Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 15 ] |
|
Autor |
Správa |
adam85
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 20.03.2009, 16:05 Príspevky: 112 Bydlisko: SB
|
Nasiel som na fore, ze na predny dif je napln 5,4 l. Nechce sa mi vsak spustat, aby som to odmeral. Nevidel som ziadnu rysku, ale pocul som, ze olej ma byt az po napustaci otvor. Co je na tom pravdy??
Neviem co za olej je tam teraz. Mozu sa prevodove oleje miesat?
Dakujem!
|
Str, 29.07.2009, 10:17 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
c200-do 2l.
Pravda.
|
Str, 29.07.2009, 10:23 |
|
|
Igor_SB
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13 Príspevky: 366 Bydlisko: Drienica - ŠOMA
|
Ano, u väčšiny diferencialov sa olej nalieva po nalievyci otvor. (platí to aj pre prevodovky)
_________________ Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu. { PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}
|
Str, 29.07.2009, 10:24 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Kup 8L oleja 80W90 API GL-5 2m dlhu hadicku a tenky lievik. Vymena predny aj zadny dif do jednej hodinky. Olej sa nalieva cez kontrolny otvor. Zatku odskrutkujes stvorhranom gola racne.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Str, 29.07.2009, 12:46 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
olej sa do prevodoviek lieva vždy až po kontrolný otvor (preto sa volá kontrolný)
V prednom dife je preto tak veľa oleja, pretože musí siahať až po ložiská v ktorých sa točia predné poloosy. Preto musí zaplniť až časť "nohavíc" . V zadnom také ložiská nie sú a preto stačí okolo dvoch litrov.
Niektoré prevodové oleje sú vo fľašiach, ktoré majú vo vrchnáku integrovaný taký vysúvací sosák na nalievanie. Skús pohľadať takú značku - ukrutne to pomáha.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 29.07.2009, 12:59 |
|
|
adam85
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 20.03.2009, 16:05 Príspevky: 112 Bydlisko: SB
|
Nebude vadit ak prilejem olej s inou specifikaciou?
|
Str, 29.07.2009, 13:43 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
bude
špecifikácia nie je pre srandu králikov. Výrobca ju stanovil s ohľadom na namáhanie oleja a materiál, z ktorého sú súčiastky prevodu zložené. Takže špecifikáciu treba dodržať vždy a do bodky.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 29.07.2009, 13:57 |
|
|
Igor_SB
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 26.10.2008, 21:13 Príspevky: 366 Bydlisko: Drienica - ŠOMA
|
No na olej pozor niektoré auta sú na to veľmi náchylné, a prejavý sa ti to minmálne na hlučnosti (to je ten lepší prípad)
_________________ Život je prikrátky na to, aby som všetko skúmal sám, preto ďakujem za radu. { PAJERO 3,5L V6, 37",navijak + ostatné potrebné OFF vybavenie...}
|
Str, 29.07.2009, 14:00 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
no, Michal, ja by som nedaval GL 5 , davame GL 4/5 niektore tesnenia a loziska sa nemusia citit ok, nevieme aky ma rok v...
neviem kde presne , ale niekde tu na fore sa siahodlho preberali oleje, ich specifikacie, atd. je to tam myslim do bodky vysvetlene
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Str, 29.07.2009, 21:41 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
nestras uz je tam
Servis manual pise:
Differential carrier gear oil (without limited slip differential) — — API GL-5*1
Differential carrier gear oil (with limited slip differential)— —Gear Oil Hypoid LSD (Part No.: KLD31-14002) or equivalent*2
*1: For further details, see ‘‘SAE viscosity number’’.
*2: API GL-5, SAE 140 and 10% volume of LSD Friction Modifier (Part No.: 38469-C6000) is an equivalent.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Str, 29.07.2009, 22:05 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
he ... základná otázka ... : o akého Patrola sa vlastne jedná ?
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 30.07.2009, 9:54 |
|
|
adam85
Začínajúci koumák
Registrovaný: Pia, 20.03.2009, 16:05 Príspevky: 112 Bydlisko: SB
|
Je to dlha Y60. Rv 1993. Inak vdaka za odpovede!
|
Štv, 30.07.2009, 16:38 |
|
|
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
takže máš s najväčšou pravdepodobnosťou "without limited slip differential" a patrí tam 75 alebo 80W90 GL-5.
LSD by si mal iba v prípade nejakého raritného dovozu Y60 z exotickej cudziny.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Štv, 30.07.2009, 22:59 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
MArtinko, keďže je tu reč o prednom dife, tak tam klasický lamelový samosvor nehrozí.
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Pia, 31.07.2009, 1:20 |
|
|
tibik
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 15.03.2009, 22:18 Príspevky: 2347 Bydlisko: Banská Štiavnica
|
K tej hadicke a lieviku --- Na ARE 10. ked som menil v prednom dife oil tak som ho najprv zohrial v starej konzerve od 1Kg kompota a potom to slo jedna basen
|
Pia, 31.07.2009, 6:14 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Príspevkov: 15 ] |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|