Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 22:21
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 100 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší
 Co zozerie naftovy motor? 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Ned, 17.06.2007, 23:35
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
petriiik píše:
jeden unas do V3Sky zevraj dava TRAFAKOVY OLEJ

u nas chalan dava trafo olej do kamionov v pomere 1:1.
Ten traf.olej sa mi zdá celkom "riedky". Nemáte stým niekto vlastnú skúsenosť v offoch?
Na potr.olej, prepálený olej, bravč.masť jazdí známi pri Nitre. Seriozny človek. Jazdia mu na to nákladáky a tiež jeho osobák-Mercedes(tuším r.v. 1999). Má tam samozrejme predohrev.
Všetko to poctivo filtruje a odvodňuje.
Je za jeho autami smrad ako z PIPIgrilu :-)
No z trafo olejom nemá skúsenosť, no povedal že konzistenčne je to bližšie k nafte ako tie jeho "bravčové masti a oleje"

Upravene:
Našiel som teraz toto forum http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... y&start=15
tak radšej sa ďalej nepýtam :-(


Ned, 10.08.2008, 8:49
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
trafoolej je svinstvo, asi by som dotycneho mooooc pochvalil, viem koho myslis 8)

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Ned, 10.08.2008, 10:44
Profil ICQ
Čumil

Registrovaný: Ned, 17.06.2007, 23:35
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
Poslať 
petertn píše:
trafoolej je svinstvo, asi by som dotycneho mooooc pochvalil, viem koho myslis 8)

Som si spomenul, ked som davnejsie robil vo firme, ktorá likvidovala nebezpečné odpady.
Boli medzi nimi aj tzv PCB-éčka (polyvinilchloridbifosfát) ...
Spomínam si, že to bolo najväčšie svinstvo s akým tam pracovali a bezpečnostné opatrenia boli TOP-MAX. Muselo sa to dávať do sklenených nádob a ukladalo sa to do zvláštne na to vybudovanej podpovrchovej skládky v Austrii. Zabudol som, že trafo olej tie PCB obsahuje. Zabudnime na to radšej ak máte svoje famílie a blízkych aspon trochu radi... :-)


Pia, 15.08.2008, 12:23
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dovolil by som si maličko upresniť...
(robím vo firme, ktorá robí poradenstvo aj skrzevá nakladanie s odpadmi)

- áno, PCB je skutočne prezistentné svinstvo, ktoré sa velmi ťažko likviduje.

- áno, niektorý trafoolej skutočne obsahuje PCB.

ALE

- PCB nie je jed v tom zmysle, že kto sa naň pozrie z piatich krokov, do troch minút v kŕčoch zomrie. PCB je kumulatívna cudzorodá látka, ktorá sa dobre rozpúšťa v tukoch a zbiera sa. Napr. aj v telách živočíchov, teda aj človeka. Nijako sa nerozkladá, skrátka je tam navždy a podľa expozície stále pribúda. Až ho tam raz bude dosť, bude zle. aby sa náhodou nezistilo ako moc zle, radšej PCB celosvetovo stopli a teraz ho zbierajú a schovávajú.

- nie každý trafoolej obsahuje PCB. Dokonca dnes už máloktorý, pretože PCB bolo vyhlásené za verejného nepriateľa #1 a je postupne sťahované z používania. Každý kto mal PCB bol onehdá povinný sa udať že ho má a odvtedy, až kým sa ho zákonným spôsobom nezbaví je pod prísnym dozorom štátnych úradov (musí furt dokladovať kolko ho má, kde ho má, načo ho má a čo s ním hodlá spraviť a ak ho už nemá, čo s ním spravil resp. komu ho dal)

- avšak to nevylučuje, že niekde zostalo zabudnuté nejaké zariadenie s obsahom PCB ktoré nebolo ohlásené a teda nie je sledované a môže sa niekde šuťomba zašantročiť.

- takže sa môže stať, že niekto PCB trafoolej fakt natankuje. Ale určite to čoskoro zbadá, pretože jednou z pre pôvodný účel PCB dobrou vlastnosťou je, že je nehorľavé.

Takže kto by mal chute natankovať trafoolej, mal by si byť istý, odkiaľ pochádza.

(neoprávnená manipulácia s PCB je vážny delikt podľa zákona o odpadoch, zákona o ochrane životného prostredia a asi by prišlo na obecné ohrozanie podľa trestného zákona)

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 15.08.2008, 13:59
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1298
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
skusali ste nekdo liat do dieslu Kerosín / petrolej
pripadne kolko ste to riedili naftou. a ci to je prevádzkovatelné v zime.

díík za feedback

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Str, 30.11.2011, 16:07
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 18.06.2011, 9:58
Príspevky: 1210
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kolko mu daš tolko ti spapa :D

_________________
Uaz 2,5 gurtňe 33X10.5R15 Silverstone,samoser vpredu vzadu opät 100% mechanicka uzavierka,prekopane na strunach,naviják-2x . Tel:0904136171 keby,niečo
OFFROAD CLUB LÚKY


Naposledy upravil Iron Uaz dňa Str, 30.11.2011, 18:18, celkovo upravené 1



Str, 30.11.2011, 16:17
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Little PEPE píše:
skusali ste nekdo liat do dieslu Kerosín / petrolej
pripadne kolko ste to riedili naftou. a ci to je prevádzkovatelné v zime.

díík za feedback

Áno.
Ide ale o to, o akom kerosíne hovoríš, Či do lampáša alebo do motora - napr. letecký petrolej.
Ten letecký (PL6) klasickému dieselu robí dobre hlavne v zime a jeho pridávaním do nafty sa dosiahne to, že nafta nevytvára tuhé zložky a teda motor štaruje super aj vo veľkých mrazoch. Staré motory napr. MB chodili aj na čistý petrolej roky úplne v pohode.
Ja som nikdy nepridával viac ako cca 40-50% aj keď by to vadiť nemalo vôbec. Šlo mi hlavne o bezpečné štartovanie v tatranských zimách. Motor bol naviac podstatne menej zakarbónovaný. Používalo sa tzv. odkalené palivo, t.j. palivo vypustené pri kontrole čistoty z lietadlových nádrží, ktoré sa už nesmelo znova použiť do lietadla.
Neviem ale ako by sa choval moderný HDi motor, tam som používal len nejakých 10l na jednu nádrž a len v zime.

To Iron Uaz:
skús sa vyhnúť hlúpym príspevkom a vráť sa znova k tej gramatike. Ak je hlúposť napísaná s hrubou chybou, to už je fakt veľa.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Str, 30.11.2011, 18:06
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18
Príspevky: 2349
Bydlisko: Banská Štiavnica
Odpoveď s citáciou
V traktore my onoho času slúžil perfektne aj v pomere 80% olej 20% nafta ale aj v 100% aš na den čmud z výfuku to šlapalo ako na naftu .

_________________
Ex. XJ. 2,5td 1998.
WJ 2,7 crd 2002. zatial leštenka . Grand Vitara 2,0td 2006 3dv.
WK/WH 3crd. 2006.
Prejdem kade chcem - skoro všade !


Str, 30.11.2011, 18:56
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
do common-railov alebo pumpe-duse by som to nepridaval, su velmi citlive na cistotu paliva.


Štv, 01.12.2011, 11:48
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
.."su velmi citlive na cistotu paliva".

No, vieš, hovoríme o leteckom kerosíne. I ten odkalený je mnohonásobne čistejší, ako akákoľvek nafta, ktorú kúpiš na pumpe, to mi ver. Naviac, obsahuje minimum síry (max 0,001%).
Ide skôr o to, že toto palivo obsahuje minimum parafínov a teda netuším, aký môže mať vplyv napr. na materiál trysiek. Má aj väčšiu výhrevnosť.
Upozornil som na to len preto, že nemám dlhodobú skúsenosť s HDi motorom pri použití iného pomeru s naftou než cca 10-15% (napr. motor 2,0HDi Citroen).
Staršie motory šlapali ako hodinky, mali podstatne lepšie vlastnosti v zime a boli menej zakarbónované keď mali podiel kerosínu aj viac ako 50%.

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Štv, 01.12.2011, 14:24
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 24.02.2009, 0:18
Príspevky: 515
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
je kerosin dostatocne mastny? taktiez by ma zaujimalo ako to ovplyvni teplotu vzplanutia...

v kazdom pripade ma to zaujima, do zimy sa to moze hodit;-)


Štv, 01.12.2011, 15:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 16.03.2009, 1:26
Príspevky: 2391
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Teplota vzplanutia je skoro rovnaká (nepamätám úplne presne), ale merné teplo je väčšie. Ideálne je hodiť reč s nejakým znalcom napr. zo Slovnaftu.
V zime sa ešte pridáva "Kvapalina I" aby nedochádzalo ku absorbovaniu vlhkosti, tuším...
Kryštalizácia je pri -50 stupňaoch Celzia. Jednu zimu to pomohlo rozchodiť zopár busov v Tatrách...

_________________
Jenki

Patrol GR (Y61) 2,8 TD6 Wagon, Family Off Road Edition
Subaru Outback 3,6 H6, SUV Edition
Pajerko II, 3,5 V6 automat, SWB, Off Road Edition - predané


Štv, 01.12.2011, 16:43
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Pon, 17.01.2011, 10:49
Príspevky: 521
Bydlisko: Kežmarok
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kedysi som sem tam jazdil aviou furgon z Popradského letiska a do nej liali tzv. letecký petrolej. Išla jak besná, osobáky tej doby som v kopcoch bral jedno za druhým a ako píše Jenki, v zime štartovala na brnk. Koľko ten motor vydržal netuším, ale pár rokov ešte chodila.

_________________
Vždy ži svoj sen, neboj sa ísť pomaly, boj sa stáť na mieste, ale nezabudni si užívať život kým môžeš!

Mitsubishi L200, AVM voľnobežky, King One TDS-9.5C , Maxxis Mudzilla

Ex - Nissan patrol GR Y60, MT Nokian Vatiiva 33/12,5/15, naviják 5,4t,


Štv, 01.12.2011, 19:03
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 06.07.2010, 20:34
Príspevky: 1298
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
jenki píše:
Little PEPE píše:
skusali ste nekdo liat do dieslu Kerosín / petrolej
pripadne kolko ste to riedili naftou. a ci to je prevádzkovatelné v zime.

díík za feedback

Áno.
Ide ale o to, o akom kerosíne hovoríš, Či do lampáša alebo do motora - napr. letecký petrolej.
Ten letecký (PL6) klasickému dieselu robí dobre hlavne v zime a jeho pridávaním do nafty sa dosiahne to, že nafta nevytvára tuhé zložky a teda motor štaruje super aj vo veľkých mrazoch. Staré motory napr. MB chodili aj na čistý petrolej roky úplne v pohode.
Ja som nikdy nepridával viac ako cca 40-50% aj keď by to vadiť nemalo vôbec. Šlo mi hlavne o bezpečné štartovanie v tatranských zimách. Motor bol naviac podstatne menej zakarbónovaný. Používalo sa tzv. odkalené palivo, t.j. palivo vypustené pri kontrole čistoty z lietadlových nádrží, ktoré sa už nesmelo znova použiť do lietadla.
Neviem ale ako by sa choval moderný HDi motor, tam som používal len nejakých 10l na jednu nádrž a len v zime.

To Iron Uaz:
skús sa vyhnúť hlúpym príspevkom a vráť sa znova k tej gramatike. Ak je hlúposť napísaná s hrubou chybou, to už je fakt veľa.


jenki jedna sa o original kerosin letecky
:-) a dakujem za vsetky prispevky k veci

_________________
Pepe K160 3,3TDi + Red Banditos Y60 4,2 D, Hyena V8 6.2D + Audi A6 2,5TD
UTE Y60 TD42 vo výstavbe
"ked motor tak kladivo, ked smrad tak z diesla"
td42@safe-mail.net


Štv, 01.12.2011, 20:26
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 04.10.2007, 18:35
Príspevky: 179
Bydlisko: raz tam zas tam..
Odpoveď s citáciou
Poslať 
visby píše:
je kerosin dostatocne mastny? taktiez by ma zaujimalo ako to ovplyvni teplotu vzplanutia...

v kazdom pripade ma to zaujima, do zimy sa to moze hodit;-)


..treba primiesavat nafticku, je suchy a tak ako pise jenki nove motory lubia mastnejsiu stavu ;)

_________________
SUSHI SAMURAI ;) -momentalne v revizii
http://www.AviatorShop.eu -profesionalne, modularne drziaky RAM MOUNT pre iPhone, iPad a ine tablety


Štv, 01.12.2011, 20:54
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 100 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: