Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 22:39
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 19 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 najlacnejší pohon 
Autor Správa
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 26.11.2007, 19:52
Príspevky: 168
Bydlisko: Ždiar
Odpoveď s citáciou
chlapi , netreba hľadať najlacnejší spôsob vozenia sa, ten tu už je dlho, stačí sadnúť na bicykel a vezieme sa :D ... veď my ľudia sme predsa perfektné spaľovacie motory, ideme na všetko ... len naftu a benzín nedoporučujem :-D


ale teraz kus vážne no 8) ... jasné, že nikto sa nechce vzdať svojho štvorkolesového miláčika len kvôli cenám palív, či už ide o offroad alebo onroad ... vyzerá to tak, že páni zhora nám ešte budú dlho pozerať hlboko do peňaženiek.
Jediné východisko vidím v domácich pokusoch ... a najlepšie je na tom majstrovanie s vodíkom ... je toho po nete riadná kopa, niektoré pokusy sú celkom úspešné , motory sa točia , akurát ešte treba vychytať muchy.

Osobne najviac sa mi páči vyvíjač vodíka od Carla Ceelu, ten používa vysokoprúdovú elektrolýzu , a podľa dokumentov , ktoré som videl by to mohlo fungovať , možno sa niekedy pustím do stavby niečoho takého , lebo ceny benzínu ma už poriadne štvu. So spaľovaním vodíka v štvortaktoch sú síce problémy , pretože trpia ventily aj výfukové potrubia, čiže skôr dávam na dvojtakt, ktorý nemá ventily a to výfukové potrubie by sa nejako už spravilo ( vraví sa , že najlepšie na to je nerezové ) ... dala by sa mu tam nejaká nádržka na olej , ktorá by mu v určitých intervaloch púšťala do valca olej , keďže miešanie s vodíkom nieje možné.

No toľko mojich dríst 8)

_________________
ARO 240 r.v. 1983 , L25 , gumy 6,50 R16 , vďačný autotraktor .. budem spominat :-( ......... Nissan Patrol GR Y60 , r.v. 1989 , RD28 , gumy Fedima MT 31x10,5 R15 .. co dodat .. jednoducho super stroj :-)


Pia, 11.07.2008, 22:04
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
keď už budeš mať vodík, tak by bola škoda páliť ho. Našprtaj aj niečo o palivových článkoch. Priama premena na elektriku je účinnejšia ako spaľovanie.

ale jedno je isté ... najlacnejšie to určite nebude.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 11.07.2008, 22:34
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 26.11.2007, 19:52
Príspevky: 168
Bydlisko: Ždiar
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
keď už budeš mať vodík, tak by bola škoda páliť ho. Našprtaj aj niečo o palivových článkoch. Priama premena na elektriku je účinnejšia ako spaľovanie.

ale jedno je isté ... najlacnejšie to určite nebude.



akurát najjednoduchsie je ho palit ... palivove clanku su drahe jak slak ... a vyroba vodika je na palube vozidla z obycajnej vody ... pripadne sa prida kyselina citronova.


no a to najlacnejsie som myslel bicykel ... je to off aj onroad :D

_________________
ARO 240 r.v. 1983 , L25 , gumy 6,50 R16 , vďačný autotraktor .. budem spominat :-( ......... Nissan Patrol GR Y60 , r.v. 1989 , RD28 , gumy Fedima MT 31x10,5 R15 .. co dodat .. jednoducho super stroj :-)


Pia, 11.07.2008, 22:44
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
to nemá budúcnosť... s vodíkom leda vyletíš do luftu.

To radšej hybrid. Baterky narovnajú krivku potreby výkonu a umožnia aby motor išiel v optimálnom režime (najviac paliva zhorí v prechodových režimoch a motor len zriedka ide v návrhovom režime v ktorom má najvyššiu účinnosť a najmenšiu spotrebu) a pri brzdení sa dá energia rekuperovať späť do bateriek.

Oshkosh tak zrazil spotrebu terénneho náklaďáku o 40%

Elektromotor má lepšiu charakteristiku krútiaceho momentu ako piestový motor, takže aj v teréne by to bola výhoda.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 11.07.2008, 22:54
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kamarát išiel na bicykly len toď, do indie. Aj s cestou to bolo pol roka. Tam bicykel-ukrainu predal za ťažké prachy a stopom potom išiel domov.
Tak ďaleko som naozaj na offe nebol. :wink:
/o vodíku je škoda reči, to radšej o pive./

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 11.07.2008, 23:17
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 26.11.2007, 19:52
Príspevky: 168
Bydlisko: Ždiar
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
to nemá budúcnosť... s vodíkom leda vyletíš do luftu.

To radšej hybrid. Baterky narovnajú krivku potreby výkonu a umožnia aby motor išiel v optimálnom režime (najviac paliva zhorí v prechodových režimoch a motor len zriedka ide v návrhovom režime v ktorom má najvyššiu účinnosť a najmenšiu spotrebu) a pri brzdení sa dá energia rekuperovať späť do bateriek.

Oshkosh tak zrazil spotrebu terénneho náklaďáku o 40%

Elektromotor má lepšiu charakteristiku krútiaceho momentu ako piestový motor, takže aj v teréne by to bola výhoda.



O tom elektromotore viem , že je najvhodnejsi ( krutak skoro maximum uz od nulovych otacok ) ale ziskavanie energie pre neho je velmi drahe ( palivove clanky , solarne konektory ,... ) ak tam samozrejme nieje ten spalovaci motor , ......... o hybridoch som sa uz docital kadeco , jasne je to uspora ale ten benzin by uz trebalo nahradit niecim inym


no a co sa tyka toho lietania do luftu s vodikom ... pri Ceelovom systeme nemas za sebou nadrz s vodikom , ale nadrz na cistu vodu , do vviaca prichadza voda a tam sa oddeluju casti vodika , ktory ide priamo na spalenie do karburatora ... samozrejme tam mal aj zmiesavac ako sa dava na LPG .... cize to fungovalo ako LPG , lenze plyn tam bol vodik

skor by som sa bal toho co ma BMW uz v niekolkych autach ... maju tam nadrz na vodik v kufri auta a ponechali aj benzinovu nadrz .. auto moze jazdit na benzin aj na vodik , ma obycajny spalovaci motor , samozrejme s upravami hlavy

_________________
ARO 240 r.v. 1983 , L25 , gumy 6,50 R16 , vďačný autotraktor .. budem spominat :-( ......... Nissan Patrol GR Y60 , r.v. 1989 , RD28 , gumy Fedima MT 31x10,5 R15 .. co dodat .. jednoducho super stroj :-)


Sob, 12.07.2008, 11:18
Profil ICQ
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 26.11.2007, 19:52
Príspevky: 168
Bydlisko: Ždiar
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo píše:
Kamarát išiel na bicykly len toď, do indie. Aj s cestou to bolo pol roka. Tam bicykel-ukrainu predal za ťažké prachy a stopom potom išiel domov.
Tak ďaleko som naozaj na offe nebol. :wink:
/o vodíku je škoda reči, to radšej o pive./




no boga na ukraine by som nechcel absolvovat taku cestu , klobuk dolu pred kamaratom

ta o pive netreba hovorit ... pivo treba pit :smt146 :-D

_________________
ARO 240 r.v. 1983 , L25 , gumy 6,50 R16 , vďačný autotraktor .. budem spominat :-( ......... Nissan Patrol GR Y60 , r.v. 1989 , RD28 , gumy Fedima MT 31x10,5 R15 .. co dodat .. jednoducho super stroj :-)


Sob, 12.07.2008, 11:21
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... mno ... pome na to filozoficky...

O akom vyájači vodíka píšeš neviem a rád sa dám poučiť.

Ono vo všeobecnosti ide o to, že voda ako taká žiadnu použitelnú energiu v sebe nemá. Možeš do nej len energiu nejako uložiť a zase ju inde a v inej forme dostať nazad (samozrejme mínus straty) Najjednoduchšie je pustiť vodu z kopca. Tak svoju potenciálnu polohovú energiu (je vysoko) cestou dole brehom zmení na pohybovú, ktorú odovzdá lopatkám mlynského kolesa, turbíne, alebo čo ja viem čoho.

Taktiež môžeš vodu ohriať až vypariť. Uložil si do nej energiu spotrebovanú na jej odparenia a ona ju zase pri expanzii a chladnutí odovzdá piestu parného stroja alebo lopatkám parnej turbíny.

Alebo do vody pustíš elektriku a ona sa rozloží na kyslík a vodík. Tie potom môžeš zase v palivovom článku na membráne zase dať dokopy a máš nazad elektriku (a vodu ako odpad) , alebo ten vodík spáliš a máš teplo, prípadne mechanickú prácu.

Ale vždy si nejakú energiu do tej vody musel dať.

Takže ak chceš elektrikou rozkladať on board v aute vodu na na H a O, tak predsa je jednoduchšie tou eletrikou radšej rovno točiť elektromotorom ako sebou vláčiť elektrolyzér a vyrábať si výbušné plyny.

Na okraj : spálením vodíka získaš nazad menej energie ako si do vody pri elektrolýze vložil. Čiže by si musel poháňať benzínom motor, ktorý by v generátore robil elektriku na výrobu vodíka ktorý by poháňal iný - slabší vodíkový motor :?

Obávam sa, že o takúto inováciu asi veľký záujem nebude.

_________________
SLOW & FURIOUS


Sob, 12.07.2008, 12:55
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 26.11.2007, 19:52
Príspevky: 168
Bydlisko: Ždiar
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ja nikoho nechcem poucovat ... len som si tu dal svoje nazory , kedze sa bavime o alternativach ........ono co sa tyka tej enrgie spotrebovanej pri elektrolyze , ... uz bolo vela rieseni ako pri malom odbre prudu dostat velke mnoztvo vodika , aj dnes su taketo masinky vyrabane podomacky, lenze v minulosti jeden pan ( uz neviem ako sa volal ) objavil uplne perfektny spôsob na stiepenie vody , bohuzial bol zavrazdeny a nestihol to poriadne zdokumentovat , zariadenie vraj nasli znicene po jeho vrazde .... cize vsetko chce cas .... ved zo zaciatku boli problemy aj s parnymi aj benzinovymi motormi a kam sa to az dostalo

_________________
ARO 240 r.v. 1983 , L25 , gumy 6,50 R16 , vďačný autotraktor .. budem spominat :-( ......... Nissan Patrol GR Y60 , r.v. 1989 , RD28 , gumy Fedima MT 31x10,5 R15 .. co dodat .. jednoducho super stroj :-)


Sob, 12.07.2008, 15:24
Profil ICQ
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... to máš úplnú pravdu a vodíkový cyklus je budúcnosť. Neviem ako kto bol zamordovaný v súvislosti s rozkladom vody, ale jest historickým faktom že Rudolf Diesel akosi neprežil cestu do anglicka, kde chcel ponúknuť nový motor admiralite na pohon vojnových lodí. (on najprv ponúkal vznetový motor nemeckej kriegsmarine, ale tam ho vysmiali. Tak to išiel ponúknuť angličanom. Nemecká tajná služba si na rozdiel od nemeckého námorníctva videla ďalej od nosa a tak pán Diesel tak nejak "nešťastnou náhodou" spadol cez palubu z trajektu pri plavbe cez kanál a už ho nikto nikdy nevidel. Našťastie jeho vynález prežil a tak dnes veselo vznetovo spaľujeme naftu a málokto už vie, prečo majú motory v označení D ako "dízel")

Výroba elektriky v palivových článkoch je zvládnutá technológia (v kozmických strojoch sa používa od konca pädesiatych rokov) a teraz sa už pracuje najmä na zlepšení účinnosti a znížení ceny. Ako správne píšeš, aj Ottov cyklus (normálny benzínový štvortakt) bol zo začiatku strašne drahá technická kuriozita bez zretelnej perspektívy v budúcnosti... a čo sa z nej stalo.

Čiže stačí posečkať ... ešte sa budú diať veci.

Čo sa týka našej malej amatérskej reality, tak by mohlo mať šancu na úspech experimentovanie s rôznymi hybridmi.
Napr :
jedna náprava poháňaná konvenčne spaľovacím motorom a druhá elektromotorom. Elektrický pohon by sa použil na trakciu v teréne; a na ceste na rekuperáciu energie pri brzdení a odlahčenie spaľovacieho motora pri akcelerácii. Celé kolom dokola by to mohlo viesť k zníženiu kombinovanej spotreby.
Alebo :
Kompletný "ťažký" hybrid, v ktorom spaľovací motor točí len generátorom a kolá ženú len trakčné elektromotory. Medzi generátorom a el.motormi by boli baterky, takže spaľovací motor by bol odstavený, alebo by bežal v nominálnom režime pri dobíjaní bateriek. To by tiež zrazilo spotrebu. A taký voz by sa následne ľahko modifikoval na komplet elektriku po rozchodení technológie lacných palivových článkov.

Použitie trakčných el.motorov pre každé koleso zvlášť umožnuje konečne poriadne využiť počítačovú kontrolu trakcie. To čo sa dnes vydáva za TCS je marketingový blud prameniaci zo zúfalej potreby vymyslieť "niečo" nové. Ale počítačom riadený el.motor v kolese ... to by bolo iné kafe.

Možností je strašne veľa ...

EDIT

... práve som našiel ... : http://ekonomika.sme.sk/c/3972656/od-ro ... pohon.html

_________________
SLOW & FURIOUS


Sob, 12.07.2008, 17:25
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 26.11.2007, 19:52
Príspevky: 168
Bydlisko: Ždiar
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no tak o tom ze rudko diesel bol tez poslany pod kytky som nevedel .... no ale je fakt ze jeho vynalez zmenil dost vo svete .. velka vdaka mu

no a co pises o tom trakcnom motore ovladanom pocitacom .... tak to by fakt bolo nieco ... lenze keby sa nieco pototo tak nevim

mna stale laka najviac to spalovanie vodika , zda sa mi to jednoduche, uvidime, daco pobastlim a potom uvidim ci to ma fakt zmysel

uvidime co nam donesie buducnost ... no a mozo sa my ani nedozijeme nejakej zavratnej zmeny , vdaka vladam a sejkom ......... ale aj tak treba mysliet aj na nase pravnucata no nie ?

_________________
ARO 240 r.v. 1983 , L25 , gumy 6,50 R16 , vďačný autotraktor .. budem spominat :-( ......... Nissan Patrol GR Y60 , r.v. 1989 , RD28 , gumy Fedima MT 31x10,5 R15 .. co dodat .. jednoducho super stroj :-)


Sob, 12.07.2008, 22:49
Profil ICQ
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Jožo, vymyslieť dieslový motor je jednoduchšie, ako sa naučiť quotovať, neboj.
Určite by ho vymyslel niekto iný. Tak ako aj atomovú bombu.
A čo sa týka alternatívnych pohonov, tak tam je rentabilita závislá od quantity používatelov. Tak, ako napr. mobilné telefóny, noteboky a iné reálne-nereálne veci. :wink:

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Sob, 12.07.2008, 23:15
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
schválne som si pozrel na wikipedii Dieslov životopis a s prekvapením som zistil, že on bol rodilý francúz, nie nemec ako som myslel :shock:

O jeho skone píšu že "zomrel za nevyjasnených okolností" a "možno spáchal sebevraždu" ... ale kdesi inde vcelku jednoznačne písali, že tie nevyjasnené okolnosti sa samé od seba nestali a pre nemecko nebolo žiadúce aby konkurent - anglicko - malo prístup k hi-tech pohonu do ktorého sa dá palivo ľahko čerpať aj na šírom mori (zásobovanie parných vojnových lodí uhlím na šírom mori bolo teoreticky možné, ale prakticky to bola nesmierne riskantná a zdĺhavá operácia. Prečerpanie ťažkého oleja hadicou bola proti tomu drnkačka. A flotila, ktorá dokáže tankovať na mori má velkú výhodu...)

... ale starý pán by dnes inak čumel, keby mu niekto prezradil, prečo má tolko áut niekde v označení "d"

_________________
SLOW & FURIOUS


Sob, 12.07.2008, 23:21
Profil WWW
Legenda Offroadu
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 10:45
Príspevky: 3012
Bydlisko: Rimavská Sobota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
http://volnaenergie.xf.cz/

http://volnaenergie.xf.cz/navody/Motor%20na%20vodu.html

http://volnaenergie.xf.cz/meyer2.mpg

(inak je to tu uz 3x v roznych temach bolo by to dat na jedno miesto)

_________________
Bilancia skrývky humusového horizontu poľnohospodárskej pôdy.


Ned, 13.07.2008, 6:32
Profil WWW
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 26.11.2007, 19:52
Príspevky: 168
Bydlisko: Ždiar
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo píše:
Jožo, vymyslieť dieslový motor je jednoduchšie, ako sa naučiť quotovať, neboj.
Určite by ho vymyslel niekto iný. Tak ako aj atomovú bombu.
A čo sa týka alternatívnych pohonov, tak tam je rentabilita závislá od quantity používatelov. Tak, ako napr. mobilné telefóny, noteboky a iné reálne-nereálne veci. :wink:


jasne ze vznetovanie by niekto iny mohol objavit ... ale aj tak nemusel by :-)

no a tu atomku nemuseli vymysliet

_________________
ARO 240 r.v. 1983 , L25 , gumy 6,50 R16 , vďačný autotraktor .. budem spominat :-( ......... Nissan Patrol GR Y60 , r.v. 1989 , RD28 , gumy Fedima MT 31x10,5 R15 .. co dodat .. jednoducho super stroj :-)


Ned, 13.07.2008, 16:46
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 19 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: