Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 22:20
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 100 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší
 Co zozerie naftovy motor? 
Autor Správa
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
MoostanQue píše:
...Ja som mal povodne na mysli, co vsetko sa da liat do nadrze a nasledne menit na pohybovu energiu, bez nejakych zasadnych uprav....


Bohužial. Tak potom tam lej len naftu /takzvaný plynný olej, tiež v niektorých štátoch sa aj tak volá-gasoiline/ a nič sa ti nestane. :wink:

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Štv, 10.07.2008, 21:35
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať +
re+

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Štv, 10.07.2008, 21:48
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
palo-cherokee píše:
Stirlingov motor - špekuluje sa s tým už dlho. Dokonca aj komerčne.
V princípe je to spaľovací motor s vonkajším spaľovaním (ohrevom valca), čo je jeho výhoda, lebo je absolútne po chu.j, čím sa zohrieva.
Nevýhoda je potreba intenzívneho chladenia druhej strany (nutný vysoký teplotný rozdiel) a potreba plnenia prevádzkovým plynom (hélium)


no čo som zatial vyhrabal presadeniu toho motora dlho bránili technologické a materiálové limity doby. K jeho renesancii dochádza až teraz. Problémové faktory v jeho životnosti sú utesnenie(posuvných pohybov) a mazanie. Hélium nieje podmienkou ale vďaka jeho rozpínavosti ideálnym médiom. Nadchlo ma to len v spojení so slnečnou energiou...iný spôsob ohrevu v zásade nič nerieši. Chladenie porieši voda...trebárs moj výdatný vrt. :-D :oops: budme uvidieť... :D

sry mustang za mierny OT, ak ti to vadí ufiknem to. :wink:

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pia, 11.07.2008, 8:53
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2 Diesel: v poho, nech brouka zit.. aj tak uz sa viac nedozviem, tak aspon sa poucim o inom.

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Pia, 11.07.2008, 9:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kentus píše:
Ešte k tým viacpalivovým motorom, toto som našiel v knihe Benzínové a naftové motory:
"Okrem týchto dvoch spôsobov tvorby zmesi, pri ktorých sa palivo vstrekuje do vzduchu, už asi 25 rokov jestvuje spôsob vyvinutý Dr. Meurerom z firmy MAN. Palivo sa vstrekne na stenu spaľovacieho priestoru (napr. na piest) vo forme tenkého filmu. Pri tomto spôsobe nedochádza ku klopaniu, pretože palivo zhorí len v takej miere ako sa odparuje od steny a zmiešava s víriacim vzduchom. Motory pracujúce podľa tohto spôsobu tvorby zmesi sa nazývajú viacpalivovými , pretože sa v nich môžu spaľovať všetky palivá od mastiaceho oleja, cez motorovú naftu po benzín."

Martin 4 píše:
nastrekovanie paliva na stenu spaľovacieho priestoru používajú myslím Avie. Čo jest asi príčinou ukrutného smradu ktorý produkujú.


Avia je priamy vstrek do predkomôrky, kde sa nafta zmieša zo vzduchom a zapali ako zmes. Popisovamý spôsob používa lanzbuldok, palivo kvapká na zohriatu časť spalovacieho priestoru (hlavu valcov, ktoru treba pred štartom nahriať ) A nasledne sa palivo odparuje a až potom zapáli. V nitre na výstavisku mate niekolko takýchto motorov. :wink:

ObrázokObrázokObrázok
tuna je použitý spomínaný motor, typický je vytrčajucou polgulovou hlavou, a komínom ako je na obrázkoch

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Str, 16.07.2008, 0:30
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... aha... tak Avie smrdia z iného dôvodu...

Lanz Buldog je paráda :P ... najmä zvuk ... a treba vidieť aj štartovanie ... volantom !

Pre správne pochopenie obrázkov traktorov ... Lanz Buldog je ležatý dlhozdvihový jednovalec a má piest velký ako kýbel. Na klukovej skrini je zozadu našroubovaná prevodovka, spredu valec a na valci je hlava. Na hlave je predná náprava. To čo trčí dohora a kde majú traktory obvykle motor je len chladič.

Pred nahodením sa musí "nažhaviť". To sa robí tak, že do príslušnej, k tomu určenej komôrky sa vloží zapálený knôt (tiež k tomu určený). Avšak ťažký frajeri na tento účel použijú správne rozťahanú cigaretu. Je zaujímavé pozorovať, ako chlapík rozťahá cigu, kamsi ju strčí, priskočí k volantu nasadenému na zotrovačník a začne ním energicky točiť. Po niekolkých pokusoch nadávajúcky zase vajgel vyberie, pár krát potiahne a cirkus sa opakuje. Po niekoľkých cykloch sa ozvú prapodivné syčivé a žblnavé zvuky, ktoré po pár sekundách hádania sa prejdú do pravidelného odfukovania. Motor má volnobeh asi 150 ot/min a plný plyn pri 500 ot/min alebo tak nejak.

_________________
SLOW & FURIOUS


Str, 16.07.2008, 8:58
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mato mas to trochu popletené :D , zo špakom sa štarovali staré diesle, ked neboli ešte použité žhaviče(napr ZETOR 15), lanz buldok sa musel v predu na tej polguli najprf nahriať, a potom sa naštartoval, tak ako píšeš volantom, ktorý sa zosadil a nasunul na zotrvačník. tie polgule su dokonca vymenitelné, na zimné počasie sa používali masívnejšie

Vyrabali sa dva typi čo sa týka pohonných latok, Na starý olej pomiešaný s naftou alebo petrolejom 2:1, A na drevoplyn s malým zapalným množstvom nafty (petrolínu)

A ešte jedna zaujimavost, do toho rozšíreného miesta na vyfuku sa davalo drevenné uhlie, ktoré zachytávalo olej vo výfukových plynoch vzhladom na to že lanz buldok bol dvojtakt a mal stratové mazanie

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Str, 16.07.2008, 16:15
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nemám.

