Dnes je streda 5. júna 2024, meniny má Laura a zajtra Norbert
Ložisko koša predného difu na PD
Autor |
Správa |
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
Ahoj, ložiskári,
má niekto prístup k nasledovnému typu a za kolík?
SKF BT1B1861883-Q
|
Pia, 27.02.2009, 11:46 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Zmeraj dieru, vrch a šírku. Možno sú aj náhrady a kvalitnejšie (Timken a pod.)
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pia, 27.02.2009, 15:17 |
|
|
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3148 Bydlisko: VYCHOD PO
|
tak ako piše Pejo,zmeraj dierku,vonkajši rozmer a širku a daj typ ložiska-Gulkove,kuželikove,dvojradove.....??? ...
neviem či tam nemaš o jedno čislo naviac
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Pia, 27.02.2009, 16:09 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
je to jednoradové kúželíkové, palcové rozmery. Mal som ho v ruke, keď sme montovali ARB, ale rozmery si zapísal r nd.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Pia, 27.02.2009, 17:03 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
Panáčku, ty si snáď zo mňa verejne robíš kozy.
|
Pia, 27.02.2009, 18:17 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
Meral som kôš difu, tak ma strojári nekameňujte.
Priemer sa hýbal od 45,05 do 45,15 , takže asi ložisko 45mm vnútorný priemer.
Šírka toho priemeru, na ktorý ide nasadiť ložisko, je 19 a nejaké drobné, takže šírka ložiska asi 19mm alebo nejakú desatinu do mínusu.
Pomôže to?
|
Uto, 03.03.2009, 16:27 |
|
|
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3148 Bydlisko: VYCHOD PO
|
Rado nepomože lebo nevieme kolko ma vonkajši priemer....ale okrem toho to treba zmerat uplne presne nakolko ložiska vyrabane v palcovych rozmeroch maju rozmery na chlp presne napr. diera može byt 44.988mm....45.242mm...45.618mm a podobne..
alebo klasicke ložisko v našej norme ma dierku 45 mm vonkajši 75mm a širku 20 mm...
tak tažko povedat čo tam može byt
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Uto, 03.03.2009, 17:10 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
Tak to ja som v koncoch a musí nastúpiť Pejo.
|
Uto, 03.03.2009, 17:24 |
|
|
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3148 Bydlisko: VYCHOD PO
|
Tu je pomocka ,taky mini katalog kuželikovych ložisk,tak popozeraj, prelistuj ,či je tam niečo podobne
http://www.coroll.sk/katalogy/kuzel_nsk_coroll.pdf
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Uto, 03.03.2009, 21:55 |
|
|
pejo
OFFROAD Expert
Registrovaný: Uto, 02.01.2007, 7:21 Príspevky: 1810 Bydlisko: Lúky
|
Musím rozobrať náhradnú nápravu a zmerať veľký priemer ložiska. Bola tam nejaká strapatá miera, tak to bude asi v inchoch.
_________________ Nissan Patrol K260 2,8d, mierne ,,vylepšený" a to isté z motorom RB30 v štádiu skúmania. Seat Arosa na ľahké presuny. Múdrejšiemu neraď, silnejšiemu nezdvíhaj!
|
Uto, 03.03.2009, 22:00 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
ak to pomôže, tak originál ložisko má číslo podľa NISSAN-u 38440N3100
alebo 38440N3110 - čo je novšia verzia
|
Uto, 03.03.2009, 22:05 |
|
|
rado nd
OFFROAD Expert
Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 7:51 Príspevky: 1759 Bydlisko: SK
|
Vyriešené,
Cherokee má prehľad.
2Pejo:Panáčku, nemusíš ten dif rozoberať, nadiktoval si mi to správne.Napodiv.
|
Štv, 05.03.2009, 15:59 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
pôvodné označenie SKF je BT1B1861883/Q
BT1B znamená že je to jednoradoé valčekové s kosouhlým stykom
Q znamená že je pre automobilový priemysel
inak je to tzv. "výkresové" ložisko
a prestali ho vyrábať v roku 2001 - bez priamej náhrady
presný rozmer je :
d1 - vnútorný 45 mm
D1 - vonkajší - 85mm
h1 - šírka 20,75 mm
rozmerovo je to identické s ložiskom 30209 J2/Q, prípadne HR30209J a (podľa RadaND) zámenu pripúšťa aj katalóg k PD
|
Štv, 05.03.2009, 16:57 |
|
|
MARTINO
OFFROAD Expert
Registrovaný: Str, 04.10.2006, 20:45 Príspevky: 3148 Bydlisko: VYCHOD PO
|
tak je potom zbytočne preplacat SKF ,daj tam niečo bud od Timkenu alebo KOYO ,alebo v krajnom pripade ZVL s označenim 30209 ...je to bežne ložisko
_________________My car is Cherokee-Jeep Grand Cherokee ! 5,2 V8,MT Goodrich,3"liftik,CB,gurtna a dobra duša za volantom. ložiska a prislušenstvo http://www.martino-eshop.sk
|
Štv, 05.03.2009, 17:03 |
|
|
palo-cherokee
koumák
Registrovaný: Pia, 06.10.2006, 9:35 Príspevky: 4306 Bydlisko: ZA
|
2Martino: nie tak celkom bežné
Q znamená, že je vyrábané so zvýšenou mierou presnosti a optimalizovanou stykovou geometriou medzi valčekmi a krúžkami tiež kvalitnejšou úpravou stykového povrchu
|
Štv, 05.03.2009, 17:29 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|