4x4 Club Slovakia
http://www.4x4club.sk/forum/

Kilometre Teren/ Cesta
http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?f=66&t=9751
Stránka 1 z 2

Autor:  juroBSP [ Pon, 04.01.2010, 15:33 ]
Predmet príspevku:  Kilometre Teren/ Cesta

Ide o offroad s SPZ, ktory nie je pouzivany na bezne, kazdonne jazdenie.

Na fore sa v roznych diskusiach o pneumatikach (ale aj o prevodoch - naposledy v tejto (http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=7996&postdays=0&postorder=asc&start=45) diskusii IvoLUCKYho) objavuje tema pomeru najazdenych kilometrov teren versus cesta. Mam pocit, ze vacsina uvadzanych pomerov je mylna. Vysvetlim preco:
Parametre su taketo: Ide o offroad podla parametrov v uvode, teda je pouzivany iba na jazdu v terene. (Sem patrim aj ja.)
Teraz charakteristicky priklad vikendovej jazdy v terene:
Sadnem do auta a vyrazim do vybranej lokality napr. vzdialenej 17 km, od miesta kde parkujem. Cesta mi trva cca 30 minut. V danej lokalite vojdem do terenu a jazdim. Podla obtiaznosti cesty, poveternostnych podmienok a ciela (vyhliadkova jazda, alebo technicka jazda v tazsom terene) v dany den, prejdem zvycajne priemerne 5 az 10 km za hodinu. Skoro vzdy sa vyskytnu minimalne 1 - 2 obtiaznejsie prekazky v ceste, ktore treba riesit s externou technickou pomocou (navijak, druhe vozidlo...) V terene som/ jazdim 4 az 6 hodin. Cize prejdem 20 az 60 km. Priemer tychto hodnot je 40 km, za cas 5 hodin. Potom sa vraciam na miesto kde offroad parkuje, teda dalsich 17 km/ 30 minut.
Sumar dna je potom teda nasledovny:
Moj pocit: Odbehol som do nedalekeho terenu. Stravil som cely den v zapase s cestnymi prekazkami, obdivovanim roznych prirodnych a krajinnych zaujimavosti, ci kras, na ktore po ceste narazim. Podla takehoto pocitu, ak by ste sa ma po navrate domov spytali, kolko som presiel, tak by som povedal 90 % teren a 10 % cesta.
Otazka je o vzdialenostiach, ale tie sa vnimaju ovela tazsie a tak si ich kvoli zjednoduseniu zamenime s casom, ktory sa vnima lahsie.
Skutocnost: Cesta 34 km - 1 hodina, teren 40 km - 5 hodin a teda 46 % cesta a 54% teren.
Ak je teren obtiaznejsi a viac treba bojovat o kazdy meter, trva prejdenie kratsej trasy dlhsie. Potom je pocit so zazitkov v terene intenzivnejsi a skoro sa mi zda, ze som bola iba tam. Skutocnost je opacna, na cestu v takomto pripade pripadne este vacsie percanto, podla prejdenych kilometrov.
Vysledok je podla mna taky, ze ak mam auto s SPZ, skoro vzdy prejdem viac kiolometrov po ceste ako v terene i ked ho pouzivam iba na terenne vyjazdy.
Tak ci, tak, vsak ak si vyberam pneumatiky, neriadim sa podla tohoto percenta, ale beriem to tak, ze je to auto hlavne pre jazdu v terene a volim pneumatiky do tazsieho terenu, minimalne BFG MT. Samozrejme na ceste ratam s horsou trakciou a musim jazdit pomalsie, v zavislosti od podmienok. Kedze sa ale nejedna o pracovne vyjazdy, na dojazdovom case az tak nezalezi.
Ak mate auto s SPZ, ktore nepouzivate denno-denne, co si myslite vy?! Ake je vase percento Teren/ Cesta?

Autor:  romo11 [ Pon, 04.01.2010, 15:47 ]
Predmet príspevku: 

Hlasoval som za viac cesta ako teren nakolko jazdim s autom dennodenne do prace, cize nejakych 100 km/tyzden, potom idem na vikend 120km dialnica ku kamosovi na chatu, tam dam nejakych do 10 km polne cesty, kopce jamy cestou k vode na ryby a zas 120 km domov...cize ten pomer v skutocnosti neni ani tych 90% ku 10% :-D

Autor:  5ko [ Pon, 04.01.2010, 16:08 ]
Predmet príspevku: 

ja som dal tiez viac cesta lebo gro jazdim len po ceste. to malo co vybehnem do pola alebo na nejakej akci nespada ani do tych 10% :-(
preto mam obute AT a ked viem ze si idem zajazdit tak prezujem na MT.

Autor:  jenki [ Pon, 04.01.2010, 16:11 ]
Predmet príspevku: 

Dal som 50/50...možno to až tak nie je, ale ja jazdím skôr ľahšie trasy, teda z hľadiska priechodnosti určite v teréne prejdem viac km (napr. cez víkend), aj keď možno menej vážnych prekážok ako napr. pri triale, ale zato sa snažím o menej známy terén alebo aspoň novú trasu, kde sú prekážky skoro vždy neznáme, aspoň pre mňa. Ale do práce chodím na tom istom aute a dosť sa najazdím aj po diaľniciach...
Zase napr. cez Donovaly som šiel po dlhej dobe znova, keď môžem, idem starou cestou... teda, kým ju úplne nezasype :twisted:
a na zimu dávam zimné, teda ak nie je počasie ako na Kmotrovom kopci, vtedy som prezúval na STT...

Autor:  Tyky [ Pon, 04.01.2010, 16:24 ]
Predmet príspevku: 

jazdim s autom kazdy den a do terenu sa dostanem akurat cez vikend, ale aj tak som prezul z AT na MT, lebo mi viackrat nepomohli. takze teraz mam dvoje MTcka, jedny na "bezne " jazdenie a druhe na akcie, kde je to narocnejsie.

Autor:  michi [ Pon, 04.01.2010, 16:31 ]
Predmet príspevku: 

juroBSP píše:
Ide o offroad s SPZ, ktory nie je pouzivany na bezne kazdonne jazdenie.


:!:

romo11 píše:
Hlasoval som za viac cesta ako teren nakolko jazdim s autom dennodenne do prace,


jenki píše:
Ale do práce chodím na tom istom aute a dosť sa najazdím aj po diaľniciach...


Tyky píše:
jazdim s autom kazdy den a do terenu sa dostanem akurat cez vikend,



:roll:

Autor:  bacilpyrin [ Pon, 04.01.2010, 17:01 ]
Predmet príspevku: 

Do frasa, ja som to "nie" tiež prehliadol.

Autor:  romo11 [ Pon, 04.01.2010, 18:07 ]
Predmet príspevku: 

tak sme to prehliadli asi viaceri :roll:
Ale ked uz sme pri tom zaujimalo by ma co je cielom tohto prieskumu? Dokazat nejaku teoriu co sa oplatia co nie? Narazam na to ze je tam spomenute vlakno kde sa riesil problem zmeny prevodov a padla tam aj otazka ze naco take velke pneu? Ci sa vyuziju alebo su len kvoli vizualnemu efektu?
Ja napriklad po takmer 3 rokoch som zistil ze to co mam nevyuzijem naplno a naopak nieco mi tam chyba, takze riesim vymenu auta za ine :wink:

Autor:  Kapo [ Pon, 04.01.2010, 20:18 ]
Predmet príspevku: 

Čo je cielom? No trošku si pokecať o autách a tréne a zamyslieť sa nad našou terminológiou.

Napríklad silno pochybujem, že jenki najazdí 50/50 cesta/terén.
/aj keď občas aj hi-lift vystelí :-D /

Ja používam Patrola hlavne do terénu /na prácu, koníčky aj zábavu/ ale v teréne najazdím z celkových km tak max 5%.
Ono každý máme aj inú predstavu a taktiež hranicu o tom, čo je terén a čo nie. :wink:

Autor:  matino [ Uto, 05.01.2010, 0:38 ]
Predmet príspevku: 

do roboty a všade inde používam bruchoplaza, takže patrola/y jazdím v podstate len na terén,poľovačky a ale keďže väčšina z nás nebýva kdesi pod leosm tak do toho terénu sa aj treba dostať že? ďalej hodne využívam ťažné zariadenie (keďže na bruchoplaze ho nemám) takže aj ťahanie po normálnej ceste, a záhradku - keď treba previezť niečo dlhé. takže suma sumárum aj tak mi to vychádza na 50/50 cesta/terén

Autor:  juroBSP [ Uto, 05.01.2010, 0:42 ]
Predmet príspevku:  Teren

2 Kapo:
Ja to vnimam tak, ze cesta je, to co je vyasfaltovane (aj velmi nekvalitne), vybetonovane, spevnene a teren je vsetko ostatne.

Autor:  IvoLUCKY [ Uto, 05.01.2010, 0:58 ]
Predmet príspevku: 

He He Ďuri = pekna tema !!!

ked to spocitam , tak (sice Kapo pise , ze je diskutabilna otazka "co je to teren") po "nespevnenych cestach" najazdim maximalne 10% (hehe optimista) .
ALE (a zrovna som s Mustangom na tuto temu dnes diskutoval)
= pre mna je tento pomer irelevantny, lebo mojou (neekonomickou, neefektivnou a ja neviem ake NE... sa este daju najst) volbou je sediet VZDY v aute co sice nejde rychlo (relativne) ,ale ide skoro fsade, da sa v nom spat, taha tazke naklady, skoro plava , je relativne bezpecne a vie aj pomoct inym v pripade potreby
asi tak
Ivo

PS :
ked to tak po sebe citam = nie som paranoik? :wink:

Autor:  romo11 [ Uto, 05.01.2010, 8:14 ]
Predmet príspevku: 

paranoik nie...OFF ROAD bude nejaka ina diagnoza :-D :-D

Autor:  DanoDEF [ Uto, 05.01.2010, 9:01 ]
Predmet príspevku: 

jazda v terene = motohodiny a neriesit kilometre

Autor:  fajer [ Uto, 05.01.2010, 9:48 ]
Predmet príspevku: 

podstatny rozdiel odhliadnuc od pomeru CESTA-TEREN je, ze zatial co na 10000km asfaltu nieje predpoklad vaznejsieho poskodenia, odtrhnutia, utopenia, pridretia, upchania, a .... tak v terene je to mozne uz po par metroch. Nazorna ukazka bola kmotrakcia.. chalanisko sa s landikom trepal od pezinka az tam a cca po pol hodinke na kolinaku uz nemal diff.
Ja som na boogre presiel s TN do NR.. ale kamen v jame sa uz dalej nechcel na to pozerat a tak ju vyzul... zazrel som tusim aj na specialke - wrane , ktora sa vzhladom na to ze je bez SPZ urdite doviezla , taktiez do jednej motohodiny tecuci chladic... UAZ MY... dostal zrejme tiez co mu patrilo.. :-D

Stránka 1 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/