Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Sob, 07.06.2025, 21:30
Dnes je sobota 7. júna 2025, meniny má Róbert a zajtra Medard




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 32 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší
 24 V V PATROLE 
Autor Správa
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1809
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zajtra jazdim u Peja. :-D :-D :-D
Posli cislo na PM.Dohodneme.

_________________
Bývalý offroadak


Sob, 10.11.2007, 14:36
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 03.08.2007, 14:42
Príspevky: 13
Bydlisko: Ivančice, Morava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Řešíme podobný problém na 3.3td. Palubní napětí bude 12V a startování se žhavení přes přepínač V3S nebo IFA. Tyhle náklaďáčky jsou řešený úplně stejně. 2 baterky 12V auto startér 24V.
Jinak 24V elektrika na Patrolovi je poloviční než 12V a hlavně skoro bez relátek

_________________
Nissan Patrol K260+K160+Y60
Motor SD 33T
Listí nad nápravami
BFG MT 33x12,5x15


Uto, 13.11.2007, 14:24
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ahoj george....no ved prave len asi na svetla tie relatka bude treba lebo neviem ci na pristrojovku zozeniem 24v ziarovky...no kazdopadne som uz rozhodnuty 12v rozvod cely vytrhat a vymenit kurenie a stierace za 24 ky :-D


Uto, 13.11.2007, 15:05
Profil
Nikdy nespokojny úpravca
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30
Príspevky: 4332
Bydlisko: ZA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
napis presne co vsetko potrebujes do emailu a odpisem ti ceny ...

jednoznacne 24 V je lepsie riesenie...

_________________
www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233

Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt :-)


Uto, 13.11.2007, 17:44
Profil ICQ WWW
Učeň

Registrovaný: Pia, 03.08.2007, 14:42
Príspevky: 13
Bydlisko: Ivančice, Morava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Přístrojovky by měli být zaměnitelné a žárovky bych řek že budou ten nejmenší problém.

_________________
Nissan Patrol K260+K160+Y60
Motor SD 33T
Listí nad nápravami
BFG MT 33x12,5x15


Uto, 13.11.2007, 18:43
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
george píše:
Přístrojovky by měli být zaměnitelné a žárovky bych řek že budou ten nejmenší problém.



ano su rozdiel je asi len v ukazovateli dobijania


Str, 14.11.2007, 0:16
Profil
Mašinista
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39
Príspevky: 1112
Odpoveď s citáciou
Poslať 
To PeterTN: 4,2 D ma 12 V, akurat seriovo dve baterky

Prve automobily, ktore teda uz mali elektriku, mali 6V (poslednym relativne zachovanym druhom je Trabant). Nevyhodou je velka citlivost na zaoxidovane spoje, nutnost pouzivat velke prierezy vodicov, a pomala reakcia blikacich ziaroviek (smerovky, brzdove). Hlavnym dovodom bola vyssia zivotnost ziaroviek (hrubsie vlakno 6V ziaroviek je daleko viac otrasuvzdorne).
S rozvojom technologie sa citlivost ziaroviek na otrasy znizila a od 6V sa prakticky upustilo, celosvetovym standardom pre osobne a lahke uzitkove vozidla sa stalo 12V.
Tazsie vozidla vyzaduju (primarne kvoli vykonu startera) vyssie napatie, tu sa pouziva 24V. Vyhodou su mensie prierezy vodicov a relativna necitlivost na zaoxidovane kontakty; zivotnost ziaroviek je dnes daleko vyssia. Nevyhodou je vacsia nachylnost na 'prebijanie', nutnost dvoch bateriek, nekompatibilnost s beznymi spotrebicmi (radio a CB, ale aj nabijacka na telefon, chladnicka, ci GPS), pripadne daleko mensi sortiment 'tuningovych' p*%ovin ako su duhove halogeny atp. V neposlednom rade treba pamatat na kompatibilitu s privesom, ak sa pouziva aj s inymi vozidlami - toto sa da riesit sedempolovou zasuvkou s 12V, pripadne vlastnou supravou zadnych svetiel. Pozitivom je ze si mozes z roboty z Liazu nosit ziarovky. :wink: V pripade vybitia bateriek ta ovsem osobak cez kable nenatoci. :-D

Zvlastnostou je Praga V3S, ktora ma starter na 24V (prave kvoli vykonu a odberu) a vsetko ostatne vcitane dynama na 12V. Dve baterky 12V 115Ah su zapojene paralelne, pri startovani ich bateriovy prepinac automaticky prepne do serie.

Rozhodnutie je na tebe, zavisi od dostupnosti tych ktorych dielov; z mojho pohladu su vyhody nepatrne na strane 12V, ale 24 tiez nie je spatne riesenie. Bateriovy prepinac je myslim trochu zbytocna komplikacia zivota. Mimochodom, nevedel by 12V motorcek stieracov fachcit aj na 24? Nemam odskusane, ale pri prerabkach 6V Trabantov sme starter aj stieracovy motorcek nechavali 6V, stierace behali sice ukrutne, ale fungovalo to dlhodobo, a pri minus patnastich stacilo brnknut klucikom a motor naskocil.

fuuj zase elaborat

pekny den praje

_________________
Bežný automobil v základnej výbave.
Nóóikdyž.. :smt077


Štv, 15.11.2007, 21:27
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
no a kua.....na ten prives som nemyslel :-D no a sak radio a vysielacku viem riesit cez menic20 amperovy staci.....inak ta pv3s to ti je zaujimave s tym spinacom mam podozrenie ci to takto nejak nebolo riesene aj v patrole len to nejaky chumaj vycvakal..neviem ale pravdepodobne to cele prekopem na 24 a bude klud....mam dojem ze liaz uz zrusili aspon ten v krtisi hehe takze zo ziarovkami je utrum aj ked nejaky spaniely tam vraj teraz robia na ne patice :-D ....inak dik za vsetky tie informacie..ako aj vsetkym ostatnym


Štv, 15.11.2007, 23:38
Profil
Učeň

Registrovaný: Pia, 03.08.2007, 14:42
Príspevky: 13
Bydlisko: Ivančice, Morava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vlek lze řešit přes měnič, stejně jako "palubu" mám to tak a utahne to 10A.
Nevýhoda je sice malý, ale stálý odběr. A je to kurvítko. Jiná varianta ji rovnoměrné rozložení 12V spotřebičů na obě baterky. Nevýhoda je nestejnoměrné zatěžování a tím zkrácení životnosti. Každá varianta má svoje a jde především o to co všechno tam chceš krmit a co chceš od auta.

...zase elaborátek :D

_________________
Nissan Patrol K260+K160+Y60
Motor SD 33T
Listí nad nápravami
BFG MT 33x12,5x15


Pia, 16.11.2007, 17:14
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ano na to rovnomerne rozlozenie som uz prisiel ale je tam problem s kostrou :-D ..a nikdy to nebude celkom ok lebo napr teraz taham svetla z jednej a furt musim mat na plne gule pustene kurenie aby sa to vyrovnalo potom zapnem stierace a musim k tomu na plne gule pustit subwofer.....vsetko bere zhruba po 8 amper......je to sakra vesele vozenie :-D :-D :-D


Sob, 17.11.2007, 11:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
http://bus.getdave.com/Docs/12Von24V/

a pozri sa na tu schemu kde je nakreslene zapojenie baterie na plus 12 a minus 12 voltov. Napr svetla jena strana na plus 12 a druha na minus 12 dobijanie je 24 a sterter je 24V tiez jednoduche riesenie nemal by byt problem z pretazovanim baterii

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Ned, 18.11.2007, 15:05
Profil ICQ
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 21.06.2007, 11:26
Príspevky: 224
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ano takto som to chcel riesit ..len musim oddelit tie dve kostry ,vlastne teda jeden minus tahat s kasne a jeden z baterky. samostatnym vodicom...len zas vies ked nastane nejaky problem vysomar sa potom s tych kablov krizom krazom ..lebo sak nase auta ziju v prostredi sama voda blato prach a dokola...vsetko sa zatentovava a oxiduje krizom krazom :D


Ned, 18.11.2007, 16:22
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
budes si to robit sam tak budes vediet kde co mas a ako to mas urobene. aspom ti to nikto neukradne ked tam spravis este aj nejake prekvapka :P

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Ned, 18.11.2007, 21:22
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1809
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Obrázok
Obrázok
Obrázok

_________________
Bývalý offroadak


Ned, 18.11.2007, 22:48
Profil
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
petertn píše:
budes si to robit sam tak budes vediet kde co mas a ako to mas urobene. aspom ti to nikto neukradne ked tam spravis este aj nejake prekvapka :P


Vysrať na zlodeja , nech ide peši . Len aby odišiel majiteľ. :-D

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pon, 19.11.2007, 0:56
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 32 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: