Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned, 28.04.2024, 22:28
Dnes je nedela 28. apríla 2024, meniny má Jarmila a zajtra Lea




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2
 Patrol - ručná brzda na kardane? 
Autor Správa
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19
Príspevky: 886
Bydlisko: Šoma - východ SR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Zodvihni zadnú nápravu a toč kardanom najprv tak aby sa točili obidve kolesá súčasne jedným smerom a spočítaj počet otáčok kardana potrebných na jedno otočenie kolies a potom jedno koleso zablokuj a opäť toč kardanom tak aaby sa opäť koleso otočilo raz a spočítaj počet otáčok kardana. Zistíš, že ak sa kolesá otočia súčasne jedným smerom raz tak kardanom treba potočiť trebárs 4x a pri jednom kolese zablokovanom stáčí na jednu otáčku kolesa pootočiť kardanom len 2x
Dúfam, že sa nemýlim, ale takto by to malo byť. :wink:

_________________
"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba."
https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg


Str, 21.11.2007, 23:28
Profil
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
:o ... si myslím že nemýliš ....

Ale spráne je tu poznamenané, že čo na to povie medzidiff. Jeho kolieska a ložiská satelitov sú navrhnuté na občasné pomalé pootáčane pri vyrovnávaní otáčok predku a zadku alebo zriedkavé rýchle, ale krátkodobé pretočenie pri zapadnutí v teréne (po ktorom sa očakáva že vodič diff zavrie a nebude sa točiť vôbec.)
Čiže by to chcelo úvahu či dlhšia jazda s pretáčajúcim sa medzidiffom nevyčerpá jeho životnosť v krátkej chvíli.

_________________
SLOW & FURIOUS


Štv, 22.11.2007, 9:23
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
neni som sice odbornik na konstrukciu nivy ale podla mojho skromneho nazoru nakolko je ten medzidif robeny len na par otacok raz za cas tak pri zabrzdenom prednom kardane to wydrzi tak maximalne 100 km mozno viac mozno menej a keby ide 100% vykonu len na zadok tak to by asi velmi rychlo povolil ten medzidif ked uz volnobezky tak potom jazdit s uzavierkou medzidifu ale to sa mi tiez nezda extra rozumne riesenie :smt152

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Štv, 22.11.2007, 22:00
Profil
Ťažký Profík

Registrovaný: Uto, 10.10.2006, 22:26
Príspevky: 322
Bydlisko: Benešovsko CZ
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kdyby jsi měl zabrzděný přední kardan tak zničíš brzy mezinápryvový diferenciál. i když budeš mít přední volnoběžky. Klec difu se u mezinápravového difu točí současně s předním a zadním kardanem. Když jednu kardanku zastavíš tak vniřek difu, ktrý pootačí se pouze na jednu a druhou stranu relativně při normalní jízdě málo, nepatrně aby vyrovnal rozdíly poloměrů jednotlivýcch náprav a pod se bude točit st¨ále plnými otáčkami a jeho životnost bude velmi krátká. Navíc u aut, který maj trvalý pohon všech kol, je dimenze jednotlivých součástí a životnost počítána na rozdělení toč. momentu na obě nápravy zhruba rovnoměrně. Tím se ti brzy opotřebí zadní dif a poloosya kříže a drážkování, zadního kardanu a pod.

_________________
Když auto tak 4x4, teď si pujčuju Patrol GRY61 4.2TD, Mondeo II, 1.8TD janskrceny@seznam.cz tel. +420 723 485 738


Pia, 23.11.2007, 10:25
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
viac hlav, viac postrehov. A preto som sem dal aj takyto blaznivy napad. :-D

Momentalne mam rozstreleny predny diferak, vybraty predny kardan a jazdim vylucne na zadok a spotreba sla dole skoro o dva litre :x
Stve ma to lebo to musim dat do povodneho stavu a zase sa musim uspokojit s vyssou spotrebou a nepretacavym autom :lol:

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Pia, 23.11.2007, 12:19
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05
Príspevky: 1818
Bydlisko: Trencin
Odpoveď s citáciou
Poslať 
majko a to ako :shock: ved ked mas vybraty predny kardan to znamena ze medzidif prenese vsetku silu na menej zatazeny kardan teda v tvojom pripade nezatazeny nie??? to znamena ze by si stal na mieste ci jazdis na uzavretom medzidife ??? :smt017

_________________
"Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy"
Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift
Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup
Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach
Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba


Pia, 23.11.2007, 12:29
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
chystam dopredu predny pevnostny diferencial....

nuz ano, jazdim na uzavretom medzidife. Predna priruba a zadny kardan sa tocia 50:50.... kedze predok nie je pripojeny nemusim byt koli tomu na nespevnenom podklade... ibaze by som sa opat mylil, no tentokrat si to fakt nemyslim...

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Pia, 23.11.2007, 12:36
Profil ICQ WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nemýliš sa

_________________
SLOW & FURIOUS


Pia, 23.11.2007, 13:21
Profil WWW
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Majo píše:
chystam dopredu predny pevnostny diferencial....

nuz ano, jazdim na uzavretom medzidife. Predna priruba a zadny kardan sa tocia 50:50.... kedze predok nie je pripojeny nemusim byt koli tomu na nespevnenom podklade... ibaze by som sa opat mylil, no tentokrat si to fakt nemyslim...


Len terminus technikus

50:50 znamená pol na pol...

1:1 znamená rovnako...

:wink:

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pia, 23.11.2007, 13:31
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Majo ? a nebolo by lacnejšie a jednoduchšie vymeniť auto? Také zásahy a úpravy , čo popisuješ . :smt017 No a čo taký Patrol ? :-D

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pia, 07.12.2007, 1:00
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15
Príspevky: 681
Bydlisko: Zvolen
Odpoveď s citáciou
Poslať 
nestresuj :-P
nie je umenie spravit nadupaneho terenaka z Patrola. Ale nemoze byt vsetko take jednoduche a lacne :-D

Ak sa mi vsetko podari ako planujem, bude o par rokov very hardcore Niva a to bude stat za tie prachy a ten cas...

samozrejme, od tohto napadu s rucnou, som uz upustil, to ja len obcas mavam take tiky, ze vymyslam, ako, co najvacsiu hovadinu zrealizovat. ;-)

mimochodom ten pevnostny diferak uz je nahodeny a funguje, aj zdvihnutie som prerobil, len ponekud som to prehnal a pod prednym difom mam 40cm svetlost, musim trocha znizit :-D

_________________
Lada Niva MPI v prestavbe, Chevy Niva 2.0MPI


Pia, 07.12.2007, 8:57
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: