4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Co zozerie naftovy motor?
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=52&t=5059
Stránka 5 z 7

Autor:  ondro [ Ned, 10.08.2008, 8:49 ]
Predmet príspevku:  trafo olej

petriiik píše:
jeden unas do V3Sky zevraj dava TRAFAKOVY OLEJ

u nas chalan dava trafo olej do kamionov v pomere 1:1.
Ten traf.olej sa mi zdá celkom "riedky". Nemáte stým niekto vlastnú skúsenosť v offoch?
Na potr.olej, prepálený olej, bravč.masť jazdí známi pri Nitre. Seriozny človek. Jazdia mu na to nákladáky a tiež jeho osobák-Mercedes(tuším r.v. 1999). Má tam samozrejme predohrev.
Všetko to poctivo filtruje a odvodňuje.
Je za jeho autami smrad ako z PIPIgrilu :-)
No z trafo olejom nemá skúsenosť, no povedal že konzistenčne je to bližšie k nafte ako tie jeho "bravčové masti a oleje"

Upravene:
Našiel som teraz toto forum http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... y&start=15
tak radšej sa ďalej nepýtam :-(

Autor:  petertn [ Ned, 10.08.2008, 10:44 ]
Predmet príspevku: 

trafoolej je svinstvo, asi by som dotycneho mooooc pochvalil, viem koho myslis 8)

Autor:  ondro [ Pia, 15.08.2008, 12:23 ]
Predmet príspevku: 

petertn píše:
trafoolej je svinstvo, asi by som dotycneho mooooc pochvalil, viem koho myslis 8)

Som si spomenul, ked som davnejsie robil vo firme, ktorá likvidovala nebezpečné odpady.
Boli medzi nimi aj tzv PCB-éčka (polyvinilchloridbifosfát) ...
Spomínam si, že to bolo najväčšie svinstvo s akým tam pracovali a bezpečnostné opatrenia boli TOP-MAX. Muselo sa to dávať do sklenených nádob a ukladalo sa to do zvláštne na to vybudovanej podpovrchovej skládky v Austrii. Zabudol som, že trafo olej tie PCB obsahuje. Zabudnime na to radšej ak máte svoje famílie a blízkych aspon trochu radi... :-)

Autor:  Martin 4 [ Pia, 15.08.2008, 13:59 ]
Predmet príspevku: 

dovolil by som si maličko upresniť...
(robím vo firme, ktorá robí poradenstvo aj skrzevá nakladanie s odpadmi)

- áno, PCB je skutočne prezistentné svinstvo, ktoré sa velmi ťažko likviduje.

- áno, niektorý trafoolej skutočne obsahuje PCB.

ALE

- PCB nie je jed v tom zmysle, že kto sa naň pozrie z piatich krokov, do troch minút v kŕčoch zomrie. PCB je kumulatívna cudzorodá látka, ktorá sa dobre rozpúšťa v tukoch a zbiera sa. Napr. aj v telách živočíchov, teda aj človeka. Nijako sa nerozkladá, skrátka je tam navždy a podľa expozície stále pribúda. Až ho tam raz bude dosť, bude zle. aby sa náhodou nezistilo ako moc zle, radšej PCB celosvetovo stopli a teraz ho zbierajú a schovávajú.

- nie každý trafoolej obsahuje PCB. Dokonca dnes už máloktorý, pretože PCB bolo vyhlásené za verejného nepriateľa #1 a je postupne sťahované z používania. Každý kto mal PCB bol onehdá povinný sa udať že ho má a odvtedy, až kým sa ho zákonným spôsobom nezbaví je pod prísnym dozorom štátnych úradov (musí furt dokladovať kolko ho má, kde ho má, načo ho má a čo s ním hodlá spraviť a ak ho už nemá, čo s ním spravil resp. komu ho dal)

- avšak to nevylučuje, že niekde zostalo zabudnuté nejaké zariadenie s obsahom PCB ktoré nebolo ohlásené a teda nie je sledované a môže sa niekde šuťomba zašantročiť.

- takže sa môže stať, že niekto PCB trafoolej fakt natankuje. Ale určite to čoskoro zbadá, pretože jednou z pre pôvodný účel PCB dobrou vlastnosťou je, že je nehorľavé.

Takže kto by mal chute natankovať trafoolej, mal by si byť istý, odkiaľ pochádza.

(neoprávnená manipulácia s PCB je vážny delikt podľa zákona o odpadoch, zákona o ochrane životného prostredia a asi by prišlo na obecné ohrozanie podľa trestného zákona)

Autor:  Little PEPE [ Str, 30.11.2011, 16:07 ]
Predmet príspevku:  do dieslu Kerosín / petrolej

skusali ste nekdo liat do dieslu Kerosín / petrolej
pripadne kolko ste to riedili naftou. a ci to je prevádzkovatelné v zime.

díík za feedback

Autor:  Iron Uaz [ Str, 30.11.2011, 16:17 ]
Predmet príspevku: 

kolko mu daš tolko ti spapa :D

Autor:  jenki [ Str, 30.11.2011, 18:06 ]
Predmet príspevku:  Re: do dieslu Kerosín / petrolej

Little PEPE píše:
skusali ste nekdo liat do dieslu Kerosín / petrolej
pripadne kolko ste to riedili naftou. a ci to je prevádzkovatelné v zime.

díík za feedback

Áno.
Ide ale o to, o akom kerosíne hovoríš, Či do lampáša alebo do motora - napr. letecký petrolej.
Ten letecký (PL6) klasickému dieselu robí dobre hlavne v zime a jeho pridávaním do nafty sa dosiahne to, že nafta nevytvára tuhé zložky a teda motor štaruje super aj vo veľkých mrazoch. Staré motory napr. MB chodili aj na čistý petrolej roky úplne v pohode.
Ja som nikdy nepridával viac ako cca 40-50% aj keď by to vadiť nemalo vôbec. Šlo mi hlavne o bezpečné štartovanie v tatranských zimách. Motor bol naviac podstatne menej zakarbónovaný. Používalo sa tzv. odkalené palivo, t.j. palivo vypustené pri kontrole čistoty z lietadlových nádrží, ktoré sa už nesmelo znova použiť do lietadla.
Neviem ale ako by sa choval moderný HDi motor, tam som používal len nejakých 10l na jednu nádrž a len v zime.

To Iron Uaz:
skús sa vyhnúť hlúpym príspevkom a vráť sa znova k tej gramatike. Ak je hlúposť napísaná s hrubou chybou, to už je fakt veľa.

Autor:  tibik [ Str, 30.11.2011, 18:56 ]
Predmet príspevku:  RE - trafoolej

V traktore my onoho času slúžil perfektne aj v pomere 80% olej 20% nafta ale aj v 100% aš na den čmud z výfuku to šlapalo ako na naftu .

Autor:  visby [ Štv, 01.12.2011, 11:48 ]
Predmet príspevku: 

do common-railov alebo pumpe-duse by som to nepridaval, su velmi citlive na cistotu paliva.

Autor:  jenki [ Štv, 01.12.2011, 14:24 ]
Predmet príspevku: 

.."su velmi citlive na cistotu paliva".

No, vieš, hovoríme o leteckom kerosíne. I ten odkalený je mnohonásobne čistejší, ako akákoľvek nafta, ktorú kúpiš na pumpe, to mi ver. Naviac, obsahuje minimum síry (max 0,001%).
Ide skôr o to, že toto palivo obsahuje minimum parafínov a teda netuším, aký môže mať vplyv napr. na materiál trysiek. Má aj väčšiu výhrevnosť.
Upozornil som na to len preto, že nemám dlhodobú skúsenosť s HDi motorom pri použití iného pomeru s naftou než cca 10-15% (napr. motor 2,0HDi Citroen).
Staršie motory šlapali ako hodinky, mali podstatne lepšie vlastnosti v zime a boli menej zakarbónované keď mali podiel kerosínu aj viac ako 50%.

Autor:  visby [ Štv, 01.12.2011, 15:51 ]
Predmet príspevku: 

je kerosin dostatocne mastny? taktiez by ma zaujimalo ako to ovplyvni teplotu vzplanutia...

v kazdom pripade ma to zaujima, do zimy sa to moze hodit;-)

Autor:  jenki [ Štv, 01.12.2011, 16:43 ]
Predmet príspevku: 

Teplota vzplanutia je skoro rovnaká (nepamätám úplne presne), ale merné teplo je väčšie. Ideálne je hodiť reč s nejakým znalcom napr. zo Slovnaftu.
V zime sa ešte pridáva "Kvapalina I" aby nedochádzalo ku absorbovaniu vlhkosti, tuším...
Kryštalizácia je pri -50 stupňaoch Celzia. Jednu zimu to pomohlo rozchodiť zopár busov v Tatrách...

Autor:  Milan FI [ Štv, 01.12.2011, 19:03 ]
Predmet príspevku: 

Kedysi som sem tam jazdil aviou furgon z Popradského letiska a do nej liali tzv. letecký petrolej. Išla jak besná, osobáky tej doby som v kopcoch bral jedno za druhým a ako píše Jenki, v zime štartovala na brnk. Koľko ten motor vydržal netuším, ale pár rokov ešte chodila.

Autor:  Little PEPE [ Štv, 01.12.2011, 20:26 ]
Predmet príspevku:  Re: do dieslu Kerosín / petrolej

jenki píše:
Little PEPE píše:
skusali ste nekdo liat do dieslu Kerosín / petrolej
pripadne kolko ste to riedili naftou. a ci to je prevádzkovatelné v zime.

díík za feedback

Áno.
Ide ale o to, o akom kerosíne hovoríš, Či do lampáša alebo do motora - napr. letecký petrolej.
Ten letecký (PL6) klasickému dieselu robí dobre hlavne v zime a jeho pridávaním do nafty sa dosiahne to, že nafta nevytvára tuhé zložky a teda motor štaruje super aj vo veľkých mrazoch. Staré motory napr. MB chodili aj na čistý petrolej roky úplne v pohode.
Ja som nikdy nepridával viac ako cca 40-50% aj keď by to vadiť nemalo vôbec. Šlo mi hlavne o bezpečné štartovanie v tatranských zimách. Motor bol naviac podstatne menej zakarbónovaný. Používalo sa tzv. odkalené palivo, t.j. palivo vypustené pri kontrole čistoty z lietadlových nádrží, ktoré sa už nesmelo znova použiť do lietadla.
Neviem ale ako by sa choval moderný HDi motor, tam som používal len nejakých 10l na jednu nádrž a len v zime.

To Iron Uaz:
skús sa vyhnúť hlúpym príspevkom a vráť sa znova k tej gramatike. Ak je hlúposť napísaná s hrubou chybou, to už je fakt veľa.


jenki jedna sa o original kerosin letecky
:-) a dakujem za vsetky prispevky k veci

Autor:  supik [ Štv, 01.12.2011, 20:54 ]
Predmet príspevku: 

visby píše:
je kerosin dostatocne mastny? taktiez by ma zaujimalo ako to ovplyvni teplotu vzplanutia...

v kazdom pripade ma to zaujima, do zimy sa to moze hodit;-)


..treba primiesavat nafticku, je suchy a tak ako pise jenki nove motory lubia mastnejsiu stavu ;)

Stránka 5 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/