4x4 Club Slovakia http://www.4x4club.sk/forum/ |
|
Lietanie vrtulnikom by Radoffroad http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=60&t=12679 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Danopatrol [ Str, 16.03.2011, 21:28 ] |
Predmet príspevku: | Lietanie vrtulnikom by Radoffroad |
No.o...ako by som začal....nestoji to na 4-roch kolesach. Alebo som sa netrafil? ![]() |
Autor: | RADOFFROAD [ Str, 16.03.2011, 21:54 ] |
Predmet príspevku: | |
![]() ![]() no, ides na to logicky, len to este zopar patrolov musim predat a mozno aj dom, firmu a zopar organov ![]() |
Autor: | pejo [ Str, 16.03.2011, 23:16 ] |
Predmet príspevku: | |
Začni s motorovým padákom, alebo rogalom, to neni taká hrúza. |
Autor: | RADOFFROAD [ Štv, 17.03.2011, 8:13 ] |
Predmet príspevku: | |
toto je tema asi inde, tak len upresnim, nech nevznikaju dohady patrol v tomto smere nenahradi ziadny iny dopravny prostriedok, stale zostavam predovsetkym offroadak ![]() |
Autor: | bacaono [ Štv, 17.03.2011, 9:09 ] |
Predmet príspevku: | |
A co tak na toto domontovat vecne nespokojnym upravcom vrtulu? ![]() |
Autor: | jenki [ Štv, 17.03.2011, 9:21 ] |
Predmet príspevku: | |
Ja len aby sa nezabudlo. Opatrne premýšľať, kam s vrtuľou. Lebo stále platí: Koza nie je dobytok a vrtuľník nie je lietadlo. ![]() |
Autor: | RADOFFROAD [ Štv, 17.03.2011, 9:37 ] |
Predmet príspevku: | |
a este jedno porekadlo : tam kde piloti lietadiel mavaju, tam uz piloti vrtulnikov griluju ![]() |
Autor: | jenki [ Štv, 17.03.2011, 9:46 ] |
Predmet príspevku: | |
No, to je fakt. Hovorí sa, že vrtuľníkár jak pomaly lieta, tak pomaly myslí (robí, pije,...atd. doplň podľa potreby ![]() Takže potrebuje nejaký nádskok. V skutočnosti vrtuľník ani neletí. Len sa trasie vytúženým smerom. ![]() Ale asi dosť, aby to niekto nebral vážne. To sú klasické prekáračky a vtípky, ktoré vždy patrili k veci... ![]() |
Autor: | RADOFFROAD [ Štv, 17.03.2011, 10:07 ] |
Predmet príspevku: | |
ale je to kurwa narocne, zacinam sa do toho vnarat a oproti lietadlu je toto podstatne viac o koncentracii na uplne vsetko od sledovania pristrojov po zaneprazdnene permanentne obe ruky, obe nohy, teren, vietor, moznost nudzoveho pristatia atd atd a k tomu vsetkemu vsetko v anglickych jednotkach kua mam sa co ucit... ![]() |
Autor: | jenki [ Štv, 17.03.2011, 10:39 ] |
Predmet príspevku: | |
...tuším si na to ešte matne spomínam aj keď je to už dávno ![]() Ale čo nezabíja, otužuje. Začiatky sú vždy ťažké. Potom to je už iba zložitejšie ![]() A to porovnanie s lietadlom je relevantné až po nejakom čase, keď sa oči zatlačia nazad na pôvodné miesto ![]() Držím palce. |
Autor: | RADOFFROAD [ Štv, 17.03.2011, 11:15 ] |
Predmet príspevku: | |
no, ak kuknes tie videa, dostal som lekciu z autorotacie (asi 4x) sice raz nam blikla kontrolka nizkych otaciek, ale aspon vzruso = tak toto zvladnut (autorotaciu) ked som videl co vsetko to obnasa, kua klobuk dole aj bundu aj sal ![]() |
Autor: | jenki [ Štv, 17.03.2011, 11:50 ] |
Predmet príspevku: | |
Ono je to komplet OT v tejto téme, asi to patrí sem: Lietanie Vrtulnikom by Radoffroad keď tak to prehoď ale fakt je, že si tieto srandy treba predstaviť s niekoľkonásobne ťažším prístrojom (aj Mi-2 stačí, starý Mi-4 ani nehovorím) a mňa toto moc nenadchlo. Najľahší bol Mi-1 (2 až 3 miestny podľa vonkajšej teploty a motora, ale len s jedným riadením) a na tom si asi užili všetci povinné stresové oblety priestoru po príchode na letisko pôsobenia, obvykle v podaní vyslúžilého stíhača s horším zrakom a dobrým srdcom, ochotným ukázať všetky "vymoženosti" lietania s vrtuľníkom. Nasledovali povinné zoskoky z vrtuľníka Mi-4 a Mi-8, takže nakoniec sa vzťahy ustálili na vzájomnom vtipkovaní medzi spolužiakmi s občasnou vzájomnou výmenou rolí, keď bola doba naklonená nezbednostiam. Je pravda, že som sa nedočkal obvyklého postupu, ktorý sa kedysi aplikoval v profesionálnej praxi (rýchly stroj, pomalý stroj a doslúžiť na kuriernom vrtuľníku ako pán Bírko na Mi-1), možno by som doteraz poletoval po krajoch juhočeských, ktovie. I keď na Sliači sa ešte tento systém prechodu z rýchlej na pomalú a potom na vrtuľník uplatnil v hojnom počte, akurát prechod bol rovno na Mi-17. V každom prípade držím palce. Lietanie je krásne choroba, ktorá sa nedá vyliečiť, dá sa iba utlmiť na nejaký čas. Ale dá sa s ňou žiť...len je to náročné. Na všetko. Čas, rodina, zdravie je asi správne poradie. Toto konštatovanie si dovolím po cca 30 rokov profesionálnej praxe. |
Autor: | lubor [ Štv, 17.03.2011, 18:53 ] |
Predmet príspevku: | |
Teda mna by ste do toho nedostali ani ozrateho a ked, tak by som vam to cele ![]() ![]() |
Autor: | efendi [ Štv, 17.03.2011, 19:05 ] |
Predmet príspevku: | |
lubor, lietanie je senza vecicka,, je pravda ze zivot mas v inych rukach, ale to je o inom,vsetko pozerat zvtacieho pohladu je neopisatelna vec, ,,onen casu sme mali kazdy rok pridelene 200 hodin na lietanie okolo ŠH ,, teda na demarkaciu ŠH, ktore som v plnej miere vyuzil. Lietalo sa s vrtulnikmi MV, kde boli skuseny piloti a zazil som s nima velmi pekne chvile, a dokopy mam cca 1000 odlietanych hod,,ale nie ako pilot ![]() ![]() ![]() |
Autor: | JohnnyPajero [ Štv, 17.03.2011, 23:45 ] |
Predmet príspevku: | |
Prepáč, ale čo znamená ŠH? |
Stránka 1 z 2 | Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |