Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 11:44
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 97 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalší
 Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec 
Autor Správa
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
alanek píše:
Hm tak za tuto cenu opravy a všeho kolem a co vše se ještě bude dělat bych tam namontoval radsi BMW motor nebot stejnak ti to zas vydrží max 60 000 Km a zas na novo.

Aj nad tym som premyslal, ale to by muselo ist k bratom Poliakom a ktovie kolko by to trvalo, auto by furt malo potencialny problem s papierami a bolo by tazsie predajne. Tieto piesty by vraj mali toho vydrzat dost + intercooler by mohol troska pomoct. Uvidime. Lacne to teda urcite nie je, to je pravda. Ale aspon mam motor po GO a viem v akom je stave.


Pia, 14.07.2017, 13:19
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Uto, 16.02.2010, 23:02
Príspevky: 137
Bydlisko: LM
Odpoveď s citáciou
inac ta vymena za bmw motor cca 260 koni so vsetkym pride na cca 10500,-plus vase cesty tam a s5


Pia, 14.07.2017, 21:12
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
10litrov za vymenu stareho baworackeho motora je dost prehnane podla mna. Co poliaci zacali tak zdrazovat ? Do 2tisic sa da dobry motor zohnat a aj ked je tam este po cocot roboty tak za prerabku-robotu s bizuteriou okolo toho by som typoval na 5az6tisic cize dokopy za 8litrov ked pocitam :smt139 . Ale sak ked sa najde zakaznik co to zaplati :smt017 :roll: To uz radsej by som zohnal zachovalu toyotu a dal prekopat podvozok-napravy to by vyslo lacnejsie a na kapote by sa este ako bonus blystal znak Toyoty :smt126 A to nehovorim,ze za 30litrov sa da zohnat aj G s viacerymi motorizaciami :smt121 . Ale aspon viem preco na polskych serveroch take prehnane ceny patrolov s silnymi implantovanymi motormi :smt021 Asi uz poliaci pochopili ten biznis v style europskej unie :smt021


Sob, 15.07.2017, 0:55
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
Je už stanovená príčina tých problémov s motormi ? Teda dôveryhodne. Lebo keď na to pozeráme z čisto teoretického hľadiska, ten dôvod prehrievania je diskutabilný. Totižto valce sú dookola vo vode, teplotu vody riadi termostat, a tam vlastne ani neprichádza do úvahy nejaký väčší teplotný rozdiel, ktorý by bol natoľko výrazný, že by spôsoboval deštrukciu práve toho jediného piesta. Pokiaľ deštrukcia ale nesie jednoznačne stopy tepelného dôvodu, tak tam by sa dalo uvažovať o tom, či je ten piest dostatočne chladený zvnútra, t.j. olejom. Dostávame sa do roviny, či olejové čerpadlo dáva v danom mieste dostatočný tlak, a či je následné dochladzovanie motorového oleja dostatočne účinné. Píšem to za to, lebo pokiaľ sa neodstráni samotná príčina, tak sa dá reálne očakávať, že to skôr či neskôr schytá aj ten motor po GO. Detto napr. V6 2.5 TDI od Audi kód AFB s vačkami....

Čo sa týka tej motorizácie, tak mi povedzte, ako je to možné, že v Poľsku jazdia normálne na značkách autá so 6.5 TD V8 a podobné monštrá a u nás sa na to papiere vybaviť nedajú, šak sme v EÚ, tak kde je problém ???


Sob, 15.07.2017, 12:34
Profil
koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35
Príspevky: 4310
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
OGO píše:
Čo sa týka tej motorizácie, tak mi povedzte, ako je to možné, že v Poľsku jazdia normálne na značkách autá so 6.5 TD V8 a podobné monštrá a u nás sa na to papiere vybaviť nedajú, šak sme v EÚ, tak kde je problém ???



Nie len v PL. Napríklad aj v DE vieš postaviť na papiere kadečo, vyemniť motor (kľudne benzín za diesel a naopak) Akurát musíš dodržať alebo zlepšiť emisnú triedu. Len všetko je to homologované podľa národnej legislatívy tej-ktorej krajiny a nie podľa EU noriem. A preto napríklad stavbu, ktorá má v DE alebo v PL normálne platé značky u nás neprihlásiš.

_________________
www.facebook.com/jeepparts , www.jeepparts.sk , www.spinsro.sk


Sob, 15.07.2017, 13:06
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 25.11.2013, 8:17
Príspevky: 351
Bydlisko: Lučenecko
Odpoveď s citáciou
palo-cherokee píše:
OGO píše:
Čo sa týka tej motorizácie, tak mi povedzte, ako je to možné, že v Poľsku jazdia normálne na značkách autá so 6.5 TD V8 a podobné monštrá a u nás sa na to papiere vybaviť nedajú, šak sme v EÚ, tak kde je problém ???



Nie len v PL. Napríklad aj v DE vieš postaviť na papiere kadečo, vyemniť motor (kľudne benzín za diesel a naopak) Akurát musíš dodržať alebo zlepšiť emisnú triedu. Len všetko je to homologované podľa národnej legislatívy tej-ktorej krajiny a nie podľa EU noriem. A preto napríklad stavbu, ktorá má v DE alebo v PL normálne platé značky u nás neprihlásiš.


No bohužiaľ slovenská realita. Sme pápžskejší ako pápež. :smt010

_________________
Nikdy sa nevzdávaj!
Toyota LC 95 3,4 V6 leštenka
Ex. Mitsubishi Pajero II 3,5 V6
Ex. Jeep Grand Cherokee WG stock
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME


Sob, 15.07.2017, 14:49
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 04.09.2012, 11:58
Príspevky: 35
Bydlisko: Olomouc
Odpoveď s citáciou
JOE66 píše:
10litrov za vymenu stareho baworackeho motora je dost prehnane podla mna. Co poliaci zacali tak zdrazovat ? Do 2tisic sa da dobry motor zohnat a aj ked je tam este po cocot roboty tak za prerabku-robotu s bizuteriou okolo toho by som typoval na 5az6tisic cize dokopy za 8litrov ked pocitam :smt139 . Ale sak ked sa najde zakaznik co to zaplati :smt017 :roll: To uz radsej by som zohnal zachovalu toyotu a dal prekopat podvozok-napravy to by vyslo lacnejsie a na kapote by sa este ako bonus blystal znak Toyoty :smt126 A to nehovorim,ze za 30litrov sa da zohnat aj G s viacerymi motorizaciami :smt121 . Ale aspon viem preco na polskych serveroch take prehnane ceny patrolov s silnymi implantovanymi motormi :smt021 Asi uz poliaci pochopili ten biznis v style europskej unie :smt021


Ahoj Pepo
Víš jak to je někdo je ochotný bez problému dat 80 tis. KČ za pouhý motor 4,2 Nissan a to je pouze motor další zas je ochoten komplet zgeneralkovat 3,0. Motor s práci výměnou a mnoho novych dílu v rozpětí okolo 120 000 Kč a další zas udela zástavbu motoru bmw za 10 000 eur . Zkratka je to koníček a k tomu patří i různá láska k věcem a pokusům některé jsou méně dobre druhé zas lepší a v tomto případě někdy ty peníze nehrají takou roli jako to srdíčko. Každopádně jak píšeš o Toyotě ano možná pořízení by bylo levnější ale pak náklady na díly a sehnání dílu to značně prodrazuje . PS stále te evidují ze jsi zradil značku :D .


Štv, 20.07.2017, 23:04
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Nazdar Jarda :-) . Si ma odhalil :smt126 . Ale patrol stale ostava doma :smt162


Pia, 21.07.2017, 0:47
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Skacuci tlak turba a kolisanie EGR -> to malo najvacsi vplyv na teplotu spalin. Ak sa dlhodobo takto prevadzkuju (bez budikov tlaku turba a teploty spalin) v teplote nad 550C, tak umrie kazda ZD30 Di okrem robustnejsich ZD30 CRD. Samozrejme fusovany servis tomu napomaha tiez.
OGO píše:
Je už stanovená príčina tých problémov s motormi ? Teda dôveryhodne. Lebo keď na to pozeráme z čisto teoretického hľadiska, ten dôvod prehrievania je diskutabilný. Totižto valce sú dookola vo vode, teplotu vody riadi termostat, a tam vlastne ani neprichádza do úvahy nejaký väčší teplotný rozdiel, ktorý by bol natoľko výrazný, že by spôsoboval deštrukciu práve toho jediného piesta. Pokiaľ deštrukcia ale nesie jednoznačne stopy tepelného dôvodu, tak tam by sa dalo uvažovať o tom, či je ten piest dostatočne chladený zvnútra, t.j. olejom. Dostávame sa do roviny, či olejové čerpadlo dáva v danom mieste dostatočný tlak, a či je následné dochladzovanie motorového oleja dostatočne účinné. Píšem to za to, lebo pokiaľ sa neodstráni samotná príčina, tak sa dá reálne očakávať, že to skôr či neskôr schytá aj ten motor po GO. Detto napr. V6 2.5 TDI od Audi kód AFB s vačkami....

Čo sa týka tej motorizácie, tak mi povedzte, ako je to možné, že v Poľsku jazdia normálne na značkách autá so 6.5 TD V8 a podobné monštrá a u nás sa na to papiere vybaviť nedajú, šak sme v EÚ, tak kde je problém ???


Ned, 23.07.2017, 22:33
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
mk96 píše:
Skacuci tlak turba a kolisanie EGR -> to malo najvacsi vplyv na teplotu spalin. Ak sa dlhodobo takto prevadzkuju (bez budikov tlaku turba a teploty spalin) v teplote nad 550C, tak umrie kazda ZD30 Di okrem robustnejsich ZD30 CRD. Samozrejme fusovany servis tomu napomaha tiez.


No tie stare piesty mam doma, ak by niekto mal zaujem, ukazem, alebo podrobnejsie nafotim. Neviem ci som to spominal, ale ten prasknuty piest mal doslova vypalenu dieru z vnutornej casti piestu (komory) smerom k vonkajsiemu plastu. Priemer cca 1 cm. Nad nou potom praskol.

Tlak turba si davam instalovat prave kvoli tomu co pises, aj ked som lenivy skumat skusenosti s tymto motorom podrobnejsie, instalaciu tlaku turba a teploty spalin odporucaju znalci tohto motora ako jednu z prvych veci.
EGR by som rad odstavil, ale zial podla chiptunera co tento motor robieva, to nie je mozne. Ak by ste niekto vedeli o sposobe, ako bezpecne odstavit s EGR, s tym ze ostanu upravene mapy pre lepsi tah a vykon, dajte vediet. Myslim tym kontakt na niekoho, kto to robi a vie aj pomoct v pripade problemov...


Uto, 25.07.2017, 20:20
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
EGR zaslepis na sacom zvode za skrtiacou klapkou a mas po probleme, ZD30 Di to nevadi, cez ebay stoji mozno do 10E zaslepka. "ciptunerom" by som sa zdaleka vyhol, hlavne tym tunajsim. V Australii vedia remapovat povodnu ECU jednotku aj ti vratia povodne cipy, ktore sa daju dat naspat ak nieco zlyhava alebo pre potreby nasej organovej kontroly. Stoji to okolo 700AUD ale silno by som odporucal par dalsich zmien (2,75" alebo 3" vyfuk, rozsirenie sania resp. odstranenie prekazok v sacom trakte a vymena filtra za umyvatelny K&N alebo BMC, separator olejovych par Mann Hummel Pro VENT 200, pridavnu palivovu pumpu hned za nadrz najlepsie Carter P4601HP + prislusne modifikacie prepadu vstrekov).


Str, 26.07.2017, 9:10
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
local.sk píše:
... ale ten prasknuty piest mal doslova vypalenu dieru z vnutornej casti piestu (komory) smerom k vonkajsiemu plastu. Priemer cca 1 cm. Nad nou potom praskol.


Toto moze byt kludne od keramickych zhavicov, ak sa nemenia podla potreby resp sa neupravi zhavenie z povodnych 5min aspon na 30s, tak velmi radi puknu a ich kusky lietaju horuce a poskakuju po pieste, ak maju stastie trafia aj vstrek a casom je generalka motora na svete.


Str, 26.07.2017, 9:13
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Nemozem si pomoct, ale ked vidim tuto foto aj tvoju prvu foto, tak to vyzera tak, ze robotu presne zacali zhavice, vidno tam otlacky ulomkov na pieste a vymyte to nebude od nafty ale bohuzial od chladiacej kvapaliny. Nevies ako vyzerali tie, co ti vyberali? Nainstaluj si aj casovac zhavenia napr. KEMO https://www.kemo-electronic.de/en/Trans ... 5-V-DC.php a nastav na 30s pripadne daj iba vypinac na ECU a zhav iba ak potrebujes. ZD30 startne bez zhavenia aj okolo 5C nudzovo aj -5C ak je dobra kompresia. Cip by som vybral von pri novom motore a postupoval, ako som pisal v predchadzajucom prispevku. Tieto motory su robustne, ale treba dat pozor na teplotu spalin. Tym, ze ti ten budik chybal, nevies ako si jazdil s cipom a to mohlo urychlit skazu. 3 a 4 valec nie su zle chladene ale dane dizajnom vyfukoveho zvodu je tam najvacsi prival horuceho vzduchu prave z EGR, co v kombinacii s kolisajucim tlakom turba a ulomkami zhavicov spravi svoju vdacnu robotu. Hodi sa ti este ECUtalk kabel aby si mal predstavu o tom, ako si zije cerpadlo, aby nebolo neprijemne prekvapenie. Co sa tyka kvality nafty, tak to bude vacsi problem v Australii ako u nas, ale aj tak pouzi bud originalny filter nafty alebo Mann Hummel. Mrkni na to, v akom stave je palivove vedenie - rucna pumpa na naftu hore na filtri by mala ostat tvrda po dlhu dobu, inak ti bude od niekadial prisavat vzduch a GO cerpadla ta neminie. Inak 1950E za repas, vyzera to na dobru cenu. Ak urobis zmeny, co som pisal, dostanes z neho v pohode 500.000km aj s remapom jednotky v pohode okolo 200PS, len treba davat pozor budiky.


local.sk píše:
Tak motor konecne prisiel z generalky, porobilo sa hadam vsetko co bolo treba - nove piesty s keramickym potahom, komplet loziska, piestne kruzky, vsetky tesnenia, vyhonovane valce, prebrusena klukovka, zrepasovana hlava, etc. Neviem ani presne co vsetko, mozno som na nieco zabudol.

Robila to fy. Dovalovsky, platil som zatial 1950 EUR, plus samozrejme teraz treba motor poskladat, menim k tomu este spojku a davam novy silnejsi intercooler s inym vedenim hadic a 80W ventilatorom. Zacnem k intercooleru samostatnu temu, lebo som tuto na fore nic nenasiel.

Pre predstavu, ako motor vyzera po oprave, 2 fotky
Príloha:
motor1.jpg

Príloha:
motor2.jpg


Mimochodom, mal tam presne na tejto istej oprave aj ten isty motor niekde z Bratislavy, myslim ze mi hovoril chalan z odtahovky (ak cita, pozdravujem) ze tiez jeho kamarat mal taky isty problem.

Ten prasknuty piest na druhej fotke je normalne z boku prepaleny s dierou priemeru asi 8mm. Ak by bol zaujem, odfotim.


Str, 26.07.2017, 9:37
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
mk96 píše:
Nemozem si pomoct, ale ked vidim tuto foto aj tvoju prvu foto, tak to vyzera tak, ze robotu presne zacali zhavice, vidno tam otlacky ulomkov na pieste a vymyte to nebude od nafty ale bohuzial od chladiacej kvapaliny. Nevies ako vyzerali tie, co ti vyberali? Nainstaluj si aj casovac zhavenia napr. KEMO https://www.kemo-electronic.de/en/Trans ... 5-V-DC.php a nastav na 30s pripadne daj iba vypinac na ECU a zhav iba ak potrebujes. ZD30 startne bez zhavenia aj okolo 5C nudzovo aj -5C ak je dobra kompresia. Cip by som vybral von pri novom motore a postupoval, ako som pisal v predchadzajucom prispevku. Tieto motory su robustne, ale treba dat pozor na teplotu spalin. Tym, ze ti ten budik chybal, nevies ako si jazdil s cipom a to mohlo urychlit skazu. 3 a 4 valec nie su zle chladene ale dane dizajnom vyfukoveho zvodu je tam najvacsi prival horuceho vzduchu prave z EGR, co v kombinacii s kolisajucim tlakom turba a ulomkami zhavicov spravi svoju vdacnu robotu. Hodi sa ti este ECUtalk kabel aby si mal predstavu o tom, ako si zije cerpadlo, aby nebolo neprijemne prekvapenie. Co sa tyka kvality nafty, tak to bude vacsi problem v Australii ako u nas, ale aj tak pouzi bud originalny filter nafty alebo Mann Hummel. Mrkni na to, v akom stave je palivove vedenie - rucna pumpa na naftu hore na filtri by mala ostat tvrda po dlhu dobu, inak ti bude od niekadial prisavat vzduch a GO cerpadla ta neminie. Inak 1950E za repas, vyzera to na dobru cenu. Ak urobis zmeny, co som pisal, dostanes z neho v pohode 500.000km aj s remapom jednotky v pohode okolo 200PS, len treba davat pozor budiky.


Ahoj, dakujem Ti velmi pekne za nazor a za rady. Zhavice sa myslim menili asi 2 roky dozadu, lebo nezhavili, neviem presne ake tam isli. Dnes idem pozriet auto do garaze, spytam sa, ako vyzerali. Ak by ale bol na nich nejaky problem, urcite by sa menili, na motore sa teraz vymienalo vsetko co vyzeralo opotrebovane. Filter nafty sa menil minuly rok. Opytam sa nato palivove vedenie.
Budik na teplotu spalin uz zial asi instalovat nebudem, motor je zastavany a zasa by bolo treba vela rozoberat a tahat kable do kabiny. Ale spytam sa.
S tym EGR - zaslepenie je najmensi problem, ale robi to vraj (podla p. Hanka) problemy pri upravenom motore - ECU potom tusim nevie kolko ma vzduchu, alebo tak nejak. Neviem presne - bolo mi vysvetlene ze zial treba to nechat. S cipom mam len dobre skusenosti, funguje za tu dobu vyborne, tych upravenych patrolov od BH motorsport tu beha dost. Sanie ani vyfuk uz asi menit nebudem, stalo to dost. Uvidime ako pomoze novy intercooler. Este sa spytam na ten separator oleja.
Ak mas moznost a zaujem stretnut sa aj osobne, daj mi prosim vediet, je pre mna velka cest stretnut sa a vypocut si niekoho, kto sa tomu rozumie. Ja som len mierne pouceny uzivatel, takze vela veciam nerozumiem alebo im rozumiem blbo.


Pia, 28.07.2017, 9:40
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
No ked boli zhavice ulomene na konci, tak to iba potvrdi moje domnienky ako to slo cele do kelu. Bez budika by som naozaj nejazdil, ja mam budik dualny od Auber Instruments pre teplotu spalin a tlak turba, s cenovkou okolo 200E. Nemam sice cip ale s vacsimi pneu sa o zataz tomu motoru postaras. Moj Patrol ma sportovy katalyzator 100 CPSI ocelovy, filter BMC, zablendovane EGR, vyregulovany tlak turba a budiky horespominane. Finta je v tom, ze ak mas upravene auto cipom nemusia suhlasit prevadzkove teploty spalin so zdravym rozumom (max 550C) a piesty sa zoslabia, puknu, roztavia, ... Casto sa stava to, ze motor po dialnici fici s 2-5 PSI lebo proste vladze bez zataze = pridavani plynu/tlacenia na pedal a EGR sa naplno otvori a fuci na 3-4. valec horuci vzduch. Casovac KEMO je dobra poistka, aby ti zhavice nelamalo a nepadali na piesty zerave na 1200C. Zaslepenie EGR nema ziadny vplyv na ECU, vzduch je merany vahou vzduchu za filtom, ECU sa stazuje az vtedy, ked EGR odpojis elektricky. Cip + EGR + seriovy katalyzator podla mna naozaj nie je dobra kombinacia na dlhu zivotnost motora.

Ked budes mat cestu na opacny koniec republiky, mozeme sa stretnut, momentalne na zapad velmi nechodim, resp. davam teraz autu vacsi servis.


Pia, 28.07.2017, 10:00
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 97 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: