Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 17:35
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 19 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Patrol y61- krátky, 4 valec alebo 6 valec 
Autor Správa
Čumil

Registrovaný: Sob, 21.04.2018, 14:18
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
Ahojte :D
Idem si kúpiť svoj prvý off road a uz určite viem ze krátky patrol y61. :P budu nasledovať úpravy ale o tom nechcem diskutovať.
Takže mal som možnosť sa voziť na patrole 6 valci. To bolo niečo neskutočne . Láska na prvé zvezenie. :smt023
Ten zvuk , niečo neopisatelne.
No čo som pozeral inzerciu v nemecku tak tam je 80 percent 4 valcov. Niečo som už počítal a všade píšu že aj ten 4 valec ma pekný zvuk a aj lepší ťah od spodu.
Tak ak by ste boli ochotný a dali vaše názory ci aj ten 4 valec 116 kw je v pohode ...

Neviem ako jazdí 4 valec ale ten 6 valec a hlavne ten zvuk tak to asi 4 valec nedokáže nahradiť.

A ešte poprípade aj plusy a mínusy oboch motorizacii.

Dik moc 8-)


Sob, 21.04.2018, 14:35
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Pia, 22.12.2017, 20:43
Príspevky: 113
Odpoveď s citáciou
Ja čo som čítal, tak radšej 2.8 v6. Je to celkom spolahlivi motor a po neakych upravach to dokaže byt aj celkom živé. 3.0 maju problem s hlavami, olejom, chladenim, ked už tak po roku 2003 alebo 2004 už neviem . A na 2.8 si myslim že sú aj dieli lacnejšie. Ja som trola nikdy nemal, len píšem čo mam naštudované. Lepšie ti povedia ty ktori ho realne maju.

_________________
Nissan Patrol Gr y60
Ex:Jeep Cherokee XJ 4.0
Ex:Jeep Wrangler YJ 2.5


Sob, 21.04.2018, 17:31
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Patrol28 píše:
Niečo som už počítal a všade píšu že aj ten 4 valec ma pekný zvuk

Ak ti ide len o zvuk,bude ti stacit aj 2 valec.Aby ti to casom tahalo aj na vecsich gumach tak o 4 valci ani nerozmyslaj.Mam 6 valec a vymenil som gumy 31 za 33 a pokial nedam 2 000 ot tak ma predbehne aj slimak.Na dialnici to vali ale rozbehnut to musim na mensej rychlosti.
Jozefko,z hlavami maju problem Jeepy,Patroly,Felicie a kopu dalsich aut.Zalezi ako sa jazdi.To by si nesmel kupit ziadne auto.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Sob, 21.04.2018, 23:15
Profil
Čumil

Registrovaný: Sob, 21.04.2018, 14:18
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
Milan , dik za reakciu . Zvuk jasné že nie je hlavné
Čo potrebujem. Len keď som jazdil na 6 valci tak to bolo brutálne.
A plánujem tam potom dať 35 pneumatiky , tak to si ma dost prekvapil ze ten 4 valec by mal problém. Čo som čítal aj recenzie tak všade písali že 4 valec ma lepší ťah od spodu, čo mi pride potom divne... :?:



A keď tam chcem dať 35 pneu , tak koľko palcovy lift by bol podľa vás ideálny ? Nechcem aby auto bolo az moc hore. Len tak aby pneu pekne vošli a vyplnili miesto

Jozefko, to si myslím že poruchy maju každé auta a je o tom ako s ním jazdis a pravidelne menis veci čo treba. :smt156


Ned, 22.04.2018, 8:58
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 12.09.2007, 18:24
Príspevky: 1379
Bydlisko: Púchov
Odpoveď s citáciou
Na inom aute si sa odviezol, ??? keď si unesený z patrola :-D
Prípadne sa odvez na upravenom, aby si nebol sklamaný že to na 35" moc "nejede" :lol:
Ale ak si presvedčený, tak jedine 2.8, o liftoch je tu popísané veľa,záleží či bude mať auto pevnostaky,naviják a pod, podľa toho nielen výšku,ale aj tuhosť pružín

_________________
~`<| _________ oooo __
~~ | / ../ …\ … \ \ _|____\
~~~[_ - - - ______ --- _ \ - \\\\\\ -\
~~~~( o) ) – o - - - ( o ) ) – o ---) )

Jeep ZJ 5.2 V8,nápravy patrol Y61, 7.5" long arm,flowmaster a kopec iného..
Jeep XJ 4.0 cestná leštenka


Ned, 22.04.2018, 13:49
Profil WWW
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
ak si od Bratislavy alebo z Oravy ci Liptova, ozvi sa mi sukromnym odkazom a prevezieme sa spolu. Pripadne u kamarata s tou istou vybavou ale automatom.
Mam dlhy Y61, 3.0 DTTi 116 kW, manual, 35" gumy, vela uprav a som maximalne spokojny. Treba vediet co a ako ale motoricky je to ovela lepsie vozenie ako 2.8. Uvidis potom sam.

Medzitym si pocitaj napriklad dokument Nissan Patrol Reference Document.
http://www.nissanpatrol.com.au/forums/s ... e-Document

je tam zhrnute vsetko podstatne o 3.0 motore.


Ned, 22.04.2018, 14:10
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
pablo píše:
Prípadne sa odvez na upravenom, aby si nebol sklamaný že to na 35" moc "nejede" :lol:

Presne tak,na 35" to budes musiet celkom dost prekopat.Na 33" je v podstate uz skoro vsetko v serii upravene.Na 35 " motor z 2.8 ani nerozmyslaj.

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Ned, 22.04.2018, 14:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1209
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
V poslednej dobe už tradičné rady, jedna baba povedala. 33" kolesá dáš na Y61 aj bez úprav v sérii, 35" v pohode vôjdu už s 2" liftom, ale pre kríženie je lepšie dať väčší. 2,8 radová 6 valec je v podstate ten istý čo v predošlej generácii, má navyše intercooler a elektrické čerpadlo, ale keďže je to komôrkáč, na oslnivý výkon zabudni, rovnako na chiptuning. Najlepšie sa osvedčila výmena čerpadla za trošku poladené mechanické z predošlej generácie. Ako u všetkých radových 6 valcov treba trošku doladiť chladenie, pretože pri neopatrnejšom zachádzaní hlavy rady praskajú, alebo sa kryvia. 3 liter - prvé generácie trpeli na prepálené valce, väčšina už ich má vymenené po zvolávačke, alebo novšie majú túto slabosť už odstránenú. Výhoda 3-litra je väčší výkon a krúťak a možnosť viac sa pohrať s výkonom, pretože to už je priamy vstrek. Ani jedna z týchto motorizáci z Patrola na 35" nespraví šprintéra, ale zas to nie je ani žiadna tragédia. Samozrejme Jeepari majú iný názor, ale to sú len také žabo-myšie vojny, každý kto mal aj Jeep aj Nissan, alebo Toyotu, poprípade Mitsubishi vie o tom svoje.

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Ned, 22.04.2018, 18:01
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Tomrs píše:
3 liter - prvé generácie trpeli na prepálené valce, väčšina už ich má vymenené po zvolávačke, alebo novšie majú túto slabosť už odstránenú.

Suhlas s Tomrs vo vsetkom co napisal, len k tomu co som vypichol - podla priatelov z AU treba kazdy (aj novsie rocniky aj 118kW) motor ak sa ide poladit (= bud sa mu prida na vykone alebo sa necha makat v zatazi, ked sa na auto navesi pol tony navyse) osetrit NADS (Nissan Anti Detonation System), pretoze ten motor skolabuje skor alebo neskor.
Ak niekto jazdi seriove auto a nejazdi dlhe dialnicne useky, tak moze byt s rocnikmi od 2003 v pokoji, ten motor sa uz neprepali. Ale pri upravach k akym smerujes, ten motor treba osetrit vzdy, ako som sa poucil ja sam, ked sa mi motor prepalil.


Ned, 22.04.2018, 20:10
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Tak ako pise local.sk a tomrs, treba ist do 3.0Di pripadne 3.0 CRD ale nechat si nejake chechtaky na upravy okolo motora + servis + ako pises nejake off upravy. Pred kupou si prever stav auta, napravy, brzdy, motor, prevodovka, pridavka. Kolko funi z olejovej napuste po zahriati, aj ked 3.0 dychaju vsetky velmi tazko. Hrdza ta az tak trapit nemusi, vacsina ma uz cosi za sebou a vyvarenie zas nie je tak nakladne. Teda podla rocnika ktory pozeras. Mozes pozerat aj talianske auta, ktore maju devizu v takmer ziadnej hrdzi, ale potom sa priprav na to, ze budes mozno motor generalkovat, co je odhadom 6-7000e (motor, cerpadlo, vstreky, pripadne turbo a ktovie, co sa k tomu este prida). Taliani humpluju auta a olej menia az pred predajom auta :)

Patrol28 píše:
Ahojte :D
Idem si kúpiť svoj prvý off road a uz určite viem ze krátky patrol y61. :P budu nasledovať úpravy ale o tom nechcem diskutovať.
Takže mal som možnosť sa voziť na patrole 6 valci. To bolo niečo neskutočne . Láska na prvé zvezenie. :smt023
Ten zvuk , niečo neopisatelne.
No čo som pozeral inzerciu v nemecku tak tam je 80 percent 4 valcov. Niečo som už počítal a všade píšu že aj ten 4 valec ma pekný zvuk a aj lepší ťah od spodu.
Tak ak by ste boli ochotný a dali vaše názory ci aj ten 4 valec 116 kw je v pohode ...

Neviem ako jazdí 4 valec ale ten 6 valec a hlavne ten zvuk tak to asi 4 valec nedokáže nahradiť.

A ešte poprípade aj plusy a mínusy oboch motorizacii.

Dik moc 8-)


Naposledy upravil mk96 dňa Pon, 23.04.2018, 10:06, celkovo upravené 2



Pon, 23.04.2018, 9:12
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 20.05.2009, 21:33
Príspevky: 1827
Odpoveď s citáciou
[quote="Patrol28"]Ahojte Idem si kúpiť svoj prvý off road a uz určite viem ze krátky patrol y61. :P budu nasledovať úpravy ale o tom nechcem diskutovať. ...[/quote]

O motoroch ti už písali, ja ti napíšem len toľko, že ak chceš jazdiť len za plotom z kaluže do kaluže, tak krátky patrol, ak tomu prepadneš, tak začneš jazdiť aj mimo civilizáciu a budeš spať v aute, takže vagon, dlhý, tam sa dá spraviť spanie, v krátkom nie, nespraceš. Dobre si to rozmysli, čo ideš kupovať, lebo ľahko sa kúpi, ťažko predá.


Pon, 23.04.2018, 9:55
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Tak ked ide po cene, zas kratke stoja o dost menej ako dlhe, lebo ... ako pises sa tazko predavaju a nie su az tak ziadane ako wagon.


Pon, 23.04.2018, 10:04
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 20:37
Príspevky: 3267
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Tu mas zachovaleho Patrola.Teda ak si to Bacaono este nerozmysli.
viewtopic.php?f=17&t=23046

_________________
Patrol GR, kde neprejdem tam pretiahnem!!!


Pon, 23.04.2018, 19:11
Profil
Čumil

Registrovaný: Sob, 21.04.2018, 14:18
Príspevky: 3
Odpoveď s citáciou
V prvom rade dik všetkým za reakcie a rady :smt133

Včera som sa mal možnosť zviesť aj na 3.0 a mozem povedat ze uz som sa rozhodol. Pôjdem do 3.0 štvorvalec, ostal som prekvapený ako ten motor ide. Som čakal ze 6 valec je 6 valec ale milo som ostal prekvapený. Pocitovo omnoho lepší ťah ,a aj zvuk celkom super. Síce to bolo na 33 na seriovom podvozku a ja plánujem Iron man a 35 obutie... tak tam zas bude nejaký rozdiel.

Dik za ponuku zvezenia aj nad tým som rozmýšľal. :wink:

No a k téme dlhý alebo krátky som veľa rozmýšľal ale na svoje použitie asi krátky. Neplanujem expedície - aj keď je možné že ma to pohltí, skôr tak také zrazy , akcie a výlety po horách s rodinou. Budeme nanajvýš 4 a to si myslím že vzadu dvaja v pohode. Ked som rozmýšľal o wagone tak mne to pride strašne veľké do terénu. Neviem si pomôcť. Možno len môj názor... :smt017

A čo ste tu písali o úprave motora a výkonu , mohli by ste mi viac napísať co sa mení a upravuje aby som mal lepší prehľad ? Prípadne aj nejaký rozpočet na základné úpravy motora k lepším vlastnostiam za predpokladu ze auto kúpim v dobrom stave.


Možno ma tu vysmejete , no rozhodoval som sa medzi patrolom , padfinderom a grand cherokee. Ten som plánoval ten novší tuším 2006 plus, no to už nie je auto do offroadu a ten starší wj to sa mi dajako nepáči a nemôžem mu prísť na chuť.
Preto mám slabosť na patrol , keď sa to zdvihne dajú poriadne pneu , uzávierka predku, pevnostaky, navikaky tak to parádne vyzerá a aj priechodnosť je super. 8-)

A mohli by ste mi poradiť či sa oplatí kúpiť pneumatiky 35 zo zahraničia ? A s akými ste boli najviac spokojný .... :smt139 :smt139


Pon, 23.04.2018, 19:46
Profil
Ťažký Profík
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 18.11.2015, 12:10
Príspevky: 411
Bydlisko: doma na Orave, pracovne Bratislava + cely svet
Odpoveď s citáciou
Tak ak kúpiš, vitaj v klube.
O motore a úpravách tu bolo toho napísané hafo, prečítaj si príspevky. Len poznámka k tým úpravám - pevnostný nárazník už do TP nezapises. Nie oficiálne. Na to treba borcov čo vedia. Rataj s tým.
A rataj základne pravidlo off-roadu - deň v teréne = týždeň v dielní :)
Krátky patrol je oveľa spratnejsi ale 4 v aute bude málo miesta. Ver mi. Keď budete 4 tak do kufra dáš akurát peňaženku. A ak ideš naozaj terén kde dlhy neprejde a krátky hej, tak rovno začni riešiť ochrannú klietku, pretože s liftom a 35” gumami tu búdku dáš skôr alebo neskôr ale dáš. A škoda kasne, na krátky sa ťažko zháňa.
Držím palce a uzi si to. Patrol je naozaj úplne inde ako Pathfinder alebo grand cherokee.


Pon, 23.04.2018, 21:30
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 19 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: