombinacia v pohode, skusil som radsej ubrat, aby to bolo "bezpecne" aj pre TDI a vyssie. ( a aj ked sme na offroad fore, nevravte mi, ze nevozite zadky aj v niecom konstrukcne novsom).
Ostatne ked zaberie 5%, viete, ze bude teda fungovat aj 10%. NA druhej strane, naco davat viac, ked netreba.

Mrazak mal asi -20.
===================================================================================================
Kandidat: OMV MAX Motion
Obrázok

Prvy pohar je cista nafta, druhy + benzin, treti + petrolej, stvrty + VIF.
Ziadne prekvapenie s vyzrazanym parafinom sa nekonalo, kedze som ho ani necakal u tejto nafty.
VIF naftu "zakalil", s petrolejom zase nafta ostala skoro original cista. (Ale to nebolo predmetom testu).

===================================================================================================
Edit 10.1.2016

Kandidat: OMV Diesel
Poradie ako hore, cista, benzin, petrolej, vif.
Sorry za mierne neostru fotku, ale tiez sa ziadne zrazenie parafinu nekonalo.

Obrázok
----
Resp. tu je vcerajsia fotka, ale tie pohare to dolu optickym lomom skresluju (A vyzera to, ze je tam nieco zrazene, aj ked nie je), preto som sa rozhodol to preliat do poharov od MAxu, a nafotit este raz, a fotka je vyssie.

Obrázok

Chladim V-Power Diesel Nitro+, potom pojde Shell FuelSave Diesel.
===================================================================================================
Edit 11.1.2016

Hore, V-Power Diesel Nitro+

Obrázok

Z prdele som nechal zamrazit aj Shell FuelSave Diesel.
Fotky bohuzial neukazuju realny stav.

Zatial co v nitre sa ma parafin tendenciu sa vyzrazat tak nejak nazvislo (tak rezance), vo FuelSave uz ma ako keby tendenciu sa drzat skor dolu. Ale berte to s rezervou ...
Pri vylievani nafty bolo u oboch vidiet, ze zhora je to redsie, a dolu uz vylievam nieco belsie a asi aj hustejsej konzistencie.
Stale to bolo tekute, ale uz to bolo trochu viac soplovite :-D ...

Obrázok

Napadlo ma, ze si odlozim vsetky nafty v povodnej forme, a necham ich zamrazit tak, ako vytiekli z pistole.
Ale to bude az uplne na koniec ...

===================================================================================================
Edit 15.1.2016

Shell FuelSave Diesel

Hm ... cista, benzin, petrolej, vif ... Clovek by vzhladom nato, kolko je tam parafinu povedal, ze tam je ina nafta, a nie nafta z prveho pohara + vif ...

Obrázok

Toto bolo po par minutach fotenia ... riedene vzorky mali tendenciu sa zacat rozpustat ...

Obrázok

Edit 17.1.2016

Zopakovane zamrazenie s pomerom 10% B+P, resp. Vif 2ml/L. Zase zlava, cista, B, P, Vif.

Obrázok

Po asi 20 minutach ... (v mrazaku asi -23, momentalne asi -9)

Zaujimave zistenie ...
Cistu uz neofotim, lebo bezi test filtrovatelnosti :-)
B+P si sedia na riti .. Vif ma tendenciu sa "samorozptylovat" po pohari ....

Obrázok

Detail vifu proti slnku ..
Obrázok

===================================================================================================
Edit 19.1.2016

Slovnaft Evo Diesel

Napriek zarosenym poharom sa zhodneme, ze Evo preslo bez ujmy ...

Obrázok

Kedze sa nic nezrazilo, nebolo ani co filtrovat.
Aby som bol presnejsi, na spodu pohara bolo tak za polievkovu lyzicu niecoho polo-bieleho olejoveho ...

Vzhladom na objem povazujem za zanedbatelne ...
Ten druhy pohar je len lom svetla. Nafta len zmenila mierne farbu ... (v zasade).

===================================================================================================
Edit 22.1.2016

Slovnaft Diesel (klasika)

Obrázok
Nafta je vidiet dobre, B+P je vyzrazany cca rovnako asi na urovni toho spodneho zalomenia pohara, parafin vo Vife poletuje v priestore :-D


Toto bolo po rozmrazeni, cca z -23 na -4.5
Obrázok

Fotky su vytiahnute do kontrastu, aby bolo vydiet parafin, takze nerieste farbu nafty, ta je mierne skreslena ...

===================================================================================================
Edit 23.1.2016

Tesco Diesel (klasika)

Obrázok
===================================================================================================
Edit 30.1.2016

Tesco Diesel Plus

Obrázok

Bohuzial, fyzika ide proti mne, a nez to dotrepem z mrazaku na okno a cvaknem, uz je to namrazene.
V priebehu 2 minut sa to pri sucasnom pocasi zacalo rozptylovat.

V kazdom pripade, cista+B+P si sedeli na spodu, Vif bol sice zakaleny, ale nejak viac v "priestore" ...
V zasade to koresponduje s fotkami Tesco Diesel (obycajna nafta).
Cize - vyzrazanie parafinu sa konalo ...

Edit 05.02.2016
Pri vylievani Tesco Plus som sa rozhodol Vam ukazat, co ostane na dne pohara.
Otazka znie, ci su to pozostatky rozmrazenia, alebo taka kvalitna nafta ?
Resp. mozno to nema vplyv na kvalitu, ale ... ma to tam co robit ?

Tento rozdiel farieb nie je lom svetla, to je rozdiel cistej a VIFovej vzorky ... B+P koresponduje farebne s cistou.

Obrázok


Obrázok
Obrázok

Takto to vyzera po rozvireni ...
Inac, vyzera to, ze najlepsi vplyv na nezrazanie sa tej poddivnej zlozky na VIF .. Aj on to mal vyzrazane, ale len malicku kvapku ..

Obrázok

===================================================================================================
06.02.2016 - Grand Finale

Bohuzial, pocasie ide proti mne (neda sa fotit vonku v mraze), takze fotky su , ake su ...
Fotky su vzdy v poradi, premiovka+obycajna.
OMV, Shell, Slovnaft, Tesco. (zlava doprava)

Ak by sme posudzovali vyzrazany parafin, tak by som to po vytiahnuti z mrazaka videl asi nasledovne ...

1. OMV Max Motion + Slovnaft Evo Diesel
2. OMV Diesel
3. Slovnaft Diesel
4. Shell V-Power Diesel Nitro+
5. Shell FuelSave Diesel + Tesco Plus
6. Tesco Diesel

Fotky vdaka namraze nie su celkom preukazatelne, snazil som sa zapametat vysku parafinu ihned po vytiahnuti z mrazaku. Pokial sa parafin viditelne oddelia, radil som ju (vzorku) nizsie v porovani s naftou, kde to lietalo v "priestore" ...

Obrázok

Obrázok


Sob, 09.01.2016, 22:51
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Tisíceré díky, óóó veliký sahibe!

Presne takéto niečo konštruktívne sme tu potrebovali :smt023

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Sob, 09.01.2016, 23:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Len pokracuj.Teda sam som zvedavy ktora nafta neprezije -20.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Sob, 09.01.2016, 23:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 29.12.2012, 21:30
Príspevky: 676
Bydlisko: Trenčín-Opatová
Odpoveď s citáciou
možno budem za blbého ale čo sa v tomto teste skúša,lebo akosi mi unikla pointa keď pri -20 nevzniklo zrážanie parafínu

_________________
Sex je pre chudobných,My bohatí jazdíme OFF-ROAD

keby niečo,treba volať na 0948 718 350






Škoda 125 L
Felícia 1.3 BMM

EX Hyundai Galloper 2.5 tdi
Felícia 1.6 mpi


Sob, 09.01.2016, 23:26
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Ak to sem finder nebudes chciet, kludne to presun do tej temi, kde sa riesil benzin do nafty.

Roky som daval benzin do nafty a vzdy ok. Ale tento rok na jar mi volala sesternica, ze im nejde po zime nastartovat kosacka. Museli sme vyhodit vsetko benzin, po par mesiacoch sa nedal zapalit ani zapalkou a to je uz co povedat, pomaly, ako voda...bol udajne zo shelky

Davam radsej denaturak prip. Vif a olej slovnaft pre dvojtakty

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Sob, 09.01.2016, 23:29
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Testuje sa ktorá nafta zmrzne (Omv, shell, slovnaft) - zatiaľ je tam len jedna, pokr. zajtra
testuje sa čo sa stane po pridaní petroleja, benzínu, vifu, do tej ktorej nafty

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Sob, 09.01.2016, 23:31
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Tak som to vecer este skusil,speci truck zimny aditiv,co sa dava na 1 ku 1000,dal som 1 ku 500.to je ta lava bandaska a benzin 1 ku 20,prava bandaska.Aditivum naliate teple do teplej nafty v kotolni,asi +25C,benzin naliaty studeny do studenej nafty v garazi,asi -15C.Ponechane v noci na dreve na mraze -29C.Aditivum pomohlo tak,ze nezparafinovatela vsetka nafta,ale len spodok.No cerpadlo saje z nadrze zospodu,takze ta vrchna dobra nafta mu je na ....


Tento test som robil na gazfore v 2012tom,len to odtial neviem zkopirovat spolu s obrazkom,tak musim na 2x :-D
Príloha:
Snímka024.jpg
Snímka024.jpg [ 83.5 KiB | Zobrazené 17430 krát ]

Riesili sme tam vtedy vseliake ekrazity do nafty


Ned, 10.01.2016, 9:15
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Finder: z tej druhej fotky to skôr vypadá, že si robíš zásoby masla :mrgreen:
Ale veríme :smt151 takže obe OMV bez straty kytičky
Čakáme na ďaľšie :smt023

bahno: no, to si tomu pomohol s tým aditívom
zmes s benzínom ostala tekutá? podľa fotky to tak vyzerá

1:20 je zhruba tých 5% čo skúša Finder, ja dávam tak bajočko 5L na nádrž (80L)
ale lejem to z 10 alebo 20 L kanistra takže len odhadom
plus 3,3 dl 2T oleja na nádrž (celoročne), ak pridávam benzín tak zvyšujem na 5dl na nádrž
filter raz za dva roky, preventívne

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Ned, 10.01.2016, 13:14
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Po zhliadnuti nafty OMV Diesel ma napadlo, ze pre zaujimavost by som mohol doplnit pohar cistej nafty ale aktualnej teploty.
(napr +2). Ze ako vyzera nafta normalne a schladena ... Shelky uz budu v pocte 5.

K bahnovej fotke - ked som dnes vylieval pohar s Vifom, na dne boli 2 tmavsie kvapky, ako keby zrazeny olej.
Chcelo by to mozno zamrazit vecsie mnozstvo, ale to do mrazaka nedostanem.


Ned, 10.01.2016, 13:28
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 23.10.2014, 20:05
Príspevky: 123
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
finder píše:
Po zhliadnuti nafty OMV Diesel ma napadlo, ze pre zaujimavost by som mohol doplnit pohar cistej nafty ale aktualnej teploty.
(napr +2). Ze ako vyzera nafta normalne a schladena ... Shelky uz budu v pocte 5.

K bahnovej fotke - ked som dnes vylieval pohar s Vifom, na dne boli 2 tmavsie kvapky, ako keby zrazeny olej.
Chcelo by to mozno zamrazit vecsie mnozstvo, ale to do mrazaka nedostanem.


skor by bolo lepsie doplnit fotku cistej nafty pri +20stupnov a nie pri +2, tam by bolo vidno evidentnejsi rozdiel ak nejaky bude. Na ako dlho to davas do mrazaka? len cez noc? nebolo by lepsie to dat na 24h popripade na 48h?popripade po zmrazeni skus premiesat kazdu vzorku z nejakou spajlou, ci sa ti to bude javit podobne ako pred zmrazenim.To len moje skromne dotazy, ale nemusis brat na vedomie.

_________________
Toyota Landcruiser 90 3,4i 24v V6 +LPG


Ned, 10.01.2016, 14:35
Profil ICQ
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
+20 cez zimu mat nebudes (mozes), to nema vyznam ... vyznam pre nas v tomto pripade maju teploty okolo 0 a menej ...

v mrazaku to je min. 10h (aj viac, ako vyda cas), co je priemerna akoze doba od natankovania relativne teplej nafty (ide z podzemneho zasobnika) do ranneho startovania.
Resp. Vecsina auto nestoji 48h, auto sa pouziva a v lepsom pripade stoji cca od 16:00- 6-7:00 (co je 14h ) a vychladnute zase startuje ... (zalezi kto ako chodi do a z roboty)

OMV premium sa mrazil od piatku 20:00-soboty 10:00. OMV classic s par minutovou prestavkou kedy som nafotil prvu sadu, vymenil pohare a znovu dal do mrazaku, od piatku 20:00 az do cca nedele 11:00. Ako vidno na fotkach, k nicomu zasadnemu nedoslo. (to je nejakych 39h ?)

Prave som meral teplotu Shell premium, a po nejakych 3,5 h v mrazaku mala -18 stupnov ..

Mozem potom niektoru vzorku nechat mrazit dlhsie ... Ale necakam velky rozdiel (skor ziadny)...
Miesanie je kontraproduktivne. Ako vidis na bahnovej fotke, pripadny parafin klesa na dno, odkial ho cerpe cerpadlo. Pripadne premiesanie rozviry (rozviry, ci rozvyri ? :-D ) usad, a to nechceme. Chceme aby to vyzeralo ako v nadrzi.

Snazim sa rychlo pouzit este zamrznute pohare z predch. testovania, a nafta ma mierne plusovu teplotu, takze schladenie by mohlo prebehnut relativne rychlo ...

A neboj, rozdiel vidiet budes aj pri mierne + teplotach, zrovna som si predmiesal Shell FuelSave Diesel a dost som cumel ... Na co ? pockaj si na dalsiu cast ...


Ned, 10.01.2016, 14:56
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
Mustange,ten aditiv vtedy nepomohol,lebo som ho dal malo.Bolo ho treba 5x viac,co sme zistili dalsim vyzkumom.Takze aj s aditivom sa dala dosiahnut ta tekutost,len ho bolo treba dat vela=drahe.Nafta s benzinom sa neda vizualne odlisit od nafty bez benzinu,takze tekuta bola normalne.Najnizsia teplota,co mam otestovanu,bola -38 stupnov na volve.Fsio normalno :D fungovalo...rusi to maju zmaknute.Sa rehotali ako jebnuti,ked sme chceli do nadrze dostat dieselex,ci ako sa tomu vtedy nadavalo.Vypadalo to,ze vo flasi je lekvar :mrgreen: .Takze na 600 solarky sa fuklo 50 benzinu,do bufika sa priviedla nafta s benzinom z bandasky,oblial sa horucou vodou a pekne chytil,co by inak nemal sancu.Za 3-4 hodky ohrial motor a ten uz potom chytil.Za ten cas benzin urobil v nadrzi z toho masla normalnu naftu.Len sme ju cez saci otvor miesali palicou.
Este doplnim...benzin rozpusti aj to maslo,co uz je na filtri a urobi filter priepustnym.To aditiv nedokaze a ked uz raz parafin zajebe filter,tak sa musi bud obliat horucou vodou,alebo vymenit.Takze kto uz ma zadrbany filter a nema iny,ani vodu,tak vliat do filtra trocha benzinu,pockat par minut a startovaaaat :wink: .Musi sa dlhsie,lebo cerpadla zvyknu mat sitko na vstupe a benzin musi uvolnit aj to.


Naposledy upravil bahno dňa Ned, 10.01.2016, 15:13, celkovo upravené 1



Ned, 10.01.2016, 15:08
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
rozvííííri :smt151

prvé mekké, bo víriť (točiť sa), nie výriť (výr = sova = fták)
druhe mekké, bo čo urobí nafta? nie čo urobý

Sveřepííí šakalííí zavilééé vyylííí narozvííírenú naftu woe, jaké í?

---

Vo vode vznikol v_r.
Nad ním krúžil v_r.
Po chvíli oba v_ry zmizli.

No, a čil bicte chytrí :-D

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Naposledy upravil MoostanQue dňa Ned, 10.01.2016, 15:29, celkovo upravené 2



Ned, 10.01.2016, 15:10
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48
Príspevky: 2482
Bydlisko: LIPT.MIKULAS
Odpoveď s citáciou
:smt017 Tyyy betar :D !Ale ja som ftedy chibal :wink: ,ked sme sa to ucili :-D


Ned, 10.01.2016, 15:16
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 17.11.2008, 9:40
Príspevky: 143
Bydlisko: okr.Levice
Odpoveď s citáciou
Finder paráda :smt133
Som zvedavý ako dopadne Slovnaft, hlavne evo.
Pravidelne pridávam VIF, no vo veľkých mrazoch volím premiovu naftu max mottion. Pohľad v -20 stp. na stojan ma presvedčil :-)

_________________
Land Rover DiscoveryII TD5
VW Caravelle T5


Ned, 10.01.2016, 16:25
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 178 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron