Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Str, 24.04.2024, 15:30
Dnes je streda 24. apríla 2024, meniny má Juraj a zajtra Marek




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 97 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší
 Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec 
Autor Správa
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
OGO píše:
Vzduch v systéme narobí pekné nervy, lebo sa stane, že niekedy štartne na brnk, a inokedy si vymlátiš baterku a nič. A častokrát sú to banality, typu prepadové hadičky. Neviem ako má patrol vyriešené prepady od trysiek, ale zas sa odpichnem od 2.5 V6 TDI, tenmotor je tiež obšťastnený čerpadlom VP44, prepady sú klasické gumené s textilným návlekom, ale tu ani nemusíš zbadať mastný fľak, stačí ak sú medené podložky pod holendrami kus otlačené a už chytne vzduch, nafta spadne komplet a kým pri štartovaní sa natlakujú trysky, vytlačí vzduch, tak častokrát už baterka melie z posledného.
V prvom rade by som tedy odporúčal skoltrolovať medené podložky pod holendrami, prepadové hadičky, v akomkoľvek stave podozrenia ich vymeniť.
Čo sa týka neriešiteľných prípadov s padaním nafty, už som počul, že sa inštalovali do vedenia jednostarnné ventily a tiež sa namontovalo staré klasické ručné čerpadlo, známe zo starých strojovní a čuduj, sa, to vyriešilo problémy... :D


To zu potom ale nastava cas skontrolovat ci nemas v oleji naftu, pretoze ak mas netesny prepad, isto ide nafta do oleja a moze sa zvysit hladina oleja. U ZD30 je prepad trubka, neskor konci hadickou vyvedenou naspat do privodu VP44, takze mozno podlozky, ale ked to bolo nedavno zmontovane dokopy a vstreky testovane, verime, ze podlozky vymenili :)


Uto, 22.08.2017, 15:05
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
mk96 píše:
To zu potom ale nastava cas skontrolovat ci nemas v oleji naftu, pretoze ak mas netesny prepad, isto ide nafta do oleja a moze sa zvysit hladina oleja. U ZD30 je prepad trubka, neskor konci hadickou vyvedenou naspat do privodu VP44, takze mozno podlozky, ale ked to bolo nedavno zmontovane dokopy a vstreky testovane, verime, ze podlozky vymenili :)


Hlasim motor po zabehnuti cca 10000 km a vymene oleja (vacsina km na dialniciach, mozno 10% na tazkych cestach) - problemy s prepadom nafty pominuli po vymene rucnej pumpy, bola tam vraj nacata nejaka membrana. Kazdopadne, ked sa mi to sem-tam objavilo (ked auto stalo cez noc motorom hore, po nastartovani do par sekund zdochlo), stacilo dotlacit naftu rucnou pumpou - mozno tak 10x zapumpovat)

S cim som neratal je ze motor zacal zrat olej, nikdy som olej nedolieval, po poskladani motora sa nalial nejaky fullsyn Castrol 10W-40 pre diesel, ktory som daval aj do stareho motora, pri ceste naspat z Maroka (asi po 7000 km prejdenych) som si iba viac menej nahodou vsimol ze mam mierku uplne suchu, bolo treba doliat 5l. Kedze som si to vsimol pred 1000 km cestou z Janova na Slovensko po dialnici, iba panenka maria ma uchranila od zadreteho motora. Moja blbost.
Dolieval som to nejakym Shell Diesel 110W-40 z marockej shell pumpy (vyzeral to byt kvalitny aj original olej), ale pri startovani v zime (pod -5C) mal ten motor priserny zvuk. Strasne kovovo klepal. Mi to prislo akoby ten olej v zime padol cely dolu a nevedel premazat vrch motora, kym sa poriadne nerozkuril. Olej sa vypustil celkom cisty, bez nejakych usad alebo zafarbenia, samozrejme vacsina z neho presla iba cca 3000 km.
Tak som teraz vyskusal Liqui Moly Diesel High Tech 5W-40, zatial sa mi zvuk motora paci aj pri starte aj v zabere, uvidime, co to bude robit dalej. Musim sledovat mierku a dolievat pripadne straty. Ak by ste mali nejaky iny typ oleja, s ktorym mate dobre skusenosti, sem s nim.


Pia, 15.12.2017, 1:50
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Tak toto je zaujimave. Ziaden dym z vyfuku, kontrolka tlaku oleja, kontrolka RJ nesvietili? Intercooler suchy, nebol v nom olej? Olejove cerpadlo ma tendenciu pri ZD30CRD povolit sruby, par pripadov ZD30Di uz bolo tiez. Stav chaldiacej zmesi sa nezmenil? Fleky okolo motora a turba? Len tak sa 5L oleja nestrati :-O Do mojho davam 8.2L Mobil 1 Delvac 5W-40 + vzdy menim aj filter, je to heavy duty olej urceny pre diesle, kam napriek svojej malej velkosti ale podobnej konstrukcii ZD30 patri. Pre Europu Nissan vydal specifikaciu, ze staci akykolvek olej 10W-40 s normou API CF. V Australii je to prisnejsia norma JASO DH1. Ale ak vyberies olej aj modernejsej API CG, CH, CI, CJ nic sa nestane, len treba mat zablokovane EGR, a to by si mal mat, ak si dobre pamatam. Ked motor bezi mozes odsrubovat prec zatku nalievania oleja, ale opatrne, pod nou je rozvodova retaz a ta slaha olej na vsetky strany, mozes popozerat, kolko olejovych par ide odtial von, ak velmi vela, povedal by som, ze unika olej okolo piestnych kruzkov. Ak by si mal separator vzduch olej na odvetrani klukovej skrine (napr. ten casto spominany Mann Hummel Pro Vent 200) a zacal by sa rychlo plnit olejom, tak by si videl hned, co sa deje. Nromalne okolo vymeny oleja 5-10.000km tam moze byt nieco do 5-600ml.


Pia, 15.12.2017, 12:46
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Ten olej, co si pouzil je polosyntetika, podla toho, co pisu na webe LM.


Pia, 15.12.2017, 12:52
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Ahoj, no ako pisem:
- ziaden dym z vyfuku, pozeral som to x-krat, ani mastne usady vnutri vyfuku.
- ziadne flaky okolo turba
- samozrejme nic v chladiacej zmesi (to by ma teda potesilo!)
- vypusteny olej bol pekny cisty, ziadne prepaleniny alebo stopy nafty
- z motora niekde po pravej strane (spolujazdcovej) boli niekde natecene trosky oleja, ale to bolo minimum, teraz sme to v garazi umyli a budem sledovat
- ziadne kvapkanie, ked sme isli naspat z Maroka v trajekte tak som si pod motor porozkladal noviny aby som videl ci mam nieco natecene, za cca 55 hodin ani 1 kvapka. Ani teraz ked parkujem doma na svojom parkovacom mieste (zamkova dlazba/asfalt) nevidim ani kvapku pod autom
- kontrolka mazania nezasvietila ani raz, kontrolka riadiacky sa obcas ozve hned po nastartovani, staci prestartovat 2-3x a zmizne. Pocas jazdy sa nikdy nerozsvieti. cim to je, neviem presne, zisla by sa dobra diagnostika. Kedy prides do BA? :) Ci radsej ja na vychod?

- v sani/ic bolo oleja primerane (par kvapiek na spodu hadice do ic, v ic skoro nic, to mi pride normalne), pozeral som to viac krat na zhodenej hadici vstupu do IC. Mam sanie skratene 3" silikonove hadice , takze vstup do IC je vpredu od chladica, vystup do motora je vzadu.
- tie olejove pary pozriem, pozeral som ich iba raz v Maroku ked som dolieval, ale vtedy sa mi to zdalo OK. tazko mi posudit.

Podla toho co si myslim, je ze ten olej co som mal, pri dlhsej ustalenej jazde (prakticky 90% najazdenych kilometrov) a zahriatom motore je prilis riedky, prechadza cez piestne kruzky a pri vysokej teplote motora sa spali prakticky bez nejakych vacsich sadzi. Nemyslim ze by sa tratil v turbe, a nikde inde ten olej zmiznut nemoze, fakt ho zmizlo prilis vela. Dokonca, ked som aj dolial na odchode pred jazdou domov, tak po 1000 km jazde v kuse som doma zasa musel doliat 1 liter.

Kazdopadne, budem to sledovat, kolko mizne teraz, naposledy som cistil vahu vzduchu a vzduchac cca 2500 km dozadu, tak ked budem mat volno cez vikend tak si pozriem aj ci mi od vymeny (cca 300 km) nejaky olej nezmizol. A uvidim ci to budem nejako riesit alebo necham tak, zatial motor nema ziaden problem ani si neviem predstavit ze by to niecomu vadilo. Separator sa mi zatial nechce velmi riesit :) uz pozeram skor po druhom aute.


Pia, 15.12.2017, 17:12
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Cauko, ak mas cas, stav sa, kazdu chvilku cakame prirastok, tak uz velmi nechcem utekat na opacny koniec slovenska ;-) Pripadne ti mozem poslat diag. kablik postou?

Pokial si spominam, piesty aj kruzky mali byt oversize, lebo boli v bloku motora skrabance/poskodenie. Kruzky vies eliminovat testom kompresie/leakdown testu, aby si najhorsiu predtuchu eliminoval. Turbo by mohlo byt domrvene instalaciu tesnenia, ak bolo nasadene zle, moze byt obmedzena spiatocka oleja od turba, tak komplet olej sa nevracia do vane a cast moze byt okolo kompresora a prepustat tam. Mozes teda este zhodit dole prirubu turba a pozriet sa na olej tam. AK zerie a spaluje olej motor, katalyzator odide pripadne sa zablokuje uplne. a 1L/1000km je dost aj v zabehu :) Marocky olej som este nemal ale 10W-40 (tych 40 by malo byt v poriadku)


Pon, 18.12.2017, 13:35
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Este jedna vec mi napadla, pozrite na olej okolo trubiek vstrekov, ak ostava olej v motore, bude tlaceny von najlahsou cestou/najmensim odporom. Spominal si, ze spolujazdcova strana nejake flaky ma.


Pon, 18.12.2017, 14:12
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Ahoj, som na tom podobne, tiez cakam prirastok, ale mozno medzi sviatkami by som si spravil vylet do Kosic, ozvem sa cez telefon ked tak. Dakujem za uzitocne rady.

Cez vikend som kukal olej, po noci co bolo auto odstavene mam toho oleja nejako podozrivo vela, vid obrazok. Na mierke ho mam vysoko nad max, az po skrut mierky. Bol som v tom, ze olej sa ma merat ked je auto odstavene dlhsie, nech vsetok stecie, teraz zasa citam ze je lepsie nechat motor 5 min pobezat a potom kontrolovat olej, tak neviem. Ako vidno, mal by som mat spravnu mierku (skratenu), cislo VC105. Este ju zmeriam metrom, mala by mat cela 71 cm.

Co mi bolo ale divne, je, ze 2x (piatok, sobota) sa mi stalo, ze ked som nastartoval odstavene auto po noci, tak ked zhasla po starte kontrolka mazania, tak sa rozsvietila kontrolka chyby motora (oranzova). Skusal som opakovane starty, vzdy sa rovnako rozsvietila, az cca po 5 minutach behu motora a vypnuti/nastartovani sa uz neukazala. Ked uz bol motor zahriaty (nastartovany po cca hodine), tak sa nic nerozsvietilo. Neviem ci to ma suvis s prilis vela olejom v motore?

Ak by sa ti chcelo poslat diag kabel postou, pomohlo by, skusim nahodit diagnostiku a spravit zaznam. Dakujem! Nejake vacsie pokusy (zhodenie priruby turba) robit nebudem, tu v BA sa mi zial auto nezmesti do garaze (nizky strop) a na parkovisku pred domom je to o drzku.

Tie vstreky pozriem, ale keby sa nieco tlacilo von, muselo by to skor ci neskor skoncit na spodku motora alebo na zemi. Zatial ako som spominal, absolutne nic vidno nebolo.


Prílohy:
olej.level.jpg
olej.level.jpg [ 33.18 KiB | Zobrazené 5063 krát ]
Pon, 18.12.2017, 15:24
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Vsetok ma stiect dole a pri tomto aute to moze trvat velmi dlho :) Steceny dole s tou spravnou merkou, ktoru mas, by mal mat ten objem 8.2L niekde v hornej polovicu vyrezu mierky. Ked chces kablik, posli adresu do spravy, poslem. S kablikom si vycitas kody, popozeras hodnoty live. Ak mas nejaky lacnejsi endoskop, tak staci sanie pred turbom dat dole a vopchat dnu kamerku, a pozriet cez telefon, ci tam nie je olej.


Pon, 18.12.2017, 16:21
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
pridam len k teme skusenosti po nejakom case a par km navyse:
Zda sa ze motor zerie olej bud cez sanie alebo okolo piestnych kruzkov, daval som olej Liqui Moly Diesel High Tech 5W-40, cca na 1000 km zozerie liter oleja. Budem teraz menit olej po cca 5000 km, daval som povodne 8.2 litra ako bolo predpisane, pri jazde som medzitym dolial zvysok z 10l kanistra, teda 1.8l a momentalne mam olej pod spodnou hranicou vyrezu (asi 1cm)
Tecenie oleja (vytlacanie kdekolvek na motore ani zvysenu dymivost som nezaznamenal), catch can na sani nemam, EGR mam zaslepene. Motor ide pocitovo velmi dobre, meranie teploty spalin ukazuje max 475C (pri 110km/h realnych na D1 stupanie pri Trencine alebo Sverepci), auto nema problem tahat plne nalozene (5 ludi a plny kufor batoziny). Max. turbo boost s IC a teplotami vonku do tych 25C je cca 1.2 atm, viac nie.

Zmeram presne kolko mi ostalo oleja za cca 3 tyzdne ked pojdem menit. Budem davat ten co radil mk96 (Mobil Delvac 1 5W-40), uz som objednal 20litrov bandasku, tak budem mat aj na druhe menenie.
S tym LiquiMoly zatial len dobra skusenost, startovanie v zime nebol problem, ani hlucnost nebola. Tankujem momentalne najcastejsie Shell Fuelsave Diesel alebo polsku naftu (siet MIXPOL), pridavam do nafty zimny VIF (1:1000) a M-2T (1:200)

Odkedy som naposledy (aj s pouzitim kablika na diagnostiku od mk96, este raz dakujem) vycistil MAF senzor (nielen samotny senzor ale aj kontakty v konektore som vycistil a prebehol kontakt sprejom), tak motor startuje na prvy brnk a kontrolka nudzoveho rezimu motora sa uz neukazala. Nafta takisto nepada. Takze musim zaklepat, ale motor robi iba radost. Dufam ze to tak co najdlhsie vydrzi.


Pon, 23.04.2018, 18:48
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Stale rozmyslam nad tym, ze ked ide do sania, tak by bolo turbo znacne mokre od oleja a IC tiez, plus aj by sa spaloval a to by asi dymilo viac z vyfuku, resp tam hrozi upchatie katalyzatora, ten olej sa nan pripecie a postupne ho upcha. Ziatial sa ale nic take nedeje podla EGT. Keby piestne kruzky, tak ked otvoris napust oleja hore na motore, tak ti funi ako parna lokomotiva. Toto je zahada, hlavne ked nemas nikde skvrnu na motore. Este sa opytam kamarata v Klokanove na jeho nazor.


Uto, 24.04.2018, 9:50
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Local Nepisal si nedavno,ze ten motor mas po generalke?


Naposledy upravil JOE66 dňa Uto, 24.04.2018, 11:29, celkovo upravené 1



Uto, 24.04.2018, 11:23
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Ano je po GO, ale ma takyto zahadny nedostatok.


Uto, 24.04.2018, 11:29
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 17.04.2012, 18:31
Príspevky: 2593
Bydlisko: Vychod
Odpoveď s citáciou
Zahadny nedostatok, ze zerie 1liter oleja na 1000km a po generalke :shock: No cim dalej tym viac som presvedceny o ,,kvalitach,, tohto motora a vy mate este toho boha odporucat ho amaterovi z ineho vlakna co si chce kupit patrola :smt126 .


Uto, 24.04.2018, 11:34
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Mne sa to nepaci tiez, aj na zabeh to je dost. Len je tazke najst tu pricinu. Motor ide ako pisal local.sk fajne, spotreba nafty v poriadku, cerpadlo ma tiez OK, nejak extra nedymi, ziadne kontrolky (tie chybove) na pristrojovke nesvietia a nikde nie je viditelna stopa po oleji zvonku motora. Bezne mas kusky, co maju 460.000km za sebou. Motoru nie je nic, len bol zly manazment okolo, ktory ho skolaboval. Keby tu prepustali piestne kruzky, asi by ten motor nemal pozadovany vykon. Ak sa olej spaluje, z dlhodobeho hladiska to bude pre katalyzator upchatie a KO.

O nedostatkoch bolo popisane dost a aj o tom ako im predist v pripade noveho alebo ako ich zmiernit v pripade jazdeneho kuska. Motorickejsie rozmyslajucemu cloveku sa na zaklade toho rozhoduje lahsie, ci kupit alebo nie. Spodok motora je jeden z najrobustnejsich, ale co tomu pomoze, ked na piesty padaju horuce spicky keramickych zhavicov a este tam fuka extremne horuci vzduch z EGR aj so sadzami lebo turbo nemalo potrebne tlacit tam viac vzduchu.

Ten z vedlajsieho vlakna sa pytal na nazory a dostal ich aj s upozornenim, viac sa vie prave docitat v tomto vlakne a vo vlakne NADS ochrana motora.


Uto, 24.04.2018, 11:47
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 97 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: