Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia, 29.03.2024, 13:42
Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 50 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší
 NADS ZD30 - Ochrana motora 
Autor Správa
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01
Príspevky: 222
Bydlisko: Mojmírovce
Odpoveď s citáciou
Jožko, odlucovac sa dava preto, ze vyustenie odvetrania motora do sania je dost nestastne vyriesene blizko vahy vzduchu a po zhasnuti motora sa ta vaha vzduchu spini olejovými vyparmi. Potom casto skresluje alebo sa celkom zopsuje.
Dawes sa dava pre lepsiu a rovnomernejsiu regulaciu tlaku turba, pretoze ta elektronicka ficurina co tam je, to celkom dobre nezvlada a robi to dost velke skoky a vselijake ine psie kusy. Hlavne u prvých modelov.
Kapišto? :wink: :smt162

_________________
Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi


Str, 02.04.2014, 20:06
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Ahojte, tak poporiadku najprv vseobecne:
1. odlucovac olejovych par ide na odvetranie klukovej skrine, aby sa nezasieralo sanie vzduchu (takze aj intercooler a aj plyny iduce cez EGR - vznika tam zaujimava hmota z uhlika a oleja :D)

2. dawes je na linearizaciu krivky turba, aby napr. zmizol kopanec pri starsich motoroch okolo 2000ot/min a ziska sa tam cca 20-30Nm viac - podla kamaratov z Klokanova.

Ohladom casovaca zhavenia, ano schemu mam:

Obrázok

Na + treba zapojit +12V stalych z baterie (ja som to dal z autoradia) cez poistku (dal som autopoistku 5A, ale mala by byt 0.5A, len taka mala asi nie je nikde). Aj tak mam este problem, ze casovac mi nezopne sam cez rele ako by mal, ale musim ho este manualne odstartovat :( Takze este musim podumat, preoc to tak je. Rle mi zopne ale asi skor ako kemo nastartuje a tam bude problem u mna. Inak tato schema je prepozicana a plne funkcna uz nejake 4 roky na viacerych troloch s 3.0.


Štv, 03.04.2014, 10:11
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Ako GND/zem/ - sa pouzije pin 111 z riadiacej jednotky motora (svetlozeleny kablik s ciernym prohum, ale veeeelmi kratky narozdiel od pravostrannych trolov kde je na opacnej strane), ktory rele zhavenia aj ovlada. S NADS uz australania najazdili so ZD30 uazsne vela kilometrov a motor drzi stale. Este ku tomu casovaniu - zhavice treba vymenit za kovove(NGK Y-522J), lebo keramicke(NGK CZ71,CZ21, CZ258, ...) sa lamu a hopkaju si rozzhavene v hlave valcov a robia zle (nakusnu piesty/hlavu) pripadne vyletia zerave cez turbo. Keramika by sa mala menit kazdych 60.000km - vravia tak mnohi vyrobcovia, aby sa nelamali na spicke, ale aj tak dat radsej kovove a mat dusu napokoji. Soudruzi par banalitnych veci na ZD30 vobec nedomysleli (akurat vroku 2006 vymenili keramicke zhavice za kovove), pritom to mohli byt jedne z najspolahlivejsich motorov. Nepravom si zasluzili opak a detonuju uplne nahodne pod vplyvom tychto osudnych chyb. Moje keramicke zhavice inak vyzerali takto, takze kusok mi uz niekde hopka alebo pri vacsom stasti vyletel cez turbo niekam inam:

Obrázok


Štv, 03.04.2014, 10:19
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01
Príspevky: 222
Bydlisko: Mojmírovce
Odpoveď s citáciou
Kua a ja som na jesen nahodil nove CZ71. :evil:
Dakujem za nakres. :wink: :smt023
Trochu sa mi to nezda, :smt139 lebo podla tejto schemy to bude pravdepodobne zhavit taky isty dlhy cas ako predtym + cas nastaveny na casovaci ale niesom elektrikar, len taky ochotnik. :-D
Dost bude zalezat na tom ako sa budu spravat tie kontakty na "start" u casovaca, ci zacina odratavat od zopnutia, alebo az od prerusenia impulzu. Uvidim, vyskusam, najprv nasimulujem na stole. :-D
Este raz dik!

_________________
Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi


Štv, 03.04.2014, 11:22
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
ee, zhavit to bude presne tak, ako nastavis na casovaci ;) kemo ma 2 ledky - zelenu - power a cervenu - timer. Zelena by ti mala svietit max. cca 5 minut od okolnosti - pretoze povodne zhavenie bolo 5 minut resp. motor 75st. Celzia resp. 4000 ot/min. Vsetko je to ovladane cez pin 111 a tie 2 relatka - jedno v KEMO a jedno vymenitelne. Potom daj vediet, ci to bezi OK, lebo ja musim KEMO startnut rucne :(


Štv, 03.04.2014, 11:30
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
Nieco mi zostalo z 3.0. Mam aj 4ks novych zhavicov aj 2 tie regulacne ventily na turbo + budik, ak by niekto chcel

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Štv, 03.04.2014, 14:10
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
A tvojmu sa co stalo (mozes aj do PM)? Niekde tu na fore som cital, ze ta to snim uz prestalo bavit. Bacaono aj moja malickost uz tieto vecicky mame, uz iba najst si cas hodit to do auta.


Pia, 04.04.2014, 11:21
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01
Príspevky: 222
Bydlisko: Mojmírovce
Odpoveď s citáciou
Podla tejto schemy to nechodi. :smt152 Casovac dostane impulz skor ako sa stihne zobudit. :smt134
Skusim to vymysliet inac.

_________________
Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi


Pia, 04.04.2014, 11:27
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40
Príspevky: 2320
Bydlisko: Sliač
Odpoveď s citáciou
predal som ho, radsej, aj, ked uz vsetko fungovalo, ako malo, ale isiel som do jednoduchsieho motora

mam este 2 sady chipov do RJ, jednu so softom, ktory mne nesiel a jednu s chiptunningom

_________________
http://www.4x4offroad.sk
Rasto
Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9
ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon


Pia, 04.04.2014, 11:35
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
No ved to, navine je rele - skoro to zopne. Treba nejake pomalsie, alebo miesto neho mensi casovac z ebay so zopnutim cca1-2s. Moje video zo stola je tu: https://www.youtube.com/watch?v=KLe5NsuHCzU akurat si pisem s Klokanovom, ze ake relatka maju, ked im to spina o dost neskor.


Pia, 04.04.2014, 11:45
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Inak namiesto casovaca, tam mozes dat obycajny vypinac on/off, ak pouzivas auto iba ty. Nastartujes a vypinac ide do off. V lete resp. pri >15 stupnoch ani zhavit velmi nepotrebujes, ak mas dobre tlaky a motor nie je v prdeli, rozbehne sa bez problemov a zhavice si predlzia zivotnost.


Pia, 04.04.2014, 12:45
Profil
Frajer
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01
Príspevky: 222
Bydlisko: Mojmírovce
Odpoveď s citáciou
Ved uvazujem nad tym, ze namiesto toho spinacieho relatka tam dam k casovacu obycajne spinacie tlacitko a nazhavim si len vtedy ked budem potrebovat a nie pri kazdom starte a este k tomu je moznost si nastavit dlzku zhavenia.

_________________
Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi


Pia, 04.04.2014, 13:52
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
No ja som myslel bez casovaca KEMO dat jednoduchy vypinac ON/OFF RJ to rozlisit nevie. Ale ak chces mozes dat aj tlacitko na KEMO a odstartovat zhavenie rucne, ked potrebujes - tak to mam teraz ja :)


Pia, 04.04.2014, 15:17
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49
Príspevky: 388
Bydlisko: mam tiez
Odpoveď s citáciou
Tak dnes mi dosiel cinsky oneskorovac http://www.banggood.com/Delay-Timer-Swi ... 07709.html

S nim sa dosiahne oneskorenie zopnutia relatka v KEMO. Oneskorovac treba zapojit miesto relatka. Inak som sa o tom bavil aj s kamaratmi z Klokanova, tak mi slubili poslat relatko, ktore pouzivaju oni - NARVA 68024 a uvidime, ci to bude priskorym zopnutim relatka, ale vyzera to, ze relatko je ten hlavny problem zopnutia.


Pia, 11.04.2014, 17:16
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21
Príspevky: 705
Bydlisko: Banská Bystrica
Odpoveď s citáciou
mk96 píše:
Tak dnes mi dosiel cinsky oneskorovac http://www.banggood.com/Delay-Timer-Swi ... 07709.html


:shock: no ved toto obsahuje kazdy zosilnovac na oneskorene zopnutie reprakov a objednavas to v cine?

_________________
Patrol GR Y61, 2,8TD


Pia, 11.04.2014, 19:26
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 50 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: