Dnes je piatok 29. marca 2024, meniny má Miroslav a zajtra Vieroslava
Zlepsi uzavierka ARB pretacavost D22 alebo je to o gumach?
Autor |
Správa |
Medvedev
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21 Príspevky: 996 Bydlisko: Bratislava
|
Ta navara je 4x4?
_________________ Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000
|
Str, 26.08.2015, 0:33 |
|
|
leechi66
Učeň
Registrovaný: Pon, 24.08.2015, 19:36 Príspevky: 35
|
Medvedev píše: Ta navara je 4x4? Ano, klasicky 4H a 4L automaticke volnobezky vpredu....ktore sa teraz zda lepsie vymenit za manualne kvoli akeku takemu zlepseniu jazdnych vlastnosti v zime, aspon mi to teda podla doterajsich rad vychadza...
_________________Navara D22, leštenka ktoru sa snazim aspon 1x tyzdenne zadzabat
|
Str, 26.08.2015, 7:29 |
|
|
Janciak
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 05.04.2013, 17:43 Príspevky: 1580 Bydlisko: Čierny Balog (Brezno)
|
ak automaticke volnobezky funguju tak ich menit netreba.... ak samozrejme nepotrebujes jazdit na redukcii po spevnenej ceste (tahanie tazkeho vozika, nutnost extra pomalej jazdy) Poopravim sa na klzkej vozovke to pomoze ked mas manualne/automaticke v zamknutom stave lebo mozes hodit 4x4 bez toho aby si namahal prevodovku poloosi a vsetko okolo toho pri zmene z kludu do vacsej rychlosti kedze pri zamknutych sa vsetko uz toci
_________________ PREDAJ POUZITYCH ND NISSAN PATROL Y60 0915 526 286 Nissan Patrol GR Y61 2.8 TD troska podvihnute, Maxxis CC 37x12.5, navijaky, pevnostaky, zahradka, CB, lana, sekera a vsetko ostatne EX:Opel Frontera 2.4i, Navijak 5,5t, MT31x10,5
|
Str, 26.08.2015, 8:35 |
|
|
marcek4x4
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24 Príspevky: 325 Bydlisko: Dudince
|
Na Navare nie sú automatické voľnobežky s možnosťou uzamknutia.To má iba patrol.Riešenie vymeniť automaty za manuály je celkom fajn.Tiež som to tak mal na D21.Čiastočne tým vyriešiš svoj problém.Tým pádom predok zapínaš/vypínaš za jazdy podľa potreby.Ja som takto jazdil niekoľko zím.Keď sa na ceste objavil sneh, alebo bola evidentne zľadovatelá tak som zapol predok.Trošku jazdným vlastnostiam pomôžeš keď budeš voziť nad zadnou nápravou nejakú záťaž napr vrecká s pieskom.Zadná uzávierka Ti na ceste vôbec nepomôže,nie je na cestu ani určená, skôr jazdné vlastnosti zhorší, nevraviac o tom ,že zničíš celú zadnú nápravu.Automatické uzávierky na pickup čo jazdí po ceste už vôbec nie. Čo sa týka gúm veľa záleží kde je Tvoja priorita.Či je pre Teba dôležitejšia bezpečnosť na ceste, alebo prejazdnosť terénom.Pri 20tisíc km ročne by už stálo za zamyslenie dať zimné gumy a v snehu/blate reťaze.Aj keď tá mäkká zmes bude v teréne a pod reťazami dosť trpieť. Ďalšia možnosť je mať na cesty zimáky a na víkend do terénu MTčka.Ale to si dobre rozmysli, je to veľká otrava stále ich prehadzovať. Ja by som zvolil alternatívu nejaké ATčka čo sú aspoň trochu spôsobilé na zimu.Mám veľmi dobrú skúsenosť s Goodyear AT/SA. http://pneumatiky.heureka.cz/goodyear-w ... 42a812664fNa ceste bez problémov, v blate primerane funkčné na ATčka, no v zime ma veľmi milo prekvapili, ako dobre sa správali.Samozrejme nikdy nenahradia zimnú gumu. Tie gumy mi vydržali 80 tis. km, to u Teba znamená cca 4 roky.To nestihne tá guma ani zostarnúť.
_________________ LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka
|
Sob, 05.09.2015, 9:47 |
|
|
leechi66
Učeň
Registrovaný: Pon, 24.08.2015, 19:36 Príspevky: 35
|
marcek4x4 píše: Na Navare nie sú automatické voľnobežky s možnosťou uzamknutia.To má iba patrol.Riešenie vymeniť automaty za manuály je celkom fajn.Tiež som to tak mal na D21.Čiastočne tým vyriešiš svoj problém.Tým pádom predok zapínaš/vypínaš za jazdy podľa potreby.Ja som takto jazdil niekoľko zím.Keď sa na ceste objavil sneh, alebo bola evidentne zľadovatelá tak som zapol predok.Trošku jazdným vlastnostiam pomôžeš keď budeš voziť nad zadnou nápravou nejakú záťaž napr vrecká s pieskom.Zadná uzávierka Ti na ceste vôbec nepomôže,nie je na cestu ani určená, skôr jazdné vlastnosti zhorší, nevraviac o tom ,že zničíš celú zadnú nápravu.Automatické uzávierky na pickup čo jazdí po ceste už vôbec nie. Čo sa týka gúm veľa záleží kde je Tvoja priorita.Či je pre Teba dôležitejšia bezpečnosť na ceste, alebo prejazdnosť terénom.Pri 20tisíc km ročne by už stálo za zamyslenie dať zimné gumy a v snehu/blate reťaze.Aj keď tá mäkká zmes bude v teréne a pod reťazami dosť trpieť. Ďalšia možnosť je mať na cesty zimáky a na víkend do terénu MTčka.Ale to si dobre rozmysli, je to veľká otrava stále ich prehadzovať. Ja by som zvolil alternatívu nejaké ATčka čo sú aspoň trochu spôsobilé na zimu.Mám veľmi dobrú skúsenosť s Goodyear AT/SA. http://pneumatiky.heureka.cz/goodyear-w ... 42a812664fNa ceste bez problémov, v blate primerane funkčné na ATčka, no v zime ma veľmi milo prekvapili, ako dobre sa správali.Samozrejme nikdy nenahradia zimnú gumu. Tie gumy mi vydržali 80 tis. km, to u Teba znamená cca 4 roky.To nestihne tá guma ani zostarnúť. Vdaka Marcek za rady a prosim ta, tie Wranglery si mal obute na tej D21? Co sa tyka priority tak nozaj ta bezpecnost je u mna prvorada lebo kazdy den prechadzam cez taky maly horsky prechod s kopec ostrymi zakrutami a v zime a vlhku je to tam kazdu chvilu niekto v priekope, aj ked uz tu cestu aj prefrezovali a zdrsnili...AT by boli kvoli cene vyhodnejsie to je jasne tak preto ma zaujima ci si to mal na tom pickupe....A prosim ta, pri manualnych volnobezkach mozem zaradzovat predok pri akejkolvek rychlosti a aj v zatacke napriklad?A este posledna otazka, vedel by si mi odporucit aj nejake retaze ktore sa jednoducho nahadzuju,zhadzuju?dik
_________________Navara D22, leštenka ktoru sa snazim aspon 1x tyzdenne zadzabat
|
Sob, 05.09.2015, 12:06 |
|
|
Mato SE
Začínajúci koumák
Registrovaný: Str, 13.06.2012, 22:27 Príspevky: 121 Bydlisko: okr.SE
|
Ja mam na zimu tiež goodyear wrangler armortrac AT a úplne ma prekvapili vôbec som nečakal že tak budú držať som s nimi išiel SE-ZV na ceste cca 3-5 cm kašovitého snehu a vôbec sa to nešmýkalo ako na bf goodrich AT mam ich v rozmere 245/65 r17
_________________ Mitsubishi Pajero II 2.5 TD Jeep Grand Cherokee WG Limited 4.7+LPG, 2" lift, Hankook Dynapro MT 30", snorchel, navijak Predator profesional 5.4 t
|
Sob, 05.09.2015, 19:13 |
|
|
marcek4x4
Ťažký Profík
Registrovaný: Uto, 14.11.2006, 22:24 Príspevky: 325 Bydlisko: Dudince
|
Ahoj.Tie wranglery som mal nahodené už na D40.Čaro tých wranglerov možno spočíva aj v tom, že pri mojom nájazde cca 35-40tis. km ročne som na jednej sade najazdil max dve zimy.Takže som ich zjazdil skôr ako stihli zostarnúť a stvrdnúť.Zjazdil som ich dve sady.Z výroby na tej D40tke boli nejaké Dunlopy.Tie stáli za hovno, šmýkali sa už na vlhkej ceste a vydržali cca 35tis. km.Teraz mám obuté Pirelli scorpion, ale v zime sú slabšie ako tie GY.Z týchto troch sád pneumatík čo mám odskúšané na D40 tie wranglery boli jednoznačne najlepšie.Na túto zimu sa mi podarilo konečne si vypapuľovať zimné gumy, tak potom budem môcť aspoň trochu porovnať AT vs. zimné. Na D21 som mal jedenkrát nejaké nokiany určené pre dodávky a 2x Matador Izzarda. Čo sa týka manuálnych voľnobežiek:rýchlosť nemá vplyv na zapínanie predku, pretože sa Ti predok krúti rovnako rýchlo ako zadok.Predok zapínaš aj tak len pri zhoršených adhéznych podmienkach a vtedy je nezmysel ísť rýchlo.V zákrute som nikdy predok nezapínal, či ho máš,alebo nemáš zapnúť musíš mať vyriešené ešte pred zákrutou.A ani ho nezapneš z dôvodu nerovnakých otáčok prednej a zadnej nápravy.Takisto sa Ti nepodarí zapnúť ho keď pôjdeš pod plynom po rovine.To zapínanie/vypínanie predku za jazdy si treba trošku nacvičiť. Ča sa týka reťazí moc Ti neporadím, nemám s nimi veľké skúsenosti.
_________________ LANDROVER DISCOVERY bývalá leštenka
|
Ned, 06.09.2015, 8:52 |
|
|
MoostanQue
Mašinista
Registrovaný: Uto, 19.12.2006, 4:39 Príspevky: 1112
|
K tým reťaziam: rýchlo a ľahko nahoditeľné sú tie, čo majú z vnútornej strany lanko, ako bežné reťaze na osobáky. Hľadaj masívnu verziu označenú 4x4. Na jazdu po zasneženej či zľadovatelej ceste stačia; ale na terén ťažší ako šmykľavá poľná cesta s nimi zabudni, rozšklbeš ich domrtě. Do stredného a ťažšieho terénu treba dospelé reťaze, ktoré sú velé, ťažké, a rozhodne sa nenasádzajú tak ľahko ako vyššieuvedené.
_________________Bežný automobil v základnej výbave. Nóóikdyž..
|
Ned, 06.09.2015, 12:28 |
|
|
leechi66
Učeň
Registrovaný: Pon, 24.08.2015, 19:36 Príspevky: 35
|
eeej chlapy pruuser ten wrangler AT/SA sa nevyraba na moje rozmer, inak by som ho hned kupoval podla toho co hovorite a zbytocne nebudem chlpatych provokovat vacsimi gumami...kedze najazdim nieco pod 20000 rocne takze asi budem vyberat nejake AT bud CooperAT3 alebo ten GEneral AT2 sa zda tiez OK...a zeby nebolo malo tak aj Geolandar este zvazim ::)) dikes
_________________Navara D22, leštenka ktoru sa snazim aspon 1x tyzdenne zadzabat
|
Ned, 06.09.2015, 23:31 |
|
|
Medvedev
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 24.07.2014, 14:21 Príspevky: 996 Bydlisko: Bratislava
|
Taký detail: ak ťa na ceste v zákrute pretáča, tak treba spomaliť. Myslím .
_________________ Jeep Grand Cherokee 5,9 v8, gear ratio 4.56 , Np 242 1995, Magnaflow metallic cat, Flowmaster 50, ARB locker, Prins Lpg, HUG 5409 FI AIRGAP kit, HUG 5504 BIG GULP THROTTLE BODY, Suzuki GSX S 1000
|
Pon, 21.09.2015, 22:43 |
|
|
marisko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Pia, 19.12.2008, 21:40 Príspevky: 2047 Bydlisko: Košice
|
Nie jeden takto skončil omotaný okolo stromu (na predokolke)
_________________ Ford Bronco 5.8, Mercedes 300GD, EX Jeep WK2 SRT 6.4
|
Uto, 22.09.2015, 5:08 |
|
|
Luther
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.03.2013, 19:37 Príspevky: 2117 Bydlisko: Lipt. Mikuláš
|
Tazko povedat co treba robit. To ukaze az konkretna situacia. Chce to hlavne prax a trening.
_________________ ...Respect Nature... Som označený za extrém, pretože milujem svoju zem!
|
Uto, 22.09.2015, 6:32 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|