Dnes je sobota 20. apríla 2024, meniny má Marcel a zajtra Ervín
Nissan Patrol GR 2.8 TD - Výfuk
Autor |
Správa |
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
konik píše: sorry za OT ... nohu by som zlomil v kolene tomu co by mi vytocil dizla na 4000 ot/min ...
Nevidím dovod prečo nie.
Motor je konštruovaný na nejaký režim. Ak je všetko v poriadku, tak no problem. Veľmi nepriaznivé je jazdiť okolo 2000 otáčok a aj pre benzín, no. Patrola normálně naťahujem 2,9 až 3,2 a ak potrebujem bodnúť pri ťahaní z 3 do 4 tak aj 4tisíc otáčok motora. Samozrejme, teplý, a nie furt.
Najvačším průserom sú rádoby tuzingérovia, čo poladia čerpadlo a to nedokáže zabrzdiť maximálne otáčky - to je prípad EK. Nezaťažený motor s plným knedlom. Aj na Patrole a pred tým na VW Jetta som si regulérne stiahol maximálky o cirka 400 pod sériovú hodnotu a motor nerozštiepim.
No aďalším neblahým javom s tuzingom je pridanie nafty - X ľudí Ti povie dízel musí huliť! A to je tak povediac pikacovina, nemusí....
Usadzovanie sadzí vo výfukui pri malom prúdení je normálne, jednoducho mu daj občas knedlík
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 24.03.2010, 12:38 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
suhlasim a zoviniem odbornu debatu
aky mas nazor na tuning, co robime my ?
zjednodusene povedane : viac vzduchu, vyzsi tlak turba, viac nafty, hustejsia davka (myslim hustejsie plnenie v ramci casu, teda poladeny odstredivy regulator atd)
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Str, 24.03.2010, 12:45 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Rado, úprava ako komplexné riešenie výkonu mi nie je proti srsti, ale musí byť komplexné.
To je v poriadku.
Ja osobne RD28T nebudem moc šponovať - pri mojom štýle jazdy, záťaži mi pribehové krivky výkonu a momentu stačia.
Tie motory majú rezervu, každý má, čo si budeme hovoriť. Prišponovaním sa do istej miery nezníži nejak extrémne životnosť agregátu až k extrému - motory vyšponované na max výkon a tie majú malú životnosť, no.
A si niekto zatočí šroubíkom na čerpadle a navalí tam naftu (dízel potom samozrejme hulí) a druhým šroubíkom aby pri plnom plyne tieklo ešte viac nafty (dízel potom hulí ešte viac) má nabehnuté na STK že mu to krátkodobo, než odstredivec ubere vyletí na 7.000 otáčok a niečo prdne.
Potom budeme furt čítať ako stanice emisných kontrol kurvia motory.
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 24.03.2010, 12:57 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
V tvojom prípade nejde o "tuning" od slova tuniť, ale tuning - úpravu. Zvýšenie výkonu motora vyžaduje veľmi odborný prístup (teda podľa miery o koľko % sa má zvyšovať).
Neodhliadnuc od toho, že nad istú hranicu sa štandartnou cestou ísť nedá. Myslím tým hlavne prierezy sania, výfuku, tvary a veľkosti kanálov, časovaní rozvodov, kvalite použitých komponentov, ventily, sedlá, pružiny, zmene geometrií vačky, piestov atd atd...
V Tvojom prípade si myslím, že by som strach nemal nechať upraviť
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 24.03.2010, 13:03 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
RADOFFROAD píše: Michal, odcvakni to pred napravou ako som pisal, pripomen mi ale, ty mas 2,8 alebo 3,0 ? motor sme ti neupravovali, ci hej ?
2,8 bez uprav.
V ktorom bode 1 alebo 2? Mam ale dve podmienky:
1, uprava sa musi dat kedykolvek vratit do povodneho stavu
2, nesmie to dymit detom sediacim na zednych sedadlach rovno pod nos
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Str, 24.03.2010, 13:42 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
my to robime takto, ale je to o zvarani a rezani, vzdy je to vratny proces, ale ni v zmysle odskrutkujem, priskrutkujem
...s dymom do kabiny problem nemame, kazdopadne ak by si stal na mieste a turoval motor s otvorenymi zadnymi oknami, nie som si isty, co by sa dialo...
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Str, 24.03.2010, 13:58 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Na Karlita: "Veľmi nepriaznivé je jazdiť okolo 2000 otáčok " mozes mi to prosim trochu viac objasnit.
Na Rada: Kam to potom vylezie? Ponad ram a do priestoru pred zadne koleso?
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Str, 24.03.2010, 15:35 |
|
|
Karlito
CVOK HOBBISTA
Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53 Príspevky: 1442 Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
|
Furt len na 2000 otáčok znamená jazdiť v režime, tesne nad začiatkom účinnosti turba (iný Ťah je od 2,2t otáčok). Je dosť malý prietok plynov a usadzuje sa to, no. Nie je to deštruktívne, to som nemal na mysli, ale nepriaznivé je to z pohľadu zanášania výfukového systému. Sám si písal, že len málokedy ideš vyššie a o tom to je.
Aj ja sa vozím napríklad na 1.600 keď sa šolícham a nepotrebujem akcelerovať, ale na druhú stranu nebojím sa 3tisíc, skor naopak, dávam mu
Rado to zahne kolmo dolu
-ka-
_________________ Červená je tiež farba...
+420 604 240 223
|
Str, 24.03.2010, 16:33 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
no, uplne kolmo nie, to sa mi len triasla ruka na monitore, ked som kreslil
vyustuje to ped zadnym difom nadol, malinko sklonene dozadu
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Str, 24.03.2010, 17:37 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
Pomoze motoru aj takato mala uprava?
Ten posledny tlmic prec.
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Pia, 26.03.2010, 22:09 |
|
|
robo kop
Ťažký Profík
Registrovaný: Ned, 12.11.2006, 9:47 Príspevky: 322 Bydlisko: Zborov nad Bystricou
|
mna zaujma kde je ta brzda co to na nej skusate rad by som si tam dal patrola lebo mam chip a urvaty vyfuk a auto ide neskutocne zaujmalo by ma aky ma vykon.
_________________ monteropat,GR Y61,unimog,grizzli,kodiak,Ventura,F8,a k tomu vsetci necenzurovany a nekonfliktny offrovdaci s celeho sveta,www.offroadland.sk
|
Sob, 27.03.2010, 7:06 |
|
|
RADOFFROAD
Nikdy nespokojny úpravca
Registrovaný: Štv, 12.10.2006, 22:30 Príspevky: 4356 Bydlisko: ZA
|
ak chces, dame zmerat aj tu v SR , len netuim cenu, zavolaj , peverime, kamarat kupil stolicu za strasne peniaze, udajne dokaze hocico
brzda na ktorej sa meral vykon, ked sa vymyslala uprava je v PL
_________________www.allmetal.sk www.madoffroad.sk
kontakt: allmetal@allmetal.sk , 0905658233
Načo jazdit v úsporných osobákoch, keď máme naše dvaapoltonové terénne likvidátory pohonných hmôt
|
Sob, 27.03.2010, 10:35 |
|
|
Tiboffroad
Ťažký Profík
Registrovaný: Sob, 20.03.2010, 17:19 Príspevky: 358 Bydlisko: Sklené Teplice
|
Určite je jedna brzda v Kováčovej pri Zvolene, robia tam aj úpravy motorov, teda, čipovanie motorov, skúsenosti sú s nimi dobré.
_________________ Tiboffroad - Autoservis - Autolakovňa
Patrol GR 2,8TD Wagon, Ironman C FoamCell, BLACK STAR MUD-MAX 33x12,5x16 ;Collin's Ranger 31x10,5x16 , hi-lift
navijak CB ONE profi, CB, PMR,
|
Sob, 27.03.2010, 19:49 |
|
|
BBMiso
OFFROAD Expert
Registrovaný: Ned, 16.03.2008, 18:21 Príspevky: 705 Bydlisko: Banská Bystrica
|
BBMiso píše: Pomoze motoru aj takato mala uprava? Ten posledny tlmic prec.
Nasiel som 3" bez toho posledneho tlmica. Tak co pomoze?
_________________ Patrol GR Y61, 2,8TD
|
Pon, 29.03.2010, 8:53 |
|
|
TomasBA
Začínajúci koumák
Registrovaný: Uto, 13.02.2007, 21:38 Príspevky: 140 Bydlisko: BA/PK
|
Ja ti neviem Michal, mam to spravene bez toho posledneho tlmica, cize asi 20cm za kolenom ktore ide ponad napravu to mam ucvaknute a sam neviem ci to ma nejaky vplyv, ak cakas zlepsenie 5% tak to podla mna ani nerob, pokial 1% ok ufakli to.
Onehda davnejsie mi Rado povedal ze prave to koleno ponad napravu, berie % na vykone, logicky by to tak aj malo byt. Chystam sa to zrealizovat.....ale
.....ale zachytil som taku info, ze ten stredovy ''velky tlmic'' treba dat prec a nahradit ho tym malym co je na konci a zahnut to nadol ako popisoval Rado.
Mate niekto skusenosti alebo referencie o tom??
_________________ ...dlha seda Y61 2.8TD (1998) s elektronickym cerpadlom ...Ex dlha zelena Y61 2.8TD (1999) s mechanickym cerpadlom ...popripade pomoze Pajero Sport 2.5TD (1998)
|
Pon, 29.03.2010, 17:52 |
|
|
|
Kto je on-line |
Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre
|
|