Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon, 29.04.2024, 9:36
Dnes je pondelok 29. apríla 2024, meniny má Lea a zajtra Anastázia




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 25 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 TERMOSTAT. 
Autor Správa
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Kedže mi auto prestalo poriadne kúriť , a teplota sa horko ťažko vyšplhala na štvrťku , tak som sa včera odhodlal vybrať termostat .
Ako prvé mi padlo do oka , že tá časť , ktorá sa otvára , je opatrená dierkami , ktoré sú upchaté gumičkou , ktorá bola už rozpadnutá .
Tak som skontroloval správnosť chodu vo variacej sa vode , odstránil zvyšnú gumu a dierky zalepil tekutým kovom.
Funguje to , a auto konečne aj kúri , a ušetril som aj nejakú tú korunku :-D .

Píšem to len preto , že tento problém môžu mať aj iný Patroláci , a niektorý to riešia obalením chladiča do OBRUSU a pritom to je práca na hodinku. :smt017

Za zmienku stojí podotknúť , že sú dva druhy umiestnenia termostatu .

Prvý je na výstupe teplej vody z motora , / napr. Terano /, kde termostat často odchádza pri prehriatí , kedže horúca voda preteká okolo neho.

Druhý na vstupe studenej vody do motora, /napr. mercedes ,patrol RD 2,8 / , kde je termostat takmer na veky . Len u nissana tú životnosť obmedzily /zámerne ?/hlúpou gumou .

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Sob, 05.01.2008, 12:40
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo,

si si istý, že si urobil dobre tým zaslepením tých dierok?

Ak som správne pochopil, tak tie dierky boli z jednej strany akoby zaklopené dumičkou... hm... ono médium musí čiastočne obtekať okolo aktívneho člena na termostate... aby zareagoval keď má. V Tvojom prípade sa termostat "ohreje" prestupom tepla materiálom termostatu.... takže si dovolím tvrdiť, že keď ten Tvoj termostat otvorí, tak motor bude mať o 15 - 20 vyššiu teplotu.... za polroka robíš hlavu

-ka-

aspon 1 dierku si mal nechať (ale ja tomu moc nerozumiem.... :roll: )

EDIT: a len toľko, že každý jeden cyklus s vyššou teplotou 15 - 20 °C sa bude diať po každom ochladení motora (jazda z kopca.....) a následovnom ohriatí :smt129

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Sob, 05.01.2008, 14:06
Profil WWW
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1814
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
KAPO BACHA!! Karlito ma pravdu!!

_________________
Bývalý offroadak


Sob, 05.01.2008, 14:17
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
DINDAJ BACHA,Kapo má pravdu!Bol pod dozorom odborníka :-D

ten termostat je dvojčinný, takže voda cirkuluje stale kolo termostatu, a naviše je tam aj origo ta mala "dieročka" na obtok - ale v tomto pripade si myslim že je tam skôr na odvzdušnienie. Ta guma čo sme strhly tam boja navulkanizovana, a vôbez neviem z akého dôvodu. Ešte som sa s takou vecou nestretol. 8)

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Sob, 05.01.2008, 14:35
Profil ICQ
OFFROAD Expert

Registrovaný: Uto, 06.03.2007, 19:34
Príspevky: 1814
Bydlisko: SE
Odpoveď s citáciou
Poslať 
????? :oops:

_________________
Bývalý offroadak


Sob, 05.01.2008, 20:01
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Eném poznámočka, teda otázočka - dvojčinný....?

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Sob, 05.01.2008, 22:30
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Nem boj , nem komplet blb :twisted: , nem zalepit celú termostat .

Dvojčinný ? to je taký , že vykonáva jednou činnosťou dve činosťi :smt017 , no skrátka jednu dierku otvára a druhú zatvára .
Lepšie raz vidieť , ako sto X vidieť .
Ale napr na patrol 160 stojí termostat / jednočinný ?/ asi 300 k a na Patrol 260 stojí vyše 1000 k .

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Ned, 06.01.2008, 3:06
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kapo píše:
Lepšie raz vidieť , ako sto X vidieť .


... tak a už tomu nerozumiem vôbec.... :smt068 :smt070 :smt071

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Ned, 06.01.2008, 10:11
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
takto vyzeraju dvojčinne termostaty (tak som ich nazval ja,iný - odborný nazov ma nenapada)

Obrázok Obrázok


takto to funguje :-)
Obrázok

a takto si predstavujem "jednočinný"

ObrázokObrázok


A len taky mali dodatok, "dvojčinne" termostaty maju ešte dve možné varianty umiestnenia, a to :

1.na výstupe z motora (napr. peugeot, nisan terano II)
2.na spiatočke z chladiča (mercedes, žiguli, a aj kapov patrol :-) )

"Jednočinne" maju napr škodovka, aro, gaz, ...

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Naposledy upravil pneukaktus dňa Pon, 07.01.2008, 1:51, celkovo upravené 2



Pon, 07.01.2008, 1:39
Profil ICQ
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Kaktusidlo , to zírám :smt023 , a teraz bude Karlíto mudrovať na dalších troch fórach :-D

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pon, 07.01.2008, 1:46
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ked konštruktívne, tak konštruktívne! 8) :lol:

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Pon, 07.01.2008, 1:52
Profil ICQ
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21
Príspevky: 1810
Bydlisko: Lúky
Odpoveď s citáciou
Kapo píše:
Za zmienku stojí podotknúť , že sú dva druhy umiestnenia termostatu .

Prvý je na výstupe teplej vody z motora , / napr. Terano /, kde termostat často odchádza pri prehriatí , kedže horúca voda preteká okolo neho.

Druhý na vstupe studenej vody do motora, /napr. mercedes ,patrol RD 2,8 / , kde je termostat takmer na veky . Len u nissana tú životnosť obmedzily /zámerne ?/hlúpou gumou .


A kde si ho našiel ty? Fotky si nerobil? Lebo mne to tiež moc nekúrí. A ešte som vysklil bočné sklo na nadstavbe.

_________________
Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny.
Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!


Pon, 07.01.2008, 7:31
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
2 Pneukatus: okej, ten obrázok prosím s tými šipkami a niekoľkými cestami pre médium som si stiahol a uložil. Páči sa mi. :wink:

4 Kapo: netrep chujoviny :smt117

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Pon, 07.01.2008, 7:38
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
pejo píše:

A kde si ho našiel ty? Fotky si nerobil? Lebo mne to tiež moc nekúrí. A ešte som vysklil bočné sklo na nadstavbe.


Ved preto som to sem dal , lebo predpokladám , že sa ti stalo to isté , a jazdiť s podchladeným motorom celú zimu nie je bohviečo.

Ako som písal , tak termostat na RD 28 je na spodnej prírube / tri šróby / , na vstupe studenej vody do motora .
Ak to budeš rozoberať , tak si priprav tesniaci silikón na prírubu , tekutý epoxidový kov , a pred tým než ho budeš náhodou opravovať , tak ho v hrnci na variči vyskúšaj , či otvára pri 83 stupnoch C.

/ nefotím si všetko , čo urobím , nie som Karlítko :wink: /

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Pon, 07.01.2008, 8:50
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned, 31.12.2006, 21:52
Príspevky: 561
Bydlisko: Myjava
Odpoveď s citáciou
Poslať 
kapo -> :smt014 <- karlito
karlito -> :smt021 <- kapo
kapo -> :smt075 <- karlito
karlito -> :smt140 <- kapo
kapo -> :smt068 :smt130 <- karlito

Ale napokon sa to všetko snád na dobre obrati:
kapo -> :smt056 <-karlito
karlito -> :smt146 <- kapo
kapo -> :smt144 :smt144 <-karlito

:-D :smt006

_________________
1. Moje pravopisne chyby kludne opravte, slovenčina nebola nikdy moj kobylka :smt124
2. Nerobim kvalitne, ale pomaly!


Naposledy upravil pneukaktus dňa Pon, 07.01.2008, 14:57, celkovo upravené 1



Pon, 07.01.2008, 11:51
Profil ICQ
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 25 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: