4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Štartér sa seká
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=3868
Stránka 1 z 2

Autor:  rado nd [ Pon, 25.02.2008, 11:58 ]
Predmet príspevku:  Štartér sa seká

Už toho mám plný šuflík, tak sa spýtam, možno je niekto modrejší.

Keď sa v nedeľu poplačkám v potoku na svojej PD (voda dosť pri tom strieka), tak môžem staviť týždňovú výplatu na to, že v sobotu nenaštartujem - viacnásobne pozitívne verifikované (netočí štartér). Nie je to v ničom inom, len v samotnom štartéri.
Nasleduje vymontovanie štartéra von, vymontovanie solenoidu (jadro aj cievka nesú stopy vody a hrdze), prečistenie (naposledy som aj silikónovo poolejoval), zborka, nasilikónovanie styčných plôch a vmontovanie späť.
Potom štartuje.

Kadiaľ sa tá skurvená vlhkosť dostáva dnu?

Mám to len ja alebo sa to deje ešte niekomu inému?

Autor:  Kapo [ Pon, 25.02.2008, 12:24 ]
Predmet príspevku: 

A čo robí - nerobí ? ten štartér, ked neštartuje?

Autor:  rado nd [ Pon, 25.02.2008, 12:27 ]
Predmet príspevku: 

Kapo píše:
A čo robí - nerobí ? ten štartér, ked neštartuje?
Nič, ticho.
Cvakne relé, šťava je všade, kde má byť.
Nepohne sa valček v solenoide, som písal, že zaoxiduje či zhrdzavie či čo.

Autor:  Kapo [ Pon, 25.02.2008, 12:35 ]
Predmet príspevku: 

Tak mne to zatial nerobí a dúfam, že ani robiť nebude.
Takže potrebnú radu teraz nedám.
Je tam nejaké tesnenie?
Nie je poškodené?
Nedá sa to silikónom utesniť?

Autor:  rado nd [ Pon, 25.02.2008, 12:37 ]
Predmet príspevku: 

Bude, keď sa pôjdeš kúpať.
Nie je tam tesnenie.
Nie je poškodené.
Utesnil som silikónom, čo sa dalo.

Autor:  Karlito [ Pon, 25.02.2008, 13:32 ]
Predmet príspevku: 

Okolo tyčky spojky je to citlivé - tam je taká blbá gumička...

Medzi motorom a prevodovkou je tesnenie, ale zospodu je priskrutkovaný taký oblúk na motor - dokonca aj Nissan píše, že po jazdení vo vode odšrobovať, vypustiť.

Ak namažeš cievku (solenoid) olejom, či silikonovou vazenínou tak neurobíš dobre. Jadro je v cievke dosť presné a potom to funguje ako kompresor a nedokážeš stlačiť luft v cievočke (ale trošku to cvaká). Ja osobne som to na pár štartéroch vyleštil a použil teflónový spray - suchý klzký povlak, vode a mastnote odpudivý :wink:

Ak Ti to aj trošku chytí líšku (može byť aj kondenzácia okolnej vlhkosti) tak si to nemal namazané, ale rozhodne by si jadro vyťahoval len veľmi ťažko - cievka je silná jak šlak! Skús to, vyleštiť a nakonzervovať iným sposobom, hlavne nie vazelínkou alebo olejom (WDčko je riedke, ale vyschne. KONKOR 101 (moj obľúbený) zostane pekne mastný a je to pekne pohyblivé.

-ka-

Autor:  rado nd [ Pon, 25.02.2008, 13:56 ]
Predmet príspevku: 

No konečne niekto.
Tyčka spojky: čo to je, kde to je, vymením, naveď ma. Ja som kancelárska krysa.

Citácia:
Medzi motorom a prevodovkou je tesnenie, ale zospodu je priskrutkovaný taký oblúk na motor - dokonca aj Nissan píše, že po jazdení vo vode odšrobovať, vypustiť.
Odšróbujem, vypustím.

Citácia:
Ak namažeš cievku (solenoid) olejom, či silikonovou vazenínou tak neurobíš dobre. Jadro je v cievke dosť presné a potom to funguje ako kompresor a nedokážeš stlačiť luft v cievočke (ale trošku to cvaká). Ja osobne som to na pár štartéroch vyleštil a použil teflónový spray - suchý klzký povlak, vode a mastnote odpudivý :wink:
Viem, že nie dobre, ale už som bol nepríčetný od zlosti. Som to po namazaní utrel, takže fakt len proti vode. Luft som potom stláčal v pohode, takže nič som moc nedokurvil.Teflónový sprej predáva kto?

Citácia:
Ak Ti to aj trošku chytí líšku (može byť aj kondenzácia okolnej vlhkosti) tak si to nemal namazané, ale rozhodne by si jadro vyťahoval len veľmi ťažko - cievka je silná jak šlak! Skús to, vyleštiť a nakonzervovať iným sposobom, hlavne nie vazelínkou alebo olejom (WDčko je riedke, ale vyschne. KONKOR 101 (moj obľúbený) zostane pekne mastný a je to pekne pohyblivé.
Mám uprednostniť Konkor či ten teflónový sprej?

Autor:  pejo [ Pon, 25.02.2008, 14:46 ]
Predmet príspevku:  infarktové stavy

Ja by som skúsil namontovať druhý štartér a niečo by som s ním absolvoval. Je možné, že štartér je ok, ale niekde po káblovaní stúpnu prechodové odpory. Zastav sa u mna, nejaký ti požičiam. Nechcem ti ísť na pohreb. A proti vode je najlepšie WD-40.

Autor:  rado nd [ Pon, 25.02.2008, 14:53 ]
Predmet príspevku:  Re: infarktové stavy

pejo píše:
Ja by som skúsil namontovať druhý štartér a niečo by som s ním absolvoval. Je možné, že štartér je ok, ale niekde po káblovaní stúpnu prechodové odpory.

???

Autor:  Karlito [ Pon, 25.02.2008, 14:54 ]
Predmet príspevku: 

Spijka a jej ovládanie. (po smere jazdy) je to na pravej strane na "zvone" - na tom rozšírení čo je chytené k motoru - ide do toho trubička a je tam spojkový valčok z neho trčí tyčka a ovláda páku spojky no a tá je utesnená v tom "zvone" takou gumičkou - vlnovčekom (možno by tam šlo napáchať aj niečo iné.
Stiahnuˇˇt to: vezmeš silnejší pružný dřot a na konci urobíš tenké očko - ohneš do malej skobky na dĺžku aby Ti to vyšlo po zatlačení do valčeka zaň zaháčknuť = máš voľný prístup

Ak budeš robiť štartér, tak si to skús máznuť vazelínkou, jadro zatlač donútra a potom ho rýchlo vytiahni - mlaskne, lebo sa urobí podtlak... takže funguje to aj opačne. Pošli do SZ adresu a teflon Ti pošlem (si musíme pomáhať, nie) - večer dám info čo to je.

Mazať či nie. Popravde ja by som bol šťastný, keby výrobcovia robili tieto veci z materiálov čo nekorodujú, ale , no... Každá mastnota raz na seba nachytá prach. S KONKORom 101 to mám vyskúšané, funguje a klzné plochy namaže. Nejde ani tak o tie klzné plochy, tam tlaky na pohybujúce sa diely nie sú, ale proti korózii (možno LV vazelína, ale len obabrať mastnými prastami, nič viac)

-ka-

Autor:  rado nd [ Pon, 25.02.2008, 15:03 ]
Predmet príspevku: 

Citácia:
Spijka a jej ovládanie. (po smere jazdy) je to na pravej strane na "zvone" - na tom rozšírení čo je chytené k motoru - ide do toho trubička a je tam spojkový valčok z neho trčí tyčka a ovláda páku spojky no a tá je utesnená v tom "zvone" takou gumičkou - vlnovčekom

Také mám, určite, to som videl. Ja som rozmýšľal, kde v štartéri je tyčka a spojka. Každý ten bazmek má voľajaký divný nadpis.

No ale čo teda, Konkor či teflón?

Autor:  GaboSB [ Pon, 25.02.2008, 15:07 ]
Predmet príspevku: 

Ja používam na plochy proti hrdzaveniu spray, ktorý sa používa pri zváraní CO2 na mazanie hadíc. Vytvára jemný mastný film odpudzujúci vodu. Taktiež ním raz do roka prestriekam naviják, lano, rolne a pod. a zaručene to nechytí hrdzu.

Autor:  Karlito [ Pon, 25.02.2008, 15:31 ]
Predmet príspevku: 

GaboSB píše:
Ja používam na plochy proti hrdzaveniu spray, ktorý sa používa pri zváraní CO2 na mazanie hadíc. Vytvára jemný mastný film odpudzujúci vodu. Taktiež ním raz do roka prestriekam naviják, lano, rolne a pod. a zaručene to nechytí hrdzu.


Toto by mal byť separačný spray - proti spojeniu, nalepovaniu materiálov.

Daj tam mazadlo (ten teflon Ti pošlem ak chceš - nejaký prebytok z bývalej práce - mne sa osvečil na gule na prednej náprave = nelepí sa na to bordel a odpudzuje vodu)

Nenapísal si, ako ťažko/ľahko sa ti dalo vytiahnuť to jadro z cievky. HM?

-ka-

Autor:  rado nd [ Pon, 25.02.2008, 15:35 ]
Predmet príspevku: 

Normálka, rukou, relatívne ľahko, ale bol cítiť mierny odpor, jednoducho, bolo to mierne zapečené.

Ale ako sa tam tá suka mokrá dostane, to môže len okolo pastorka a cez vidličku, všetko ostatné je zasilikónované.

Autor:  Karlito [ Pon, 25.02.2008, 15:40 ]
Predmet príspevku: 

rado nd píše:
Normálka, rukou, relatívne ľahko, ale bol cítiť mierny odpor, jednoducho, bolo to mierne zapečené.

Ale ako sa tam tá suka mokrá dostane, to môže len okolo pastorka a cez vidličku, všetko ostatné je zasilikónované.


S prepáčením za výraz - v mieste kolíka vidličky to možeš zajebkať vazelínkou (ale trochen decentne), tam sa to len preklápa a utesní :-D

-ka-

PS: ale takou čo je aspon do 100°C ab nevytiekla :-D

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/