4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
TERMOSTAT. http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=3294 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Kapo [ Sob, 05.01.2008, 12:40 ] |
Predmet príspevku: | TERMOSTAT. |
Kedže mi auto prestalo poriadne kúriť , a teplota sa horko ťažko vyšplhala na štvrťku , tak som sa včera odhodlal vybrať termostat . Ako prvé mi padlo do oka , že tá časť , ktorá sa otvára , je opatrená dierkami , ktoré sú upchaté gumičkou , ktorá bola už rozpadnutá . Tak som skontroloval správnosť chodu vo variacej sa vode , odstránil zvyšnú gumu a dierky zalepil tekutým kovom. Funguje to , a auto konečne aj kúri , a ušetril som aj nejakú tú korunku ![]() Píšem to len preto , že tento problém môžu mať aj iný Patroláci , a niektorý to riešia obalením chladiča do OBRUSU a pritom to je práca na hodinku. ![]() Za zmienku stojí podotknúť , že sú dva druhy umiestnenia termostatu . Prvý je na výstupe teplej vody z motora , / napr. Terano /, kde termostat často odchádza pri prehriatí , kedže horúca voda preteká okolo neho. Druhý na vstupe studenej vody do motora, /napr. mercedes ,patrol RD 2,8 / , kde je termostat takmer na veky . Len u nissana tú životnosť obmedzily /zámerne ?/hlúpou gumou . |
Autor: | Karlito [ Sob, 05.01.2008, 14:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Kapo, si si istý, že si urobil dobre tým zaslepením tých dierok? Ak som správne pochopil, tak tie dierky boli z jednej strany akoby zaklopené dumičkou... hm... ono médium musí čiastočne obtekať okolo aktívneho člena na termostate... aby zareagoval keď má. V Tvojom prípade sa termostat "ohreje" prestupom tepla materiálom termostatu.... takže si dovolím tvrdiť, že keď ten Tvoj termostat otvorí, tak motor bude mať o 15 - 20 vyššiu teplotu.... za polroka robíš hlavu -ka- aspon 1 dierku si mal nechať (ale ja tomu moc nerozumiem.... ![]() EDIT: a len toľko, že každý jeden cyklus s vyššou teplotou 15 - 20 °C sa bude diať po každom ochladení motora (jazda z kopca.....) a následovnom ohriatí ![]() |
Autor: | dindaj [ Sob, 05.01.2008, 14:17 ] |
Predmet príspevku: | |
KAPO BACHA!! Karlito ma pravdu!! |
Autor: | pneukaktus [ Sob, 05.01.2008, 14:35 ] |
Predmet príspevku: | |
DINDAJ BACHA,Kapo má pravdu!Bol pod dozorom odborníka ![]() ten termostat je dvojčinný, takže voda cirkuluje stale kolo termostatu, a naviše je tam aj origo ta mala "dieročka" na obtok - ale v tomto pripade si myslim že je tam skôr na odvzdušnienie. Ta guma čo sme strhly tam boja navulkanizovana, a vôbez neviem z akého dôvodu. Ešte som sa s takou vecou nestretol. 8) |
Autor: | dindaj [ Sob, 05.01.2008, 20:01 ] |
Predmet príspevku: | |
????? ![]() |
Autor: | Karlito [ Sob, 05.01.2008, 22:30 ] |
Predmet príspevku: | |
Eném poznámočka, teda otázočka - dvojčinný....? -ka- |
Autor: | Kapo [ Ned, 06.01.2008, 3:06 ] |
Predmet príspevku: | |
Nem boj , nem komplet blb ![]() Dvojčinný ? to je taký , že vykonáva jednou činnosťou dve činosťi ![]() Lepšie raz vidieť , ako sto X vidieť . Ale napr na patrol 160 stojí termostat / jednočinný ?/ asi 300 k a na Patrol 260 stojí vyše 1000 k . |
Autor: | Karlito [ Ned, 06.01.2008, 10:11 ] |
Predmet príspevku: | |
Kapo píše: Lepšie raz vidieť , ako sto X vidieť . ... tak a už tomu nerozumiem vôbec.... ![]() ![]() ![]() -ka- |
Autor: | Kapo [ Pon, 07.01.2008, 1:46 ] |
Predmet príspevku: | |
Kaktusidlo , to zírám ![]() ![]() |
Autor: | pneukaktus [ Pon, 07.01.2008, 1:52 ] |
Predmet príspevku: | |
ked konštruktívne, tak konštruktívne! 8) ![]() |
Autor: | pejo [ Pon, 07.01.2008, 7:31 ] |
Predmet príspevku: | Re: TERMOSTAT. |
Kapo píše: Za zmienku stojí podotknúť , že sú dva druhy umiestnenia termostatu . Prvý je na výstupe teplej vody z motora , / napr. Terano /, kde termostat často odchádza pri prehriatí , kedže horúca voda preteká okolo neho. Druhý na vstupe studenej vody do motora, /napr. mercedes ,patrol RD 2,8 / , kde je termostat takmer na veky . Len u nissana tú životnosť obmedzily /zámerne ?/hlúpou gumou . A kde si ho našiel ty? Fotky si nerobil? Lebo mne to tiež moc nekúrí. A ešte som vysklil bočné sklo na nadstavbe. |
Autor: | Karlito [ Pon, 07.01.2008, 7:38 ] |
Predmet príspevku: | |
2 Pneukatus: okej, ten obrázok prosím s tými šipkami a niekoľkými cestami pre médium som si stiahol a uložil. Páči sa mi. ![]() 4 Kapo: netrep chujoviny ![]() -ka- |
Autor: | Kapo [ Pon, 07.01.2008, 8:50 ] |
Predmet príspevku: | Re: TERMOSTAT. |
pejo píše: A kde si ho našiel ty? Fotky si nerobil? Lebo mne to tiež moc nekúrí. A ešte som vysklil bočné sklo na nadstavbe. Ved preto som to sem dal , lebo predpokladám , že sa ti stalo to isté , a jazdiť s podchladeným motorom celú zimu nie je bohviečo. Ako som písal , tak termostat na RD 28 je na spodnej prírube / tri šróby / , na vstupe studenej vody do motora . Ak to budeš rozoberať , tak si priprav tesniaci silikón na prírubu , tekutý epoxidový kov , a pred tým než ho budeš náhodou opravovať , tak ho v hrnci na variči vyskúšaj , či otvára pri 83 stupnoch C. / nefotím si všetko , čo urobím , nie som Karlítko ![]() |
Autor: | pneukaktus [ Pon, 07.01.2008, 11:51 ] |
Predmet príspevku: | |
kapo -> ![]() karlito -> ![]() kapo -> ![]() karlito -> ![]() kapo -> ![]() ![]() Ale napokon sa to všetko snád na dobre obrati: kapo -> ![]() karlito -> ![]() kapo -> ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |