4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

vodikovy pohon
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=52&t=8363
Stránka 1 z 1

Autor:  Dora [ Pon, 13.07.2009, 13:24 ]
Predmet príspevku:  vodikovy pohon

Ahojte, nenašiel som na fóre, tak dávam tu.

kuknite link - www.vodikovypohon.sk čo na to vravíte ? skúšal to niekto ?

dík

D.

Autor:  603 [ Pon, 13.07.2009, 13:40 ]
Predmet príspevku: 

kolega pozna chlapov na spisi co v 70tych rokoch laborovali s tymto pri motokrosovych buginach, vysledok kratka velmi kratka zivotnost motora.. voda sa pouzivala uz i za druhej svetovej vojny ako forsaz... ale tusim sa to uz niekde spominalo...

Autor:  rado nd [ Pon, 13.07.2009, 13:48 ]
Predmet príspevku: 

No keby sa to skombinovalo s tými Kajovými tabletkami, tak by to chodilo skoro zadarmo.
A pri ľahkej nohe nohe by nám na pumpe možno aj doplácali.

Autor:  dado [ Pon, 13.07.2009, 14:43 ]
Predmet príspevku: 

Konkretne toto sa tu uz preberalo, je to niekde v sekcii Funny ? Je to volovina za tie peniaze.

Autor:  rado nd [ Pon, 13.07.2009, 15:20 ]
Predmet príspevku: 

No, myslím, že peniaze na to veľký vplyv nemajú.

Autor:  enduro [ Pon, 13.07.2009, 16:41 ]
Predmet príspevku: 

no neviem... predstava ze mi z valcov odchadza voda...? a to dobijanie baterie, ktora napaja elektrolyzu... ide o to, aby to nemalo taku energeticku narocnost, ze o co ti prida na vykone, o tolko viac ti potiahne alternator, pokial ovsem nezhori po par minutach...

inak, tiez by som mal obavu o zivotnost... mozno by som to skusil v nejakej stodvacine za par korun, ovsem to zariadenie by mi museli na skusku namontovat zadara ;-)

Autor:  dado [ Pon, 13.07.2009, 18:40 ]
Predmet príspevku: 

rado nd píše:
No, myslím, že peniaze na to veľký vplyv nemajú.


Ale ma. Pretoze pytat za hovadinu peniaze ... :roll: Ako pise Enduro, uspora ziadna. Elektrolyzer spotrebuje viac energie ako sa vytvori. Cize je to blbost.

Autor:  marek sk,lm [ Ned, 06.12.2009, 15:08 ]
Predmet príspevku: 

ma to chlapik z mesta od nas(mits. ajero 3,0 V6 benzin),tvrdi ze je to super.precistilo mu to totalne motor-mal v plane dole hlavy,ventili...teras vraj ma vsetucko ciste.beha na tom tak cca3 tyzdne.spotreba vraj min 30percent dole :shock: NO vazne nad tym uvazujem,no pockam na suseda ma to objednane s ameriky a cca za 2 tyzdne to bude mat namontovane Na novom wranglery 3,8 V6.dam vam znat,ako mu to facha.
apropo-nik nepise,ze bude chodit na vodik-to je samozrejme blbost.ako je aj blbost palit zelezo propanom alebo kislikom :!: :!: :!: ale ked ich spojite tak to uz je ina kava nie :wink:?

Autor:  tibik [ Ned, 06.12.2009, 19:04 ]
Predmet príspevku: 

Toto by malo význam podla mna , len ak by to uplne nahradzalo palivo vyrobene z ropy :!: Niekde som asi pred 5r. čital ,že v PARIZI jazdia hasiči na nejakom peugeote len čISTE na VODIK - zaroven aj hasia vodou a aj ju pouz. ako PHM.

Autor:  pejo [ Ned, 06.12.2009, 19:15 ]
Predmet príspevku: 

na vodík H2 už skúšobne jazdia autá. Ale stlačený z tlakovej nádoby. Spaliny sú H2O. Voda je v spalinách aj dnes, len nie 100%, ale asi 50%(?). Takže ak si nikto myslí, že v spalinách nie je voda, asi moc do školy nechodil.
Alebo na trenčiansku univerzitu?

Autor:  marek sk,lm [ Ned, 06.12.2009, 20:33 ]
Predmet príspevku: 

inak ten link hore v prvom prispevku...ako by som to napisal ,aby som sa nikoho nedotkol.NO v blizkosti sa nachadza aj serioznejsia ponuka...podla mna.za tie iste prachy viac muziky...mozem to takto volakomu " skodit"?moj nazor.som zvedavy.pravdupovediac som cakal,ze sa tu dozviem cosi s praxe.beha nato vela bmw,tuaregy,velke audiny.no kazdopadne dam znat ,info s prvej ruky s rukolapnymi dokazmy :wink:

Autor:  Martin 4 [ Pon, 07.12.2009, 10:42 ]
Predmet príspevku: 

tak pome na to.

potrebujem vedieť :

aký elektrický príkon ten vodíkový vehement má

a

koľko vodíka a kyslíka generuje

Elektrika aj spálenie kyslíkovodíkovej zmesi sa dá ľahko prepočítať na energiu. Prostým porovnaním bude výsledkom zistenie, či sa to oplatí alebo nie. Obávam sa, že si dopredu trúfnem typnúť, že sa to neoplatí ani keby bol ten elektrolyzér zadarmo.

Ad.2 - stále tu dochádza k nepochopeniu princípu jazdenia na vodík. Totiž vodík je možné páliť v spaľovacom motore, ale je to prasačina. Spaľovací motor je plytvanie. Ďaleko účinnejšie je použitie vodíka v palivovom článku, kde sa zmení nazad na elektriku. (na to jazdil ten hasičský Pežót - konkrétne tento ) elektrika potom točí elektromotorom.

Obrázok

Ad.3 - ako forsáž sa vo veľkých leteckých piestových motoroch koncom II. sv. vojny používal vstrek éteru a vody s protikoróznou prísadou, alebo vody s alkoholom. Neviem či nie aj nitrometán. Výsledkom bol nárast výkonu a životnosť hláv valcov a piestov 2 motohodiny a sviečok 30 minút. Preto sa vstrekovanie tohože používalo iba krátkodobo v boji.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/