Dnes je štvrtok 29. mája 2025, meniny má Vilma a zajtra Ferdinand
Autor |
Správa |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Kedže mi auto prestalo poriadne kúriť , a teplota sa horko ťažko vyšplhala na štvrťku , tak som sa včera odhodlal vybrať termostat .
Ako prvé mi padlo do oka , že tá časť , ktorá sa otvára , je opatrená dierkami , ktoré sú upchaté gumičkou , ktorá bola už rozpadnutá .
Tak som skontroloval správnosť chodu vo variacej sa vode , odstránil zvyšnú gumu a dierky zalepil tekutým kovom.
Funguje to , a auto konečne aj kúri , a ušetril som aj nejakú tú korunku  .
Píšem to len preto , že tento problém môžu mať aj iný Patroláci , a niektorý to riešia obalením chladiča do OBRUSU a pritom to je práca na hodinku.
Za zmienku stojí podotknúť , že sú dva druhy umiestnenia termostatu .
Prvý je na výstupe teplej vody z motora , / napr. Terano /, kde termostat často odchádza pri prehriatí , kedže horúca voda preteká okolo neho.
Druhý na vstupe studenej vody do motora, /napr. mercedes ,patrol RD 2,8 / , kde je termostat takmer na veky . Len u nissana tú životnosť obmedzily /zámerne ?/hlúpou gumou .
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Sob, 05.01.2008, 12:40 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Kapo,
si si istý, že si urobil dobre tým zaslepením tých dierok?
Ak som správne pochopil, tak tie dierky boli z jednej strany akoby zaklopené dumičkou... hm... ono médium musí čiastočne obtekať okolo aktívneho člena na termostate... aby zareagoval keď má. V Tvojom prípade sa termostat "ohreje" prestupom tepla materiálom termostatu.... takže si dovolím tvrdiť, že keď ten Tvoj termostat otvorí, tak motor bude mať o 15 - 20 vyššiu teplotu.... za polroka robíš hlavu
-ka-
aspon 1 dierku si mal nechať (ale ja tomu moc nerozumiem....  )
EDIT: a len toľko, že každý jeden cyklus s vyššou teplotou 15 - 20 °C sa bude diať po každom ochladení motora (jazda z kopca.....) a následovnom ohriatí 
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Sob, 05.01.2008, 14:06 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1809 Bydlisko: SE
|
KAPO BACHA!! Karlito ma pravdu!!
_________________ Bývalý offroadak
|
Sob, 05.01.2008, 14:17 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
DINDAJ BACHA,Kapo má pravdu!Bol pod dozorom odborníka
ten termostat je dvojčinný, takže voda cirkuluje stale kolo termostatu, a naviše je tam aj origo ta mala "dieročka" na obtok - ale v tomto pripade si myslim že je tam skôr na odvzdušnienie. Ta guma čo sme strhly tam boja navulkanizovana, a vôbez neviem z akého dôvodu. Ešte som sa s takou vecou nestretol. 8)
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Sob, 05.01.2008, 14:35 |
|
 |
dindaj
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34 Príspevky: 1809 Bydlisko: SE
|
????? 
_________________ Bývalý offroadak
|
Sob, 05.01.2008, 20:01 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Eném poznámočka, teda otázočka - dvojčinný....?
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Sob, 05.01.2008, 22:30 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Nem boj , nem komplet blb  , nem zalepit celú termostat .
Dvojčinný ? to je taký , že vykonáva jednou činnosťou dve činosťi  , no skrátka jednu dierku otvára a druhú zatvára .
Lepšie raz vidieť , ako sto X vidieť .
Ale napr na patrol 160 stojí termostat / jednočinný ?/ asi 300 k a na Patrol 260 stojí vyše 1000 k .
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Ned, 06.01.2008, 3:06 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Kapo píše: Lepšie raz vidieť , ako sto X vidieť .
... tak a už tomu nerozumiem vôbec....
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Ned, 06.01.2008, 10:11 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
takto vyzeraju dvojčinne termostaty (tak som ich nazval ja,iný - odborný nazov ma nenapada)
takto to funguje
a takto si predstavujem "jednočinný"

A len taky mali dodatok, "dvojčinne" termostaty maju ešte dve možné varianty umiestnenia, a to :
1.na výstupe z motora (napr. peugeot, nisan terano II)
2.na spiatočke z chladiča (mercedes, žiguli, a aj kapov patrol  )
"Jednočinne" maju napr škodovka, aro, gaz, ...
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
Naposledy upravil pneukaktus dňa Pon, 07.01.2008, 1:51, celkovo upravené 2
|
Pon, 07.01.2008, 1:39 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
Kaktusidlo , to zírám  , a teraz bude Karlíto mudrovať na dalších troch fórach 
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pon, 07.01.2008, 1:46 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
ked konštruktívne, tak konštruktívne! 8) 
_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
|
Pon, 07.01.2008, 1:52 |
|
 |
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Kapo píše: Za zmienku stojí podotknúť , že sú dva druhy umiestnenia termostatu .
Prvý je na výstupe teplej vody z motora , / napr. Terano /, kde termostat často odchádza pri prehriatí , kedže horúca voda preteká okolo neho.
Druhý na vstupe studenej vody do motora, /napr. mercedes ,patrol RD 2,8 / , kde je termostat takmer na veky . Len u nissana tú životnosť obmedzily /zámerne ?/hlúpou gumou .
A kde si ho našiel ty? Fotky si nerobil? Lebo mne to tiež moc nekúrí. A ešte som vysklil bočné sklo na nadstavbe.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pon, 07.01.2008, 7:31 |
|
 |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
2 Pneukatus: okej, ten obrázok prosím s tými šipkami a niekoľkými cestami pre médium som si stiahol a uložil. Páči sa mi.
4 Kapo: netrep chujoviny
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Pon, 07.01.2008, 7:38 |
|
 |
Kapo
Recyklovaný teaneger
Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21 Príspevky: 3601 Bydlisko: MY/BA
|
pejo píše: A kde si ho našiel ty? Fotky si nerobil? Lebo mne to tiež moc nekúrí. A ešte som vysklil bočné sklo na nadstavbe.
Ved preto som to sem dal , lebo predpokladám , že sa ti stalo to isté , a jazdiť s podchladeným motorom celú zimu nie je bohviečo.
Ako som písal , tak termostat na RD 28 je na spodnej prírube / tri šróby / , na vstupe studenej vody do motora .
Ak to budeš rozoberať , tak si priprav tesniaci silikón na prírubu , tekutý epoxidový kov , a pred tým než ho budeš náhodou opravovať , tak ho v hrnci na variči vyskúšaj , či otvára pri 83 stupnoch C.
/ nefotím si všetko , čo urobím , nie som Karlítko  /
_________________JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ. 
|
Pon, 07.01.2008, 8:50 |
|
 |
pneukaktus
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52 Príspevky: 561 Bydlisko: Myjava
|
kapo ->  <- karlito
karlito ->  <- kapo
kapo ->  <- karlito
karlito ->  <- kapo
kapo ->  <- karlito
Ale napokon sa to všetko snád na dobre obrati:
kapo ->  <-karlito
karlito ->  <- kapo
kapo ->  <-karlito

_________________1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!
Naposledy upravil pneukaktus dňa Pon, 07.01.2008, 14:57, celkovo upravené 1
|
Pon, 07.01.2008, 11:51 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|