4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Vypinate na zimu ABS ?
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=66&t=2559
Stránka 2 z 2

Autor:  Karlito [ Pia, 21.09.2007, 13:28 ]
Predmet príspevku: 

ABS - výhoda, záchrana, pomocník, obťažovátko, niečo čo sa môže pokaziť... takto nejak by sa dalo obecne popísať.

Ja na aute osobne nemám (a ani som na offa nechcel), lepšie je jazdiť tak, aby sa klepot od kolies a vibrácie v pedále ani nedostavili a keď už k tomu dôjde, tak by sa mal šofér poučiť - AHA ĎALŠIA POISTKA ZA TOUTO UŽ NIEJE... IBA KRAJNICA, ALEBO STROM...!

Inak v teréne, pri prudkých zjazdoch, si myslím, že najlepšiu trakciu zabezpečí vhodne volený prevodový stupeň a plynule sa otáčajúce kolesá...

-ka-

PS: hlavne ma za môj príspevok nezabite...

Autor:  DanoDEF [ Pia, 21.09.2007, 18:38 ]
Predmet príspevku: 

Karlito píše:
...Inak v teréne, pri prudkých zjazdoch, si myslím, že najlepšiu trakciu zabezpečí vhodne volený prevodový stupeň a plynule sa otáčajúce kolesá...


ANO....ale aj to je iba ciastocna pravda. :D

Autor:  kentus [ Pia, 21.09.2007, 21:45 ]
Predmet príspevku: 

Mne sa už dole prudkým rozmočeným zjazdom kolesá plynule otáčali ale auto sa šmýkalo svojou rýchlosťou nezávisle na kolesách :shock: Upozornili ma na to (niežeby som o tom nevedel) spolucestujúci ktorí hore vystúpili a zišli si to radšej po svojich.
ABS som mal samozrejme vypnuté :-D

Autor:  MilanBB [ Ned, 23.09.2007, 0:11 ]
Predmet príspevku: 

biker píše:
nene milan...najviac nebrzdis ked mas koleso uz v smyku...najvacsi brzdny ucinok ma koleso tesne pred smykom.v krizovych situaciach kde treba vazne hned zabrzdit sa snazim vystihnut ten moment pred smykom. na jeepe nemam abs a v terene nemam nic moc najazdene tak ani neviem preco je lepsie tam bez abs. kde je lepsie aby bolo koleso blokovane?
na mercedese abs mam.ked sa smyka alebo ked je vela vody na ceste pomaha.. alebo v zime. tam je super aj ten LSD v zadnom dife.
tu v UK je mokro a smyklavo stale a jazdit na seate co nema ABS po meste ako blava neni nic moc bezpecne... aspon ze mam super pneu na vodu.


mno.... súhlasím s Tebou až na jednu vec. ABS zabezpečí aby koleso nezastalo, teda akoby pulzuje bzrdou. Ak by si ale šiel pomalšie, zistíš, že na veľmi klzkom povrchu Ti bude ABS robiť niečo také že posledné metre brzdenia bude koleso povedzme 30cm v šmyku, potom zas 30cm sa bude točiť , potom zas 30cm v šmyku atd.... Mal som možnosť vidieť to na testovacej dráhe s mokrým povrchom a na nových vozdilách ( žiadne staré braky ) Takže tak. Dalšia vec - ak píšeš, že sa snažíš v kritických sit. vystihnúť moment kedy sa Ti ešte kolesá nešmýkajú, ale sa točia - uvedomuješ si, že aj moment kedy sa prestanú predné ( toto je dôležitý moment !!!! PREDNÉ ) kolesá točiť a už sú v šmyku, tak zadné sa ešte stále točia? Teda zadné kolesá majú vtedy ešte relatívne daleko od toho aby sa tiež zastavili a šmýkali sa.Ak by si chcel ísť aj zadnými na túto hranicu, musel by si mať zákonite predné kolesá už v šmyku !!!! A to nehovorím o offroade, kde je z času na čas nie celkom presvedčivo fungujúci mechanizmus, ktorý reguluje zadné brzdy na základe aktuálneho naloženia kufra ( korby v prípade pick-up ) Takže tam sa z času na čas stane, že môžeš tlačiť na brzdový pedál koľko chceš a zadné kolesá aj tak nezastavíš !!!!! Vyskúšal si si to už niekedy? Nechcem mudrovať, ale ja som túto problematiku skúmal myslím dosť podrobne a toto sú moje postrehy k tomu. Všetko to čo som tu napísal by sa dalo ešte po každom bode rozobrať, samozrejme všade by existovali presne definované situácie, za ktorých by sa brzdy nemuseli správať celkom tak ako som napísal, ale to už by bolo skôr na referátik na fyziku ako sem :wink:

