Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv, 23.05.2024, 14:02
Dnes je štvrtok 23. mája 2024, meniny má Želmíra a zajtra Ela




Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 225 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Ďalší
 Kone ako koníček 
Autor Správa
Velky Kraken
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia, 16.11.2007, 23:01
Príspevky: 7920
Bydlisko: mesto vychadzajuceho slnka Tornala City
Odpoveď s citáciou
Poslať 
AKCIE kde sa ublizuje zvieratam by som uplne rusil,a kruto trestal. , nahanal by som zikejov,,,,,,

_________________
EX Suzuky Samuraj1.3
EXJeep Cheroke 2.1TDI
EX Jeep Grand Cheroke Limited 4Liter
EX Mitsubishi Pajero2,5TDI GLS
EX Jeep Grand Cheroke WJ 3.2 TDI Limited
EX Nissan Patrol 2.8 TDI Y60
EX Jeep Grand Cheroke 2.5TDI laredo
EX Jeep Grand Cheroke2,5TDI Limited


Sob, 12.01.2008, 21:15
Profil
Koumák
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Sob, 17.02.2007, 21:30
Príspevky: 186
Bydlisko: Žilina
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Tak toto je dost drsne.........


Sob, 12.01.2008, 22:04
Profil WWW
Trvalá prekážka
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 0:10
Príspevky: 3197
Bydlisko: nr
Odpoveď s citáciou
Poslať 
...na všeobecne zaujímavej a podnetnej stránke http://www.dfens-cz.com som našiel aj tento pekný článoček... Myslím že na tomto automobilne orientovanom fóre by mohol byť prínosný ...:

Zkušenosti: Kůň
Vydáno 16. 04. 2007 (13829 přečtení)

Stále tu čtu recenze na dopravní prostředky, ale kůň mi tu dosud chyběl. Rozhodl jsem se tento zásadní nedostatek napravit.

Kůň je nekolový dopravní prostředek, dříve všeobecně využívaný, v současné době je provozován spíše pro zábavu. Nelze vyloučit jeho opětovné masivní používání v budoucnosti.

Vzhled: Kůň je dopravní prostředek poněkud neobvyklého tvaru zhruba dva metry vysoký, dva a půl metru dlouhý a půl metru široký. Hmotnost se pohybuje mezi 400-800kg. Rozměry se velmi liší podle typu a stáří. Nejvýše položená je takzvaná hlava, která obsahuje řídící jednotku, kamerový systém a detektory zvuku. Dále na ní jsou ventilační otvory a otvor pro doplňování paliva.

Pod hlavou je tzv. krk, což je v podstatě malý jeřáb, který je na sedmi vnitřních spojích schopen hlavu zvedat, otáčet a naklánět ji do všech směrů podle potřeby. Krk bohužel není teleskopický.

Krk je připojen k tělu, což je základní konstrukční blok. Zde je nutné zmínit zvláštnost konstrukce, totiž že kůň není poháněn válcovým spalovacím motorem, ale jedná se o velmi zajímavou techniku přeměny paliva na energii. Zájemcům doporučuji odbornou literaturu. Většinu těla tedy zabírá zásobník paliva a systém jeho zpracování, systémy chlazení a další. Pod tělem jsou nohy, které obstarávají vlastní pohyb koně. Skládají se z různě dlouhých tyček spojených klouby, kterými pohybují tzv. svaly. Ty jsou funkcí podobné hydraulickým pístům, jen princip činnosti je poněkud jiný.

Celý kůň je potažen kvalitní kůží s vyhříváním.

Jízda: Zvláštností jízdy koňmo je, že jezdec nesedí uvnitř koně, ale na něm. Nabízí se zde přirovnání k motocyklu, ovšem není to přesné. Kůň je vybaven samonavigačním systémem, takže pokud často jezdíte určitou trasu, nemusíte se vůbec věnovat řízení a bez problémů si můžete za jízdy číst nebo telefonovat. Určitou pozornost jízdě je nutné věnovat pouze v případě neobvyklých okolností, například náhlé vyběhnutí zvěře z křoví. V takovém případě bývá navigační systém zmaten neobvyklou informací a může neočekávaně změnit směr nebo rychlost pohybu.

Pokud jedete jinudy, je kůň schopen samostatné navigace po zřejmé cestě, jinak je nutné občas jeho pohyb korigovat.

Při jízdě se nejvíce projevuje stav řídící jednotky. Některé si vynucují doplňování paliva bez ohledu na přání jezdce, nebo reagují na snahu o řízení velmi nepříjemným způsobem. Ovšem dobře naprogramovaná jednotka je většinou velmi spolehlivá a pokud se projevuje neobvykle, je nezbytné zjistit důvod problému. Většinou postačí doplnění vody, nebo krátká přestávka. Někdy však bývá nezbytná korekce chování, například pomocí stimulace dotekových čidel pod kůží.

Rychlost a dojezd: Základní rychlostí je krok. To je způsob pohybu, kde jsou tři nohy na zemi a jedna ve vzduchu (nohy se při pohybu pravidelně střídají). Rychlost je cca 5-8kmh, vytrvalost několik desítek km. Tento způsob pohybu jako jediný nevyžaduje od jezdce žádnou zvláštní námahu ani aktivitu. Rychlejším pohybem je klus, při kterém se střídají dvě a dvě nohy. Rychlost pohybu je kolem 10-15kmh. Touto rychlostí je kůň schopen jet cca hodinu, pak je nutné zpomalit nebo zastavit kvůli ochlazení a v létě i doplnění vody. Na kratší vzdálenosti je možné použít cval, kdy kůň dosahuje rychlosti kolem 20-30kmh a vydrží zhruba několik minut. V případě potřeby je možné jet tryskem, to je nejrychlejší způsob pohybu koně, kdy rychlost dosahuje 60-70kmh, ovšem vytrvalost je pouze pár set metrů, poté je nutné nechat koně pár minut jít krokem kvůli uklidnění a stabilizaci pohonného systému.

Rychlosti nejsou proti ostatním dopravním prostředkům nijak závratné, ovšem na druhou stranu má kůň již v základní výbavě náhon 4x4 a je schopen jízdy i ve stoupání kolem 50-60%. Umí také plavat, skákat a překonávat velké terénní nerovnosti, polomy, atd. Lze za něj i zapřáhnout vozík, kládu nebo jiný náklad a tím jeho využitelnost velmi stoupá.

Nevýhodou koně je, že nemá brzdy (nelze je ani dokoupit) a pokud se rozhodne nezastavit, máte problém.

Spotřeba: Kůň spotřebovává výhradně paliva z obnovitelných zdrojů. Základ tvoří tráva, jádro a voda. Tráva v létě roste všude, na zimu je nutné obstarat sušenou (seno). Pod označením tráva(seno) zde není myšlen slangový název druhu Cannabis sativa, ale tráva ve smyslu lidového označení, tj. zelené nadzemní části rostlin běžně se vyskytující se na loukách, v příkopech u cesty, apod. Kůň spotřebuje cca 50kg trávy denně, je ovšem schopen si ji sám obstarat na vhodném místě zvaném pastvina. Pokud tráva není, je nutné ji nahradit senem v množství cca 10-20 kg denně.

Slovem jádro se označuje palivo s velkým energetickým obsahem a to granule, obilí, obilné vločky, atd. Spotřeba závisí na typu koně a jeho zatížení. Obvykle při lehké zátěži postačí cca 1-2kg denně, při velkém zatížení až 5-10kg denně, ale pokud je kvalitní tráva nemusí být jádro po určitou dobu nutné vůbec. Vody kůň spotřebuje cca 20-50 litrů denně, podle zátěže, počasí a dalších okolností. Nejlépe je poskytnout vodu v neomezeném množství, kůň je schopen si ji pak automaticky doplňovat,

Dále by měl kůň dostat doplňky dle potřeby (sůl, vitamíny, mrkev, jablka, atd.)

Palivo by mělo být přiměřeně kvalitní, jinak hrozí problémy a závady. Občas je nutné složení konzultovat s odborníkem.

Výhodou je relativně levný provoz koně, ovšem problém je nutnost doplňování paliva i v době, kdy koně nepotřebujeme. Je to dané tím, že systémy koně nelze vypnout. Tento problém se u dopravních prostředků se spalovacím motorem nevyskytuje.

Emise koně jsou plynné, kapalné i tuhé. Plynné neuvažujeme, jedná se o vodní páru, CO2 a malé množství metanu. Tento typ emisí se objevuje se specifickým zvukovým efektem v případě rychlého pohybu koně, leknutí, apod. Kapalné emise kůň vypouští podle potřeby (vždy v klidu), několikrát denně v objemu 1-2 litry naráz. Tuhé emise jsou někdy problém, například velkou hromadu na náměstí jen málokdo srdečně vítá. Naštěstí jsou všechny odpady biologicky snadno rozložitelné a používají se jako velmi kvalitní hnojivo.

Péče a údržba: O koně se pečuje podobně jako o ostatní dopravní prostředky. Zhruba jednou měsíčně je dobré podrobně zkontrolovat a upravit koni kopyta, což je zařízení podobné pneumatikám s tím rozdílem, že kopyta se sama obnovují. Také je nutné jednou za čas koně vyčistit nebo umýt a také nechat zkontrolovat stav. Výhodou koně je self-repairing systém, kdy se drobná poškození sama opraví. Typicky škrábance na kůži, drobné závady v pohonném systému… Větší problémy je nutné svěřit odborníkovi. Ceny oprav jsou někdy hodně velké, problémem jsou i náhradní díly, většinou nejsou k dispozici. Kůň je naštěstí většinou schopen omezeného provozu i v případě vážnější závady například na některé z kamer nebo detektoru zvuku. V případě opravdu vážného problému je někdy nutné koně vyřadit k recyklaci a obstarat nového.

Kůň bezpodmínečně musí mít pro něj vhodné místo na parkování. Moji koně nemají garáž, jsou umístěni volně na pozemku, kde mají volně k dispozici vodu a trávu nebo seno. Pro případ opravdu nepříznivého počasí tam mají i přístřešek. Za takovýchto podmínek stačí péče v rozsahu cca 0-20 minut denně a dvě, tři hodinky o víkendu (v týdnu doplnit palivo a vodu, o víkendu očista výběhu).

Na tuning je kůň naprosto nevhodný. Křídlo a hifi soupravu sice je možné namontovat, ale výsledný efekt pravděpodobně nebude splňovat očekávání.

Ceny a doplňková výbava: Pořízení běžného koně přijde zhruba na 20-200 tisíc korun podle typu, stáří, vlastností a očekávání. Pokud se o koně nechcete nebo nemůžete starat sami, lze ho za poplatek kolem 3-5 tisíc měsíčně umístit ve veřejné stáji (obdoba garážových stání), kde se vám o něj postarají a můžete jenom jezdit. Navíc tam kůň není sám, což je významná výhoda. Na druhou stranu se musíte smířit s některými omezujícími pravidly veřejných stájí.

Pokud máte koní více, je levnější vlastní péče, ovšem musíte mít k dispozici pozemky. Jako optimální se udává cca 1 hektar na koně, v praxi postačí polovina. Jsou pak ale vyšší výdaje za seno, protože pastvina je dříve holá.

V případě pořízení koně budete potřebovat i doplňkovou výbavu jako ohlávky, vodítka, sedlo, čištění, různé přípravky na opravy drobných závad, atd.

Celkové náklady za život koně (zhruba 20-25 let) mohou být kolem 1-2 miliony korun, což je podobné jako u auta.

Koně si lze také pronajmout za cca 200-300Kč na hodinu, ale tento způsob ježdění mi nepřipadá příliš šťastný, protože nájemní koně jsou „okopaní“ od lidí a jejich řídící jednotky vykazují nejrůznější vady. Na prvotní seznámení to ovšem samozřejmě postačí.

Shrnutí: kůň je alternativní dopravní prostředek vhodný zejména pro volný čas, jako zdroj zábavy a také kontaktů se zajímavými lidmi. Můžete se s ním setkat zejména na venkově, ale i policie v některých městech oceňuje jeho nesporné výhody.

_________________
SLOW & FURIOUS


Pon, 28.01.2008, 15:15
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 15.01.2008, 15:12
Príspevky: 509
Bydlisko: CR
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Proc sem kopirujes celej text ???
Vzdyt uplne staci link ne ?

..si pletes forum s knihovnou :wink:



Navic jsi to blbe zkopiroval a ted se v tom neda vyznat.

Lepsi je, si totez precist tady.


Pon, 28.01.2008, 15:22
Profil ICQ
Rubicon & Samurai Woman
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45
Príspevky: 767
Bydlisko: Veľká Lehota
Odpoveď s citáciou
Obsednutí Shamana [ Odpovědět ] | [ Odpovědět + ] |
Blanka Štěpánková [26-Jan-08]
Musím se pochlubit, že jsem dnes poprvé plnohodnotně seděla na Shamanovi, bez sedla, na ohlávce s vodítkem v ruce. Stál jako přibytý, dostal chlebíček, pak jsme udělali pár kroků. Super pocit. Těším se na pokroky. Jenom doufám, že nebude pod sedlem vyhazovat tak, jak to dělá ve volnosti. To jsou smrtící skoky:)
..prepac shaman :wink:

_________________
Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
jeep wrangler rubicon 4,0l
suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE


Uto, 29.01.2008, 0:46
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 16:02
Príspevky: 968
Bydlisko: Trenčín
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Leonaaaa - :smt098

tiez som na nieco podobne myslel , ale zvladla si to na jednicku !!!
;-)

_________________
OFF the ROAD


Uto, 29.01.2008, 9:35
Profil
CVOK HOBBISTA
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 14.06.2007, 22:53
Príspevky: 1442
Bydlisko: Západné čechy - okres ROkycany (pochádzam z Martina)
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Patrí do tohoto THREADU aj koníček ku koňom pod kapotou ? :-D :-D :-D

-ka-

_________________
Červená je tiež farba...
+420 604 240 223


Uto, 29.01.2008, 10:38
Profil WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv, 05.10.2006, 13:24
Príspevky: 1208
Bydlisko: Ráztočno - PD
Odpoveď s citáciou
Poslať 
NIE :smt093 na to máš celé zvyšné fórum

_________________
Ludia požadujú aby ich život mal nejaký zmysel, život má presne toľko zmyslov, koľko sme ochotný doň vložiť. H. Hesse


Uto, 29.01.2008, 15:18
Profil
Začínajúci koumák

Registrovaný: Sob, 13.10.2007, 23:51
Príspevky: 120
Bydlisko: Dohnany
Odpoveď s citáciou
.................


Naposledy upravil Tonci dňa Ned, 04.05.2008, 19:13, celkovo upravené 1



Str, 06.02.2008, 10:52
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
ked sme pri konoch a youtube neda mi nepejstnut toto http://www.youtube.com/watch?v=DPa6qEG2lUg
ti co vedia maju predstavu co to obnasa naucit kona toto
nekamenujte ma ja viem ze tie kravky tam nekoncia najlepsie :? :? :? ale ide tu teraz o toho kona a toho chlapa.


Str, 13.02.2008, 17:00
Profil WWW
Rubicon & Samurai Woman
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45
Príspevky: 767
Bydlisko: Veľká Lehota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
konik píše:
ked sme pri konoch a youtube neda mi nepejstnut toto http://www.youtube.com/watch?v=DPa6qEG2lUg
ti co vedia maju predstavu co to obnasa naucit kona toto
nekamenujte ma ja viem ze tie kravky tam nekoncia najlepsie :? :? :? ale ide tu teraz o toho kona a toho chlapa.

...nadherny lusitano!!..mam zimomriavky ako uz davno nie :wink:

_________________
Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
jeep wrangler rubicon 4,0l
suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE


Str, 13.02.2008, 18:47
Profil ICQ WWW
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
poznam tie pocity... vzdy ked pustia v radiu tu pesnicku tak si spomeniem na merlina :-)


Štv, 14.02.2008, 14:04
Profil WWW
Recyklovaný teaneger
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto, 26.12.2006, 17:21
Príspevky: 3601
Bydlisko: MY/BA
Odpoveď s citáciou
Poslať 
tiež :D drsné : http://www.mojevideo.sk/video/2f2/kone_sa_guluju.html

a toto poučné : http://www.mojevideo.sk/video/624/blaznive_reklamy.html

_________________
JAK BY TADY BYLO KRÁSNE, KDYBY SEM TU NEBYL JÁ.Obrázok


Štv, 14.02.2008, 14:59
Profil
OFFROAD Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str, 06.02.2008, 20:07
Príspevky: 743
Bydlisko: Nitra
Odpoveď s citáciou
Poslať 
pospominal som dnes na stare dobre casy z detstva ked sme sa hravali nahanacku a skryvacku... teraz to bolo viac adrenalinove... ja na 1HP 4x4 verzus dve 4x4 s posadkou nasratou jak zumpa...zrejme sukromne hospodariaci rolnici...
... vopred pisem ze nejazdim po poliach jak tatar tj pouzivam polne cesty popr jazdim striktne po okraji pola... co ale vobec nesplna kriteria sukromne hospodariaceho rolnika podla ktoreho by mal kon maximalne orat vinicu popripade sa naucit levitovat 5cm nad polom... chyba co som spravil ja je ze som nezastavil kona na priatelsky vypuc zaludka...chybu co spravili oni, pustili sa ma prenasledovat... kua to bola jizda ... polem nepolem... nasrate 4x4 som za chrbtom este nemal a ziadnemu koniarovi neprajem ... zachranil ma les aj ked aj v nom sa fesaci statocne drzali ... nakoniec ma zachranila hustota porastu a to ze auta este stale nevieme pasirovat cez stromy...
...tomu chotaru sa budem mooc dlho vyhybat a v pripade ze stretnem nasrateho hajitela svojich latifundii a pobliz bude mat plechoveho tatosa 4x4 radsej zastanem a pokecam... aj ked to asi bude velmi jednostranny dialog...howgh...


Sob, 03.05.2008, 23:10
Profil WWW
Rubicon & Samurai Woman
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon, 05.03.2007, 21:45
Príspevky: 767
Bydlisko: Veľká Lehota
Odpoveď s citáciou
Poslať 
..Trencin 28. juna okolo 20:30 budem mat s Uranusom vystupenie na Vecernej show pod nazvom arabska show..ak by niekto mal zaujem prist pozriet...po vystupeni ma kludne odchytte /pred nie, byvam nervozna :-D /, rada sa tam stretnem s offroadakmi :wink:
http://www.tmm.sk/
..zaujimavost pre muzov...budem vystupovat s brusnou tanecnicou 8)

_________________
Len jedno je isté- že nič nieje isté...a ani to nieje isté...
....najkrajší pohľad je z chrbta koňa...a nadvíhaného auta.
jeep wrangler rubicon 4,0l
suzuki samurai
http://www.youtube.com/watch?v=rqSbl9xtCSE


Uto, 24.06.2008, 21:31
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 225 ]  Choď na stránku Predchádzajúci  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prehliadajúci toto fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: