4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

TERMOSTAT.
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=3294
Stránka 1 z 2

Autor:  Kapo [ Sob, 05.01.2008, 12:40 ]
Predmet príspevku:  TERMOSTAT.

Kedže mi auto prestalo poriadne kúriť , a teplota sa horko ťažko vyšplhala na štvrťku , tak som sa včera odhodlal vybrať termostat .
Ako prvé mi padlo do oka , že tá časť , ktorá sa otvára , je opatrená dierkami , ktoré sú upchaté gumičkou , ktorá bola už rozpadnutá .
Tak som skontroloval správnosť chodu vo variacej sa vode , odstránil zvyšnú gumu a dierky zalepil tekutým kovom.
Funguje to , a auto konečne aj kúri , a ušetril som aj nejakú tú korunku :-D .

Píšem to len preto , že tento problém môžu mať aj iný Patroláci , a niektorý to riešia obalením chladiča do OBRUSU a pritom to je práca na hodinku. :smt017

Za zmienku stojí podotknúť , že sú dva druhy umiestnenia termostatu .

Prvý je na výstupe teplej vody z motora , / napr. Terano /, kde termostat často odchádza pri prehriatí , kedže horúca voda preteká okolo neho.

Druhý na vstupe studenej vody do motora, /napr. mercedes ,patrol RD 2,8 / , kde je termostat takmer na veky . Len u nissana tú životnosť obmedzily /zámerne ?/hlúpou gumou .

Autor:  Karlito [ Sob, 05.01.2008, 14:06 ]
Predmet príspevku: 

Kapo,

si si istý, že si urobil dobre tým zaslepením tých dierok?

Ak som správne pochopil, tak tie dierky boli z jednej strany akoby zaklopené dumičkou... hm... ono médium musí čiastočne obtekať okolo aktívneho člena na termostate... aby zareagoval keď má. V Tvojom prípade sa termostat "ohreje" prestupom tepla materiálom termostatu.... takže si dovolím tvrdiť, že keď ten Tvoj termostat otvorí, tak motor bude mať o 15 - 20 vyššiu teplotu.... za polroka robíš hlavu

-ka-

aspon 1 dierku si mal nechať (ale ja tomu moc nerozumiem.... :roll: )

EDIT: a len toľko, že každý jeden cyklus s vyššou teplotou 15 - 20 °C sa bude diať po každom ochladení motora (jazda z kopca.....) a následovnom ohriatí :smt129

Autor:  dindaj [ Sob, 05.01.2008, 14:17 ]
Predmet príspevku: 

KAPO BACHA!! Karlito ma pravdu!!

Autor:  pneukaktus [ Sob, 05.01.2008, 14:35 ]
Predmet príspevku: 

DINDAJ BACHA,Kapo má pravdu!Bol pod dozorom odborníka :-D

ten termostat je dvojčinný, takže voda cirkuluje stale kolo termostatu, a naviše je tam aj origo ta mala "dieročka" na obtok - ale v tomto pripade si myslim že je tam skôr na odvzdušnienie. Ta guma čo sme strhly tam boja navulkanizovana, a vôbez neviem z akého dôvodu. Ešte som sa s takou vecou nestretol. 8)

Autor:  dindaj [ Sob, 05.01.2008, 20:01 ]
Predmet príspevku: 

????? :oops:

Autor:  Karlito [ Sob, 05.01.2008, 22:30 ]
Predmet príspevku: 

Eném poznámočka, teda otázočka - dvojčinný....?

-ka-

Autor:  Kapo [ Ned, 06.01.2008, 3:06 ]
Predmet príspevku: 

Nem boj , nem komplet blb :twisted: , nem zalepit celú termostat .

Dvojčinný ? to je taký , že vykonáva jednou činnosťou dve činosťi :smt017 , no skrátka jednu dierku otvára a druhú zatvára .
Lepšie raz vidieť , ako sto X vidieť .
Ale napr na patrol 160 stojí termostat / jednočinný ?/ asi 300 k a na Patrol 260 stojí vyše 1000 k .

Autor:  Karlito [ Ned, 06.01.2008, 10:11 ]
Predmet príspevku: 

Kapo píše:
Lepšie raz vidieť , ako sto X vidieť .


... tak a už tomu nerozumiem vôbec.... :smt068 :smt070 :smt071

-ka-

Autor:  pneukaktus [ Pon, 07.01.2008, 1:39 ]
Predmet príspevku: 

takto vyzeraju dvojčinne termostaty (tak som ich nazval ja,iný - odborný nazov ma nenapada)

Obrázok Obrázok


takto to funguje :-)
Obrázok

a takto si predstavujem "jednočinný"

ObrázokObrázok


A len taky mali dodatok, "dvojčinne" termostaty maju ešte dve možné varianty umiestnenia, a to :

1.na výstupe z motora (napr. peugeot, nisan terano II)
2.na spiatočke z chladiča (mercedes, žiguli, a aj kapov patrol :-) )

"Jednočinne" maju napr škodovka, aro, gaz, ...

Autor:  Kapo [ Pon, 07.01.2008, 1:46 ]
Predmet príspevku: 

Kaktusidlo , to zírám :smt023 , a teraz bude Karlíto mudrovať na dalších troch fórach :-D

Autor:  pneukaktus [ Pon, 07.01.2008, 1:52 ]
Predmet príspevku: 

ked konštruktívne, tak konštruktívne! 8) :lol:

Autor:  pejo [ Pon, 07.01.2008, 7:31 ]
Predmet príspevku:  Re: TERMOSTAT.

Kapo píše:
Za zmienku stojí podotknúť , že sú dva druhy umiestnenia termostatu .

Prvý je na výstupe teplej vody z motora , / napr. Terano /, kde termostat často odchádza pri prehriatí , kedže horúca voda preteká okolo neho.

Druhý na vstupe studenej vody do motora, /napr. mercedes ,patrol RD 2,8 / , kde je termostat takmer na veky . Len u nissana tú životnosť obmedzily /zámerne ?/hlúpou gumou .


A kde si ho našiel ty? Fotky si nerobil? Lebo mne to tiež moc nekúrí. A ešte som vysklil bočné sklo na nadstavbe.

Autor:  Karlito [ Pon, 07.01.2008, 7:38 ]
Predmet príspevku: 

2 Pneukatus: okej, ten obrázok prosím s tými šipkami a niekoľkými cestami pre médium som si stiahol a uložil. Páči sa mi. :wink:

4 Kapo: netrep chujoviny :smt117

-ka-

Autor:  Kapo [ Pon, 07.01.2008, 8:50 ]
Predmet príspevku:  Re: TERMOSTAT.

pejo píše:

A kde si ho našiel ty? Fotky si nerobil? Lebo mne to tiež moc nekúrí. A ešte som vysklil bočné sklo na nadstavbe.


Ved preto som to sem dal , lebo predpokladám , že sa ti stalo to isté , a jazdiť s podchladeným motorom celú zimu nie je bohviečo.

Ako som písal , tak termostat na RD 28 je na spodnej prírube / tri šróby / , na vstupe studenej vody do motora .
Ak to budeš rozoberať , tak si priprav tesniaci silikón na prírubu , tekutý epoxidový kov , a pred tým než ho budeš náhodou opravovať , tak ho v hrnci na variči vyskúšaj , či otvára pri 83 stupnoch C.

/ nefotím si všetko , čo urobím , nie som Karlítko :wink: /

Autor:  pneukaktus [ Pon, 07.01.2008, 11:51 ]
Predmet príspevku: 

kapo -> :smt014 <- karlito
karlito -> :smt021 <- kapo
kapo -> :smt075 <- karlito
karlito -> :smt140 <- kapo
kapo -> :smt068 :smt130 <- karlito

Ale napokon sa to všetko snád na dobre obrati:
kapo -> :smt056 <-karlito
karlito -> :smt146 <- kapo
kapo -> :smt144 :smt144 <-karlito

:-D :smt006

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/