4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Uzávierka zadku nevypína...
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=6&t=9952
Stránka 1 z 3

Autor:  jenki [ Ned, 31.01.2010, 23:21 ]
Predmet príspevku:  Uzávierka zadku nevypína...

Pri dnešnom brodení snehom lesmi a lúkami (seno a šrot,lebo pripadlo dosť snehu) som si zapol uzávierku (Patrol GR Y61 dlhý) - bolo treba z jamy vyskočiť- a od toho času mi zostala zapnutá. Zapínal/vyínal som ju samozrejme v kľude, mal som pri tom zaradenú redukciu. Po dojazde do dediny stále svietila, odparkoval som, po čase som nahodil na cestu domov, najprv na rýchlej 4x4, potom na dvojkolke, stále svietil DIFF LOCK, a ABS vypnuté. Keď som zrýchlil, zhaslo to, ale keď som vchádzal do mesta, znova sa mi o rozsvietilo. Tak ,neviem, čo to môže byť za zradu. Tu na fóre som snoril, nič podobné som nenašiel.
Netušíte niekto, čo by to mohlo byť?

Autor:  Martin 4 [ Ned, 31.01.2010, 23:50 ]
Predmet príspevku: 

primrznutá membrána vzadu na náprave ... niečo s podtlakovými relátkami... a tak ...

Skús či relátka cvakajú. Pri prepínaní LOCK/UNLOCK musia obe a naraz.

Autor:  jenki [ Ned, 31.01.2010, 23:55 ]
Predmet príspevku: 

Popočúvam ráno...mätie ma to zhasnutie pri zvýšení rýchlosti... dúfam, že som nič nepototo.. :(

Autor:  Martin 4 [ Pon, 01.02.2010, 0:11 ]
Predmet príspevku: 

ak zhasla, bolo vypnuté. Kontrolku zapína koncový spínač v náprave.

takto z brucha by som tresol, že je podozrivý vypínač na prístrojovke, alebo nejaký drátik pod vypínačom, na relátkach alebo cestou medzi nimi.

Na Y61 sa pri prekročení nejakej rýchlosti špéra sama vypne a stabik zapne.

Keď sa na povel vypínača špéra nevypla, ale pri rýchlosti ano, tak to vyzerá akože ten povel od vypínača nedostala, ale povel od kontroly rýchosti ano.

Čiže ovládanie špéry je OK, len vypínač blbne.

Ale to je len moja prispatá teória v túto neskorú hodinu.

PS .. .nestačí počúvať ... musíš pohmatom bo musia cvaknúť obe a to uchom nerozoznáš.

Autor:  jenki [ Pon, 01.02.2010, 0:21 ]
Predmet príspevku: 

:wink: nezdá sa mi prispatá... btw. pri zaradenej redukcii a prekročení 20km/h sa ozýva gong - zrejme upozornenie na vysokú rýchlosť...ten sneh bol hlboký a bolo treba aj nejakú dynamiku, takže tak som to zistil.. v blate by som asi taký kvalt nikdy nedosiahol.
Na rýchlej 4kolke sa tento zvukový signál neozýva...Horšie je, že neviem, kde tie relátka sú... môže to byť aj elektrika, to je fakt. Ale nad 40 km/h sa určite vypína...teda zhasne, či sa aj vypne, to neviem. V tejto zime to bude sranda...kým sa dostanem do dielne.

Autor:  jenki [ Uto, 02.02.2010, 10:51 ]
Predmet príspevku: 

Martin, keďže si si nad mojím problémom lámal hlavu, tu je pokračovanie zo včera:
o cca 11:00 (teplota vonku -1) som nahodil, uzávierka nesvietila, všetko OK - vyhodnotil som, že asi vplyv teploty na membránu vyriešil problém. Vyrazil som zo Zvolena smer Žiar.
Pri spomalení pred Žiarom sa znova rozsvietil LOCK DIFF a rozblikalo sa ABS.
Zašiel som kamiónového depa a horúcou WAPkou som vystriekal poctivo celý spodok - hlavne prepínací ventil zadného diffu, potom som nahodil, zaradil pomalú 4x4, zapol som uzávierku 10mdopredu/dozadu/dopredu a vypol som uzávierku, spravil som pár poloblúkov na jednu/druhú stranu a svetielka pozhasínali, uzávierka sa vypla.
Došiel som do dielne, auto som nechal vonku, než som zakúril - pol hodina, idem s autom do dielne a tie kontrolky zase svietia.
Dal som auto na zdvihák, uzávierka bola naozaj zapnutá.
Skontroloval som ventily vpredu - cvakajú aj pri prepnutí na LockOn aj na LockOff.
Prehodil som hadičky na ventiloch - nepomohlo
Obrázok

Prehodil som hadičky vzadu na membránovom ventile - nepomohlo
Obrázok

Jediné čo som zistil, že bez ohľadu na polohu vypínača uzávierky mi podtlak ťahal len horný el.mag. ventil (1) Ale prehodenie hadičiek nepomohlo.

Uzávierka zostávala zamknutá, v dielni relatívne teplo, takže membrána nemohla byť primrznutá.

o cca 20:00 som s tým skončil, niet čo riešiť, nefunguje, domov pomaly zájsť musím, teplota vonku -9 stupňov. Na rovnej ceste som pomaly zrýchľoval, až do 80km/h mi svietil DiffLock a blikalo ABS, potom zhaslo, pri spomalení sa rozsvietilo. Za Žiarom som to rozbehol na 90, zhaslo, a udržoval som túto rýchlosť až do Zvolena. Po spomalení sa už diferák nerozsvietil, dnes ráno do roboty som normálne nahodil, nič nesvieti. Nechcem teraz testovať zapínanie diferáku, urobím to až v dielni, ale nedokážem ani len zhruba identifikovať zdroj závady. Rozmýšľal som o vlhkosti v tom pneumatickom systéme...neviem. Fčil, babo raď...

Autor:  Karlito [ Uto, 02.02.2010, 11:06 ]
Predmet príspevku: 

Slaný nálev kde nemá byť

-ka-

Autor:  jenki [ Uto, 02.02.2010, 11:14 ]
Predmet príspevku: 

Karlito, ale kde???
Všetko som vyumýval horúcou WAPkou a na membránovom ventile sú gumky OK, a hlavne, prečo neprepol, keď som mu prehodil podtlaky?

btw. tam kde som jazdil a nabíjal sneh do podvozku nikdy žiadne soľ nebola, to boli čisté a nepoškvrnené snehové pláne/pasienky a 40-50cm nového snehu. Predstav si to ako prejazd cez Jince mimo akékoľvek cesty... Aj keď je mi jasné, že na ceste sa soli nabere...

Autor:  Karlito [ Uto, 02.02.2010, 11:17 ]
Predmet príspevku: 

Aha, soradž... a kontrolným si sa do difu kukou ako vyzerá olej?

-ka-

Autor:  jenki [ Uto, 02.02.2010, 11:23 ]
Predmet príspevku: 

nekukou... :oops: ale bol menený v máji...teda komplet všetky náplne...ale dobrý bod, pozriem aj tam, aj majster tesár sa mohol utnúť...
takto nejak to vyzeralo v nedeľu:
Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

Tam nikde žiadna soľ nebola a predtým LockDiff chodil bez problémov

Autor:  pejo [ Uto, 02.02.2010, 11:46 ]
Predmet príspevku: 

musíš najprv zistiť, či je to mechanická, alebo elektrická závada. Najjednoduchšie je zdvihnúť ľavé zadné a skúšaj otáčať pri bežiacom motore a neutrále a prepínať.

Autor:  jenki [ Uto, 02.02.2010, 11:50 ]
Predmet príspevku: 

Čítaj vyššie, to všetko som už urobil... a nič rozumné mi z toho nevyplýva. :?

Autor:  Martin 4 [ Uto, 02.02.2010, 12:12 ]
Predmet príspevku: 

niekde v elektrike máš skrat a samovoľne sa ti to zatvára.

čo by nemuselo byť v rozpore s podozrením na slanú = dobre vodivú brečku v niektorom konektore.

Vystriehni keď to bude otvorené a vytiahni konektor z relátok. Špéra síce bude off duty, ale aspoň budeš môcť jazdiť kým nebude normálnejšie počasie na hľadanie chyby.

Ešte ma tak napadlo dodatočne ... ponajprv vytiahni konektor z prepínača na prístrojovke že či to bude blbnúť naďalej. Tým vylúčiš problém prepínači.

Autor:  Karlito [ Uto, 02.02.2010, 12:32 ]
Predmet príspevku: 

Skromne si dovolím tvrdiť, že 90% elektrických porúch v zimnom období sa dá pripísať na vrub vlhkosti, zrýchlenej oxidácii či slaným vodivým nánosom...

-ka-

Autor:  jenki [ Uto, 02.02.2010, 16:40 ]
Predmet príspevku: 

Chlapi, šaráda pokračuje... naobed som vyrazil do B.Bystrice, odchod normálne, pri príjazde do Bystrice sa špéra zase rozsvietila. Auto tam stálo asi 2 hodiny, po nahodení sa to rozsvietilo a zhasne to tentoraz pri veľmi malej rýchlosti cca 10-15km/h, ale zato sa stále rozcvecuje.
To je ale zamotaná závada...

Ten prepínač je dole na stredovej konzole, vybrať ho budem môcť až v teple, aby som nepolámal plasty... to musím až v garáži, najskôr v sobotu...

Nejde mi do hlavy, prečo je podtlak iba v tej hornej trubičke, a tiež, prečo po výmene hadičiel tú špéru neodomkne... veď by malo dôjsť k reverzii funkcie a to bez ohľadu na elektriku, no nie?

To Pejo:
myslíš že keby som zdvihol iba jedno koleso pri bežiacom motore, že by som to ustál? Ja som zdvihol celú zadnú nápravu, vždy pre kontrolu som po "ručnom" otočení kolesa pre kontrolu aj zaradil kvalt, aby som nasimuloval prevádzkové prostredie. Ani raz mi ju v tomto testovaní včera nevyplo, ani po prehodení hadičiek. Nikdy som ale netočil rýchlosťou väčšou ako 20 km/h...

Stránka 1 z 3 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/