Pri nahadzovaní Lanz Buldoga som totiž osobne asistoval práve v poľnohospodárskom múzeu.

Ako aj pri prevádzke stabilných motorov a rozkurovaní parnej lokomobily.

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 17.07.2008, 8:51
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Pkaktus nehnevaj sa ,nechcem aby si si myslel že nemam ine na mysli len rýpať-ale priamy vstrek do predkomôrky mi nejak nesedí.

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Štv, 17.07.2008, 9:23
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
v pohode, ved o tom je diskusia

Noo, priami vstrek do predkomôrky (zmiešavacia komora) v pieste, ešte si nevidel piest s dutinou v pieste? Ma ho napr Avia, ford tranzit, zetory, mam pocit že aj tatry.

Martin, mam tu celu historiu lanz buldokov, od vzniku až po zanik, a o špakoch som nič nenašiel. Ale v nitre maju snad nejaký nový model :shock:

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Štv, 17.07.2008, 17:02
Profil ICQ
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
....pletiete... to sa nikomu nechce Googlit ?

Motor s predkomorkou :

Palivo nie je vstrekované priamo do valca, ale do samostatnej komory v hlave valcov. Predkomôrka má valcový tvar a je pod vstrekovacou tryskou. Vstrekované palivo je rozprášené v priestore predkomôrky, čo umožňuje jeho dobré vznietenie v horúcom stlačenom vzduchu. Takýto systém spaľovania využíva žhaviče na zohriatie predkomôrky pri štartovaní motora.
Obrázok



Priamy vstrek :

U týchto motorov je palivo vstrekované priamo do spaľovacej komory piestu. Piesty obvykle majú v strede prehĺbenie, v ktorom prebieha samotný proces zapálenia zmesi. Vstrekovacie trysky mávajú 5 otvorov, ktoré vstrekujú palivo zo stredu ku hrane priehlbiny v pieste (na 90°, vodorovne k valcu). Podľa typu motora sú tieto vybavené žhavičmi tak ako motory s predkomôrkou, mnohé však majú centrálny žhavič umiestnený v sacom potrubí motora, ktorý ohrieva nasávaný vzduch. Úžitkové vozidlá, bývajú vybavené v sacom potrubí tzv. plamenným žhavičom, ktorý pri štarte zapáli do neho privádzané palivo. Dobré rozprášenie paliva je pre tieto motory dôležité.
Obrázok

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Štv, 17.07.2008, 18:31
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
sak trol 2,8 je komorkac, to co pisal kaktus je na lepsie rozptylenie zmesy vo valci, ked je to naprd urobene a este ja slabe chladenie piestu olejom tak to je 3 liter patrol a prepalene 4ky piesty

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Štv, 17.07.2008, 21:35
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ano dado, je to tak, ako si nasiel na nete, len pointa debaty je v tom ze či je opisujuci uryvok clanku od kentusa priami vstrek čo ma napr. ma avia, spomenul martin 4, alebo uplne iny druh motoru, ktorý pouzival lanz buldog.A to ze som nazval spalovaciu predkomôrku predkomôrkov, je moja zbrklosť :oops: .

kentus píše:
Ešte k tým viacpalivovým motorom, toto som našiel v knihe Benzínové a naftové motory:
"Okrem týchto dvoch spôsobov tvorby zmesi, pri ktorých sa palivo vstrekuje do vzduchu, už asi 25 rokov jestvuje spôsob vyvinutý Dr. Meurerom z firmy MAN. Palivo sa vstrekne na stenu spaľovacieho priestoru (napr. na piest) vo forme tenkého filmu. Pri tomto spôsobe nedochádza ku klopaniu, pretože palivo zhorí len v takej miere ako sa odparuje od steny a zmiešava s víriacim vzduchom. Motory pracujúce podľa tohto spôsobu tvorby zmesi sa nazývajú viacpalivovými , pretože sa v nich môžu spaľovať všetky palivá od mastiaceho oleja, cez motorovú naftu po benzín."


Prave som sa informoval ako to vlastne naozaj je.
Takze Martin mal v podstate pravdu:oops: (prehliadol som ze palivo sa vstrekuje na stenu piestu), spominaný sposob je vlastne akísi predchodca priameho vstreku, ktorý používa aj tu spomínaná vojenská viacpalivova tatra. Akurat fígel je v tom ze ak chce niskdo jazdiť na ine palivá ako Nafta je treba zmeniť predstreky na čerpadle. Tato tatra je na to uspôsobena, a piestiky čerpadla má mazané tlakovým olejom.

Ale špaky buldok naozaj nepouziva :twisted:

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Pia, 18.07.2008, 15:04
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 25.12.2007, 15:32
Príspevky: 647
Bydlisko: Ko PD
Odpoveď s citáciou
Poslať re
Dado a tretí typ motora priamy vstrek do predkomôrky je kde? :shock:

_________________
UAZ,,Wrangler CRD


Pia, 18.07.2008, 15:05
Profil
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Majod píše:
Dado a tretí typ motora priamy vstrek do predkomôrky je kde? :shock:


Nerozumiem . Aky treti typ ? Nepisal som o druhu vstrekovania. Podstatou je ze slovom "predkomorka" sa mysli cast sustavy ktora je mimo valca. A nie vybranie v pieste.

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Pia, 18.07.2008, 15:21
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 100 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: