Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 17:29
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 178 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Ďalší
 Zimny test nafty 
Autor Správa
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Benzín do nafty pomáhal už v časoch, keď na stojanoch bol nanajvýš Špeciál za 8,- Super za 8,50 a Nafta za 5,- Kčs (a zrejme ešte dlho predtým). A keď nebude prémiová nafta, budete čo, sedeť doma? Té chujová bojová pripravenosť teda :smt139

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 22.01.2016, 17:51
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 17.11.2008, 9:40
Príspevky: 143
Bydlisko: okr.Levice
Odpoveď s citáciou
Super za 8.5 kčs som kedysi tankoval do volgy :-)
Naftu som s benzínom riedil aj ja lebo dieselex bol slabý.
Len som videl na finderovych fotkách vyzrážaný parafín tam kde bol pridaný aj benzín.

_________________
Land Rover DiscoveryII TD5
VW Caravelle T5


Naposledy upravil Laci dňa Pia, 22.01.2016, 19:36, celkovo upravené 1



Pia, 22.01.2016, 18:23
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Asi malo benzinu v tej nafte :smt139,ze sa tvorila usadenina Ja som v minulosti na 80 az 90litre nafty daval 5 az 8litre benzinu a nafta nezamrzla ani v -12 a auto parkovalo vonku a nebol problem a podobne aj teraz do starej dodavky a vsetko funguje :)


Pia, 22.01.2016, 18:51
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Laci píše:
Cesta k mobilite vedie cez dve prémiové nafty.

V zavislosti od ocakavanej teploty - vyzera to, ze ano ... Tam je to bez kompromisov ...

Joe, nepochybujem, ze mas v okoli minimalne jednu z 3 znaciek. Zober ktorukolvek naftu (alebo aby to bolo vyraznejsie, tak radsej nepremiovku), a experimentuj.

Znovu zopakujem - riesim koncentraciu, dufajme ze bezpecnu, aj pre vysokotlake bruchoplazy.
Zimne starty trapia kazdeho motoristu, nie len offroadakov .. (aj ked sme na off fore)
(no nie kazdeho, ale berme to tak, ze hej)

UP, slovnaft classic.


Pia, 22.01.2016, 20:05
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 27.11.2015, 14:42
Príspevky: 127
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
teraz som pozeral akurát reklamu na OMV diesel maxx a že garantujú ochranu motora až pri -40°C , ale taký mrazák nemáme čo? :D


Pia, 22.01.2016, 21:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 24.05.2012, 12:56
Príspevky: 988
Bydlisko: Povazie
Odpoveď s citáciou
ocenujem snahu, velmi dobre....
ale len otazka zo zaujmavosti, co potom robis s tou naftou?

_________________
Patrol & Patrol...

ex: Wrangler JK s talianskym Detroit dízlom
ex: Pajero 2.8


Pia, 22.01.2016, 22:10
Profil
Koumák

Registrovaný: Štv, 03.12.2015, 20:52
Príspevky: 196
Odpoveď s citáciou
Načo je niekomu v podmienkach Slovenska ochrana motora pri -40 ked tu má väčšina problémy pri -15 :D


Pia, 22.01.2016, 22:16
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Tomato - vyjazdim. V objeme MAxu, ktory tankujem sa to spolahlivo strati ...
Na jeden test to je 4x 0.3L nafty, z toho 3 vzorky su pancovane, takze pohoda prudka ...

Neviem ci bola reklama koncipovana takto, ze ochrana. Tam nie je v zime co chranit, aj ked pre beznu ovcu je to na druhej strane takto definovane dobre.

Ochrana tam vdaka roznym aditivam asi je, z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze to pri plnom kotli dymi uplne inac (subjektivne menej a do modra, dym je viac priesvitny). Pre nas je podstatna filtrovatelnost, pripadne Cetanove cislo. (moje TDI PD od 0-7 stupnov chrume Max podstatne ochotnejsie ako ine nafty ... Dalej do plusu sa start uz viac menej zrovnava ...). (cize cez leto tankujem viac menej Slovnaft, lebo ho mam po ruke, ale od chladnejsej jesene som sa uz neopovazil dat do nadrze nic ine ako Max :-D ).
Rano som mal -11.5, a start bol na 2 zhavenia, a prvy pokus (tak do 5s motania staterom). V porovnani s minulym rokom riadny rozdiel. (bezny slovnaft, aj ked riadne pancovany Vifom). (pri -18 som bol schopny vychriapat plne nabitu bateriu).

Ale aby som nezavadzal, okrem nafty samozrejme v tom moze mat prsty aj bateria uz nie v 100% kondicii, ci palivovy filter s uz kapanek presvihnutym terminom vymeny ... (v akom je stave sa da zistit vecsinou len jeho rozrezanim, teda pokial sa neda rozobrat).

Btw - videli ste niekedy dlzku tkaniny a jej farbu ? :lol:


Pia, 22.01.2016, 23:13
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
sim111 píše:
ked tu má väčšina problémy pri -15 :D
Ja doma ziadne problemy nemam :smt139 a to je este vypnuty kotol co zena stale rype ze jej je teplo :smt014 Nemyslis to ty vonku? :-D

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 22.01.2016, 23:19
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
UP, Tesco Diesel ...


Sob, 23.01.2016, 22:29
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 27.11.2015, 14:42
Príspevky: 127
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
finder píše:
Btw - videli ste niekedy dlzku tkaniny a jej farbu ? :lol:


inak ja palivový filter zvyknem niekedy rozrezať a kuknúť doň tankujem prevažne OMV a nevyzerá moc zle ale zas menim filer každých 15tis teda všetky filtre aj palivový a tiež mám TDI PD a štartuje na brnk teraz -16 a na prvé žahvenie za 3-4 sekundy bežal


Sob, 23.01.2016, 23:03
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Hm ..ja som rano pri -12.5 mal celkom problemy ... Aj po nastartovani isiel ako keby na 3 valce a chcipol ..
Potom som sa nasral, pripojil dalsiu baterku, a uz sa to spametalo ... Tak dufam, ze to bolo len v tom ..
Celkom by ma zaujimalo, ako casto nabijat bateriu, ked robim povedzme 1-2 starty na 11 km cesty ...
Nehovoriac o tom, ze mraz odobera cast z celkovej kapacity ...


Sob, 23.01.2016, 23:11
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 27.11.2015, 14:42
Príspevky: 127
Bydlisko: Martin
Odpoveď s citáciou
finder píše:
Hm ..ja som rano pri -12.5 mal celkom problemy ... Aj po nastartovani isiel ako keby na 3 valce a schipol ..
Potom som sa nasral, pripojil dalsiu baterku, a uz sa to spametalo ... Tak dufam, ze to bolo len v tom ..
Celkom by ma zaujimalo, ako casto nabijat bateriu, ked robim povedzme 1-2 starty na 11 km cesty ...
Nehovoriac o tom, ze mraz odobera cast z celkovej kapacity ...



ja robím 12H denne ráno studený štart večer studený štart baterku mám BOSCH asi aj 6 rokov nikdy som ju nenabíjal a ide dobre , pozri žhaviče či su OK .


Sob, 23.01.2016, 23:21
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 11.09.2012, 15:10
Príspevky: 514
Bydlisko: Ružomberok
Odpoveď s citáciou
Vyrobca baterii uvadza v priruckach, ze by sa mala baterka dobijat kazde tri mesiace :)

Pisem z mobilu berte ohlad...

_________________
| pajero 2,8TD intercooler 3dv. r.97 + M/T toyo | facebook |


Ned, 24.01.2016, 4:57
Profil ICQ
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Zhavice su asi nie ani rocne, baterka rocna, filter od leta, tak isto cez leto repas startera.
Uhliky v regleri uz pojdu sr.at (su na konci), ale pokial mi ukazovatel na palubke ukazuje akoze nieco, tak mu verim, ze v sieti tolko je.
Ked baterku nabijem, pred prvym startom mam cez 12V, o par dni, uz pod 12V. (jasne, statisticka chyba, auto este dozhavuje atd).
Nabijam min. 1x mesacne (v zime). Subjektivne po nabiti auto startuje "lahsie" ... Z vystupu filtra a na spiatocku som si dal kus priesvitnej hadice, pred startom, ale aj po jazde tam mam po jednej vecsej bublinke.
Napriek tomu, ze to ma vlastne cerpadlo v nadrzi, pre dobry pocit, mam za filtrom "pumpicku" (so spetnym ventilom), a cisto spetny ventil pred vstupom spiatocky do filtra. Urcite viem, ze celkom netesni termoventil na filtri. (preto tie jednoprechodove ventily).
Zhavicova rampa je taky dementny kus plastu s odbockami na fajky, po case sa to rado lame, nejak som to zreparoval, dufam, ze to robi, co ma (meranim sa to tvari ok). (predpokladam, ze to co som scinoval by sa pri velkou prude uz asi roztopilo).
Ked najdem nejaku ochotnu dusu, co vie co robi ! :-D, tak sa chystam na zistenie tlakov vo valcoch aj v tandemovej pumpe...


Ned, 24.01.2016, 9:38
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 178 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: