4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Zimny test nafty
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=52&t=21081
Stránka 9 z 12

Autor:  MoostanQue [ Pia, 22.01.2016, 17:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

Benzín do nafty pomáhal už v časoch, keď na stojanoch bol nanajvýš Špeciál za 8,- Super za 8,50 a Nafta za 5,- Kčs (a zrejme ešte dlho predtým). A keď nebude prémiová nafta, budete čo, sedeť doma? Té chujová bojová pripravenosť teda :smt139

Autor:  Laci [ Pia, 22.01.2016, 18:23 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

Super za 8.5 kčs som kedysi tankoval do volgy :-)
Naftu som s benzínom riedil aj ja lebo dieselex bol slabý.
Len som videl na finderovych fotkách vyzrážaný parafín tam kde bol pridaný aj benzín.

Autor:  JOE66 [ Pia, 22.01.2016, 18:51 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

Asi malo benzinu v tej nafte :smt139,ze sa tvorila usadenina Ja som v minulosti na 80 az 90litre nafty daval 5 az 8litre benzinu a nafta nezamrzla ani v -12 a auto parkovalo vonku a nebol problem a podobne aj teraz do starej dodavky a vsetko funguje :)

Autor:  finder [ Pia, 22.01.2016, 20:05 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

Laci píše:
Cesta k mobilite vedie cez dve prémiové nafty.

V zavislosti od ocakavanej teploty - vyzera to, ze ano ... Tam je to bez kompromisov ...

Joe, nepochybujem, ze mas v okoli minimalne jednu z 3 znaciek. Zober ktorukolvek naftu (alebo aby to bolo vyraznejsie, tak radsej nepremiovku), a experimentuj.

Znovu zopakujem - riesim koncentraciu, dufajme ze bezpecnu, aj pre vysokotlake bruchoplazy.
Zimne starty trapia kazdeho motoristu, nie len offroadakov .. (aj ked sme na off fore)
(no nie kazdeho, ale berme to tak, ze hej)

UP, slovnaft classic.

Autor:  rudy555 [ Pia, 22.01.2016, 21:40 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

teraz som pozeral akurát reklamu na OMV diesel maxx a že garantujú ochranu motora až pri -40°C , ale taký mrazák nemáme čo? :D

Autor:  tomato [ Pia, 22.01.2016, 22:10 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

ocenujem snahu, velmi dobre....
ale len otazka zo zaujmavosti, co potom robis s tou naftou?

Autor:  sim111 [ Pia, 22.01.2016, 22:16 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

Načo je niekomu v podmienkach Slovenska ochrana motora pri -40 ked tu má väčšina problémy pri -15 :D

Autor:  finder [ Pia, 22.01.2016, 23:13 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

Tomato - vyjazdim. V objeme MAxu, ktory tankujem sa to spolahlivo strati ...
Na jeden test to je 4x 0.3L nafty, z toho 3 vzorky su pancovane, takze pohoda prudka ...

Neviem ci bola reklama koncipovana takto, ze ochrana. Tam nie je v zime co chranit, aj ked pre beznu ovcu je to na druhej strane takto definovane dobre.

Ochrana tam vdaka roznym aditivam asi je, z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze to pri plnom kotli dymi uplne inac (subjektivne menej a do modra, dym je viac priesvitny). Pre nas je podstatna filtrovatelnost, pripadne Cetanove cislo. (moje TDI PD od 0-7 stupnov chrume Max podstatne ochotnejsie ako ine nafty ... Dalej do plusu sa start uz viac menej zrovnava ...). (cize cez leto tankujem viac menej Slovnaft, lebo ho mam po ruke, ale od chladnejsej jesene som sa uz neopovazil dat do nadrze nic ine ako Max :-D ).
Rano som mal -11.5, a start bol na 2 zhavenia, a prvy pokus (tak do 5s motania staterom). V porovnani s minulym rokom riadny rozdiel. (bezny slovnaft, aj ked riadne pancovany Vifom). (pri -18 som bol schopny vychriapat plne nabitu bateriu).

Ale aby som nezavadzal, okrem nafty samozrejme v tom moze mat prsty aj bateria uz nie v 100% kondicii, ci palivovy filter s uz kapanek presvihnutym terminom vymeny ... (v akom je stave sa da zistit vecsinou len jeho rozrezanim, teda pokial sa neda rozobrat).

Btw - videli ste niekedy dlzku tkaniny a jej farbu ? :lol:

Autor:  Milan [ Pia, 22.01.2016, 23:19 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

sim111 píše:
ked tu má väčšina problémy pri -15 :D
Ja doma ziadne problemy nemam :smt139 a to je este vypnuty kotol co zena stale rype ze jej je teplo :smt014 Nemyslis to ty vonku? :-D

Autor:  finder [ Sob, 23.01.2016, 22:29 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

UP, Tesco Diesel ...

Autor:  rudy555 [ Sob, 23.01.2016, 23:03 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

finder píše:
Btw - videli ste niekedy dlzku tkaniny a jej farbu ? :lol:


inak ja palivový filter zvyknem niekedy rozrezať a kuknúť doň tankujem prevažne OMV a nevyzerá moc zle ale zas menim filer každých 15tis teda všetky filtre aj palivový a tiež mám TDI PD a štartuje na brnk teraz -16 a na prvé žahvenie za 3-4 sekundy bežal

Autor:  finder [ Sob, 23.01.2016, 23:11 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

Hm ..ja som rano pri -12.5 mal celkom problemy ... Aj po nastartovani isiel ako keby na 3 valce a chcipol ..
Potom som sa nasral, pripojil dalsiu baterku, a uz sa to spametalo ... Tak dufam, ze to bolo len v tom ..
Celkom by ma zaujimalo, ako casto nabijat bateriu, ked robim povedzme 1-2 starty na 11 km cesty ...
Nehovoriac o tom, ze mraz odobera cast z celkovej kapacity ...

Autor:  rudy555 [ Sob, 23.01.2016, 23:21 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

finder píše:
Hm ..ja som rano pri -12.5 mal celkom problemy ... Aj po nastartovani isiel ako keby na 3 valce a schipol ..
Potom som sa nasral, pripojil dalsiu baterku, a uz sa to spametalo ... Tak dufam, ze to bolo len v tom ..
Celkom by ma zaujimalo, ako casto nabijat bateriu, ked robim povedzme 1-2 starty na 11 km cesty ...
Nehovoriac o tom, ze mraz odobera cast z celkovej kapacity ...



ja robím 12H denne ráno studený štart večer studený štart baterku mám BOSCH asi aj 6 rokov nikdy som ju nenabíjal a ide dobre , pozri žhaviče či su OK .

Autor:  ManoM [ Ned, 24.01.2016, 4:57 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

Vyrobca baterii uvadza v priruckach, ze by sa mala baterka dobijat kazde tri mesiace :)

Pisem z mobilu berte ohlad...

Autor:  finder [ Ned, 24.01.2016, 9:38 ]
Predmet príspevku:  Re: Zimny test nafty

Zhavice su asi nie ani rocne, baterka rocna, filter od leta, tak isto cez leto repas startera.
Uhliky v regleri uz pojdu sr.at (su na konci), ale pokial mi ukazovatel na palubke ukazuje akoze nieco, tak mu verim, ze v sieti tolko je.
Ked baterku nabijem, pred prvym startom mam cez 12V, o par dni, uz pod 12V. (jasne, statisticka chyba, auto este dozhavuje atd).
Nabijam min. 1x mesacne (v zime). Subjektivne po nabiti auto startuje "lahsie" ... Z vystupu filtra a na spiatocku som si dal kus priesvitnej hadice, pred startom, ale aj po jazde tam mam po jednej vecsej bublinke.
Napriek tomu, ze to ma vlastne cerpadlo v nadrzi, pre dobry pocit, mam za filtrom "pumpicku" (so spetnym ventilom), a cisto spetny ventil pred vstupom spiatocky do filtra. Urcite viem, ze celkom netesni termoventil na filtri. (preto tie jednoprechodove ventily).
Zhavicova rampa je taky dementny kus plastu s odbockami na fajky, po case sa to rado lame, nejak som to zreparoval, dufam, ze to robi, co ma (meranim sa to tvari ok). (predpokladam, ze to co som scinoval by sa pri velkou prude uz asi roztopilo).
Ked najdem nejaku ochotnu dusu, co vie co robi ! :-D, tak sa chystam na zistenie tlakov vo valcoch aj v tandemovej pumpe...

Stránka 9 z 12 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/