Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 28.03.2024, 18:29
Dnes je štvrtok 28. marca 2024, meniny má Sona a zajtra Miroslav




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 60 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 Volnobezky - Nissan vseobecne 
Autor Správa
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 08.01.2007, 14:57
Príspevky: 91
Bydlisko: PO
Odpoveď s citáciou
ahojte chcel by som vediet co ziskam vymenou volnobeziek(patrol 260) za kvalitnejsie,po pripade kde sa to da zohnat,ake treba kupit atd......dakujem


Pon, 06.08.2007, 18:29
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nuze ... Volnobezka alebo funguje alebo nie, tzn, ziadna kvalita sa nerozoznava ... Pokial ti funguju, tak nic neries, pokial ti jedna klakla, mozes sa pokusit zohnat tu istu stranu z toho isteho auta, ak nie, tak smola a kupujes AVM za cca 8-cku ... Nie som si isty, ale ak je 260 postarska dodavka, tak to ma hodnoty Free a lock (naozaj ?, nestudoval som), co je to iste ako AVM.

Nevyhoda je, ze musis obiehat auto pri vjazde do terenu, vyhoda ze su takmer vecne, a mozes si v polohe free zaradit redukovany zadok aj (napr.) na asfaltke pri tahani fasa tazkeho bremena ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pon, 06.08.2007, 19:35
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 08.01.2007, 14:57
Príspevky: 91
Bydlisko: PO
Odpoveď s citáciou
presne ako si napisal... :shock: z jednej mi jemne vyteka ta vazelina co tam je,je to problem???


Pon, 06.08.2007, 21:47
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Mno, tuto pockame na skusenejsich Nissanistov, Ja mam zatial skusenosti len s odpalenymi volnobezkami na terrane :-D. Ale pokial je volnobezka funckna, tak by sa to asi dalo spravit, mohla by to byt len nejaka drobnost ...

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Pon, 06.08.2007, 21:52
Profil
Učeň
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 08.01.2007, 14:57
Príspevky: 91
Bydlisko: PO
Odpoveď s citáciou
:-D ok zatial dik


Pon, 06.08.2007, 21:54
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15
Príspevky: 2569
Bydlisko: Handlová
Odpoveď s citáciou
Poslať 
free a lock sedi jak rit na serbli a nie len na 260 ale aj na 160. presne ako Finder napisal. a s tym vytekanim vazelinky.. mno po tom ako sme rozobrali a z repasovali nase a posklôadali do povodneho stavu na pravej strane zacalo sliziet aj nam.. ale je to tym ze sa dala nova vazelina a mozno sa dalo trosku viac ako sa patrilo a prebytocna ide von. ak to bude pretrvavat povazujem za púroblem aj ja.

_________________
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme


Pon, 06.08.2007, 22:08
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Vo volnobežkách nemá byť kilo vazeliny! Niekde sa to už rozoberalo /alebo na českých fórach/, niektorí tvrdili, že dokonca nasucho!!!

Tak ako dal Finder, rozobrať, vyčistiť, zložiť. Keď fungujú, tak nerieš!

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Uto, 07.08.2007, 1:13
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 21:15
Príspevky: 2569
Bydlisko: Handlová
Odpoveď s citáciou
Poslať 
michi ja viem ze nie kilo... sak som to hucal do fotra.. (ja som bol mimo SK) ale posluchne ma???????

_________________
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 - zatial sa zoznamujeme


Uto, 07.08.2007, 7:11
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
michi píše:
Vo volnobežkách nemá byť kilo vazeliny! Niekde sa to už rozoberalo /alebo na českých fórach/, niektorí tvrdili, že dokonca nasucho!!!

Konkretne to pisal M4, ze ked je vela, tak ... Asi zhustne v mraze a potom nefunguje ...

Konkretne tu viewtopic.php?t=69

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Uto, 07.08.2007, 9:58
Profil
OFFROAD Expert

Registrovaný: Str, 18.10.2006, 1:17
Príspevky: 2388
Bydlisko: Zálesie
Odpoveď s citáciou
Poslať 
finder píše:
michi píše:
Vo volnobežkách nemá byť kilo vazeliny! Niekde sa to už rozoberalo /alebo na českých fórach/, niektorí tvrdili, že dokonca nasucho!!!

Konkretne to pisal M4, ze ked je vela, tak ... Asi zhustne v mraze a potom nefunguje ...

Konkretne tu viewtopic.php?t=69


Yo yo, to je ono. Tam je to rozobraté dostačujúco. :smt023

_________________
Nissan Patrol GR Y60 "Listnatý les" :smt159

http://www.aloha.sk/
http://www.excursion.sk/
http://picasaweb.google.sk/michi4x4


Uto, 07.08.2007, 10:02
Profil WWW
Čumil

Registrovaný: Str, 22.08.2007, 9:02
Príspevky: 1
Odpoveď s citáciou
Nazdarek! Stal som sa majitelom Vitary 2,0TD I/C s automatickymi volnobezkami. Viem ze tato cast je poruchova a vraj sa im treba vyhybat, ale bol to dobry kauf. Viete mi poradit ako sa o ne starat pripadne ako spoznat poruchu? Poctivo ich vypinam jazdou v opacnom smere....staci pocut cvaknutie aby som vedel ze su vypnute? Zatial sa mi zda ze funguju bez problemov, ale predchadzajuci majitel ich asi nepouzival spravne co som videl ked ma previezol.
Dakujem


Str, 22.08.2007, 9:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 04.12.2006, 15:26
Príspevky: 1254
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Tommas píše:
......dobry kauf. Viete mi poradit ako sa o ne starat pripadne ako spoznat poruchu?....
Dakujem


vid Finderov prispevok vyssie. Ludia ved aj citajte nie len prebehnite co tu je napisane :roll: :lol:

_________________
na cestach umiera cim dalej tym viac ludi...budem radsej jazdit po chodniku...
Nikdy nesúper s blbcom.
Stiahne Ťa na svoju úroveň a tam Ťa prevalcuje svojimi skúsenosťami....
"Byť človekom nie je fakt, ale možnosť ..."


Str, 22.08.2007, 15:13
Profil ICQ
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
príspevok z patrolfora.sk

voľnobežky v režime AUTO po priradení predného náhonu zareagujú na pootočenie poloosí a ak je všetko OK, tak spoja poloosu s nábojom.

Ak nie je všetko OK - z voľnobežky sa ozýva cvakot, dokáže sa vycvaknúť a znovu zaskočiť, v brutál prípade intenzívne rapčanie a prenos sily je = nule.

PREČO používať polohu "LOCK" pretože vykonáme to, čo vykonáva automat vo voľnobežke, ale sústrojím netečie žiaden výkon a dochádza ku kompletnému spojeniu poloosy a náboja. Týmto eliminujeme odomykanie a zamykanie voľnobežky pri zapadnutí (do predu/do zadu, plný kotlík)v polohe "AUTO" kde voľnobežka trpí, a bolí ju to, pretože v momente uzamknutia je záber kolies značný.

Údržba voľnobežky je veľmi jednoduchá:
1.) občas (Nissan doporučuje) 1 x mesačne aj keď nejazdíte v teréne zaradiť 4x4 a trošku prebehnúť (to isté aj u uzávierky)
2.) občas ten hliníkový šesťhran prestreknúť nejakým mazadlom, alebo aspon pretočiť kľúčom! Je to hliník a železo - oxidácia býva hlavně v daždi spontánna a tento element zatuhne a hrozí jeho odlomenie...
3.) aspoň raz do roka voľnobežku rozobrať (nebáť sa, je to jednoduché), vyčistiť a zľahka, jemne namazať, fakt máličko a nejakou nízkotuhnúcou vazelínou (lithna), alebo slabý prestrek KONKOROM (WDčko vyschne ) - jedná sa z časti aj o antikoróznu ochranu...

Ak sa za jazdy 4x2 má tendenciu zapnúť predok, nemusí ísť len o vadu vo voľnobežke! Po jazde v teréne dať "AUTO! a rozjazd do predu a do zadu - počuteľné vycvaknutie voľnobežiek, ďalej hustý olej v prevodovke = pretočí kardanom a stačí to

no zatiaľ stačí, mech. poškodenie, teda náchylnosť na poškodenie v prípade záujmu potom

-ka-


niečo málo na českom 4x4nazory.cz http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=5976

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Str, 22.08.2007, 16:07
Profil WWW
Ťažký Profík

Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26
Príspevky: 322
Bydlisko: Benešovsko CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na 260 jsou buď automaty nebo manualní, který mají polohu free a lock, to není jako u GR, kde je aut,free,lock. Automaty 260 nemaj žádný přepínání.

_________________
Když auto tak 4x4, teď si pujčuju Patrol GRY61 4.2TD, Mondeo II, 1.8TD janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738


Str, 22.08.2007, 18:31
Profil
Support
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 04.10.2006, 14:20
Príspevky: 6674
Bydlisko: PB
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Ak sa vratim spet k teme (vitara) - pises dobre. Ak funguju (co velmi rychlo spoznas ak sa budes snazit vydripat na nejaky malicky prudsi kopcek (na 2WD ti musi hrabat, na 4WD by si to mal vyjst).
Pokial ti 4x4 funguje, tak len udrzuj pri zivote (vazelina) a spravaj sa k tomu ako treba (cuvanie), nepouzivanie na spevneneych povrchoch).

_________________
Co neubrdzis, neukecas. Ak to nejde ubrzdit, aspon pridaj, nech je sranda :-D.
31" AT, AVM, hasicak, gurtne, retaze, bezna auto vybava. Zatial ...
http://www.spritmonitor.de/en/mileage_icon/599240.html


Str, 22.08.2007, 20:32
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 60 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: