4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=22472
Stránka 1 z 7

Autor:  local.sk [ Pon, 19.06.2017, 13:08 ]
Predmet príspevku:  Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Príloha:
11.jpg
11.jpg [ 41.31 KiB | Zobrazené 11166 krát ]
Zdravim, pridam do fora moju poslednu skusenost.

Mam od decembra 2012 Y61, vyrobeny 09/2003, kupeny po zrejme 2 majitelovi, predchadzajucim majitelom upraveny v Allmetal a mland.sk. to je 116kW verzia.
Najazdene momentalne cca 130 000 km (neviem presne, na poslednej STK presne pred 2 rokmi mal 108 000 km).
Ja som mu v terene moc nedal, skor polne cesty, nieco po snehu a najma normalne cesty a dialnice.
Auto masivne upravene ako vidno na mojej foto - ARB predny/zadny naraznik, zahradka, sanie, 2 baterka, uzavierka s kompresorom, predny/zadny navijak, teraz aj stresny stan, obutie 33.4 (insa do terenu) alebo 34.4 (cooper na cestu). Takze celkom tazke, ked som bol naposledy na vahe tak tusim okolo 3100 kg.

S autom som jazdil vzdy kludne, na dialnici max 110, mozno pri predbiehani na chvilku 120.
Na aute je chip tuning od Brana Hanka z Turian, zosilnene vstreky. Turbo a IC original. Tankujem skoro vzdy plna-plna (nevidim dovod tankovat za par euro), najcastejsie na Jurki alebo v Polsku v Milovke, na kvalitu nafty som sa nikdy nestazoval.

S motorom nikdy nebol problem, neratam vymenu zhavicov minulu sezonu, ale aj bez nich v mrazoch po troche kuckania motor pekne chytil. tahal slusne, nedymil, netrhal, turbo nepiskalo. troska slzil niekde na prsiach ale to som neriesil. A tusim teraz na poslednom servise prasknuty IC ale nic vazne.

Auto som poservisoval pred letnou dovolenkou (kontroly naprav, vymeny filtrov, oleja v motore, vsetkych naplni, elektriky, geometria, klima) a 3.6. vyrazil na cestu na Balkan. auto islo tak ako vzdy, kludnym tempom po dialnici cca tych 100 km. chvilku po nejakych okreskach, 30 minut pred zavadou som aj stal na cikpauzi, motor bezal na volnobeh (bezala klima) nic neindikovalo nejaky problem.
na HU dialnici 4 km pred chorvatskou hranicou motor klakol - dym z vyfuku, motor trasie, auto netaha.

Po chvilke bolo vsetko jasno - motor ide na 3 valce.

Tak auto spat do servisu v Martine - najskor kontrola trysiek, trysky sli na premeranie na stolici do Prievidze (neviem presne ku komu), uplne bezproblemove, presne v norme. Nic im nebolo.
Na endoskope nic nebolo poriadne vidno, tak hlava dolu a problem bol jasny - krizom prasknuty 3 piest. Takze motor von a GO motora. Motor siel do Popradu k panovi, ktory zrejme vie co robi, pocul som na neho len dobre referencie, (http://www.dovalovsky.sk), mal by byt do 2 tyzdnov dorobeny.
Mala by sa robit vymena vsetkych piestov, vyvlozkovanie 3 valca, kontrola ostatnych, nove loziska (neviem ci ojnicne alebo vsetky), poskladanie samozrejme s novymi tesneniami. Pripadne co bude treba.

Pridavam fotku prasknuteho piestu a poskriabaneho valca. Ako mi napisal Joe66 a Janciak, tento problem sa uz vyskytuje, tak ak najdete nejake referencie, prosim, pridajte ich tu do vlakna. Dakujem pekne.

Mimochodom, podla servisaka motor nema EGR.

Pridam potom aj nejake dalsie info ako dopadla oprava.

Autor:  JOE66 [ Pon, 19.06.2017, 14:49 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Teraz ked pamatam tak myslim ,ze Andy z NM mi tu oponoval v jejdnej teme ,ze to sa na tych autach stava len sem tam ,ze on by s tym 3l motorom nevahal ,ze nech sa vyjadri ked chodi este na forum :-D Pohladam asi aj to starsie vlakno :-D Ako ma o tom to motore presviedcal :smt126

Autor:  OGO [ Pon, 19.06.2017, 21:35 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

JOE66 - v tom predchadzajúcom príspevku si písal, že ti vraveli, že problémy môže robiť nafta. Môže. Ja som to už aj tu niekde písal - kamarát mal toyotu s 3-litrom od nova, neviem presne aký typ, nevadí, čo chcem povedať, najazdil asi nejakých 150-160 tis. a zosral sa mu motor, presne tak ako píše Lokálsk, akurát, že jemu sa dodrbali 2 piesty, ale nie že praskli a bodka, nie, jemu sa polámali a úlomky popadali dole na kľuku. Keď to rozobrali, tak mudrovali, že čo sa stalo, no čo sa stalo, pripiekli sa mu trysky, prestali prášiť, začali síkať, vznikalo bodové horenie na piestoch až že mu ho prepálilo no a potom sa to zosypalo a motor stop. No a chalan tankoval vždy normálnu naftu. Takže záhada záhad, prečo sa mu chytli tie trysky pri takých kilometroch. Ja som už normálne presvedčený o tom, že tu sa už jedná o obyčajné šťastie, že to niekto vymákne a niekto len tankuje a najazdí pol miliona v pohode.

Autor:  JOE66 [ Pon, 19.06.2017, 21:46 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Ogo,ze niektore toyotacke vstrekovace trpia na zhorsenu kvalitu nafty to mi je jasne-tiez som nedavno po priblizne 160 000 alebo 180 000km daval menit vstreky na lc120 a podobne to je aj na niektorych kusoch-niektore su menej nachylne na zhorsenu kvalitu nafty a niektore viac- a napriklad fiatacke dodavky 2,3multiject v ducate uz nabehane cez 300 000km a ziadny problem na viac kusoch hoci vsetci pindaju,ze fiat je katastrofa :-D . Ale v patrolackom motore 3liter by som to na zlu naftu a blbe vstreky nevidel lebo keby tak bolo a vstreky by zacali stat tak by bolo viac poruch a aj na inych valcoch a nie skoro vzdy na 3-tom -na take nahody neverim,ze vzdy odide 3vstrekovac a zacne stat :smt126 Azda japoncici nerobia kurvitko narocky ,ze vadny 3vstrekovac :smt147 :mrgreen:

Autor:  local.sk [ Uto, 20.06.2017, 16:30 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

JOE66 píše:
Ogo,ze niektore toyotacke vstrekovace trpia na zhorsenu kvalitu nafty to mi je jasne-tiez som nedavno po priblizne 160 000 alebo 180 000km daval menit vstreky na lc120 a podobne to je aj na niektorych kusoch-niektore su menej nachylne na zhorsenu kvalitu nafty a niektore viac- a napriklad fiatacke dodavky 2,3multiject v ducate uz nabehane cez 300 000km a ziadny problem na viac kusoch hoci vsetci pindaju,ze fiat je katastrofa :-D . Ale v patrolackom motore 3liter by som to na zlu naftu a blbe vstreky nevidel lebo keby tak bolo a vstreky by zacali stat tak by bolo viac poruch a aj na inych valcoch a nie skoro vzdy na 3-tom -na take nahody neverim,ze vzdy odide 3vstrekovac a zacne stat :smt126 Azda japoncici nerobia kurvitko narocky ,ze vadny 3vstrekovac :smt147 :mrgreen:


no ako som pisal, ja som mal vymenene vstreky za silnejsie, aj sa kontrolovali asi 2 roky dozadu a teraz tiez v ramci opravy boli testovane na stolici, absolutne bez problemov. Ako vidite, piest je krasne vyumyvany naftou, takze tam sa nic nepripalilo. K tej kvalite nafty, minuly rok som menil aj palivove filtre (tusim su 2) a chodim na pumpu v Ba, kde chodi vela ludi (Jurki pri Kopcianskej, pri OC Danubia), nemyslim ze by to bol nejaky problem. Ked tak nad tym premyslam, zrejme asi je 3 piest prave najhorsie chladeny, ked praska ten.

Autor:  bull4x4 [ Str, 21.06.2017, 8:08 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

pravidelene zatazovanie rychlou jazdou ma za nasledok, ze 3 piest, ktory je zle chladeny sa prepali

Autor:  Andy NM [ Str, 21.06.2017, 14:49 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

JOE66 píše:
Teraz ked pamatam tak myslim ,ze Andy z NM mi tu oponoval v jejdnej teme ,ze to sa na tych autach stava len sem tam ,ze on by s tym 3l motorom nevahal ,ze nech sa vyjadri ked chodi este na forum :-D Pohladam asi aj to starsie vlakno :-D Ako ma o tom to motore presviedcal :smt126

Myslim ze sme sa bavili o motorch od r. 2005 a vyssie...

Autor:  JOE66 [ Str, 21.06.2017, 16:56 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Andy uz som videl aj take rocniky a tiez vada na 3valci ,ze kde soudrozi udelali chybu :-D

Autor:  OGO [ Str, 21.06.2017, 18:02 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

No keď sú tie motory také háklivé, tak asi by bolo najlepšie rovno napísať, ktorý je z nich najlepší, resp. najodolnejší.

Autor:  jankarol [ Str, 21.06.2017, 19:40 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

1999-2003 zvolavacka, bohuzial sa na nu nedostali vsetky/ 2003-2005 drobne konstrukcne zmeny predovsetkym mazania, tieto sa sypali menej, ale neboli dokonale /2005-2006 odstranili vacsinu problemov, avsak najde sa taky co neprezil / 2007-2010 (niektore krajiny od 2008) toto je commonrail, iny system vstrekovania a dalsie zmeny, tieto sa kazia malo, ale zaroven maju o dost menej nabehane, kedze su novsie, podstatne iny prejav motora, vyssi vykon, zatial ich povazujem za bezproblemove az na par kusov, o ktorych pisu na zahranicnych forach medziinym aj problem s vyvazovacimi hriadelmi a ich ulozenim.

Toto je pre mna jedina uspokojujuca odpoved od Rada Vrabca kazdy mudroval az nakoniec mi to bolo vysvetlene ako sa patri
ziadne debaty typu vravel som o takom rocniku alebo o takom ....

Autor:  babeliak [ Ned, 25.06.2017, 16:03 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Tento 3liter i4 motor ma v zahranici povest - prezyvku "granatovy",
asi viete preco. Pricinou je zle chladenie - tepelny stres.
Zaujimave ze Mitsu 3.2 dizel je tiez i4 a nema podobnu povest.

Autor:  jankarol [ Ned, 25.06.2017, 21:19 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

No ked spominas to mitsubshi je tam velky problem s cerpadlom na zaklade toho takisto odpaluje piesty keby som si musel vybrat radsej si vyberiem twn zly motor od nissanu ako od mitsubshi tam ke toho podstatne viac zleho

Autor:  local.sk [ Pia, 14.07.2017, 7:14 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

babeliak píše:
Tento 3liter i4 motor ma v zahranici povest - prezyvku "granatovy",
asi viete preco. Pricinou je zle chladenie - tepelny stres.
Zaujimave ze Mitsu 3.2 dizel je tiez i4 a nema podobnu povest.


Mas pravdu, osobne som sa predtym az tak velmi o tento motor nezaujimal, ale je pravda ze hlavne v teplotne narocnych podmienkach ten motor dost zlyhava. Je nan vyrobenych x zlepsovakov, hlavne australcanmi, ktore ten motor troska zlepsuju, ale aj tak to nie je zasa nejake super skvele. Ja budem instalovat teraz novy zvacseny intercooler s aktivnym ventilatorom, ktory by tiez mal chladeniu 3 valca napomoct.

Autor:  local.sk [ Pia, 14.07.2017, 7:34 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Tak motor konecne prisiel z generalky, porobilo sa hadam vsetko co bolo treba - nove piesty s keramickym potahom, komplet loziska, piestne kruzky, vsetky tesnenia, vyhonovane valce, prebrusena klukovka, zrepasovana hlava, etc. Neviem ani presne co vsetko, mozno som na nieco zabudol.

Robila to fy. Dovalovsky, platil som zatial 1950 EUR, plus samozrejme teraz treba motor poskladat, menim k tomu este spojku a davam novy silnejsi intercooler s inym vedenim hadic a 80W ventilatorom. Zacnem k intercooleru samostatnu temu, lebo som tuto na fore nic nenasiel.

Pre predstavu, ako motor vyzera po oprave, 2 fotky
Príloha:
motor1.jpg
motor1.jpg [ 72.21 KiB | Zobrazené 10763 krát ]

Príloha:
motor2.jpg
motor2.jpg [ 73.73 KiB | Zobrazené 10763 krát ]


Mimochodom, mal tam presne na tejto istej oprave aj ten isty motor niekde z Bratislavy, myslim ze mi hovoril chalan z odtahovky (ak cita, pozdravujem) ze tiez jeho kamarat mal taky isty problem.

Ten prasknuty piest na druhej fotke je normalne z boku prepaleny s dierou priemeru asi 8mm. Ak by bol zaujem, odfotim.

Autor:  alanek [ Pia, 14.07.2017, 9:39 ]
Predmet príspevku:  Re: Y61 Dti 3.0 prasknuty piest 3 valec

Hm tak za tuto cenu opravy a všeho kolem a co vše se ještě bude dělat bych tam namontoval radsi BMW motor nebot stejnak ti to zas vydrží max 60 000 Km a zas na novo.

Stránka 1 z 7 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/