Autor:  biker [ Ned, 23.09.2007, 2:25 ]
Predmet príspevku: 

MilanBB píše:
ak píšeš, že sa snažíš v kritických sit. vystihnúť moment kedy sa Ti ešte kolesá nešmýkajú, ale sa točia - uvedomuješ si, že aj moment kedy sa prestanú predné ( toto je dôležitý moment !!!! PREDNÉ ) kolesá točiť a už sú v šmyku, tak zadné sa ešte stále točia? Teda zadné kolesá majú vtedy ešte relatívne daleko od toho aby sa tiež zastavili a šmýkali sa.Ak by si chcel ísť aj zadnými na túto hranicu, musel by si mať zákonite predné kolesá už v šmyku !!!! A to nehovorím o offroade, kde je z času na čas nie celkom presvedčivo fungujúci mechanizmus, ktorý reguluje zadné brzdy na základe aktuálneho naloženia kufra ( korby v prípade pick-up ) Takže tam sa z času na čas stane, že môžeš tlačiť na brzdový pedál koľko chceš a zadné kolesá aj tak nezastavíš !!!!! Vyskúšal si si to už niekedy?:


:roll: ok ok klidek...
s tym momentom tesne pred smykom som pisal o prednych kolesach.ja nejazdim tyzden,ani rok... :roll:
takze jasne ze predne idu do smyku skor.vaha vozidla pri brzdeni sa prenasa,ze? vacsia vaha na predok=vacsia trakcia.a toto je fyzika-to je na kazdom aute tak a preto nejak nechapem preco rozdelujes brzdenie prednych a zadnych kolies zvlast.

ja na jeepe mam nieco s brzdami(zadnymi) a ked su mokre idu do smyku hned. a to nemusim ani prudko brzdit.takze tam to neplati.

a s tym testovanim abs: nevidel som ale pozrem nejake videa.na motorkach ale takto abs nefunguje. tam sa koleso nedostane do smyku... a tam tu vahu navalenu na predok poriadne citis ked brzdis iba predkom. :wink:

Autor:  MilanBB [ Ned, 23.09.2007, 18:51 ]
Predmet príspevku: 

Mojim príspevkom som nechcel podceniť Tvoje skúsenosti za volantom, to vonkoncom. Toto je na dlhšiu debatu, dalo by sa o tom polemizovať. Ja si myslím, že je to tak ako som napísal.

Autor:  Jano JP [ Ned, 23.09.2007, 20:44 ]
Predmet príspevku: 

...s tou technikou verzus človek je to kapánek zložitejšie - napr. rýchlosť a množstvo spracovania dát PC verzus jeho neschopnosť vyhrať nad dobrým šachistom...

...nepaušalizoval by som ani jedno ani druhé, dobre fungujúce ABS je určite super aj v zime a určite menej omylné ako človek, aj keď si ten človek verí; niekedy však technika zafunguje aj vo chvíli, kedy je viac na škodu, takže je to na úvahe každého jednotlivca, hlavne aby to bola správna úvaha ;-)

Autor:  MilanBB [ Ned, 23.09.2007, 21:46 ]
Predmet príspevku: 

Janíčko súhlasím, je to ako píšeš :wink:

Autor:  Majo [ Ned, 23.09.2007, 22:40 ]
Predmet príspevku: 

a este treba rozlisovat ze kazdy vyrobca aut robi brzdy inak a maloktory, ako pise Milan, ze predne smykaju predne brzdy....

Alebo inak - nie maloktory vyrobca - povedal by som polovica to robi tak a druha polovica inak, idealne je take rozlozenie a take nastavenie regulatora, ktore sposobi ze zakazdych okolnosti(zatazeni) idu do smyku aj predne aj zadne sucasne(a treba najst hranicu tesne pred tym)...

Autor:  DanoDEF [ Pon, 24.09.2007, 16:54 ]
Predmet príspevku: 

Majo píše:
a este treba rozlisovat ze kazdy vyrobca aut robi brzdy inak a maloktory, ako pise Milan, ze predne smykaju predne brzdy....

Alebo inak - nie maloktory vyrobca - povedal by som polovica to robi tak a druha polovica inak, idealne je take rozlozenie a take nastavenie regulatora, ktore sposobi ze zakazdych okolnosti(zatazeni) idu do smyku aj predne aj zadne sucasne(a treba najst hranicu tesne pred tym)...


ABS si hravo poradi s tym kedy ktore koleso zacne smykat....ma 4 senzory a 4 okruhy...takze si vie samo regulovat kazde koleso.

Stránka 2 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/