Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 01.06.2025, 16:19
Dnes je nedela 1. júna 2025, meniny má Žaneta a zajtra Xénia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 21 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Nový motor pre Nový Patrol... 
Autor Správa
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ee dano... to sa pletieš...

Počítač riadiaci ABS je prima nápad. Počítač riadiaci TCS je pikačovina, pretože je síce pekné že sa pokúša riadiť trakciu, ale je blud ako ju ovláda. Ak bude mať možnosť prevexlovať trakciu tam kde ju treba (a nie ju len brzdami zmariť kde ju netreba) tak to bude iná jazda... Alebo riadenie... karuješ prednými kolami... alebo zadnými... alebo všetkými.. alebo natočíš kolá proti sebe, lavé sa točia dopredu, pravé dozadu a otočíš auto na mieste... alebo aktívnym pružením vykrížiš auto (úmyselne... nie len ako následok rozdielneho zaťaženie spružín) ... alebo dtto pružením nakloníš auto proti svahu priečne či pozdĺžne .... a spústa iných nových trikov.

Úporná snaha implantovať elektronickú kontrolu do koncepčne starých podvozkov je ani nie evolúcia, ale degenerácia. Sú použité rôzne nelogická a násilné riešenia aby sa tam dal prirobiť drát a počítač. Výsledok je drahý a trápny.

Ale ak vznikne podvozok ktorý umožní plnohodnotnú elektronickú kontrolu... vtedy nastane revolúcia.

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 03.01.2008, 17:52
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1809
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Martin 4 píše:
Ale ak vznikne podvozok ktorý umožní plnohodnotnú elektronickú kontrolu... vtedy nastane revolúcia.


A my sa na to budeme kukat cez satelit z obyvacky.EEE Moj svagor ma traktory,ktore vraj oru sami podla GPS a traktorista je tam na to aby presiel z pola na pole a zadal suradnice.Pripadne zastavil ak vbehne do cesty srna.To sa traktoristom moze pacit,lebo su v robote ale ja si to chcem VYCHUTNAT.

_________________
Bývalý offroadak


Štv, 03.01.2008, 18:31
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
... :lol: téého sa Ty neobávaj.. Na jazdenie po ceste už sa celkom schopné počítače rodia... ale urobiť (naprogramovať) počítača na jazdenie v teréne - to je oriešok ktorý odoláva horibilným miliónom dolárov ktoré do neho sype Pentagón a DARPA.

Ale mne by sa páčilo auto, ktré na povel vykríži (vypustí mechy nakríž), zabere jedným kolesom, vyhrabe sa do svahu (do ktorého sa nakloní naprieč a nebude pritom riskovať ohnutie kardanu pretože tam proste nebude) vytočí kolá proti sebe a otočí sa na mieste a počas toho otáčania stále bude držať budku viacmenej rovne, pretože bude v správnom poradí postupne vypúšťať a nafukovať mechy. Potom zase zlezie zo svahu na lesnú cestu (pričom mu nebude hroziť budka, pretože prvé kolo čo pôjde zo svahu spustí hlllllboko dole) , na cestičke sa zrovná a odfrčí preč..

Správne zakomponovaný a naprogramovaný počítač neuberie nič z vodičského umu... ale umožní vylomeniny o akých sa nám nesníva....

V piesku alebo na rovnom mazlavom maglajze majú už teraz navrch autá čo majú TCS... ale len málo, pretože TCS nemá čo ovládať a je tam len do počtu.

Toť nedávno na Trnavej Hore... hnusný dlhý svah, kamenie, lístie a ľad. Bolo to na špéru, ale nedala sa použiť, pretože tie kamene chvílami tiež držali a furt sme sa nejako zatáčali. Musel som postáť a pohol som už len za navijákom. S dobrým TCS by to bolo s prstom v nose...

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 03.01.2008, 19:16
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1809
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mato Ty si fasa chlap,ale v tomto sa nestretneme.Keby to vsade islo na povel a na kazdy zadrhel by mala byt nejaka vychytavka tak by ma to prestalo bavit.

_________________
Bývalý offroadak


Štv, 03.01.2008, 20:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:19
Príspevky: 1872
Bydlisko: Východ pri KE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
dindaj píše:
Mato Ty si fasa chlap,ale v tomto sa nestretneme.Keby to vsade islo na povel a na kazdy zadrhel by mala byt nejaka vychytavka tak by ma to prestalo bavit.


ved prave na to uz bude potom stacit LCD displej a nikde do blata by sme sa netrepali...a to sa nepaci ani mne treba sa kuscik aj potrapit v tom blate blatisku...staci mi prejst hoc aj jeden kilometer ale nech to stoji zato.

_________________
Ak mozem vytiahnem....potiahnem.


Štv, 03.01.2008, 22:38
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 14.05.2007, 9:47
Príspevky: 187
Bydlisko: Bratislava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
len upresnim tie udaje
http://www.monster4x4.com.au/blog/2007/ ... ol-engine/

* Configuration: V8
* Displacement: 6.4L (390 cu in)
* Power Output: 200-230 hp (149 - 171 kW) @ 2,600rpm
* Peak Torque: 560-620 lb. ft.(759 - 840 N m) @ 1,400rpm
* Aspiration: Turbocharged
* Combustion System: Direct Injection
* B10/B50 Life: 262,500/375,000 miles
* Dry Engine Weight: 1,150 lbs.

ten krutiaci moment je ohromny a este k tomu skoro na volnobeznych otackach

_________________
<b>Motorové a priemyselné oleje | EOIL.sk
Hraničná 3, Bratislava
www.eoil.sk</b>


Pia, 04.01.2008, 11:47
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 21 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: