Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 9:37
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 178 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Ďalší
 Zimny test nafty 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37
Príspevky: 2118
Bydlisko: Lipt. Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Pán s cisternou nemá tak celkom pravdu. Základ nafty je ten istý, ale aditívujú si ju všetci podľa svojho.

Čo sa týka prémiových palív, tu je taký malý test: http://www.cas.sk/clanok/332027/mame-dokaz-premiove-paliva-motoru-skutocne-pomahaju.html

_________________
...Respect Nature...
Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!


Pon, 11.01.2016, 10:36
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
UP, shellka premium ..


Pon, 11.01.2016, 17:32
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Fotky neukazujú žiadny stav sa obávam, aspoň ja tam vidím prt teda. Zmrznuté poháre, ale to nie je nič nečakané.

Pomohol ten beznín/petrolej, alebo čo vlastne?
Tá posledná fotka je furt VPower, alebo FuelSave?

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 11.01.2016, 17:47
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Posledna v jednom rade je shell premiovka, dva rady su dolu premiovka a hore obycajna.
Zarazilo ma, ze aj teplom aj studenom stave mali takmer identicku farbu.
Co o nicom nevypoveda (hlavne nie o pripadnych aditivach), ale cakal som nejaky rozdiel.
Bud su obe nafty rovnako kvalitne, alebo premiovka ma kvalitu obycajnej, a plati sa za nu zbytocne :-D
(poslednu vetu berte na odlahcenie).

Tiez zrovna dumam, ze tie fotky maju hovno vypovednu hodnotu.
Podumam ako to fotit viac priehladnejsie ...
Ked ono to kurwa, omrzne len co to vytiahnem z mrazaku ... Zrejme by to neomrzlo, ak by nebol rozdiel teplot, cize bol by vonku mraz.

Petrolej/benzin/vif v tomto pomere - v podstate nie ... Nafta ina ako MAx, ma tendenciu zhustnut, konkretne v pripade Shelliek ma tendenciu sa uz trochy vyzrazat, ale nie uplne dolu, skor je rozptylena kade-tade po pohari ako taka pavucina ...

Zatial by som povedal, ze ziadna s doteraz testovanych naft sa nesprava tak, ze by sa vyzrazala na dne.

Ale ako som uviedol vyssie, urobim este jeden hromadny test nepancovanych naft, a uvidime ...

eee .. neviete niekto preco to vlastne robim ? :-D


Pon, 11.01.2016, 18:21
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Nevieme, ale je to prenosné :-D

fčera som bol nakrmiť automobil, tak som odlial do pohára a mrazím
po vytiahnutí z mrazáku je nafta hustejšia, belšia, zdá sa byť tekutá, ale esli to prejde cez filter neviem, takže som nezistil nič vlastne
a ano kkcky to namrzá okamžite

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pon, 11.01.2016, 18:30
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Noo, teraz si mi nahral, presne na tu tekutost som vcera myslel.
Kedysi som k hobby striekaciemu kompresoru dostal taku nadrzku, ktorou sa testovala farba, ci je dost tekuta.
Proste lievik, ktorym mala farba pretiect za x sekund alebo rychlejsie ...

Rozmyslam, ze spravim nieco velmi tenke (pet flasu s primeranou dierou vo vrchnaku a odrezanym dnom), kde nafta +/- 0 teplota pretecie za x sekund, a potom budeme zistovat, za kolko pretecie stuhnuta ...

Trochu robota na palicu, lebo pri tom treba zabijat cas so stopovanim ...
Ale keby to islo nejal ... Pripadne nieco, co by odsimulovalo palivovy filter, cize jeho pory ...


Pon, 11.01.2016, 18:58
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 23.10.2014, 20:05
Príspevky: 123
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
ak by to malo byt urobene poroadne, tak podla normy, tam je presny postup na skusanie. takze kto ma peniaze navyse nech si kupi normy. napriklad

ČSN EN 116 - Vydáno: 1.1.2016
Motorová nafta a topné oleje pro vytápění domácností - Stanovení bodu filtrovatelnosti (CFPP) - Metoda postupného ochlazování.


ČSN EN 16329 - Vydáno: 1.10.2013
Motorová nafta a topné oleje pro vytápění domácností - Stanovení filtrovatelnosti (CFPP) - Metoda lineárně chlazené lázně (Norma k přímému použití jako ČSN).


ČSN 656509 - Vydáno: 1.3.2004
Motorová paliva - Emulzní motorová nafta - Technické požadavky a metody zkoušení.

Urcite bude aj nejaka STN. toto som nasiel len narychlo.
Nachylnost na mraz by bolo najlepsie urcit v nejakej zmrazovacej komore. tekutost, respeltove filtrovatelnost by bolo najlepsie zistit predpokladam cez nejake sitko istych parametrpv pri roznych teplotach.
Ospravedlnujem sa zase za moju pracovnu deformaciu.

_________________
Toyota Landcruiser 90 3,4i 24v V6 +LPG


Pon, 11.01.2016, 21:14
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
keby sa mi chcelo tak by som kupil par naftovych filtrov-nalial do nich cistu naftu alebo naftu s aditivom-wifkom alebo benzinom a po 24 hodinovom posobeni v mrazaku by som potom tie filtre zaradom napajal na naftovu centralu ,ze ake starty by mala + aky chod alebo otacky :) len centrala je -este stara slavia ckd ,ze ta zhltne skoro vsetko ale bolo by to zaujimave takto porovnat uz aj vo filtroch-ten vysledok lebo v pohari to bude asi len vypovedna hodnota co uvidia oci :-D ale aj snaha sa ceni :smt023 . len u nas na vychode prsi uz asi 3den ,ze komu by sa to chcelo po dazdi behat po vonku ale test by to bol :smt017 :-D


Pon, 11.01.2016, 21:41
Profil
Začínajúci koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 23.10.2014, 20:05
Príspevky: 123
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
Este nieco ma teraz napadlo. ked zmrazis tie jednotlive nafty, skus ich preliat postupne do inych poharov cez filtracny papier, ze ako to bude tiect a ci ti ten filtracny papier nieco zachyti

_________________
Toyota Landcruiser 90 3,4i 24v V6 +LPG


Pon, 11.01.2016, 22:21
Profil ICQ
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
CFPP tak ako ho stanovuje norma je pikacovina ..
V labolatorii sa testuje na nejakej mriezke, ale realita (filter v aute) je niekde inde ..
Takze ak cez sitko pri -20 sa nafta pretlaci, pri -10 vo filtri uz nemusi (filter je jemnejsi, a zanesie sa) ...
(to ze vyrobcovia pouzivaju jemnejsie filtre ako je mriezka pri CFPP sa vseobecne vie).


Pon, 11.01.2016, 22:25
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
To s tým lievikom je k ničomu; to zistíš nanajvýš viskozitu (vyskozitu? :-D whiskozitu? :smt139 ) a tá nám neni k ničomu - naftový motor vrčí (údajne) aj na bravčovú masť, a tá jak je známo, neteče.

Nám treba zistiť prítomnosť pevných častíc. Toten kávový filter by mohol fungovať, a nevyjde to draho (predsalen, 20 filtrov by som neobetoval, teda iných než kávových)

Ale to naráža na technický problém, a síce že hentak mrňavé množstvo nafty sa okamžite ohreje - jedine že by bolo vonku mínus X a robilo sa to na balkóne.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Uto, 12.01.2016, 7:09
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37
Príspevky: 2118
Bydlisko: Lipt. Mikuláš
Odpoveď s citáciou
Ale kedze je vonku teplo, bude Finder musiet prevadzat test v chladnicke. Drzim Ti palce, som s Tebou :-)

Filtrovat by to malo zmysel. To je kamen urazu. Aj ked nafta ostane tekuta, nedokaze filtrom prejst. Hlavne filtre s aut normy Euro5 a Euro6 su mega jemne. V mercedese mam mozno taku mriezku aku si spominal, kedze ten zozerie vsetko :-D tam je filter len aby zadrzal kamene a konare :-D

_________________
...Respect Nature...
Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!


Uto, 12.01.2016, 7:59
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Ked sa v rychlosti nad tym tak zamyslam, ani by to nemuselo tazke, spravit nieco taketo.
Zopar pol litrovych flias, primerane rozrezat, strcit vrch flase dolu hlavou do spodnej casti, do hornej casti flase natlacit filter, stupel prec, a nech to tecie ...
Akurat by to cele muselo vliezt na vysku do suplika mrazaku,t.j. prisposobit tomu vysku "zariadenia" aj na ukor mnozstva filtrovanej nafty ...


Uto, 12.01.2016, 8:40
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 30.09.2008, 18:01
Príspevky: 1932
Bydlisko: TO
Odpoveď s citáciou
Myslím že filtrovať stačí aj vonku hneď po vybratí z mrazáku. Filter na kávu by mohol byť dostatočný, vieme ako sa výsledky prejavia v palivovom - určite to nebude lepšie :-D .
Len tak na okraj, Finder , nie si doma za čudáka keď furt vexluješ naftu po mrazáku? :twisted:

_________________
Pajero II 3,5l V6 24v - a už v tom zase lietam...
L200 - pracovné, a to doslova!


Uto, 12.01.2016, 9:17
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
no zatial ma manzelka neposlala do p.... Mozno posle, az da rozmrazit nejake klobasky zo suflika, a nahodou mi niekde uslo trochu nafty ... :-D
(aj ked nafta by cez zamrznute vrecko prejst nemala)...
Tesi ma, aku ma tema sledovanost :smt131


Uto, 12.01.2016, 10:24
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 178 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: