Dnes je sobota 11. mája 2024, meniny má Blažena a zajtra Pankrác
Autor |
Správa |
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
"Chibal" je aká funkcia? Finder, tiež si myslím, že by bolo zaujímavé zmrazenie na 48h a viac. Nádrž auta parkovaného vonku je počas mrazov stále namrznutá - predpokladám že prepad paliva je minimálny a stíha sa ochladzovať. Ale jednoznačne Ťa navrhujem na pochvalu pred nastúpeným fórom a rozvinutými gurtňami!
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Ned, 10.01.2016, 16:35 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Martinoff: no, tak vzdelanému človeku to udrie do očí, keď vydí také chyby Ale nemyslím že by mrazenie na dlhšie než nejak zmenilo výsledky - v hentak mrňavom pohári bude mať tá nafta -18 po pár hodinách, a ďalej čo? Čo mohlo stuhnúť už asi stuhlo
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Ned, 10.01.2016, 16:44 |
|
|
alfa
Začínajúci koumák
Registrovaný: Štv, 23.10.2014, 20:05 Príspevky: 123 Bydlisko: Žilina
|
+20 sice cez zimu mat nebudes, ale bolo by zaujmave vidiet ako nafta vyzera klasicky, ked nemrzne, cize je v stave ako by mala byt a ked mrzne, dokonca si to aj sam napisal, ze rozdiel bude aj pri mierne + teplotach.Narazam hlavne na ten pohar pri teplote ked nafta nebude vobec ovplyvnena mrazom. Auta ti sice nestoja 48,alebo 24 hodin, ale nadrz mas zo spodu auta, cize je stale v mraze a nevyhrieva sa, ale beriem ze to meranie po 3,5hod malo -18 stupnov, takze tento moj dotaz bol zbytocny. Sorry za dotazy, ale to bude uz asi pracovna deformacia nakolko pracujem v labaku.
_________________ Toyota Landcruiser 90 3,4i 24v V6 +LPG
|
Ned, 10.01.2016, 16:50 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Na nafte nepoznat ziadnu zmenu,kym nezacne vylucovat parafin.Takze tepla90C bude vypadat tak isto,ako studena -5-8.Ked sa zacne zrazat parafin,tak najprv sa nafta cela zakali a po case zacne parafin sedat na dno a vrch nafty dostane zas farbu s tekutost,ako mala predtym.Toto bolo pricinou zadierania cerpadiel a trysiek,ked sa nafta zhanala kadetade a drzala sa v zime v 1000 l bareloch.Tak majster vytiahol tu ''dobru '' naftu hadicou zvrchu,lebo zospodu neslo a o 50 km sa straaasne cudoval,coze to mohlo zadret cerpadlo?Ked som mu vravel,ze si odjebe cerpadlo,tak som bol povazovany za debila,lebo predsa ten bordel je dole a on taha len cistu naftu .Tak odtah do servisu,tam robili ini majstri(za minimalku),tak sa len vymenilo cerpadlo .Co na tom,ze pilinky a sucha nafta ostali v systeme!Tak znova sa preslo 50km,to uz bolo v riti druhe cerpadlo a aj trysky.....tak sa vymenilo dalsie cerpadlo a dalsie trysky.Trubky a nafta s pilinkami tam zas ostala......
|
Ned, 10.01.2016, 17:15 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
[quote="Martinoff"]"Chibal" je aká funkcia? Chibal je funcyja neprytomnosty v skole Moostang ake iy napises na tie v-ry?Kto ste slovencinar,ako sa to ma pisat?To bude asi oriesok ---=== Finder === --- vodny mekke, skalny tvrde ... spolocne takto z hlavy neviem, ale asi mnozne cislo, tak mekke ...
|
Ned, 10.01.2016, 17:19 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
Panstvo zase sa to tu bude musiet premazat lebo ste nechtiac odbocili od temy a je to tu z toho Jazykovedne okienko
|
Ned, 10.01.2016, 17:25 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
bahno píše: Este doplnim...benzin rozpusti aj to maslo,co uz je na filtri a urobi filter priepustnym.To aditiv nedokaze a ked uz raz parafin zajebe filter,tak sa musi bud obliat horucou vodou,alebo vymenit.Takze kto uz ma zadrbany filter a nema iny,ani vodu,tak vliat do filtra trocha benzinu,pockat par minut a startovaaaat .Musi sa dlhsie,lebo cerpadla zvyknu mat sitko na vstupe a benzin musi uvolnit aj to. Mna napadlo este nasledovne. Pokial je v motorovom priestore plac na umiestnenie teplovzdusneho ohrievaca, tak podla teploty a potreby 20-30 minut pred jazdou ho pustit. Pokial fuka priamo na filter, tak len dobre ... Teplota generovana ohrievacom je znesitelna na ruku priamo pred nim, cize do 50 stupnov, a ak je filter vzdialeny par desiatok centimetrov, pri dieseli by soma vobec nebal ... Asi to pri mrazoch z prdele prubnem, ze aka bude teplota nafty v nejakej plechovici umiestnenej podobne ako filter, po napr, 30 min, prevadzke ohrievaca, v porovani s naftou neohrievanou. Opravujem - a zrevidujem hore - mrazak ma este viac ... asi -23 ... Ono mam este klasicky ortutovy teplomer, a kurwa rychlo reaguje..musim ho odcitat priamo v mrazaku, len co ho chytim do ruky, zotriem namrazu, uz ukazuje nieco ine ... JOE - premazem zajtra, ked pribudne dalsia fotka ... Dal by som uz dnes dalsiu, ale vyzera to, ze by nieco mohlo sadnut .. (aspon sa to tak tvari) ...
|
Ned, 10.01.2016, 17:28 |
|
|
Martinoff
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01 Príspevky: 1932 Bydlisko: TO
|
Mrazáky zväčša bývajú nastavované po 6-tich stupňoch - koľko svetielok svieti x 6, resp. -6. Takže pravdepodobne mrazíš na -24 stupňov.
_________________ Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!
|
Ned, 10.01.2016, 18:35 |
|
|
bahno
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 21.10.2007, 18:48 Príspevky: 2495 Bydlisko: LIPT.MIKULAS
|
Finder,jasne ze tym ohrievacom tomu pomozes !Ja som mal na mysli situaciu,ked ku podobnym vymozenostiam nemas pristup.Ja som ten teplozduchac daval pod auto,aby teply vzduch smeroval do motoroveho priestoru.Celkom dobre to vyhreje,ked je zavreta kapota.Len na novych masinach to asi nebude fungovat,ked pozeram,ako je to zakrytovane.Horuca voda na filter riesi takuto situaciu okamzite .Pri motoroch,myslim ozajstnych ,co maju cerpadlo,tak je dobre obliat aj to.Ale je lepsie takejto situacii predchadzat a vliat tam tu nemrzku,ci benzin dopredu.
|
Ned, 10.01.2016, 19:50 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
Finder: no, a čo si od toho ohrievača sľubuješ? To tam môžeš porád strčiť teplovzdušku, a keby to nemalo plastové hadičky a dečošecko, tak aj benzínovú letlampu, bežne sme ňou rozmrazovali vetriesku, od bateriek cez olej a naftu až po vzduch do ssánia.
Ano, filter a nafta v ňom bude o niečo teplejšia. O koľko nikto nevie, to bude silne individuálne podľa okolnej teploty, výkonu konkrétneho ohrievača, od toho ako to bude ten vzduch obtekať, a času samozrejme.
To budeš pol hodiny pred štartom blbnúť s ohrievačom a predlžovákom? Nie všade sa zapneš do eletriky, a pri mínus dvadsať bude mať nafta v nádrži len o mááličko viac, tá chabá spátečka ti 50L nafty vo vzduchom ochladzovanej nádrži zohreje tak o stupeň, té zanedbateľné.
Ináč potom existujú aj také ohrievacie obaly na filter, na 220. Ale je to dosť drahé, a na naše chabé zimy docela zbytné si myslím.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Ned, 10.01.2016, 19:53 |
|
|
Laci
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 17.11.2008, 9:40 Príspevky: 143 Bydlisko: okr.Levice
|
Ak už zachytí palivový filter parafín je vymaľované. Vlani sme nevedeli rozbehnúť Kugu a to má vyhrievaný pal. filter. Teplovzduskou som filter a vedenie paliva nahrieval pol hodinu a ništ. Pomohla výmena filtra a odsanie nafty z nádrže ( shell Levice). Bola plná a vonku -8stp.
_________________ Land Rover DiscoveryII TD5 VW Caravelle T5
|
Ned, 10.01.2016, 20:04 |
|
|
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2119 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
Zaujimavo riesene to ma MB W124. Nadrz za sedackami, takze viac menej v interiery auta (samozrejme na ukor sklapania sadaciek). Tankujem na tescu a ziadny problem. Pre pokoj v dusi tam sem tam dam VIFko.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Ned, 10.01.2016, 20:18 |
|
|
JOE66
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31 Príspevky: 2593 Bydlisko: Vychod
|
a ked sa uz riesi to zamrzanie nafty tak tu na fore bol taky clanok ako pomoct palivovemu filtru,ze sa obali foliou elektrickym vyhrievanim co sa pouziva v zrkadlach na asi novsej avii-stare to nemali + sa zaizoluje-je to vraj lacne a funguje to ked som to vtedy cital. Ze kto s tym ma skusenosti ci to pomaha prihrievat ten palivovy filter ?
|
Ned, 10.01.2016, 20:20 |
|
|
Laci
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pon, 17.11.2008, 9:40 Príspevky: 143 Bydlisko: okr.Levice
|
Luther a nemáš vyhrievaný filter? Kedysi som mal W124/300D r.v.95 a vyhrievaný bol. Ani jedno piano, ktoré som vlastnil dovtedy jo nemalo, až tá 124-ka.
_________________ Land Rover DiscoveryII TD5 VW Caravelle T5
|
Ned, 10.01.2016, 20:38 |
|
|
finder
Support
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20 Príspevky: 6674 Bydlisko: PB
|
Tesco - dalsi kandidat s plosnou posobnostou, diky za tip.
|
Ned, 10.01.2016, 21:13 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|