Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
zmena prevodov v difoch - Patrol
Autor |
Správa |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Nepasuje. Do predu vôbec.
trdlo600 píše: cawte pasuje hruska so satelitom z gr na k160ku?
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Uto, 29.12.2009, 20:36 |
|
|
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
IvoLUCKY píše: hups Rado ... tu sa hovori o 3,0 ZDTi (a nie o 2,8cke) a na trojke je to sice mozne ale ak si spomenies ja vozim AT takze by ma naozaj zaujimal tvoj odborny nazor na moju dilemu (idealne podlozeny argumentami = v diskusii s Pal ti argumenty idu jedna radost ) cize a) menil by si na mojom aute prevody v difoch ? b) menil by si iba prevod v redukcke ? tesim sa na odpoved Ivo
Moj nazor, aj ked viem ze patrol znesie vsetko...ja osobne ak chces jazdit na velkych gumach vymenil prevody v diferakoch, a nebudes musiet o 50 tisic km zase riesit prevodovku.
Tym ze zmenis prevody v difoch, nemusis riesit redukcku a auto pojde dobre aj v terene a nie len na ceste. Ak zmenis prevody v redukcke, sice v terene pojde OK, ale na ceste to bude zase len lenive a budes trapit automat. Vyhovorku ze 3.0 td to zvladne neakceptujem, nakolko ak mas zle prevody tak aj 6,5 td ti rozbije prevodovku.
|
Pia, 01.01.2010, 4:59 |
|
|
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Pia, 01.01.2010, 10:30 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
ocenil by som ak by sem pisali pouzivatelia konkretne skusenosti a nie dohady...
...vsetko je relativne a patrol nie je jeep...
prevodovka sa urcite len tak nerozbije koli velkym kolesam, toto auto na to nema vykon, spojka vsak trpi, ale tu zas klasicku automat nema...
to Kajo, ani sa to nesnaz komentovat, patrol nema ani zdaleka taky kilogramovy vykon ako wrana, cize nemozes svoje skusenosti pausalne pouzit na Ivove auto, este k tomu ty mas manual
GR automatov s 3,0 Di som zas tolko nepsravil, ale co tu pise väcsina chalanov su len dohady (obvykle nepodlozene) = bez urazky, ja len aby ste nedezinformovali ostatnych co sa chcu dozvediet konkretne fakty
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Pia, 01.01.2010, 22:22 |
|
|
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
to Radooffroad:
Ako myslis....nanestastie zakony fyziky funguju rovnako pre vsetky auta, patrol a toyotu nevyjimac.
Ide o to z ten automat je stavany na urcity krutiaci moment motora, urcite prevody v dife a priemer kolesa. Az porusis co len jednu z tychto veci, ide nieco do predele.
Silnejsi motor=rozbite krize, poloosi, prevodovka
pomalsie prevody= znizena max rychlost, moznost vacsiech kolies, rychlejsia acceleracia, vecsia spotreba.
rychle prevody= pomalsia acceleracia, viac namahana prevodovka, neochota tahat do kopca, pri pouziti vacsich kolies sa to este zhorsuje.
Pocity ze pri vacsich kolesach to radilo lepsie aj bez zmeny prevodov.....nechci ma rozosmiat.
U manualu ti odijde motor, sem tam kolieska v prevodovke a samozrejme spojka, u automatu ti odijdu lamely, brzdy, v pripade ze ho prehrejes tak uplne vsetko.
Prevody, sa robia bezne , ak mas potrebu vacsich kolies, pripadne tahas tazke privesy. V pripade, ze uz vyber prevodov neumoznuje ist do vyssich cisel, musis upgade napravy za vacsie.
Ak chces velke kolesa, nespekuluj a urob t poriadne, Robota na polovicu nema zmysel.
Napr. Dana spicer 70 ponuka prevody od 3.54 az do 7.17. Neviem ci to sedi na patrol ale ked sa pohrabes na nete urcite nieco rozumne najdes.
|
Sob, 02.01.2010, 0:08 |
|
|
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
http://www.iwerearendsonly.com/
skus pozriet aj yukon gears.com, len neviem ci robia aj na patrola veci.
|
Sob, 02.01.2010, 1:04 |
|
|
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Laci, nepleť sem tie americké šunky. Patrol v sérii postavíš na 35 kolá, a na asfalte na dvojke gumuje.....
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.
|
Sob, 02.01.2010, 1:45 |
|
|
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
RADOFFROAD píše: ...vsetko je relativne a patrol nie je jeep...
musim len suhlasit .... laci73 píše: Ako myslis....nanestastie zakony fyziky funguju rovnako pre vsetky auta, patrol a toyotu nevyjimac.
len doplnim: JEEP nevynimajuc...
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Sob, 02.01.2010, 2:49 |
|
|
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
Kapo píše: Laci, nepleť sem tie americké šunky. Patrol v sérii postavíš na 35 kolá, a na asfalte na dvojke gumuje.....
Jasan...ale nie dlho. Tvojho patrola na korbe hocijaky americky sunt odvezie:-)
skus sa povozit na americkom sunte, a garantujem ti ze aj na 35 gumach v so zapnutym 4x4 ti bude gumovat....tyvh par konikov co ma patrol sa musi poriadne zadychcat
Teraz vazne, to ze sa ti tam tie gumy vmestia pod blatniky este neznamena ze ti vydrzi prevodovka, a ze patrol vydrzi vsetko. Ivo je jeden pekny priklad. len skoda ze jeho patrol nevydrzal, asi ma iny
|
Sob, 02.01.2010, 5:26 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
Laci, ja nerobim robotu napoly, samozrejme bezne menime prevody a principialne suhlasim, ale citaj pozorne co pisem, ak si precitas prvu polovicu vety a reagujes je to nerelevantne
...islo o to, ze sice mas v principe pravdu, ale tu bola debata od zaciatku o tom, ako je to naozaj v praxi a ver mi, ze som nepostavil malo aut a preto pisem, ze v reale je to "trosku" inak
Ivov patrol nemusi nic potvrdzovat, zvlast preto, ze on nijak extremne kolesa nemal dlhu dobu, a zazil uz kadeco, auta sa skratka kazia aj na seriovych kolesach, neberte vsetko pausalne
este raz zdoraznim : ja pisem konkretne poznatky z praxe a ak ta to rozosmieva som rad , ze som ti aspon zlepsil naladu
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Sob, 02.01.2010, 11:09 |
|
|
IvoLUCKY
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02 Príspevky: 968 Bydlisko: Trenčín
|
Ajajaaaaj sokolici = xvilu som tu neni a uz je tu zasrane vlakno odvekym sporom Jeep vs zvysok sveta.
Takze ak chceme riesit naozaj nieco konktretne mam par otazok :
1) Laci preco Islandania riesia prevody a ine "doplnky" na Patroloch az od 37" ? (moja domnienka je , za preto lebo maju manualne prevodovky)
= zasa teoria ...
2) Rado kolko prevodov v difoch si pomenil u Patrolov 3,0 s AT (asi tusim odpoved)
= zasa teoria ...
3) Kajo na com okrem teorie sa zakladaju Tvoje uplne a jednoznacne vyjadrenia ?
= zasa teoria ...
A takto to tu mozeme omielat dookola ako na kolotoci. Jedine co je realne a uplne overene je , ze v nasich koncinach NIE JE ANI JEDEN PATROL Y61 WAGON 3,0 S AT , KTORY BY MAL VYRIESENE TO CO RIESIM JA.
Rozhodnut sa mozem iba na zaklade teoretickych uvah... Uff
_________________ OFF the ROAD
|
Sob, 02.01.2010, 11:42 |
|
|
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
rozhodnut sa mozes na zaklade nie len teoretickych uvah, ale aj moznosti penazenky. Neviem ako na SK, ceny su urcite drahsie ako u nas, ale dobre urobeny lift vratane pneumatik, prevodov a malickosti spojenych je radovo 15-20 tisic $$$.
Neriesim tu vec patrol vs zvysok sveta. Riesil som problem prevodov v teoretivkej rovine, nakolko peniaze ustrene v prevodoch minies uplne inde v niecom co si to odnesie.
Nepodcenujem ani radooffroad, robi pekne auta, jeho skusenosti su urcite na nezaplatenie, urcite vychadzal z pomeru cena : efekt v prospech ceny.
preco na islande riesia prevody az od 37? neviem, nezijem tam, ale ty tiez nie, nevies ci je to preto ze do 35 je lacnejsie vymenit prevodovku, alebo nepravy. Od 37 uz pravdepodobne riesia nie len prevody, ale aj napravy a ine vychytavky= velka investicia.
|
Sob, 02.01.2010, 22:07 |
|
|
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
ked tak riesite ten island...
odkial viete ake je ustrojesnto na aute predavanom na tomto trhu??
mate pocit ze zatial co je na SK predavany Y61 na 31 je to tak aj tam??
neviem preco toto davate na rovnovahu..
aj tu na sk a cz je auto rocnik od rocnika inak vybaveny (nielen interierom) a teda je potrebne riesit konkretne auto a konkretne okolnosti..
taktiez nieje to iste obut tam 35 BFG MT a 35 SS BOGGER..
Ivan skus zacat uplne od momentu prechodu s povodnych pneu na to co mas teraz, zavolaj trebars nasemu romanovy , a porovnaj to s origos stavom..
mozno ti to pomoze v rozhodovani ci menit len redukciu = zmena len pri LO
alebo ci riesit zmenu pomerov v diffoch ako celkovu zmenu...
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Sob, 02.01.2010, 23:37 |
|
|
laci73
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 21.03.2007, 6:03 Príspevky: 553 Bydlisko: xx
|
presne to ma napadlo co fajera...viem , mam len americky crep, ktory je najpredavanejsie auto 34 rokov. V standarde sa ponuka na vyber z 3 prevodov 3,55; za maly priplatok 3.78; 4,10. v pohode mi tam vlezu 35" ale nemam ich, aj napriek tomu ze mam 3,78 prevody. teraz auto sice taha, ale aj tak mam pocit ze je lenive, ale rozdiel pri tahani do kopca som uz zistil...moje taha lepsie ako na standardnych prevodoch a lepsie drzi prev. stupen aj ked mam gumy len malicko vacsie.
Hladanim na nete som zistil ze pre moje auto su prevody v ponuke od 3,05 az do 6.14. ( yukon gears)
Taktiez az budete riesit ten automat na patrole mozno by stalo za to pohrabat sa na nete a najdete ako ju vylepsit. Mam len skusenosti z forda, ze prevodovka v zavislosti na HP a krutiacom momente motora pridavanim lamiel sa to da poriesit, ale okram prevodovky musite riesit aj vykonnejsi hydromenic, ktory zamyka v inom pasme otacok a prenasa viacej sily. Tlaky na prevodovke nemente!!!
Ja viem, nie je to patrol, ale myslim si ze vo vseobecnosti by to mohlo platit na kazde auto.
|
Ned, 03.01.2010, 2:33 |
|
|
fajer
Proviantak
Registrovaný: Pon, 30.07.2007, 20:32 Príspevky: 887 Bydlisko: trencin
|
tak dam este aj ja jeden...
len pre VSEOBECNE INFO : automatka v patrole nieje NISSAN - japan
nibrz dajaka americka kurventrochen = mozno preto sa to serie.
a preto : http://www.automatictransmission.com.au/release.asp?NewsId=8169
_________________ KAVA - strkova, nesca, bezkofeinova,
Varic - PB, el. konvica, ohnisko,
|
Ned, 03.01.2010, 9:34 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|