Dnes je utorok 30. apríla 2024, meniny má Anastázia a zajtra nikto
NADS ZD30 - Ochrana motora
Autor |
Správa |
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Jožko, odlucovac sa dava preto, ze vyustenie odvetrania motora do sania je dost nestastne vyriesene blizko vahy vzduchu a po zhasnuti motora sa ta vaha vzduchu spini olejovými vyparmi. Potom casto skresluje alebo sa celkom zopsuje. Dawes sa dava pre lepsiu a rovnomernejsiu regulaciu tlaku turba, pretoze ta elektronicka ficurina co tam je, to celkom dobre nezvlada a robi to dost velke skoky a vselijake ine psie kusy. Hlavne u prvých modelov. Kapišto?
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Str, 02.04.2014, 20:06 |
|
|
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
Ahojte, tak poporiadku najprv vseobecne: 1. odlucovac olejovych par ide na odvetranie klukovej skrine, aby sa nezasieralo sanie vzduchu (takze aj intercooler a aj plyny iduce cez EGR - vznika tam zaujimava hmota z uhlika a oleja ) 2. dawes je na linearizaciu krivky turba, aby napr. zmizol kopanec pri starsich motoroch okolo 2000ot/min a ziska sa tam cca 20-30Nm viac - podla kamaratov z Klokanova. Ohladom casovaca zhavenia, ano schemu mam: Na + treba zapojit +12V stalych z baterie (ja som to dal z autoradia) cez poistku (dal som autopoistku 5A, ale mala by byt 0.5A, len taka mala asi nie je nikde). Aj tak mam este problem, ze casovac mi nezopne sam cez rele ako by mal, ale musim ho este manualne odstartovat Takze este musim podumat, preoc to tak je. Rle mi zopne ale asi skor ako kemo nastartuje a tam bude problem u mna. Inak tato schema je prepozicana a plne funkcna uz nejake 4 roky na viacerych troloch s 3.0.
|
Štv, 03.04.2014, 10:11 |
|
|
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
Ako GND/zem/ - sa pouzije pin 111 z riadiacej jednotky motora (svetlozeleny kablik s ciernym prohum, ale veeeelmi kratky narozdiel od pravostrannych trolov kde je na opacnej strane), ktory rele zhavenia aj ovlada. S NADS uz australania najazdili so ZD30 uazsne vela kilometrov a motor drzi stale. Este ku tomu casovaniu - zhavice treba vymenit za kovove(NGK Y-522J), lebo keramicke(NGK CZ71,CZ21, CZ258, ...) sa lamu a hopkaju si rozzhavene v hlave valcov a robia zle (nakusnu piesty/hlavu) pripadne vyletia zerave cez turbo. Keramika by sa mala menit kazdych 60.000km - vravia tak mnohi vyrobcovia, aby sa nelamali na spicke, ale aj tak dat radsej kovove a mat dusu napokoji. Soudruzi par banalitnych veci na ZD30 vobec nedomysleli (akurat vroku 2006 vymenili keramicke zhavice za kovove), pritom to mohli byt jedne z najspolahlivejsich motorov. Nepravom si zasluzili opak a detonuju uplne nahodne pod vplyvom tychto osudnych chyb. Moje keramicke zhavice inak vyzerali takto, takze kusok mi uz niekde hopka alebo pri vacsom stasti vyletel cez turbo niekam inam:
|
Štv, 03.04.2014, 10:19 |
|
|
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Kua a ja som na jesen nahodil nove CZ71. Dakujem za nakres. Trochu sa mi to nezda, lebo podla tejto schemy to bude pravdepodobne zhavit taky isty dlhy cas ako predtym + cas nastaveny na casovaci ale niesom elektrikar, len taky ochotnik. Dost bude zalezat na tom ako sa budu spravat tie kontakty na "start" u casovaca, ci zacina odratavat od zopnutia, alebo az od prerusenia impulzu. Uvidim, vyskusam, najprv nasimulujem na stole. Este raz dik!
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Štv, 03.04.2014, 11:22 |
|
|
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
ee, zhavit to bude presne tak, ako nastavis na casovaci kemo ma 2 ledky - zelenu - power a cervenu - timer. Zelena by ti mala svietit max. cca 5 minut od okolnosti - pretoze povodne zhavenie bolo 5 minut resp. motor 75st. Celzia resp. 4000 ot/min. Vsetko je to ovladane cez pin 111 a tie 2 relatka - jedno v KEMO a jedno vymenitelne. Potom daj vediet, ci to bezi OK, lebo ja musim KEMO startnut rucne
|
Štv, 03.04.2014, 11:30 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
Nieco mi zostalo z 3.0. Mam aj 4ks novych zhavicov aj 2 tie regulacne ventily na turbo + budik, ak by niekto chcel
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Štv, 03.04.2014, 14:10 |
|
|
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
A tvojmu sa co stalo (mozes aj do PM)? Niekde tu na fore som cital, ze ta to snim uz prestalo bavit. Bacaono aj moja malickost uz tieto vecicky mame, uz iba najst si cas hodit to do auta.
|
Pia, 04.04.2014, 11:21 |
|
|
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Podla tejto schemy to nechodi. Casovac dostane impulz skor ako sa stihne zobudit. Skusim to vymysliet inac.
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Pia, 04.04.2014, 11:27 |
|
|
bull4x4
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pon, 24.03.2008, 14:40 Príspevky: 2320 Bydlisko: Sliač
|
predal som ho, radsej, aj, ked uz vsetko fungovalo, ako malo, ale isiel som do jednoduchsieho motora
mam este 2 sady chipov do RJ, jednu so softom, ktory mne nesiel a jednu s chiptunningom
_________________http://www.4x4offroad.skRasto Nissan Patrol Y60 TD 4,2T, Silverstone Extreme 35'', Ironman, 2x Superwinch EP9 ex.Nissan Patrol 3.0 DTi, Silverstone 35'', Ironman C foam cell, Superwinch Talon
|
Pia, 04.04.2014, 11:35 |
|
|
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
No ved to, navine je rele - skoro to zopne. Treba nejake pomalsie, alebo miesto neho mensi casovac z ebay so zopnutim cca1-2s. Moje video zo stola je tu: https://www.youtube.com/watch?v=KLe5NsuHCzU akurat si pisem s Klokanovom, ze ake relatka maju, ked im to spina o dost neskor.
|
Pia, 04.04.2014, 11:45 |
|
|
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
Inak namiesto casovaca, tam mozes dat obycajny vypinac on/off, ak pouzivas auto iba ty. Nastartujes a vypinac ide do off. V lete resp. pri >15 stupnoch ani zhavit velmi nepotrebujes, ak mas dobre tlaky a motor nie je v prdeli, rozbehne sa bez problemov a zhavice si predlzia zivotnost.
|
Pia, 04.04.2014, 12:45 |
|
|
bacaono
Frajer
Registrovaný: Uto, 09.02.2010, 0:01 Príspevky: 222 Bydlisko: Mojmírovce
|
Ved uvazujem nad tym, ze namiesto toho spinacieho relatka tam dam k casovacu obycajne spinacie tlacitko a nazhavim si len vtedy ked budem potrebovat a nie pri kazdom starte a este k tomu je moznost si nastavit dlzku zhavenia.
_________________ Tajomstvo pohody spočíva v umení neznepokojovať sa hluposťami.
Zatial sa ucim, citam, sledujem.
Tak po marnom hladani Pajera3,5V6 som skoncil pri Patrole Y61 3,0DDTi
|
Pia, 04.04.2014, 13:52 |
|
|
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
No ja som myslel bez casovaca KEMO dat jednoduchy vypinac ON/OFF RJ to rozlisit nevie. Ale ak chces mozes dat aj tlacitko na KEMO a odstartovat zhavenie rucne, ked potrebujes - tak to mam teraz ja
|
Pia, 04.04.2014, 15:17 |
|
|
mk96
Ťažký Profík
Registrovaný: Štv, 23.05.2013, 10:49 Príspevky: 388 Bydlisko: mam tiez
|
Tak dnes mi dosiel cinsky oneskorovac http://www.banggood.com/Delay-Timer-Swi ... 07709.htmlS nim sa dosiahne oneskorenie zopnutia relatka v KEMO. Oneskorovac treba zapojit miesto relatka. Inak som sa o tom bavil aj s kamaratmi z Klokanova, tak mi slubili poslat relatko, ktore pouzivaju oni - NARVA 68024 a uvidime, ci to bude priskorym zopnutim relatka, ale vyzera to, ze relatko je ten hlavny problem zopnutia.
|
Pia, 11.04.2014, 17:16 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
no ved toto obsahuje kazdy zosilnovac na oneskorene zopnutie reprakov a objednavas to v cine?
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Pia, 11.04.2014, 19:26 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|