| 4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ | |
| Štartér sa seká http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=3868 | Stránka 1 z 2 | 
| Autor: | rado nd [ Pon, 25.02.2008, 11:58 ] | 
| Predmet príspevku: | Štartér sa seká | 
| Už toho mám plný šuflík, tak sa spýtam, možno je niekto modrejší. Keď sa v nedeľu poplačkám v potoku na svojej PD (voda dosť pri tom strieka), tak môžem staviť týždňovú výplatu na to, že v sobotu nenaštartujem - viacnásobne pozitívne verifikované (netočí štartér). Nie je to v ničom inom, len v samotnom štartéri. Nasleduje vymontovanie štartéra von, vymontovanie solenoidu (jadro aj cievka nesú stopy vody a hrdze), prečistenie (naposledy som aj silikónovo poolejoval), zborka, nasilikónovanie styčných plôch a vmontovanie späť. Potom štartuje. Kadiaľ sa tá skurvená vlhkosť dostáva dnu? Mám to len ja alebo sa to deje ešte niekomu inému? | |
| Autor: | Kapo [ Pon, 25.02.2008, 12:24 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| A čo robí - nerobí ? ten štartér, ked neštartuje? | |
| Autor: | rado nd [ Pon, 25.02.2008, 12:27 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Kapo píše: A čo robí - nerobí ? ten štartér, ked neštartuje? Cvakne relé, šťava je všade, kde má byť. Nepohne sa valček v solenoide, som písal, že zaoxiduje či zhrdzavie či čo. | |
| Autor: | Kapo [ Pon, 25.02.2008, 12:35 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Tak mne to zatial nerobí a dúfam, že ani robiť nebude. Takže potrebnú radu teraz nedám. Je tam nejaké tesnenie? Nie je poškodené? Nedá sa to silikónom utesniť? | |
| Autor: | rado nd [ Pon, 25.02.2008, 12:37 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Bude, keď sa pôjdeš kúpať. Nie je tam tesnenie. Nie je poškodené. Utesnil som silikónom, čo sa dalo. | |
| Autor: | Karlito [ Pon, 25.02.2008, 13:32 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Okolo tyčky spojky je to citlivé - tam je taká blbá gumička... Medzi motorom a prevodovkou je tesnenie, ale zospodu je priskrutkovaný taký oblúk na motor - dokonca aj Nissan píše, že po jazdení vo vode odšrobovať, vypustiť. Ak namažeš cievku (solenoid) olejom, či silikonovou vazenínou tak neurobíš dobre. Jadro je v cievke dosť presné a potom to funguje ako kompresor a nedokážeš stlačiť luft v cievočke (ale trošku to cvaká). Ja osobne som to na pár štartéroch vyleštil a použil teflónový spray - suchý klzký povlak, vode a mastnote odpudivý   Ak Ti to aj trošku chytí líšku (može byť aj kondenzácia okolnej vlhkosti) tak si to nemal namazané, ale rozhodne by si jadro vyťahoval len veľmi ťažko - cievka je silná jak šlak! Skús to, vyleštiť a nakonzervovať iným sposobom, hlavne nie vazelínkou alebo olejom (WDčko je riedke, ale vyschne. KONKOR 101 (moj obľúbený) zostane pekne mastný a je to pekne pohyblivé. -ka- | |
| Autor: | rado nd [ Pon, 25.02.2008, 13:56 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| No konečne niekto. Tyčka spojky: čo to je, kde to je, vymením, naveď ma. Ja som kancelárska krysa. Citácia: Medzi motorom a prevodovkou je tesnenie, ale zospodu je priskrutkovaný taký oblúk na motor - dokonca aj Nissan píše, že po jazdení vo vode odšrobovať, vypustiť. Citácia: Ak namažeš cievku (solenoid) olejom, či silikonovou vazenínou tak neurobíš dobre. Jadro je v cievke dosť presné a potom to funguje ako kompresor a nedokážeš stlačiť luft v cievočke (ale trošku to cvaká). Ja osobne som to na pár štartéroch vyleštil a použil teflónový spray - suchý klzký povlak, vode a mastnote odpudivý     Citácia: Ak Ti to aj trošku chytí líšku (može byť aj kondenzácia okolnej vlhkosti) tak si to nemal namazané, ale rozhodne by si jadro vyťahoval len veľmi ťažko - cievka je silná jak šlak! Skús to, vyleštiť a nakonzervovať iným sposobom, hlavne nie vazelínkou alebo olejom (WDčko je riedke, ale vyschne. KONKOR 101 (moj obľúbený) zostane pekne mastný a je to pekne pohyblivé. | |
| Autor: | pejo [ Pon, 25.02.2008, 14:46 ] | 
| Predmet príspevku: | infarktové stavy | 
| Ja by som skúsil namontovať druhý štartér a niečo by som s ním absolvoval. Je možné, že štartér je ok, ale niekde po káblovaní stúpnu prechodové odpory. Zastav sa u mna, nejaký ti požičiam. Nechcem ti ísť na pohreb. A proti vode je najlepšie WD-40. | |
| Autor: | rado nd [ Pon, 25.02.2008, 14:53 ] | 
| Predmet príspevku: | Re: infarktové stavy | 
| pejo píše: Ja by som skúsil namontovať druhý štartér a niečo by som s ním absolvoval. Je možné, že štartér je ok, ale niekde po káblovaní stúpnu prechodové odpory. ??? | |
| Autor: | Karlito [ Pon, 25.02.2008, 14:54 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Spijka a jej ovládanie. (po smere jazdy) je to na pravej strane na "zvone" - na tom rozšírení čo je chytené k motoru - ide do toho trubička a je tam spojkový valčok z neho trčí tyčka a ovláda páku spojky no a tá je utesnená v tom "zvone" takou gumičkou - vlnovčekom (možno by tam šlo napáchať aj niečo iné. Stiahnuˇˇt to: vezmeš silnejší pružný dřot a na konci urobíš tenké očko - ohneš do malej skobky na dĺžku aby Ti to vyšlo po zatlačení do valčeka zaň zaháčknuť = máš voľný prístup Ak budeš robiť štartér, tak si to skús máznuť vazelínkou, jadro zatlač donútra a potom ho rýchlo vytiahni - mlaskne, lebo sa urobí podtlak... takže funguje to aj opačne. Pošli do SZ adresu a teflon Ti pošlem (si musíme pomáhať, nie) - večer dám info čo to je. Mazať či nie. Popravde ja by som bol šťastný, keby výrobcovia robili tieto veci z materiálov čo nekorodujú, ale , no... Každá mastnota raz na seba nachytá prach. S KONKORom 101 to mám vyskúšané, funguje a klzné plochy namaže. Nejde ani tak o tie klzné plochy, tam tlaky na pohybujúce sa diely nie sú, ale proti korózii (možno LV vazelína, ale len obabrať mastnými prastami, nič viac) -ka- | |
| Autor: | rado nd [ Pon, 25.02.2008, 15:03 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Citácia: Spijka a jej ovládanie. (po smere jazdy) je to na pravej strane na "zvone" - na tom rozšírení čo je chytené k motoru - ide do toho trubička a je tam spojkový valčok z neho trčí tyčka a ovláda páku spojky no a tá je utesnená v tom "zvone" takou gumičkou - vlnovčekom  Také mám, určite, to som videl. Ja som rozmýšľal, kde v štartéri je tyčka a spojka. Každý ten bazmek má voľajaký divný nadpis. No ale čo teda, Konkor či teflón? | |
| Autor: | GaboSB [ Pon, 25.02.2008, 15:07 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Ja používam na plochy proti hrdzaveniu spray, ktorý sa používa pri zváraní CO2 na mazanie hadíc. Vytvára jemný mastný film odpudzujúci vodu. Taktiež ním raz do roka prestriekam naviják, lano, rolne a pod. a zaručene to nechytí hrdzu. | |
| Autor: | Karlito [ Pon, 25.02.2008, 15:31 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| GaboSB píše: Ja používam na plochy proti hrdzaveniu spray, ktorý sa používa pri zváraní CO2 na mazanie hadíc. Vytvára jemný mastný film odpudzujúci vodu. Taktiež ním raz do roka prestriekam naviják, lano, rolne a pod. a zaručene to nechytí hrdzu. Toto by mal byť separačný spray - proti spojeniu, nalepovaniu materiálov. Daj tam mazadlo (ten teflon Ti pošlem ak chceš - nejaký prebytok z bývalej práce - mne sa osvečil na gule na prednej náprave = nelepí sa na to bordel a odpudzuje vodu) Nenapísal si, ako ťažko/ľahko sa ti dalo vytiahnuť to jadro z cievky. HM? -ka- | |
| Autor: | rado nd [ Pon, 25.02.2008, 15:35 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| Normálka, rukou, relatívne ľahko, ale bol cítiť mierny odpor, jednoducho, bolo to mierne zapečené. Ale ako sa tam tá suka mokrá dostane, to môže len okolo pastorka a cez vidličku, všetko ostatné je zasilikónované. | |
| Autor: | Karlito [ Pon, 25.02.2008, 15:40 ] | 
| Predmet príspevku: | |
| rado nd píše: Normálka, rukou, relatívne ľahko, ale bol cítiť mierny odpor, jednoducho, bolo to mierne zapečené. Ale ako sa tam tá suka mokrá dostane, to môže len okolo pastorka a cez vidličku, všetko ostatné je zasilikónované. S prepáčením za výraz - v mieste kolíka vidličky to možeš zajebkať vazelínkou (ale trochen decentne), tam sa to len preklápa a utesní   -ka- PS: ale takou čo je aspon do 100°C ab nevytiekla   | |
| Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] | 
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ | |