Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 27.04.2024, 11:25
Dnes je sobota 27. apríla 2024, meniny má Jaroslav a zajtra Jarmila




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 100 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalší
 Co zozerie naftovy motor? 
Autor Správa
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo ... šak ty hore navrhuješ jazdiť povedla baranieho loja aj na indulónu :-D

Milanova skúsenosť potvrdzuje predpoklad vojakov. Chvilku to pôjde na čokolvek. Ale len chvílku. Potom sa to poondie.

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 03.07.2008, 23:18
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mne sa zdá že dieselov motor ide dobre len na veci čo sa dajú zapáliť v petrolejke a svietia. (ľahké oleje)

Alebo by to šlo aj na roztavený parafínový vosk a podobne ?

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Štv, 03.07.2008, 23:43
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tak to zhrnme diesel zere primarne naftu
da sa ale jazdit aj na petrak alias letecky benzin... nedoporucujem zamienat s kerozinom... ten ma ine grady :-D
dalej prichadza do uvahy trafakovy olej

rastlinny olej po zohriati - nechce sa mu v zime tiect no a niektore cerpadla neradi tlacia kolomaz

cng a lpg do diesla nebudem uvazovat aj ked nasi MHD na to jazdia isto je to velky problem svojpomocne prerobit.

riedidla slivku indulonu a macky by som nechal v talone az do doby kym pride ta ropna kriza...

btw kdesi som cital ze amerikanci namutovali bakteriu ktora zerie seno a slamu a proste rastlinny odpad a vylucuje tj serie naftu /naozaj naftu nie ropu/
cize staci sitko odsitkovat stonky a sup do nadrze... som ja zvedavy co na to povedia sejkovia


Pia, 04.07.2008, 0:35
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3268
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
konik píše:
cng a lpg do diesla nebudem uvazovat aj ked nasi MHD na to jazdia isto je to velky problem svojpomocne prerobit.


Miesto cerpadla je rozdelovac a miesto trisiek su tam sviecky.Neviem ako ine motory ale na Mercedesi je tato moznost.Enem dieru na rozdelovac treba odfrezovat ale je uz predpripravena.A do sania sa pusti LPG.Ale kam vopchat nadrze?Autobus to ma skoro pod celou podlahou prazdne.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pia, 04.07.2008, 1:07
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dobre jazdi aj na mast, ci uz bravcovu alebo kacaciu

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pia, 04.07.2008, 8:37
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
petertn píše:
dobre jazdi aj na mast, ci uz bravcovu alebo kacaciu


... a tá aróóóma ....

Koník.. napísau si to opačne.

Palivo pre letecké turbíny, čiže letecký petrolej - alias kerozín - alias JET A1 a spol je nápadne podobný nafte a letecký mechanici svoje diesle bežne a dlhodobo živia týmže z odkalov nádrží lietadiel. Dokonca je jedno velmi pekné lietadlo (Diamond Aircraft DA42 Twin Star) ktoré je poháňane dvoma turbodízlami 1,9 ktoré sú certifikované na prevádzku na autonaftu alebo tryskové palivo = letecký petrolej. Čo už niečo znamená, páč dohliadacie letecké úrady zásadne neocertifikujú nič, o spoľahlivosti čoho nie sú bezvýhradne presvedčené.

Naopak letecký benzín je proste benzín s vysokým oktánovým číslom. Ako taký by vznetový motor v krátkej chvíli zabil nedostatkom mazania a najmä by bola dosť chujovina naň jazdiť, pretože je o kus drahší ako bežný autobenzína a aj výrobcovia leteckých piestových motorov sa snažia tieto riešiť tak, aby boli schválené na lecnejší autobenzín.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 04.07.2008, 9:06
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
... indulona je urobená z vody, takže páliť v nafťáku asi nepôjde
:?

mato co ja viem tak za vojny rusi do t34iek riedili naftu tak ze spravili do nadrze potrebu :-D takze s mensim mnozstvom vody byu nemal mat naftak az taky problem

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pia, 04.07.2008, 9:15
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 09.10.2006, 13:15
Príspevky: 206
Bydlisko: BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Osobne za "najekologickejsie" palivo povazujem velrybi olej :-). Mna len jeduje, ze cim su stroje modernejsie, tym su akoze vykonnejsie a ekologickejsie a tudiz vyrazne kazivejsie... Kde kedysi stacilo naliat olej a frcat (zlate landrovery), dnes robi problem aj nafta z horsej benzinky (ten moj nestastny common rail)... A to ta moja kara sa uz do europy nepredava, lebo zasa nevyhovuje novym emisnym normam...

_________________
Zlaté zlatíčko so 150 koňmi pod kapotou... /Hyundai Terracan CRDi/


Pia, 04.07.2008, 10:18
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no a nafta z vychodu ma velky obsah siry a to common rail moc nemosi.
skus kuknut motor trebars z nemecka a porovnaj rovnaky (aj kilometrovo) s nasim a uvidis rozdiel

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Pia, 04.07.2008, 11:10
Profil ICQ
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 11.11.2006, 23:49
Príspevky: 243
Bydlisko: okolie Žiliny
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ešte k tým viacpalivovým motorom, toto som našiel v knihe Benzínové a naftové motory:
"Okrem týchto dvoch spôsobov tvorby zmesi, pri ktorých sa palivo vstrekuje do vzduchu, už asi 25 rokov jestvuje spôsob vyvinutý Dr. Meurerom z firmy MAN. Palivo sa vstrekne na stenu spaľovacieho priestoru (napr. na piest) vo forme tenkého filmu. Pri tomto spôsobe nedochádza ku klopaniu, pretože palivo zhorí len v takej miere ako sa odparuje od steny a zmiešava s víriacim vzduchom. Motory pracujúce podľa tohto spôsobu tvorby zmesi sa nazývajú viacpalivovými , pretože sa v nich môžu spaľovať všetky palivá od mastiaceho oleja, cez motorovú naftu po benzín."

_________________
UAZ 469 2.3D :-D Kde zatočím, tam ide.


Pia, 04.07.2008, 17:41
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
No, inak spalovacie motory vedia v pohode jazdiť aj na bukové špalky a aj borovicové šišiky. :D
Len treba k tomu Translátor-agregátor. :wink:

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 04.07.2008, 18:51
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 17:20
Príspevky: 4200
Bydlisko: St. George SVK
Odpoveď s citáciou
Poslať 
myslíš vyvíjač drevoplynu?... :-D

_________________
Strieborný Šíp & Čierny Hawran


Pia, 04.07.2008, 19:12
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 10.01.2008, 23:34
Príspevky: 2183
Bydlisko: Prakovce, Myjava a Vrbové
Odpoveď s citáciou
Poslať 
diesel píše:
myslíš vyvíjač drevoplynu?... :-D


Ale to je technika čo zaberie pol korby. A zdá sa mi že len pre zážihové motory.

A ak to namontuje niekto tak sa stane terčom č.1 pre lesníkov :smt075 , kôli zbieraniu dreva v teréne.

_________________
ARO m461 2.5TD CactusEdition .... Trooper 2.2TD (RIP)
.... alebo ....
*Čo z auta odpadáva ,to tam nepatrí*


Pia, 04.07.2008, 20:01
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nastrekovanie paliva na stenu spaľovacieho priestoru používajú myslím Avie. Čo jest asi príčinou ukrutného smradu ktorý produkujú.

Použitie drevoplynu v nafťáku bolo rozchodené už cez II vojnu.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 04.07.2008, 22:21
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Obrázok

Obrázok



Ten drevoplyn by sel asi pekne do toho myho....
Obrázok


Pia, 04.07.2008, 22:39
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 100 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: