4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Uzávierka na GR
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=407
Stránka 5 z 6

Autor:  JOE66 [ Sob, 15.02.2014, 21:17 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

duskon píše:
Vyskusane. Ked som prehodil hadicky, tak ju zaplo. Po vrateni hadiciek znova vyplo. Takze mam nefuncny elektomag. ventil. :?

myslim,ze do fabie alebo felicie sa daval taky elektromagneticky ventil na podtlak vzduchu-uz sa presne napamatam-ale ako nahrada sa to da pouzit ak nezozenies originalny

Autor:  Andy NM [ Sob, 15.02.2014, 21:58 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

My sme do jednej Y60 tky tiez dali jeden z niecoho ineho, ale ani boh nevie, z coho to je. Hlavne, ze to funguje, moznosti je dost, len najst nieco, co tam sadne..

Autor:  MoostanQue [ Ned, 16.02.2014, 10:21 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

Čo takto vystrihať solenoidy do riti a nahradiť dvojcestným ventilom v kabíne?
Funguje spoľahlivo.

Autor:  duskon [ Ned, 16.02.2014, 18:05 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

Musím popozerať možno nájdem niečo aj doma. Len neviem kde hľadať :mrgreen:

Autor:  janda.m [ Ned, 16.02.2014, 18:17 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

Nebude to tvoj pripad ale len taky pokus....ak by si mal deravu hadicku ale prehrdzavenu trubku tak by ten bazmek mohol nasat bordel...ja som to vycistil a uz to fachcilo...dost vela bordelu tam bolo...prach a tak...predtym to sice tahalo ale potom to az prsty cucalo...

Autor:  duskon [ Ned, 16.02.2014, 18:21 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

Hadičky som kontroloval ako prvé, ale tiež som najprv typoval hadičky.

Autor:  Andy NM [ Ned, 16.02.2014, 18:38 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

Zas tak moc to necistite, nahodou vas to zozerie a co potom??? :-D :-D :-D

Autor:  vladlm [ Ned, 16.02.2014, 22:18 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

duskon píše:
Hadičky som kontroloval ako prvé, ale tiež som najprv typoval hadičky.

najprv si skontroluj, ci ti cvakne ten solenoid... ak je chybna elektrika v nom, tak uz len ho vymenit... ale ak je chyba v mechanike, tak sa este asi da opravit...ak si dobre pamatam, tak davnejsie to tu niekde Jojo GR opisoval

Autor:  MoostanQue [ Ned, 16.02.2014, 23:01 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

Solenoidy musia cvakať obidva, čo sa sluchom ťažko zisťuje.
Najčastejšie umrie ten ktorý špéru vypína, páč je furt zapnutý.

Ak je k dispozícii skratmeter, funkčný solenoid bude vykazovať zanedbateľný odpor, nefunkčný naopak nebude vykazovať nič (k porúchaniu solenoidu dochádza práve prehorením vinutia).

Pre mechanickú kontrolu treba vyťahať hadičky z onoho kurvítka, a pri naštartovanom motore musí byť podtlak vo vstupnej hadičke. Ak nie je, hľadať závadu medzi vývevou a solenoidom (ale s tým som sa ešte nestretol). Ak je, túto pripojiť naspať a presunúť pozornost k výstupom.

Pri jednej polohe vypínača musí byť podtlak na jednom výstupe, a nič na druhom
Pri druhej polohe vypínača musí byť podtlak na druhom výstupe, a nič na prvom

Ak sa čokoľvek deje ináč, je špatný solenoid, a síce ten, ktorý nereaguje tak ako má.
Ak sa solenoidy tvária byť v poriadku, závada bude vo vedení, prehrdzavená trubka alebo vypadnutá hadička, načím sa nasúkať pod automobil a sledovať potrubie, najčastejšie uhnije na konci trubiek na priečke šasi, hneď potom v oblasti výfuku na šasi.

Ak je možnosť získať z iného automobilu ten samý bazizák, je pravdepodobné, že bude tiež jeden solenoid umretý a druhý funkčný - miernym násilím sa dajú solenoidy z toho plechu vybrať, špatné zahodiť, a z dvoch funkčných vyskladať naspať.

V núdzi je samozrejme možné radiť špéru prehadzovaním hadičiek (pozor na plastové nátrubky solenoidov, s veľkým nadšením sa ulamujú). Jednu hadičku spojiť s hadičkou od vývevy, druhú nechať nepripojenú - pre zmenu stavu hadičky vymeniť.

Pri nahrádzaní solenoidov čímkoľvek je nutné, aby vetva, v ktorej nie je aktuálne podtlak, sa prepnutím solenoidu spojila s atmosférou (takže každý solenoid je vlastne prepínací ventil podtlak/atmosféra, nie otvoriť/zatvoriť!), inak by podtlak ostal aj v druhej vetve, a radenie špéry by nefungovalo, logicky.

Stejně najlepšie riešenie je nahradiť bazizák nechanicky ovládaným luftventilom v kabíne, a potiahnuť dozadu tou plastovou trubkou, ktorou sa v náklaďákoch vedie vzduch (6mm).

Autor:  duskon [ Sob, 22.02.2014, 18:48 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

Uzávierka opravená. Prefúkol som a vyčistil ventil a už funguje. Zohnal som si aj druhé ventily zo subaru. Budú v zálohe :mrgreen: .
Prišiel som aj na to, že uzávierka mi ide iba pri zaradenej redukcii. Keď redukciu vyradím vyblokuje mi uzávierku a začne blikať.

Autor:  jenki [ Pon, 24.02.2014, 11:30 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

Tak je to správne.
V systéme uzávierky je zaradená riadiaca jednotka:
- blokuje uzávierku pri vyradenej redukcii
- vypína zadný stabilizátor
- vypína ABS
- sleduje rýchlosť a pri rýchlosti väčšej ako cca 20km/h spúšťa zvukový alarm
Signál o zapnutí/polohe uzávierky berie z mechanického spínača na zadnom diferenciáli. Ten zvykne občas z dôvodu korózie a vlhkosti vyslať klamný signál (krátke spojenie od vody) a po brodení môže začať svietiť na palube kontrolka vypnutého ABS a stabilizátora.

Autor:  Janciak [ Pon, 13.04.2015, 15:20 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

trocha to tu znova rozbehnem :D
ako presne funguje ta uzavierka na Y61tke ? konkretne ma zaujimaju tie suvislosti srchlostou
ked prekrocim 20km/h zasne to pipat a malo by ju vypnut a potom ked padnem dajme tomu na dakcyh 15km/h tak ju skusi znovu zapnut ? samozrejme pri zapnutom prepinaci
zaujima ma to hlavne preto ze ked sa rozbehnem na zapnutej uzavierke do dakeho narocneho vyjazdu na 2ke a plny kotol tak mi zacne pipat a blikat a ak ju vypne a pri miernom spomaleni znovu zapne v zabere tak by sa mohla poskodit ci nemam pravdu ?

Autor:  jenki [ Pon, 13.04.2015, 15:45 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

Uzávierku (originál) by si nemal zapínať za jazdy, lebo ju zničíš. Niečo málo vydrží, ale je to veľké riziko. Vypnúť za mierneho pohybu ešte áno, ale zapínať len keď stojíš.
Za jazdy ju samo nevypne, len to pípa, ale jednoducho to už je mimo normálny režim.
Nikto nepredpokladá, že budeš jazdiť na uzávierke viac ako 20km/h. V princípe na to nie je dôvod. Na to nebola vymyslená.

Autor:  Janciak [ Pon, 13.04.2015, 15:54 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

ako zapinam ju vzdy tak ze zastanem zapnem a pomali sa pohnem a pockam kym zacne svietit... islo mi o ze rychlost to snima v podstate podla otacok a ked dvojku dobre vytocim v hlbokom snehu dajme tomu tak to zacalo pipat a bal som sa ze ak ju vypne pri tom prekroceni a miernom poklese znova zapne moze ju poskodit... ale pokial to len pipa a nevypne tak je dobre

Autor:  jachym [ Sob, 05.03.2016, 13:12 ]
Predmet príspevku:  Re: Uzávierka na GR

Zdravym pani mam podtlak na hadickach pri diferaku len mi nezapina uzavierku okukaval som membranu ako snou dole len ten sesthran pri tahani ma snahu sa vylomit a to by som nerad mate na to nejaku fintu ?

Stránka 5 z 6 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/