4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Otazky zaciatocnika
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=1684
Stránka 1 z 3

Autor:  petertn [ Štv, 10.05.2007, 23:06 ]
Predmet príspevku:  Otazky zaciatocnika

jazda po cestach
v akych pracovnych otackach drzite motor Y61 pri jazde "na spotrebu", pri akych otackach radite?
popripade pri akych rychlostiach preradujete
dakujem,

Autor:  rado nd [ Pia, 11.05.2007, 10:00 ]
Predmet príspevku:  Re: Otazky zaciatocnika

petertn píše:
jazda po cestach
v akych pracovnych otackach drzite motor Y61 pri jazde "na spotrebu", pri akych otackach radite?
popripade pri akych rychlostiach preradujete
dakujem,
Ty, Peťo, nebola by na spotrebu lepšia almara?

Autor:  petertn [ Pia, 11.05.2007, 10:56 ]
Predmet príspevku: 

mam na mysli len normalne, vlastne optimalne!!! jazdenie po cestach, nenapadlo ma to ako to napisat :oops:

Autor:  Martin 4 [ Pia, 11.05.2007, 14:34 ]
Predmet príspevku: 

najvýhodnejšia spotreba je vtedy, keď ide motor na vrchole krivky priebehu krútiaceho momentu. To je pre šesťvalec RD28 cca od 2100 do 2900 otáčok s optimom pri asi tak 2400-2500. Samozrejme že spotreba stúpa s rýchlosťou. Najmenej mi to žere pri obvyklej rýchlosti 75 - 85 km/h. Vplyv rýchlosti je samozrejme tým väčší, čím je auto viac aerodynamicky zmršené. Napr. pre mňa to platí fest.

Autor:  petertn [ Pia, 11.05.2007, 16:50 ]
Predmet príspevku: 

2 Martin: konecne pekna odpoved, ako vzdy Martin. Dakujem.

Dalsia otazka: Kde vsade su maznice ktore treba mazat dekalamitkou? Ako casto a cim. Martin tesim sa na odpoved a nakoniec z tohoto vlakna spravim vycuc a bude sluzit aj inym zaciatocnikom.

Autor:  Martin 4 [ Pia, 11.05.2007, 17:49 ]
Predmet príspevku: 

Mazanie dekalamitkou....

Kardany:
Na každom kardane dva kríže + tisíchran v strede.
(Kríže majú mazničku v strede. Zle sa k nej dostať. Ide to iba v
v jednej polohe kardanu a hadicu od dekalamitky načim strkať šikmo zhora zboku. Predný kardan sa prii vyradenom prednom náhone dá o kúsok pootáčať, ale ak je zadný v zlej polohe, tak nezostáva než auto o kúsok posunúť a skúsiť znova)

Čiže dokopy 6 mazničiek.

Predná náprava :
Dva gulové čapy na koncoch tyče od páky riadenia k pravému kolesu popred nápravu + dva gulové čapy na koncoch spojovacej tyče poza nápravu.
(V gulových čapoch nie sú mazničky, len šroubíky so šesťhrannou hlavou ktoré zapchávajú dierky pre mazničky. Treba kúpiť mazničku (tú menšiu), vždy šroubík vytočiť, natočiť mazničku, namazať, mazničku vytočiť a vrátiť nazad šroubík. To preto, že maznička nie je dokonale vodotesná..., šroubík ano. Po napumpovaní vazelíny sa nafúkne gumová manžetka čo tesní čap. Po vytočení mazničky pružnosť manžetky vytlačí predytočnú vazelínu späť.)
Dokopy 4 mazničky.

Dekalamitkou sa pumpuje kým z mazaného kĺbu neleze von nová (svetlá) vazelína (predtým sa vygrcá stará - sčernená vazelína)

Výrobca všade predpisuje vazelínu na Líthnom záklde, tuhosť NLGI-2 .

Ja používam SHELL RETINAX.

Mazať.... podla okolností. Nepamätám si presne ako je predpísané, ale mažem pri každej druhej výmene oleja + po každom velkom brodení alebo bahnení.

Autor:  petertn [ Pia, 11.05.2007, 17:58 ]
Predmet príspevku: 

Mato dalsia otazocka sa tyka volnobeziek a ich udrzbe, viem ze sa tam cosi nema pootocit :oops: a opat cim ako casto a hlavne kolko.
Nemas nahodou aj foto ku tomu?

Autor:  finder [ Pia, 11.05.2007, 18:15 ]
Predmet príspevku: 

Ale sak ...
viewtopic.php?t=69

Autor:  petertn [ Pia, 11.05.2007, 18:22 ]
Predmet príspevku: 

finder píše:


ok ja vim ale nie kazdy vie co znamena udrzba volnobezky a co to obnasa

Autor:  finder [ Pia, 11.05.2007, 18:32 ]
Predmet príspevku: 

Zoberies kluc, odsrobujes, rozoberies, skontrolujes, pripadne namastis, a zase zlozis ... Cele to budes istit takym sedliackym rozumom, ze takto to asi funguje ... :-D ... V pripade hrzde pouzijes trochu WD40 a trochu nasilia ...

Autor:  petertn [ Pia, 11.05.2007, 18:35 ]
Predmet príspevku: 

no Mato, Finder ta asi tromfol, mal by si sa polepsit! :D

Autor:  cico [ Pia, 11.05.2007, 22:02 ]
Predmet príspevku: 

Ja tiez cakam na Martinovu odpovet na tie volnobezky :smt139 Ved niet nad super radu od neho :smt023

Autor:  Martin 4 [ Sob, 12.05.2007, 12:52 ]
Predmet príspevku: 

....ná šak finder povedal šicko... hat len že pri čistení mechanizmezečku vždy najprv WD 40 a potom vazelína. Nepokúšajte sa čokolvek naozaj mazané mazať WéDéčkom. To totiž vlastne lahká nafta + nejaký konzervačný olej. Na pocit to je mastné, ale moc to nemaže. Preto je WD40 dobré na čistenia a tak trošku na konzerváciu (aj keď pri testovaní vyšiel lepšie starý Konkor 101).

Rozobrať volnobežku je lahké (vyšroubovať imbusy, rukou stiahnuť celú kus z náboja, vyklepnúť volnobežku z obalu do dlane, nadávať nad zasvinenými rukami), pri skladaní (vložiť volnobežku do obalu tak, aby spony čo držia volnobežku pokope pasovali do prerušení vo vnútornom drážkovaní obalu. musí to dosadnúť až na koniec = treba správne nasadiť osadenia na konci volnobežky do ložiska v obale)je treba dávať pri šroubovaní nazad na auto pozor na taký čudlík na vnútornej strane volnobežky. Ten musí zapadnúť medzi dva také vyčnievajúce čudliky na protikuse čo zostáva na náboji. Doporučujem pozorne sa dívať pri demontáži. Ale fakt pozorne, pretože krď je to zasrané vazelínou, nie je to vidieť a lahko sa to prehliadne.

Šrouby ťahať skríža a najprv len dva oproti sebe, aby bola korektne a rovno stláčaná pružina ktorá je tam mierne predpružená.

Autor:  petertn [ Sob, 12.05.2007, 23:17 ]
Predmet príspevku: 

vycerpavajuce a dobre, o chvilku budem od teba chciet video :-)
dalsie otazky si musim tak trochen premysliet.
Len jedna otazka ma napada, nevie niekto akym kablom a programom sa da diagnostikovat riadiaca jednotka na Y61?

Autor:  petertn [ Uto, 15.05.2007, 22:39 ]
Predmet príspevku: 

dalsia otazocka sa tyka vymeny rozvodov a klinoveho remena. Na y61.
Takze v akych intervaloch sa menia rozvody a co taka sranda stoji-matros. Meni sa aj vodna pumpa?
Klinak asi podla potreby?

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/