Dnes je utorok 3. júna 2025, meniny má Karolína a zajtra Lenka
Patrol - ručná brzda na kardane?
Autor |
Správa |
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
Niekde som tu cital, ze napr. Nissan Patrol ma rucnu brzdu, ktora brzdi kardan. Je to original z vyroby alebo sa to doraba? Ak ma niekto nejake fotky, ako to vyzera, bol by som za ne vdacny. Pripadne aspon nejaky popis, ako je to uchytene a ako, kde a cim to vlastne brzdi.
Diky..
|
Str, 21.11.2007, 12:18 |
|
 |
martinez
Koumák
Registrovaný: Pon, 14.05.2007, 9:47 Príspevky: 187 Bydlisko: Bratislava
|
mozno ze aj takto dako.... mimochodom, velmo zaujimava naprava, este som nevidel take nieco

|
Str, 21.11.2007, 12:41 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
hehe... na tej fotke je iný vynález...
Patrol má skutočne ručnú brzdu na zadnom kardane a je to sériové továrenské prevedenie... žiadna dorábka.
Brzda je bubnová a je na výstupe z prídavnej prevodovky - čiže na prednom konci zadného kardanu.
Od páky ručnej brzdy je k páke klúča brzdy len kratučký bowden.
Výhody :  vysoký účinok (brzda brzdí cez prevod diferenciálu) (onehdá bývalka zatiahla ručnú keď auto ešte celkom nestálo... moje predné zuby sú na ježišštangli vytlačené dodnes...)
 k zadným kolám nevedú dlhé lanovody ktoré hrdzavejú alebo môžu byť utrhnuté
 ručná brzda má dokonale symetrický účinok (pre iné autá smrtiaca disciplína na STK ... mne len do protokolu napíšu : parkovacia brzda - hriadeľová, účinok vyhovuje)
Nevýhody.... ani ma žiadne nenapadajú..... možno... že je na aute o dve obloženia naviac... ale pakne ručnej brzdy musia vydržať celú životnosť auta.
Tak isto má ručnú napr. Praga V3S
_________________ SLOW & FURIOUS
Naposledy upravil Martin 4 dňa Str, 21.11.2007, 13:15, celkovo upravené 2
|
Str, 21.11.2007, 13:07 |
|
 |
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
to z tej fotky som celkom nepochopil, ale vyzera to huste
Martin, nemal by si nahodou fotku? Ty to na svojom mas? Ak ano a ak sa budes naaahodou pod autom valat, nemohol by si to cvaknut? 
|
Str, 21.11.2007, 13:11 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
... auto na tej fotke má nápravy so šnekovými diferenciálmi (diff nemá kuželové súkolie s tanierom a hruškou ale šnekové zo slimákom. To umožňuje viesť kardan nad osou nápravy) aké majú napr. náklaďáky KAMAZ.
Predný koniec osi slimáka je predĺžený a na ňom je kotúč brzdy. Keďže je to trialový špeciál, asi ani nemá brzdy v kolesách a brzdí cez poloosi a diff práve tým kotúčom.
Ja na mojommám ručnú na zadnom kardane (ako aj všetky ostatné Patroly GR) .
Na českom fóre je to kdesi aj velepodrobne nefotené (vrátane rozborky a zborky) pretože tam ktosi riešil pretekanie semeringu na prídavnej prevodovke čo je pod štítom ručnej brzdy.
Ale ak vlezeim pod auto tak jasné že odfotím...
Inak... nie je to nič zložité... jednoduchučká bubnová mechanicky ovládaná brzda ktorá má bubon navlečený na zadnom kardane a štít s pakňami je prišroubovaný na zadnej stene prídavnej prevodovky.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 21.11.2007, 13:23 |
|
 |
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
diky moc, idem prehladat obe ceske fora
ja totiz stale spekulujem nad tym ako prerobit nivu na vsetky 3 riezimy - teda pohon zadku/medzinapravovy dif/full time
a keby som dopredu naprasil volnobezky a rucnu brzdu na predny kardan bolo by to vyriesene 
|
Str, 21.11.2007, 13:27 |
|
 |
masurko
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 27.09.2007, 12:05 Príspevky: 1818 Bydlisko: Trencin
|
inak dost sa pouziva takato brzda ako motorova brzda na lahsich nakladakoch a autobusoch ale neni to riesene ani lankom ani kvapalinou ale elektromagneticky ja len tak 
_________________ "Bolesť trvá len chvíľu, víťazstvo trvá navždy" Ex: JEEP CHEROKEE 4.0i, 4.5" lift Ex: Patrol K260, 2.8D homemade pickup Ex: Patrol W260, 2.8TD eMHaDecka na 33kach Patrol Y61 3.0DTi - ma vsetko co treba
|
Str, 21.11.2007, 13:40 |
|
 |
KOŤO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 30.11.2006, 9:53 Príspevky: 629 Bydlisko: Bratislava
|
Aj na Gaz69 je ručná brzda na zadný kardan.
_________________ JEEP Grand Cherokee 2,7CRD, r.v.2001, GENERAL AT2 245/70/16, podvozok OME, rámy - už nie lebo zavadzali, rozšírené podložkami 3cm...
|
Str, 21.11.2007, 13:43 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
KOŤO píše: Aj na Gaz69 je ručná brzda na zadný kardan. .... aha... to som nepostrehol... masurko píše: inak dost sa pouziva takato brzda ako motorova brzda na lahsich nakladakoch a autobusoch ale neni to riesene ani lankom ani kvapalinou ale elektromagneticky ja len tak 
.... môže to byť aj hydrodynamické a volá sa to retardér... Dáva sa to aj na ťažké náklaďáky a velké autobusy. Dokonca sa to dáva aj na návesy. Jedna náprava návesu je s poloosami a diferenciálom a namiesto kardanu je brzda retardéru.
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 21.11.2007, 21:36 |
|
 |
Martin 4
Trvalá prekážka
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10 Príspevky: 3197 Bydlisko: nr
|
Majo píše: a keby som dopredu naprasil volnobezky a rucnu brzdu na predny kardan bolo by to vyriesene 
... hej ... počkaj .... vyber si... volnobežky alebo brzda na prednom kardane.
Oboje naraz nie 
_________________ SLOW & FURIOUS
|
Str, 21.11.2007, 21:40 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
A ako zabrzdis ked nemas uzatvoreny zadny diff a jedo koleso mas vo vzduchu ? proste vtedy ma ta rucna brzda na kardane nulovy ucinok alebo ako ?  Neviem ale logicky mi to z toho vypliva ...
_________________ Lestenka
|
Str, 21.11.2007, 21:46 |
|
 |
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
...nuz...opravte ma ak sa mylim...dnes mi to nejak nemysli a napriek tomu vymyslam chujoviny(ako vzdy),ale...
Niva ma medzinapravovy diferencial. Ten ma dve polohy, ktore sa menia manualne samostatnou pakou. Polohy su otvoreny a uzavrety. Pri uzavretom je sila prenasana v pomere 50:50 medzi prednu a zadnu napravu. Pri diferenciali otvorenom je hnacia sila prenasana vo vacsom pomere na napravu, ktora ide lahsie a to az do 0:100 percent.
Teda ak ja dobastlim rucnu brzdu na predny kardan a zabrzdim ho v polohe otvoreneho difu, sposobi to prenos sily vylucne na zadnu napravu.
Ovsem so zabrzdenym diferencialom sa neda ist, pretoze kolesa sa nemozu krutit....
Ale ak dam na kolesa volnobezky a tieto budu v polohe "otvorene", nebude sa tocit nic zo sustavy predne polosy/predny diferencial/predny kardan, co bude mat blahodarny vplyv na onroad spotrebu a setrenie vsetkych tychto casti.
Ak sa mylim, tak naprosto fatalne, ibaze neviem kde. Opravte ma prosim...
|
Str, 21.11.2007, 21:56 |
|
 |
peterB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 13.12.2006, 23:17 Príspevky: 667 Bydlisko: Nitra
|
No vyzera to tak ze mas pravdu 
_________________ Lestenka
|
Str, 21.11.2007, 22:35 |
|
 |
GaboSB
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 11.10.2006, 22:19 Príspevky: 885 Bydlisko: Šoma - východ SR
|
Ak som pochopil správne, chceš jazdiť s pribrzdeným predným kardanom a otvorenými voľnobežkami,,,, tak to by šlo, aj keď tým pádom by si mal íst o polovicu rýchlejšie na každej rýchlosti, ako doteraz, čo si myslím, že je asi fakt trocha prirýchlo.  Nehovoriac o tom, čo by na to povedal medzinápravový difer.
A čo sa týka ináč tej ručnej na kardane, tak veľká nevýhoda je, že ak tam človek nadá uzávierku a auto stojí pekne niekde na mokrej lúčke, tak sa ľahko môže stať, že tam auto po chvíľke nenájde. Mne takto skoro utiekla V3Ska, normálne sa kolesa na jednej strane točili do zadu a druhé do predu, komplet na všetkých nápravách a auto poďho pekne dole kopcom.
_________________"Každý z nás je len taký človek, ako vníma a posudzuje iných ľudí okolo seba." https://www.youtube.com/channel/UCI80j8 ... y0FyRKt0Xg
|
Str, 21.11.2007, 22:37 |
|
 |
Majo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 26.11.2006, 22:15 Príspevky: 681 Bydlisko: Zvolen
|
GaboSB píše: Ak som pochopil správne, chceš jazdiť s pribrzdeným predným kardanom a otvorenými voľnobežkami,,,, tak to by šlo, aj keď tým pádom by si mal íst o polovicu rýchlejšie na každej rýchlosti, ako doteraz, čo si myslím, že je asi fakt trocha prirýchlo.  Nehovoriac o tom, čo by na to povedal medzinápravový difer.
Ehm,, kua teraz si ma zaskocil, takto som neuvazoval, kua nejde mi to do hlavy, je to skutocne tak??
Je pravda, ze som cakal niekde zadrhel, ale pre potrapenie mozgov toto nie je az taka zla tema - pred kazdym prispevkom najprv 10minut uvazujem a aj tak trt z toho 
|
Str, 21.11.2007, 22:59 |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|