4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Ake off gumy na 16ky disky?
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=1884
Stránka 1 z 3

Autor:  petertn [ Štv, 07.06.2007, 7:17 ]
Predmet príspevku:  Ake off gumy na 16ky disky?

poradte please, mam taky pocit ze vsetky su na 15ky :(

Autor:  pejo [ Štv, 07.06.2007, 7:53 ]
Predmet príspevku:  gumy

V 16ktkach robi nieco Continental, mne sa tam pacia sipove, aj BFGodrich. Kamarat ma nove protektory Black starr 305/75x16, asi ako 33´´. Zatial ich nema na co obut, ale vyzeraju dobre.

Autor:  DanoDEF [ Štv, 07.06.2007, 8:17 ]
Predmet príspevku:  Re: Ake off gumy na 16ky disky?

petertn píše:
vsetky su na 15ky :(


... tak si viac prestuduj ponuky v 16" je vela moznosti co obut.

Autor:  IvoLUCKY [ Štv, 07.06.2007, 8:26 ]
Predmet príspevku: 

Peto zozen si plechace s ET aspon -20 (ja viem nebude to jednoduche) a daj tam 15kove gumy = su lacnejsie . 15tok sa na Y61 neboj = toto stadium mam za sebou a jazdi to poho = ziadne problemy.
Ja budem 16"disky , co som to na nich kupil obuvat na zimu zimnymi pneu ... Asi :lol: = ak zostanu prasule :oops:

Autor:  Martin 4 [ Štv, 07.06.2007, 10:34 ]
Predmet príspevku:  Re: gumy

pejo píše:
...Kamarat ma nove protektory Black starr 305/75x16, asi ako 33´´. ...


čo je to zač...? kde to zohnal ??

Autor:  DanoDEF [ Štv, 07.06.2007, 10:50 ]
Predmet príspevku:  Re: gumy

Martin 4 píše:
pejo píše:
...Kamarat ma nove protektory Black starr 305/75x16, asi ako 33´´. ...


čo je to zač...? kde to zohnal ??


...asi MudMax od Tiptyre...predpokladam lebo uma oni maju taky rozmer.

Autor:  Martin 4 [ Štv, 07.06.2007, 16:36 ]
Predmet príspevku: 

aha aha aha.... vidíííím... dík...

Autor:  janotoyotak [ Pon, 11.06.2007, 11:27 ]
Predmet príspevku: 

Ja som toho názoru, že 16´sú lepšie. Napríklad aj tým, že majú výrazne vyššiu nosnosť. Je to dané tým že majú pevnejšie boky.
Všeobecne u 16´ prevládajú užšie gumy. Sú určené na vážnejšie použitie. Na druhej strane sú o niečo drahšie. Ale napríklad rozmer 235/85R16 robí asi každý výrobca off-gúm a ceny sú dobré. Prerátané na palcový rozmer sú to 32 ky. Ak chceš trochu širšie 32´ky môžeš vziať 265/75R16. Ak trváš na 33´kach sú tu možnosti užšie 255/85R16 (napr BFG-MT ), alebo širšie 285/75R16.
Ale ak trváš na širokých gumách (podla mňa len show) budeš musieť prejsť na 15´ky.
POZOR, na niektoré autá sa takmer nedajú zohnať 15´kové disky. Napríklad GR-Y61. Disk by zachytával o veľké brzdiče.

Už sa teším na pobúrené reakcie 15´kového tábora :lol: .

Jano

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 12.06.2007, 0:07 ]
Predmet príspevku: 

poburene ??? preco ???

ALE toto :
Citácia:
Napríklad GR-Y61. Disk by zachytával o veľké brzdiče.


NI JE pravda !!! Ja som si to myslel tiež = než mi RADO dal na mojho Y61 uz spomenute 15" plechace a BEZ PROBLEEEMOV !!!

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 12.06.2007, 8:08 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Ale ak trváš na širokých gumách (podla mňa len show)


...rad ta hocikde v terene presvedcim, ze pri tazkom aute nemas pravdu :lol:

mam na GR 35 x 14,5 x 15" (SS BOGGER)

pripadov, kde ma vyhodu uzsia guma je omnoho menej ako pripadov kde ma nevyhodu :wink:

...samozrejme nepopieram, ze s uzsou sa zas lepsie manevruje

Autor:  janotoyotak [ Uto, 12.06.2007, 10:10 ]
Predmet príspevku: 

:-D Tak predsa sa to rozbehlo.
Ale aby som vás ukludnil. Ja len vyjadrujem svoju mienku. A uznám, že napríklad na nazdvíhanom GRku by gumy 7,5/16 vyzerali smiešne, ale fungovali by oveľa lepšie, akosi väčšina myslí.
Určite ste všetci videli spústu záberov povedzme z Afriky, alebo južnej Ameriky. Veľké autá, ako Landcruiser 75, alebo Defender 110, alebo rôzne pickupy, ktoré sa bežne nakladajú až cez 4 tony majú úzke gumy. A vojenské osobné tereňáky tiež. Kdovie prečo :smt139 .
A čo zábery z Camel Trophy (myslim tiré ročníky, keď ešte išli na Range Roveri, Diskotéke, alebo Defenderi)? Mali relatívne úzke gumy. Také, ktoré im zabezpečili dobrý prejazd a minimum problémov.
A prečo firma Simex s Silverstone, ktorá robí gumy di dažďových pralesov robí gumy draplavé, veľké, ale nie moc šilroké?
A čo piesok? Rado, ubezpečujem ťa, že som jazdil v piesku s gumami širokými, s ktorými som sa nezahrabal, ale auto išlo ťažko a motor sa prehrieval a potom som jazdil na relatívne úzkych gumách (235/85/16), kde to išlo oveľa ľahšie a vyšiel som aj výjazdy, kde to so širokými nešlo.
A na Dakare idú tiež na úzkych, ale to je o inom.
Dalo by sa pokračovať, ale na začiatku išlo o otázku, aké gumy na 16´disk.
Písal som aj, že takmer niet 15´diskov na GR-Y61. Keď si zoberieš povedzme 20 rôznych druhov 15´diskov vhodných na veľkých japoncov dajú sa na GR-Y61 použiť možno 2. A ďalšie 2 keď dáš 3cm podložky. Tie ostatné môžeš zabudnúť. Keď zoberieš 16´disky, môžeš ich použiť možno všetky.
A o tom bol ten dotaz. Rôzne rozmery na 16´disky som vymenoval v predchádzajúcom príspevku.
Chcel by som zdôrazniť ešte jeden fakt. Podľa tabuliek rôznych výrobcov sú 16´gumy určené na výryzne vyššie zaťaženie, ako 15´. Asi to bude pevnejšími bokmi, ktoré sú potom aj o niečo odolnešie voči bočnému prierazu.

Dosť bolo Jano

Autor:  RADOFFROAD [ Uto, 12.06.2007, 12:35 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Ale aby som vás ukludnil. Ja len vyjadrujem svoju mienku. A uznám, že napríklad na nazdvíhanom GRku by gumy 7,5/16 vyzerali smiešne, ale fungovali by oveľa lepšie, akosi väčšina myslí.
Určite ste všetci videli spústu záberov povedzme z Afriky, alebo južnej Ameriky. Veľké autá, ako Landcruiser 75, alebo Defender 110, alebo rôzne pickupy, ktoré sa bežne nakladajú až cez 4 tony majú úzke gumy. A vojenské osobné tereňáky tiež. Kdovie prečo .
A čo zábery z Camel Trophy (myslim tiré ročníky, keď ešte išli na Range Roveri, Diskotéke, alebo Defenderi)? Mali relatívne úzke gumy. Také, ktoré im zabezpečili dobrý prejazd a minimum problémov.
A prečo firma Simex s Silverstone, ktorá robí gumy di dažďových pralesov robí gumy draplavé, veľké, ale nie moc šilroké?
A čo piesok? Rado, ubezpečujem ťa, že som jazdil v piesku s gumami širokými, s ktorými som sa nezahrabal, ale auto išlo ťažko a motor sa prehrieval a potom som jazdil na relatívne úzkych gumách (235/85/16), kde to išlo oveľa ľahšie a vyšiel som aj výjazdy, kde to so širokými nešlo.
A na Dakare idú tiež na úzkych, ale to je o inom.
Dalo by sa pokračovať, ale na začiatku išlo o otázku, aké gumy na 16´disk.
Písal som aj, že takmer niet 15´diskov na GR-Y61. Keď si zoberieš povedzme 20 rôznych druhov 15´diskov vhodných na veľkých japoncov dajú sa na GR-Y61 použiť možno 2. A ďalšie 2 keď dáš 3cm podložky. Tie ostatné môžeš zabudnúť. Keď zoberieš 16´disky, môžeš ich použiť možno všetky.
A o tom bol ten dotaz. Rôzne rozmery na 16´disky som vymenoval v predchádzajúcom príspevku.
Chcel by som zdôrazniť ešte jeden fakt. Podľa tabuliek rôznych výrobcov sú 16´gumy určené na výryzne vyššie zaťaženie, ako 15´. Asi to bude pevnejšími bokmi, ktoré sú potom aj o niečo odolnešie voči bočnému prierazu.



JEDNOSTRANNE A NEOBJEKTIVNE 8)

na vsetky argumenty mam jednoduche vysvetlenie, ale uz som to pisal v roznych threadoch tolkokrat, ze uz sa mi fakt znovu nechce :?

Autor:  mello [ Uto, 12.06.2007, 22:40 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
Citácia:
Ale aby som vás ukludnil. Ja len vyjadrujem svoju mienku. A uznám, že napríklad na nazdvíhanom GRku by gumy 7,5/16 vyzerali smiešne, ale fungovali by oveľa lepšie, akosi väčšina myslí.
Určite ste všetci videli spústu záberov povedzme z Afriky, alebo južnej Ameriky. Veľké autá, ako Landcruiser 75, alebo Defender 110, alebo rôzne pickupy, ktoré sa bežne nakladajú až cez 4 tony majú úzke gumy. A vojenské osobné tereňáky tiež. Kdovie prečo .
A čo zábery z Camel Trophy (myslim tiré ročníky, keď ešte išli na Range Roveri, Diskotéke, alebo Defenderi)? Mali relatívne úzke gumy. Také, ktoré im zabezpečili dobrý prejazd a minimum problémov.
A prečo firma Simex s Silverstone, ktorá robí gumy di dažďových pralesov robí gumy draplavé, veľké, ale nie moc šilroké?
A čo piesok? Rado, ubezpečujem ťa, že som jazdil v piesku s gumami širokými, s ktorými som sa nezahrabal, ale auto išlo ťažko a motor sa prehrieval a potom som jazdil na relatívne úzkych gumách (235/85/16), kde to išlo oveľa ľahšie a vyšiel som aj výjazdy, kde to so širokými nešlo.
A na Dakare idú tiež na úzkych, ale to je o inom.
Dalo by sa pokračovať, ale na začiatku išlo o otázku, aké gumy na 16´disk.
Písal som aj, že takmer niet 15´diskov na GR-Y61. Keď si zoberieš povedzme 20 rôznych druhov 15´diskov vhodných na veľkých japoncov dajú sa na GR-Y61 použiť možno 2. A ďalšie 2 keď dáš 3cm podložky. Tie ostatné môžeš zabudnúť. Keď zoberieš 16´disky, môžeš ich použiť možno všetky.
A o tom bol ten dotaz. Rôzne rozmery na 16´disky som vymenoval v predchádzajúcom príspevku.
Chcel by som zdôrazniť ešte jeden fakt. Podľa tabuliek rôznych výrobcov sú 16´gumy určené na výryzne vyššie zaťaženie, ako 15´. Asi to bude pevnejšími bokmi, ktoré sú potom aj o niečo odolnešie voči bočnému prierazu.



JEDNOSTRANNE A NEOBJEKTIVNE 8)

na vsetky argumenty mam jednoduche vysvetlenie, ale uz som to pisal v roznych threadoch tolkokrat, ze uz sa mi fakt znovu nechce :?

Autor:  Kapo [ Uto, 12.06.2007, 22:42 ]
Predmet príspevku: 

Mello a nezabudol si na niečo? :-D :-D

Autor:  mello [ Uto, 12.06.2007, 22:43 ]
Predmet príspevku: 

RADOFFROAD píše:
Citácia:
Ale aby som vás ukludnil. Ja len vyjadrujem svoju mienku. A uznám, že napríklad na nazdvíhanom GRku by gumy 7,5/16 vyzerali smiešne, ale fungovali by oveľa lepšie, akosi väčšina myslí.
Určite ste všetci videli spústu záberov povedzme z Afriky, alebo južnej Ameriky. Veľké autá, ako Landcruiser 75, alebo Defender 110, alebo rôzne pickupy, ktoré sa bežne nakladajú až cez 4 tony majú úzke gumy. A vojenské osobné tereňáky tiež. Kdovie prečo .
A čo zábery z Camel Trophy (myslim tiré ročníky, keď ešte išli na Range Roveri, Diskotéke, alebo Defenderi)? Mali relatívne úzke gumy. Také, ktoré im zabezpečili dobrý prejazd a minimum problémov.
A prečo firma Simex s Silverstone, ktorá robí gumy di dažďových pralesov robí gumy draplavé, veľké, ale nie moc šilroké?
A čo piesok? Rado, ubezpečujem ťa, že som jazdil v piesku s gumami širokými, s ktorými som sa nezahrabal, ale auto išlo ťažko a motor sa prehrieval a potom som jazdil na relatívne úzkych gumách (235/85/16), kde to išlo oveľa ľahšie a vyšiel som aj výjazdy, kde to so širokými nešlo.
A na Dakare idú tiež na úzkych, ale to je o inom.
Dalo by sa pokračovať, ale na začiatku išlo o otázku, aké gumy na 16´disk.
Písal som aj, že takmer niet 15´diskov na GR-Y61. Keď si zoberieš povedzme 20 rôznych druhov 15´diskov vhodných na veľkých japoncov dajú sa na GR-Y61 použiť možno 2. A ďalšie 2 keď dáš 3cm podložky. Tie ostatné môžeš zabudnúť. Keď zoberieš 16´disky, môžeš ich použiť možno všetky.
A o tom bol ten dotaz. Rôzne rozmery na 16´disky som vymenoval v predchádzajúcom príspevku.
Chcel by som zdôrazniť ešte jeden fakt. Podľa tabuliek rôznych výrobcov sú 16´gumy určené na výryzne vyššie zaťaženie, ako 15´. Asi to bude pevnejšími bokmi, ktoré sú potom aj o niečo odolnešie voči bočnému prierazu.



JEDNOSTRANNE A NEOBJEKTIVNE 8)

ale ved Jano jasne napisal, ze vyjadruje svoj nazor ??!! okrem ineho vo vela veciach s nim suhlasim, takze ten nazor nieje az taky jednostranny a neobjektivny, to je zase len moj nazor!! nieje forum o tom aby si vyjadril kazdy svoj nazor??!!

na vsetky argumenty mam jednoduche vysvetlenie, ale uz som to pisal v roznych threadoch tolkokrat, ze uz sa mi fakt znovu nechce :?

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/