4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Ake parametre baterky SURNEE http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=3531 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | mozeg [ Sob, 26.01.2008, 15:56 ] |
Predmet príspevku: | Ake parametre baterky SURNEE |
Ake parametre ma mat baterka na Nissan terrano II , 2,7 tdi W 97´. Bohuzial stitok je vprdeli a potrebujem to surne kupit. Moja chcipla uplne a auto je odstavene. DIk |
Autor: | LOSOS [ Sob, 26.01.2008, 16:20 ] |
Predmet príspevku: | |
jA Mám na 2,5 td .100 akumlátor a v pohode |
Autor: | MoostanQue [ Sob, 26.01.2008, 16:26 ] |
Predmet príspevku: | |
Akekolvek ![]() 12V (co je samozrejmostou) Kapacita je zhruba priamo umerna velkosti. Vacsou baterkou nic nepokazis, a vacsia kapacita sa moze hodit. Takze si zober meter, pomeraj aka tam vojde, a tu kup (je totiz dost dobre mozne, ze tam vojde aj o nieco vacsia baterka). Este upozornenie: niektore baterky maju prehodene + a - kontakty, je dobre si pamatat ako to mas ty, pri kupe nespravnej varianty nedociahnu kable. Najlepsie je si na kusok papiera namalovat polohu kontaktov zvrchu a poznacit rozmery. Co sa tyka znacky je to samozrejme na Tvojom vybere, ja osobne mam velmi dobre skusenosti s Banner-kami. Pred montazou novej baterky je vhodne jemnejsim smirglom ocistit kontakty a trochu nababrat vazelinou (akoukolvek), zabranuje to oxidacii. EDIT: pre nudzove dojdenie postaci cokolvek nad 40Ah. |
Autor: | Tunki [ Sob, 26.01.2008, 16:32 ] |
Predmet príspevku: | |
Jednu celú zimu som jazdil so 45Ah Banerkou. Nebol problem. |
Autor: | pablo [ Sob, 26.01.2008, 17:02 ] |
Predmet príspevku: | |
ja mám v arečku 55AH skoro druhým rokom, a žiaden problém, |
Autor: | Jano JP [ Sob, 26.01.2008, 17:25 ] |
Predmet príspevku: | |
dobre ti radia, ba aj Pablo má pravdu, akurát že baterka postupne starnutím stráca kapacitu a auto zas vekom a opotrebením stráca svoje technické kvality a štarty sú ťažšie, nehovoriac o zime...takže radšej čo najväčšiu baterku s čo najvyššou kapacitou, hlavne diesel to potrebuje kôli žhaveniu a následnému štartovaniu a hlavne v zime... vystriedal som kopec bateriek, najlepšie sa mi zdali boshky...kým som neprišiel k optime, kráľovnej akumulátorov (dúfam, že mi dlho vydrží) |
Autor: | MoostanQue [ Sob, 26.01.2008, 17:25 ] |
Predmet príspevku: | |
No neviem ci konstatovanie aku ma kto baterku je prave tou kyzenou informaciou ![]() ale ak to pomoze budiz: ja mam v y6o dve 80Ah baterky nezistenych vyrobcov (kazda ina a rozneho veku) a funguje to. Pred zimou som obe dolial a zodpvedne doma nabil. |
Autor: | finder [ Sob, 26.01.2008, 18:26 ] |
Predmet príspevku: | |
MoostanQue píše: Este upozornenie: niektore baterky maju prehodene + a - kontakty, je dobre si pamatat ako to mas ty, pri kupe nespravnej varianty nedociahnu kable. Najlepsie je si na kusok papiera namalovat polohu kontaktov zvrchu a poznacit rozmery. Toto je velmi dolezita informacia. Neviem ako diesle, ale benziny to prave tak maju. Si ma predbehol ![]() Resp. vecsina baterii ma - na lavo a + napravo. Ale tiez moze byt dolezite ci su kontakty blizsie k predku auta alebo skor k celnemu sklu (ak uvazujem o priecnom umiestneni, prave ja to tak mam) .. Co mi trochu stazuje vyber, kedze kable maju nulovu rezervu ![]() |
Autor: | marcek4x4 [ Sob, 26.01.2008, 19:13 ] |
Predmet príspevku: | |
myslím že od výroby sa dáva 75 Ah,alebo dokonca 65 Ah?.95 Ah tam dáš v pohode.V našich terranach sú 95 Ah VARTA ASIA ale radšej si porovnaj rozmery,lebo nie od každého vyrobcu je rovnaký rozmer.A samozrejme pozor na tie kontakty |
Autor: | Majod [ Sob, 26.01.2008, 19:45 ] |
Predmet príspevku: | baterka |
85AH je minimum a aj optimum. |
Autor: | palo-cherokee [ Sob, 26.01.2008, 20:09 ] |
Predmet príspevku: | |
kapacita baterky v Ah je jedna vec. Tá hovorí v podstate o tom, koľko, alebo po akú dobu bude schopná baterka dodávať prúd. ale je ešte jeden parameter a hlavne pre diesel veľmi dôležitý a to je skratový prúd, alebo aj CCA zvaný. A to je prúd v A, ktorý je baterka schopná "pustiť" naraz, pri takej a takej teplote (konkrétne CCA je definované ako hodnota prúdu v A, ktorý je baterka schopná dodávať po dobu 30 sec, pri 0°F, čo je asi -18°C, bez toho, aby napätie kleslo pod 11V) A keďže diesel má pri štarte podstatne väčšie prúdové nároky kvôli žhaveniu a výkonnejšiemu (a teda pažravejšiemu) štartéru , tak baterka, ktorá benzín natočí v pohode, môže mať s dieselom veľké problémy Preto treba hľadať baterku, ktorá má hodnotu skratového (alebo záťažového) prúdu čo najvyššiu. (želateľne viac ako 600) Väčšinou bývajú takéto baterky drahšie, aj keď majú zhodnú kapacitu, ako napríklad batéria s menším skratovým prúdom. Je to kvôli zložitejšej konštrukcii - veľmi zhruba a veľmi laicky povedané, vo vnútri je viac tenších platní namiesto menšieho počtu hrubších. |
Autor: | Jano JP [ Sob, 26.01.2008, 20:20 ] |
Predmet príspevku: | |
finder píše: ... vecsina baterii ma - na lavo a + napravo... len si zabudol dodať, ako ju mať otočenú, kontakty k sebe, od seba? ![]() optima to má najjednoduchšie - kontakty sú v strede a tým pádom to väčšinou pasuje na akýkoľvek stroj... Palko-chero - múdro píšeš, len ťažko baterku podľa tvojho návodu hľadať, väčšinou ani predajca by ti nerozumel (samozrejme v technických údajoch by to malo byť); ale bez toho, aby si kolegu tuto stresuval, stačí mu doporučenie čo najväčšiu baterku aká mu vojde do dízlika implantuvať ![]() |
Autor: | palo-cherokee [ Sob, 26.01.2008, 20:46 ] |
Predmet príspevku: | |
Jano JP píše: optima to má najjednoduchšie - kontakty sú v strede a tým pádom to väčšinou pasuje na akýkoľvek stroj... červená možno má, žltá veru nie ![]() ![]() Jano JP píše: Palko-chero - múdro píšeš, len ťažko baterku podľa tvojho návodu hľadať, väčšinou ani predajca by ti nerozumel (samozrejme v technických údajoch by to malo byť); ale bez toho, aby si kolegu tuto stresuval, stačí mu doporučenie čo najväčšiu baterku aká mu vojde do dízlika implantuvať ![]() No, Janík mvôj , na každej baterke je to napísané priamo na nálepke (aspoň by malo byť). Býva to poväčšinou v zátvorke, za údajom o kapacite. Takže napríklad označenie na baterke bude vyzerať nejak takto: 75Ah (480A) EN , čo znamená , že baterka má kapacitu 72Ah a štartovací prúd podľa normy EN je 640A potom to bude v reále vyzerať asi takto: ![]() veľa informácií je aj tu: http://www.exide.sk/sk/index.php?hmenu=produktyexideexcell _____________________________________________________________ EDIT: 28.1.2008 na základe Džordžovho upzornenia opravujem preklep (označený modrým písmom) správne to má byť takto: 72Ah (640A) EN , čo znamená , že baterka má kapacitu 72Ah a štartovací prúd podľa normy EN je 640A (nemám nič spoločné so značkou Exide, nikomu nerobím reklamu a nie som predajca. Obrázky a informácie sú len pre referenciu ) |
Autor: | marcek4x4 [ Sob, 26.01.2008, 20:54 ] |
Predmet príspevku: | |
palo-cherokee pravdu máš predsedo ![]() |
Autor: | Jano JP [ Sob, 26.01.2008, 20:57 ] |
Predmet príspevku: | |
palo-cherokee píše: Jano JP píše: optima to má najjednoduchšie - kontakty sú v strede a tým pádom to väčšinou pasuje na akýkoľvek stroj... červená možno má, žltá veru nie ![]() ![]() interesantné...tá moja žltá sviňa má kontakty v strede; a vysoká veru je a vošla mi na výšku na chlp (pre istotu som plus kontakt preložil dvojmilimetrovou gumou s tkaninou, aby náhodou do kapoty blízkej čosi nešlahlo ![]() O.K. ak ten údaj tam je (nikdy som si nevšimol) tak dobre, treba si všimnúť... |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |