4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Ake off gumy na 16ky disky? http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=1884 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | petertn [ Štv, 07.06.2007, 7:17 ] |
Predmet príspevku: | Ake off gumy na 16ky disky? |
poradte please, mam taky pocit ze vsetky su na 15ky ![]() |
Autor: | pejo [ Štv, 07.06.2007, 7:53 ] |
Predmet príspevku: | gumy |
V 16ktkach robi nieco Continental, mne sa tam pacia sipove, aj BFGodrich. Kamarat ma nove protektory Black starr 305/75x16, asi ako 33´´. Zatial ich nema na co obut, ale vyzeraju dobre. |
Autor: | DanoDEF [ Štv, 07.06.2007, 8:17 ] |
Predmet príspevku: | Re: Ake off gumy na 16ky disky? |
petertn píše: vsetky su na 15ky ![]() ... tak si viac prestuduj ponuky v 16" je vela moznosti co obut. |
Autor: | IvoLUCKY [ Štv, 07.06.2007, 8:26 ] |
Predmet príspevku: | |
Peto zozen si plechace s ET aspon -20 (ja viem nebude to jednoduche) a daj tam 15kove gumy = su lacnejsie . 15tok sa na Y61 neboj = toto stadium mam za sebou a jazdi to poho = ziadne problemy. Ja budem 16"disky , co som to na nich kupil obuvat na zimu zimnymi pneu ... Asi ![]() ![]() |
Autor: | Martin 4 [ Štv, 07.06.2007, 10:34 ] |
Predmet príspevku: | Re: gumy |
pejo píše: ...Kamarat ma nove protektory Black starr 305/75x16, asi ako 33´´. ... čo je to zač...? kde to zohnal ?? |
Autor: | DanoDEF [ Štv, 07.06.2007, 10:50 ] |
Predmet príspevku: | Re: gumy |
Martin 4 píše: pejo píše: ...Kamarat ma nove protektory Black starr 305/75x16, asi ako 33´´. ... čo je to zač...? kde to zohnal ?? ...asi MudMax od Tiptyre...predpokladam lebo uma oni maju taky rozmer. |
Autor: | Martin 4 [ Štv, 07.06.2007, 16:36 ] |
Predmet príspevku: | |
aha aha aha.... vidíííím... dík... |
Autor: | janotoyotak [ Pon, 11.06.2007, 11:27 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja som toho názoru, že 16´sú lepšie. Napríklad aj tým, že majú výrazne vyššiu nosnosť. Je to dané tým že majú pevnejšie boky. Všeobecne u 16´ prevládajú užšie gumy. Sú určené na vážnejšie použitie. Na druhej strane sú o niečo drahšie. Ale napríklad rozmer 235/85R16 robí asi každý výrobca off-gúm a ceny sú dobré. Prerátané na palcový rozmer sú to 32 ky. Ak chceš trochu širšie 32´ky môžeš vziať 265/75R16. Ak trváš na 33´kach sú tu možnosti užšie 255/85R16 (napr BFG-MT ), alebo širšie 285/75R16. Ale ak trváš na širokých gumách (podla mňa len show) budeš musieť prejsť na 15´ky. POZOR, na niektoré autá sa takmer nedajú zohnať 15´kové disky. Napríklad GR-Y61. Disk by zachytával o veľké brzdiče. Už sa teším na pobúrené reakcie 15´kového tábora ![]() Jano |
Autor: | IvoLUCKY [ Uto, 12.06.2007, 0:07 ] |
Predmet príspevku: | |
poburene ??? preco ??? ALE toto : Citácia: Napríklad GR-Y61. Disk by zachytával o veľké brzdiče. NI JE pravda !!! Ja som si to myslel tiež = než mi RADO dal na mojho Y61 uz spomenute 15" plechace a BEZ PROBLEEEMOV !!! |
Autor: | RADOFFROAD [ Uto, 12.06.2007, 8:08 ] |
Predmet príspevku: | |
Citácia: Ale ak trváš na širokých gumách (podla mňa len show) ...rad ta hocikde v terene presvedcim, ze pri tazkom aute nemas pravdu ![]() mam na GR 35 x 14,5 x 15" (SS BOGGER) pripadov, kde ma vyhodu uzsia guma je omnoho menej ako pripadov kde ma nevyhodu ![]() ...samozrejme nepopieram, ze s uzsou sa zas lepsie manevruje |
Autor: | janotoyotak [ Uto, 12.06.2007, 10:10 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() Ale aby som vás ukludnil. Ja len vyjadrujem svoju mienku. A uznám, že napríklad na nazdvíhanom GRku by gumy 7,5/16 vyzerali smiešne, ale fungovali by oveľa lepšie, akosi väčšina myslí. Určite ste všetci videli spústu záberov povedzme z Afriky, alebo južnej Ameriky. Veľké autá, ako Landcruiser 75, alebo Defender 110, alebo rôzne pickupy, ktoré sa bežne nakladajú až cez 4 tony majú úzke gumy. A vojenské osobné tereňáky tiež. Kdovie prečo ![]() A čo zábery z Camel Trophy (myslim tiré ročníky, keď ešte išli na Range Roveri, Diskotéke, alebo Defenderi)? Mali relatívne úzke gumy. Také, ktoré im zabezpečili dobrý prejazd a minimum problémov. A prečo firma Simex s Silverstone, ktorá robí gumy di dažďových pralesov robí gumy draplavé, veľké, ale nie moc šilroké? A čo piesok? Rado, ubezpečujem ťa, že som jazdil v piesku s gumami širokými, s ktorými som sa nezahrabal, ale auto išlo ťažko a motor sa prehrieval a potom som jazdil na relatívne úzkych gumách (235/85/16), kde to išlo oveľa ľahšie a vyšiel som aj výjazdy, kde to so širokými nešlo. A na Dakare idú tiež na úzkych, ale to je o inom. Dalo by sa pokračovať, ale na začiatku išlo o otázku, aké gumy na 16´disk. Písal som aj, že takmer niet 15´diskov na GR-Y61. Keď si zoberieš povedzme 20 rôznych druhov 15´diskov vhodných na veľkých japoncov dajú sa na GR-Y61 použiť možno 2. A ďalšie 2 keď dáš 3cm podložky. Tie ostatné môžeš zabudnúť. Keď zoberieš 16´disky, môžeš ich použiť možno všetky. A o tom bol ten dotaz. Rôzne rozmery na 16´disky som vymenoval v predchádzajúcom príspevku. Chcel by som zdôrazniť ešte jeden fakt. Podľa tabuliek rôznych výrobcov sú 16´gumy určené na výryzne vyššie zaťaženie, ako 15´. Asi to bude pevnejšími bokmi, ktoré sú potom aj o niečo odolnešie voči bočnému prierazu. Dosť bolo Jano |
Autor: | RADOFFROAD [ Uto, 12.06.2007, 12:35 ] |
Predmet príspevku: | |
Citácia: Ale aby som vás ukludnil. Ja len vyjadrujem svoju mienku. A uznám, že napríklad na nazdvíhanom GRku by gumy 7,5/16 vyzerali smiešne, ale fungovali by oveľa lepšie, akosi väčšina myslí. Určite ste všetci videli spústu záberov povedzme z Afriky, alebo južnej Ameriky. Veľké autá, ako Landcruiser 75, alebo Defender 110, alebo rôzne pickupy, ktoré sa bežne nakladajú až cez 4 tony majú úzke gumy. A vojenské osobné tereňáky tiež. Kdovie prečo . A čo zábery z Camel Trophy (myslim tiré ročníky, keď ešte išli na Range Roveri, Diskotéke, alebo Defenderi)? Mali relatívne úzke gumy. Také, ktoré im zabezpečili dobrý prejazd a minimum problémov. A prečo firma Simex s Silverstone, ktorá robí gumy di dažďových pralesov robí gumy draplavé, veľké, ale nie moc šilroké? A čo piesok? Rado, ubezpečujem ťa, že som jazdil v piesku s gumami širokými, s ktorými som sa nezahrabal, ale auto išlo ťažko a motor sa prehrieval a potom som jazdil na relatívne úzkych gumách (235/85/16), kde to išlo oveľa ľahšie a vyšiel som aj výjazdy, kde to so širokými nešlo. A na Dakare idú tiež na úzkych, ale to je o inom. Dalo by sa pokračovať, ale na začiatku išlo o otázku, aké gumy na 16´disk. Písal som aj, že takmer niet 15´diskov na GR-Y61. Keď si zoberieš povedzme 20 rôznych druhov 15´diskov vhodných na veľkých japoncov dajú sa na GR-Y61 použiť možno 2. A ďalšie 2 keď dáš 3cm podložky. Tie ostatné môžeš zabudnúť. Keď zoberieš 16´disky, môžeš ich použiť možno všetky. A o tom bol ten dotaz. Rôzne rozmery na 16´disky som vymenoval v predchádzajúcom príspevku. Chcel by som zdôrazniť ešte jeden fakt. Podľa tabuliek rôznych výrobcov sú 16´gumy určené na výryzne vyššie zaťaženie, ako 15´. Asi to bude pevnejšími bokmi, ktoré sú potom aj o niečo odolnešie voči bočnému prierazu. JEDNOSTRANNE A NEOBJEKTIVNE 8) na vsetky argumenty mam jednoduche vysvetlenie, ale uz som to pisal v roznych threadoch tolkokrat, ze uz sa mi fakt znovu nechce ![]() |
Autor: | mello [ Uto, 12.06.2007, 22:40 ] |
Predmet príspevku: | |
RADOFFROAD píše: Citácia: Ale aby som vás ukludnil. Ja len vyjadrujem svoju mienku. A uznám, že napríklad na nazdvíhanom GRku by gumy 7,5/16 vyzerali smiešne, ale fungovali by oveľa lepšie, akosi väčšina myslí. Určite ste všetci videli spústu záberov povedzme z Afriky, alebo južnej Ameriky. Veľké autá, ako Landcruiser 75, alebo Defender 110, alebo rôzne pickupy, ktoré sa bežne nakladajú až cez 4 tony majú úzke gumy. A vojenské osobné tereňáky tiež. Kdovie prečo . A čo zábery z Camel Trophy (myslim tiré ročníky, keď ešte išli na Range Roveri, Diskotéke, alebo Defenderi)? Mali relatívne úzke gumy. Také, ktoré im zabezpečili dobrý prejazd a minimum problémov. A prečo firma Simex s Silverstone, ktorá robí gumy di dažďových pralesov robí gumy draplavé, veľké, ale nie moc šilroké? A čo piesok? Rado, ubezpečujem ťa, že som jazdil v piesku s gumami širokými, s ktorými som sa nezahrabal, ale auto išlo ťažko a motor sa prehrieval a potom som jazdil na relatívne úzkych gumách (235/85/16), kde to išlo oveľa ľahšie a vyšiel som aj výjazdy, kde to so širokými nešlo. A na Dakare idú tiež na úzkych, ale to je o inom. Dalo by sa pokračovať, ale na začiatku išlo o otázku, aké gumy na 16´disk. Písal som aj, že takmer niet 15´diskov na GR-Y61. Keď si zoberieš povedzme 20 rôznych druhov 15´diskov vhodných na veľkých japoncov dajú sa na GR-Y61 použiť možno 2. A ďalšie 2 keď dáš 3cm podložky. Tie ostatné môžeš zabudnúť. Keď zoberieš 16´disky, môžeš ich použiť možno všetky. A o tom bol ten dotaz. Rôzne rozmery na 16´disky som vymenoval v predchádzajúcom príspevku. Chcel by som zdôrazniť ešte jeden fakt. Podľa tabuliek rôznych výrobcov sú 16´gumy určené na výryzne vyššie zaťaženie, ako 15´. Asi to bude pevnejšími bokmi, ktoré sú potom aj o niečo odolnešie voči bočnému prierazu. JEDNOSTRANNE A NEOBJEKTIVNE 8) na vsetky argumenty mam jednoduche vysvetlenie, ale uz som to pisal v roznych threadoch tolkokrat, ze uz sa mi fakt znovu nechce ![]() |
Autor: | Kapo [ Uto, 12.06.2007, 22:42 ] |
Predmet príspevku: | |
Mello a nezabudol si na niečo? ![]() ![]() |
Autor: | mello [ Uto, 12.06.2007, 22:43 ] |
Predmet príspevku: | |
RADOFFROAD píše: Citácia: Ale aby som vás ukludnil. Ja len vyjadrujem svoju mienku. A uznám, že napríklad na nazdvíhanom GRku by gumy 7,5/16 vyzerali smiešne, ale fungovali by oveľa lepšie, akosi väčšina myslí. Určite ste všetci videli spústu záberov povedzme z Afriky, alebo južnej Ameriky. Veľké autá, ako Landcruiser 75, alebo Defender 110, alebo rôzne pickupy, ktoré sa bežne nakladajú až cez 4 tony majú úzke gumy. A vojenské osobné tereňáky tiež. Kdovie prečo . A čo zábery z Camel Trophy (myslim tiré ročníky, keď ešte išli na Range Roveri, Diskotéke, alebo Defenderi)? Mali relatívne úzke gumy. Také, ktoré im zabezpečili dobrý prejazd a minimum problémov. A prečo firma Simex s Silverstone, ktorá robí gumy di dažďových pralesov robí gumy draplavé, veľké, ale nie moc šilroké? A čo piesok? Rado, ubezpečujem ťa, že som jazdil v piesku s gumami širokými, s ktorými som sa nezahrabal, ale auto išlo ťažko a motor sa prehrieval a potom som jazdil na relatívne úzkych gumách (235/85/16), kde to išlo oveľa ľahšie a vyšiel som aj výjazdy, kde to so širokými nešlo. A na Dakare idú tiež na úzkych, ale to je o inom. Dalo by sa pokračovať, ale na začiatku išlo o otázku, aké gumy na 16´disk. Písal som aj, že takmer niet 15´diskov na GR-Y61. Keď si zoberieš povedzme 20 rôznych druhov 15´diskov vhodných na veľkých japoncov dajú sa na GR-Y61 použiť možno 2. A ďalšie 2 keď dáš 3cm podložky. Tie ostatné môžeš zabudnúť. Keď zoberieš 16´disky, môžeš ich použiť možno všetky. A o tom bol ten dotaz. Rôzne rozmery na 16´disky som vymenoval v predchádzajúcom príspevku. Chcel by som zdôrazniť ešte jeden fakt. Podľa tabuliek rôznych výrobcov sú 16´gumy určené na výryzne vyššie zaťaženie, ako 15´. Asi to bude pevnejšími bokmi, ktoré sú potom aj o niečo odolnešie voči bočnému prierazu. JEDNOSTRANNE A NEOBJEKTIVNE 8) ale ved Jano jasne napisal, ze vyjadruje svoj nazor ??!! okrem ineho vo vela veciach s nim suhlasim, takze ten nazor nieje az taky jednostranny a neobjektivny, to je zase len moj nazor!! nieje forum o tom aby si vyjadril kazdy svoj nazor??!! na vsetky argumenty mam jednoduche vysvetlenie, ale uz som to pisal v roznych threadoch tolkokrat, ze uz sa mi fakt znovu nechce ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |